@ Biancacoo: is niet "zijn" tuig hoor. Hij mag het lenen van Rembrand

@ Naaltje: hengsten zijn idd soms enge beesten.
Vanmorgen dus een buitenrit (van 2,5 uur, was blij dat ik Rembrand niet mee had, dat had mijn blaas niet getrokken. Bij Thabor daar geen problemen mee gelukkig) gemaakt. Opzadelen aan de trailer ging gelukkig goed (had wel hoofdstel in de trailer om gedaan voordat ik hem ging afladen). Was wel spannend voor hem (nieuw), maar hij deed het goed. Het andere paard was een Groninger ruin (gelukkig ruin

Totdat we halverwege de route op een plek uitkwamen en ineens tussen 3 weides instonden. Toen werd ik echt even bang. Hij ging stilstaan, brullen( en dan niet even 1 fo 2 keer, maar aanhoudend), stond helemaal soort van te bibberen op zijn benen. Jakkes, en die paarden gingen ook nog terug roepen. WAS ECHT NIET LEUK!!! Gelukkig bleef Oz (andere paard) de rust zelve, anders weet ik niet hoe dit was afgelopen. De rest van de rit ging gelukkig weer goed. Koeien vindt hij helemaal niet eng. Dus iedere keer als we langs een paardenwei kwamen, gezegd dat het koeien waren.

Bij de trailer terug ging het ook nog even mis. Afzadelen en zo ging prima. Maar het op de trailer gaan niet. Dus gevraagd of andere ruiter me even wilde helpen (nadat zij met enige moeite haar paard op trailer had). Blijkbaar had ik het touw iets te hoog vast, dus toen Thabor bij het laden in de rem ging, schoot de panieksluiting los en had ik een loslopende hengst midden in het dorpje Zeegse. Kan je zeggen dat ik me toen heel ongelukkig voelde

Alles bij elkaar was het gewoon (op 2 minpuntjes na) een heel fijne rit met een heel fijn en gehoorzaam paard. We hebben ook nog een klein galopje gedaan, maar dat zat niet zo lekker (rug weggedrukt)
Nu ben ik af, dus ga eerst 2 uur slapen voor ik met de andere 2 aan de slag ga.