Idd, we waren toen in het zwart met oranje. We wilde toch een beetje een leuk kleurtje, m'n groom had oranje beschermers liggen en we hadden oranje shirts gehaald.
L_Rivaldo
Geplaatst: 24-01-10 16:50
Rivaldo Geeft De Hoop Niet Op! Hij Blijft Zoeken Naar Gras
nou mensjes we zijn op wedstrijd geweest gister, gelukkig was misty weer helemaal de oude,, hoop dat ze me nooit meer zo laat schrikken! ik had de pony's losgereden voor willem, dat doe ik namelijk altijd en wauwie wat liepen ze fijn zeg. heel rustig stelling, buiging en ontspannen en dat op een wedstrijd met herrie en muziek. maar een kwartiertje voor we de ring ingaan neemt willem ze over en dan spannen ze meteen aan, met wat aanwijzingen gaat het dan wel beter vind het zoo ontzettend jammer dat hij dat gevoel niet in de vingers heeft, dan zouden de wedstrijden ook beter gaan. nou parcours ging echt niet fijn, reden ook nog eens vol over een paal heen :S dus dat betekende geen finale
maar lang leve de wildcard, die wij dus kregen konden we toch bewijzen wat we in onze mars hebben. hij heeft nog wel rustig aan maar toch een heel nette 5e plaats en daar waren we heeeel erg trots op!
@Dennis: dat bedoel ik ook, het moet jou liggen, mijn rijpaard is ook ietwat flegmatiek, het hete past gewoon beter bij mij. Tot nog toe kan ik wel goed aan ze rijden, als dit ook op wedstrijd lukt ben ik tevreden. Ik heb laast ook een Z-shet gereden, erg leuk, maar voor mij echt wennen, omdat deze ook wat flegmatiek was. Ook wel eens vaker een tweespan marathon-shetlanders gereden en wouden wel .
@Rivaldo: wat een superleuke foto's!
@Marianne: toch nog goed gegaan. Jammer, dat hij er dressuurmatig minder uitgereden krijgt.
AnneloesF
Geplaatst: 24-01-10 18:32
Zooo Laura, ligt er zoveel sneeuw bij jullie!? Jee, bij ons is helemaal niks gevallen (juigt stiekem heel hard!)
En over flegmatiek of niet... doe mij maar wat heter. Mijn paard destijds was supercool in dr hoofd, maar kon haar in 4 tellen over de zeik krijgen. Charmer nu net zo, hij wil alles wel voor je doen maar beledig em niet want dan kan je wel uitspannen. Ook staat ie geregeld te springen voor de kar, dan wil ie zó graag! En helemaal als we in de les vaardigheid rijden en de instructeur wat fanatiek wordt, dan vindt ie het moeilijk om te wachten op zn beurt... En nu Viva ook, die kan helemaal over de zeik gaan van een cavaletti in de bak of de trailer die anders staat als anders. Aan de andere kant rij ik daar wel mee aan een lange teugel door het dorp op zaterdagochtend, dus het coole komt al wat omhoog.
Maar heb ze dus liever heter en wat gebrander, dat past wel bij mij
trouwens ik heb mixjes van shet/welsh en ik vind mijn pony's niet eigenwijs, ik heb zelden zulke hete gemotiveerde pony's meegemaakt als deze 2. ze hebben daarbij ook een flink karakter dat maakt voor mij juist dat ik het heerlijke pony's vind. doe mij maar een hete pony met karakter dan weet je tenminste ook dat hij voor je zal gaan!
Wij hebben dus wel een heel kleintje (Sim met zijn 86 cm) maar hij is dus geen shetlander. Merk je vooral aan dat hij toch wat gevoeliger is. Alwyn is dan wat wel wordt gezegd zo'n beetje tuttige welsh maar ik hou daar wel van, heel gevoelig. Freddy is een AMHA/NAS dus ook geen shetlander met zijn 1.00 cm. Wat ik fijn vind aan Sim en Freddy is dat ze voor kleine kinderen ook goed te hanteren zijn omdat ze wat minder sterk zijn dan een shetlander. En ze zijn ook minder op voer gericht dan de gemiddelde shetlander (ik heb in totaal iets van 7 shetlanders meegemaakt, al dan niet van mezelf of van anderen die ik verzorgde dus zoveel ervaring heb ik niet met ze als Dennis). OF ze groot of klein zijn maakt me niet uit of ik ze leuk vind of niet. Ik hou wel van die een beetje truttige licht geraakte types ben er zelf ook zoeen denk ik
Soms zou ik willen dat mijn shetten iets rustiger waren, stelletje heethoofden. Vandaag een uurtje gereden/gegleden. Nickey was het er niet mee eens dat hij moest stappen. Wel een enorme ronde van 6 km gedaan met de enorme snelheid van 7,6 km/u. Grootste deel met een turbo stap. Wel een goede oefening maar ik kan niet wachten op een ontdooit bos en weer rondjes van een km of 10/20.
IngridM
Geplaatst: 24-01-10 20:05
Ik zei ook juist dat de kruisingen shet/welsh minder eigenwijs waren dan de echte shetten. Tenminste wat ik er tot nu toe van heb gezien, kan er nog niet zo heel veel over zeggen. Heb het in ieder geval naar m'n zin gehad met de ukkies de laatste 4 dagen.
Flegmatiek.........hmmmmmm met rijden pastte een ietwat flegmatiek paard me wel maar met verzorgen en vooral longeren mogen ze wel wat pittiger zijn!
Mammaslamma; ik vind Coco ook echt super leuk, die heeft haar koppie etc ook mee en inderdaad; Lola is iets nukkiger maar ach, zo het een dame betaamt he Ze hebben een lekkere poetsbeurt van me gehad vandaag en dat vonden ze wel best Lola haar koppie op Coco haar rug tijdens het poetsen, zo schattig
L_Rivaldo
Geplaatst: 24-01-10 20:13
of ik de buitenritjes met rivaldo (erop) herinder denk ik toch echt dat het eigenwijs is, willen omkeren naar huis, lopen terroriseren om zijn zin te krijgen, volle galop en niet meer luisteren (dit laatste was in een grote groep) als ik met een stalgenootje ga is hij gewoon kipmak, maar alleen of in een te grote groep die elkaar aansteekt is hij gewoon zo dwars en wilt zo graag. Je hebt dan echt je handen vol aan hem ..
Deze is van de zomer dat ik hem zelf rijd. Beetje wazig
ja ze zitten nog steeds aan me hoofdstel nooit zin om ze om te wisselen, zitten fijn aan de handen en handig voor de kindjes die op rivaldo lessen Sinds ik dat heb rijden ze stukken netter.
Een van de meiden is zo gemotiveerd dat ik nu echt serieus met haar figuren wil rijden. Jaartje lekker laten hobbelen en vertrouwen laten krijgen, rijd al lekker in draf licht en kan gelijk al sturen en figuren kent ze al wat, maar wil uiteindelijk met haar is naar de ponyclub om een stap draf proefje te laten doen, dat leek haar erg leuk Ze wilt ook vaak balkjes lopen en wil nu al springen,, hihi dat hou ik nog effies tegen
VanHuisUit
Geplaatst: 24-01-10 20:43
Mijn haflinger was ook heel gevoelig maar als hij iets in zijn hoofd had was hij ook niet meer te stoppen, omdat hij zo sterk was. Met hem had ik denk ik datzelfde gevoel als mijn zoontje met onze shetlander FLeurtje moet hebben gehad. Het kind werd gewoon door het gras gesleurd Als je Simba of Freddy een rukje aan zijn halster geeft doen ze gewoon hun hoofd omhoog, bij Fleurtje en een shetlander die bij ons op stal stond (Harlekijntje) was dat echt niet zo.... zelfs mijn armen ging bijna uit de kom af en toe Ik kan me voorstellen dat shetlanders met mennen helemaal geweldig zijn omdat ze dus als ze voor je werken enorme werkers zijn. En ik moet zeggen ik vind ze ook wel erg leuk om te zien hoor ! Onze Fleur was ook zo'n leuk pony'tje om te zien.
marrianne
Geplaatst: 24-01-10 21:08
een kleine impressie van gister tijdens het losrijden voor jullie
danku jahoor dat mag, vaak als het nog even verkennnis gaan de grooms of iemand anders nog even aan het stuur
avaluna
Geplaatst: 24-01-10 21:24
@Marianne: ah, wat is het toch een leuk span!
@Rivaldo: wat leuk die teugels, is straks wat voor mijn dochter. Ze heeft nu nog geen teugels in handen, alleen af en toe een halster met een touw. Ik heb dat Rambo hoofdstel voor haar pony besteld, kan ze straks eerst bitloos beginnen.
kosten 10tje bij decatlon Die meiden rijden ook op neusriembit .. veel beter, want soms verliezen ze nog wat hun evenwicht en hangen ze wat aan de teugel .. als ze teveel verliezen, gaat rivaldo zachter
mammaslamma
Geplaatst: 24-01-10 21:32
Leuk Marianne, blauw staat ze goed, als het aan mij gelegen had, had ik ze ook in de kleurtjes gezet, maar helaas, manlief is de menner en die vind dat 'nichterig gedoe''