[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:37

@ Rivaldo: je mag in het hele land wedstrijd rijden hoor. Geen probleem
@ Biancacoo: is niet "zijn" tuig hoor. Hij mag het lenen van Rembrand :D
@ Naaltje: hengsten zijn idd soms enge beesten.

Vanmorgen dus een buitenrit (van 2,5 uur, was blij dat ik Rembrand niet mee had, dat had mijn blaas niet getrokken. Bij Thabor daar geen problemen mee gelukkig) gemaakt. Opzadelen aan de trailer ging gelukkig goed (had wel hoofdstel in de trailer om gedaan voordat ik hem ging afladen). Was wel spannend voor hem (nieuw), maar hij deed het goed. Het andere paard was een Groninger ruin (gelukkig ruin :j ). De rit was erg mooi en leuk, en Thabor deed het super goed. Heb vooraan over bruggetje gelopen, langs bouwcontainer die andere paard eng vond. Maaarrrrrrrr, langs weides met paarden was het wat minder. Kop in de lucht, groot maken, brullen. Na stemcorrectie liep hij doorgaans weer zo door, dus dat was prima te doen.

Totdat we halverwege de route op een plek uitkwamen en ineens tussen 3 weides instonden. Toen werd ik echt even bang. Hij ging stilstaan, brullen( en dan niet even 1 fo 2 keer, maar aanhoudend), stond helemaal soort van te bibberen op zijn benen. Jakkes, en die paarden gingen ook nog terug roepen. WAS ECHT NIET LEUK!!! Gelukkig bleef Oz (andere paard) de rust zelve, anders weet ik niet hoe dit was afgelopen. De rest van de rit ging gelukkig weer goed. Koeien vindt hij helemaal niet eng. Dus iedere keer als we langs een paardenwei kwamen, gezegd dat het koeien waren. :+

Bij de trailer terug ging het ook nog even mis. Afzadelen en zo ging prima. Maar het op de trailer gaan niet. Dus gevraagd of andere ruiter me even wilde helpen (nadat zij met enige moeite haar paard op trailer had). Blijkbaar had ik het touw iets te hoog vast, dus toen Thabor bij het laden in de rem ging, schoot de panieksluiting los en had ik een loslopende hengst midden in het dorpje Zeegse. Kan je zeggen dat ik me toen heel ongelukkig voelde |( . Gelukkig heb ik voor in de trailer een bakje met wat brokjes (om het trailerladen te belonen). Met enige moeite en omweg kwam hij daar gelukkig op af. Toen maar even het tussenschot scheef gezet, toen liep hij er zo op. (maar ja, dat kan in mijn eentje niet en thuis gaat het steeds goed)

Alles bij elkaar was het gewoon (op 2 minpuntjes na) een heel fijne rit met een heel fijn en gehoorzaam paard. We hebben ook nog een klein galopje gedaan, maar dat zat niet zo lekker (rug weggedrukt)

Nu ben ik af, dus ga eerst 2 uur slapen voor ik met de andere 2 aan de slag ga.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:38

Hier ook weer terug van de paardjes
Heb mn camera gelijk uitgeprobeerd en het resultaat maar in een topicje geplaatst. Tis nog best lastig hoor, ik klik graag veel foto's en wilde van alle 7 paardjes foto's hebben, maar na 4 paarden zei het toestel "piediep" en stond er in het scherm "geheugenkaart vol" :+
Mja, een grotere kaart erin heeft ook weinig effect want op mn computer heb ik nog maar 2GB vrije ruimte :') Dat wordt flink opschonen van de week ben ik bang.

[ITP] Ochtendje nieuwe camera uitproberen tussen de paardjes

Natuurlijk nog ff mn eigen vent apart showen:
Afbeelding

Afbeelding
*nee, niks aan gefotoshopt, hij staat gewoon los en heeft geeneens gras gegapt! *

Sun liep vandaag voor het eerst in stap weer zo dat ik echt serieus moest kijken om te zien of hij nou nog onregelmatig was of niet. Das een behoorlijke verbetering want eerder zag ik het al bij de eerste drie stappen. Hij loopt nog niet goed, maar dus ook niet meer zo slecht als het geweest is.

Naaltje: leuke veulie-foto's! en ik kom binnenkort lekker smoothie eten/drinken bij jou! :D
SL: bordje ophangen met dat je paard al heel erg ziek is heeft bij mij erg geholpen. En anders een metertje uit de kant van je weiland een extra stroomdraadje spannen zodat Romeo dus niet meer helemaal aan het hek kan komen.
Laura: das niet helemaal zo hoor, puntje bij paaltje blijft het dan toch jouw paard dus of die kinders nou wel of niet in jouw land mochten komen; je bent toch de gebeten hond.
VHU: zo te horen is er hier in het topic behoorlijk interesse in je kleine snuitmans haha!

Nou, iemand die mij ff een schop onder mn hol wil geven... ik moet echt serieus in huis aan de gang en ook echt weer aan de studie anders begrijp ik maandag niet eens waar die man-vooraan-de-collegezaal het over heeft...:+

groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:41

*schoponder je hol*
maar eerst pb lezen _O-

@tine; ik denk dat jouw hengst wel heel lief is :j volgens mij gaat dat helemaal goedkomen met jullie als je er zelf lekker vertrouwen in blijft houden :) in elk geval lekker gereden, super!

@lacuun; als je opslagruimte nodig hebt voor tijdelijk, ik heb 1 terabyte aan hardeschijf hier ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:43

Afbeelding

edit: nou, snap er nog maar wat van. Nu lukt het wel

Afbeelding

Nou ja, wordt nog gekker, ene foto lukt wel, andere niet.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 06-05-11 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:47

Naaltje: denk ik ook wel hoor dat het goed komt. Ik zat er vandaag pas voor de 4e keer op, en het was onze 1e buitenrit. We moeten nog vertrouwen in elkaar krijgen en hij moet weten dat als hij met mij bezig is, echt neit aan merries mag denken. Komt wel goed. Denk dat we over een half jaar prima alleen op stap kunnen. Hij liep tenslotte al zo een brug over en langs een container.
Lacuna: aan het werk jij ~~}> Wat een lekker ventje heb jij zeg <3
Laura: desnoods zeggen dat ze iets besmettelijks onder de leden hebben? Ben blij dat ik zo achterafwoon en niemand mijn paarden zomaar kan gaan voeren of aaien of wat dan ook.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:48

hij heeft echt een drollen hoofd op die foto...
zon puppyhoofd met ''snoehoeeeeepjeeeeeee!!'' *pruillip* :D
geweldig leuk paard :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:51

Hij had net een kamilleplantje uit de grond gesleurd op die foto. Gek beest.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:52

@Tine: dat is idd niet leuk zo bij paardenweien, ik heb vroeger ook een hengst gereden, heel braaf, maar die bleef dat ook maar doen, ik bleef het altijd een beetje akelig vinden. Gelukkig had je hem snel weer te pakken in het dorp en was hij verder superbraaf +:)+

@Naaltje: ah, wat lief <3 , wat een ukje

@Lacuna: even flink opschonen! Wat blijft hij fijn staan <3

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:00

ah tine, zo is de foto beter :D leuk zeg dat tuig op hem :D en de afdrukken als hij weer op het land staat haha.

Tine klinkt toch als een spannend ritje, gelukkig heb je er wel een goed gevoel over :)

Zo had ik nadat ik vorige week echt een rot buitenrit had met sil alle moed al opgegeven, maar gister was hij zo braaf en geweldig dat ik nog steeds in de wolken ben :D

Hier een filmpje van het oefenen in het land :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:11

@Jenkins: verdorie, ik kan helaas nog geen filmpjes bekijken!

@Tine: mooi die foto's! Mooie boerderij hebben jullie, geloof ik. Wat leuk zo lekker in de wei en lekker veel gras zo te zien.

Zo, nu ga ik mezelf bannen, schrik van de klok... :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:37

weideexperts gezocht!!! :D

Dids staat voorlopig nog lekker apart in zijn weitje. de lange kant is zo'n 80 grote stappen ( = meter?) en de korte kant zo ongeveer 35?

Als ik dat onderverdeel in 4 stukken op de lange kant. waarvan hij 1 stuk fulltime kan belopen, en de andere 3 om de beurt open gaan om te begrazen. Optijd terug dicht om terug te groeien.
Is dat een goed plan? Of beter 4 maken?
Wil vanavond balletje opgooien bij de stalhouder om te vragen of het mag :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:38

Beetje ego, heb wel bijgelezen maar moet heel snel zijn want krijg zo bezoek :):)

[AR-ITP] Blij ... met onze nieuwe wagen!

Ben super blij met onze nieuwe wagen! Alleen liep de rem 2x wat aan, met wat intrappen liet hij weer los. Kan zijn omdat hij lang heeft stilgestaan maar anders moet hij nog maar eens bekeken worden want we kunnen het niet hebben dat hij blijft hangen ergens middenin het bos. Heb nu ook snelsluitingen aan de broek, super handig hoor. Vandaag lekkere rit gedaan, dezelfde als zondag, maar dan de andere kant op. Nou dat was allemaal weer totaal anders := en we zijn natuurlijk ook weer verkeerd gereden dus denk weer zo'n 18 km of zoiets, dat in 1,5 uur met flink veel stapwerk, dus tempo lag weer prima.

@Tine ondanks gedoe toch goed gevoel, gedoe heb je toch in het begin met een onervaren paard, vind dat hij het super doet hoor! Wat kijkt hij lief op die eerste foto <3
@JEnkins, wat een leuke foto! @Lacuna ook al zulke leuke foto's. Je merkt echt dat het mooi weer is want alles staat er stralend op.
@Naaltje ik vind hengsten als ze zo brullen en jagen ook echt doodeng, heb er niets mee ^)

Moet nu echt hond uitlaten en mezelf opfrissen, komen zo vrienden langs die in Thailand wonen, heb ze al 2 jaar niet meer gezien, wordt gezellig uit eten dus etc :#

Ach die Snuitje. Zondag komt hij weer en moet hij eerst maar even bijkomen. Idee van Nouvel vind ik wel grappig, van wit spook naar kleine zwarte dondersteen (SNuit is 1.15).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:50

Naaltje: ik had precies zo'n wei, 80 x 40 meter, zeg maar een soort voetbalveld :+ . Dat had ik in 2 stukken verdeeld, dus 2 x 40 x 40 meter met schrikdraad. Precies op de helft van een lange zijde had ik een schuilstalletje staan, zeg maar een soort dug-out voor de voetbalcoach. Daar ruim omheen had ik ook schriklint staan, weer te vergelijken met het gebied waarin de coach zijn adviezen mag brullen :D . Dan voldoende poortgrepen overal, en ik kon de merrie met veulen laten grazen waar ik wilde.
1 helft was in ruste, gedurende een maand, om gras te laten groeien, 1 helft was om in te grazen, en het paddockje om de schuilstal om ze in op te sluiten voor de nacht, of wanneer de DA, veulenchipper of HS langs kwam.
Zo kwam ik, qua gras, de zomer wel door met 1 pony + veulen.
Ik hoop dat je het een beetje snapt, maar heb geen verstand van tekenen op de pc :o . Je moet je gewoon even het plaatje van een voetbalveld voorstellen, zonder doelen en cirkels :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:54

mja dids zijn waterbak staat op 1 korte zijde. ter hoogte van 't doel :P
mijn 3 stukjes is inderdaad om het te kunnen laten rusten :j
Denk dat dat wel moet lukken dan
het stuk bij de waterbak kan hij bij langzame groei nog op met een berg hooi.
Ik kan hem niet bij de rest zetten, die strookgrazen met 1 enkele draad aan prikpaaltjes.. en daar heeft dids 't schijt aan _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:59

Ik had de waterbak gewoon naast de schuilstal staan. Ze hadden dus doorlopend de ene helft + "dugout", of als ik wat poortgrepen sloot en openden, de andere helft + "dugout".
Maar je kunt ook gewoon waterbakken bij allebei de "doelen" neerzetten (mits je niet te ver hoeft lopen met de waterslang of emmers ;) )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:01

de waterbak is een aanhanger vol :)) die staat onder de draad door en is ook voor de andere paarden, die kan dus niet verplaatst (hele constructie met stroomdraad zodat de kar niet onder stroom staat etc ;) )
maar ik kan wel 4 vakjes maken en hem inderdaad ook de dugout (ofwel ''n paadje'' :P ) geven :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:08

Ik zal eens kijken of ik op mijnalbum nog wat foto's heb staan :P .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:10

ik heb nu 2 tekeningen gemaakt _O- ik zal ze eens zo goed als ik kan painten ;)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:11

ff snel met paint in elkaar geflanst. Maar je bedoelt zoiets? En dan weitje 4 altijd open, zodat je verder tussen 1, 2 en 3 kunt wisselen?

Afbeelding

*de blauwe vierkant is dus de waterbak he* :)*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:17

Lacuna: ik ben jaloers.... dat wil ik ook kunnen!

Naaltje: links de dugout :+ , achter mijn dochter de helft in ruste. De hekjes moet je voor de uitleg maar even negeren, er lag nl een voormalige dressuurring in 1 van de speelhelften :Y) .

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:22

naaltje: ik heb bij de stal een paddockje gemaakt,waar ik de ponys in opsluit s"avonds,overdag heb ik 1 stuk voor sun(die heb ik gedeeld in drie weitjes,sun heeft een graasmasker op,die heeft langer gras nodig) en de andere 2(pony/twenter) lopen op 2 stukken,die ik steeds omwei,ene eten andere kan weer groeien,dat stuk laat ik de opening open, zodat ze bij de tonnen water in het paddock kunnen komen, sun heeft een 20 liter emmer in haar weitje.
weer mooie foto"s en filmpjes gezien.
en verder mensen die het land vol gooien met voer, ik heb er ook last van(land grenst aan achtertuinen,vooral tijdens bbq gaat er regelmatig eten over...zucht en sun mag niet meer dik worden....
nouvel en snuit...lijkt me ook een leuke combie,wel andere kar

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:24

@lacuun; bijna
maar ivm hoeveelheid palen/lint
Afbeelding
of
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:40

ALs jij bij mij komt groomen, krijg je van mij wel wat paaltjes, geen probleem heb er zat :D
Zou voor de 1-2-3 gaan :j Anders gaan ze het gras te kort maaien waardoor het heel slecht weer hersteld. En ze lopen er dan ook veel overheen. Wordt boertje niet blij van :+

@Jenkins ziet er netjes uit in de wei hoor.
Morgen komt tandarts bij de pony's ben benieuwd wat ze gaan doen want Freddy's bekkie is een groot tranendal van halve tanden en schots en scheef, ziet er niet uit :o zo enorm aan het wisselen die poown. En Alwyn is zo wiebelig in zijn mond, lijkt me dat daar ook wel wat zit. Vrees dat het een drama wordt. Het is een man en Alwyn haat mannen (vooral grote mannen met pet, is hij panisch voor :7 ).

@Tine, zie je toch he dat die breedte wel degelijk uitmaakt hoe plezierig of niet je op het paard zit.
Rizanta is dan wel geen hengst, gaat ook niet brullen, maar ze wordt wel 2x zo groot als er andere paarden mee gaan rennen of als ze iets bijzonders (wat zij dan bijzonder vindt :+ ) ziet. Voor de wagen maakt het me niet zoveel uit maar als ik erop zit ben ik altijd weer blij als alles achter de rug is :oo
Oja, maandag toch zo heerlijk gedressuurd, dus wel hele week last gehad....zjipz. Echt ouderwetse pijn in mijn heupen/bekken grrrr. Blijkbaar toch net te veel. Ben dan weer erg blij dat ik ook men. Anders had ik mooi hele week weer niets kunnen doen he. Denk dat het van het doorzitten komt en het goed proberen te rijden in galop. Als ik buiten rij / minder serieus heb ik vrijwel geen last ....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:54

Bij mij is de tandarts vorige week geweest ze waren alle 3 super braaf zelfs robijn. Ze moesten
ook alleen maar een beetje geveild worden.

Moeilijk naaltje ik kan je niet helpen maar vind het wel een goed idee. Hier hebben we gewoon 1
grote wei daar komt ferro dus niet op.

Ik ga zo ff eten en dan parcours verkennen voor morgen het wordt prachtig weer dus ik heb er
wel zin in. Vandaag lekker nog een rondje gedaan met ferro.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:55

Breedte van paard maakt dus echt heel veel uit. Op Rembrand had ik na zo'n lange tocht niet fijn meer kunnen zitten/lopen. Daar baal ik dus wel van, want Rembrand is tenslotte mijn paard. :j Bovendien zal Thabor als hij met 6/7 jaar uitgegroeid is, veel breder zijn dan Rembrand. }:0

Nou, net gewandeld met Rembrand. Nou ja, gelongeerd in de bak, alleen stap. Zodat ik het zelf wat beter kon zien. Denk dat ik kleine verbetering zie, maar hoe objectief is dat?

Nu pony zien te vangen en longeren met balkjes.