[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:50

ja en het grappige is dat ik niemand kon vinden met wie ik meekon. Raar he ;)

Napie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:10

Met dit weer zit bijna niemand erop te wachten op een kar te zitten blauwbekken

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:56

Nee daar heb je helemaal gelijk in :)..

Bah het is hier zo wit als wat, overal sneeuw

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:25

Hier weer dik 30 cm sneeuw.... We zouden de boel vandaag weer voor het eerst inspannen. Maar dat word weer inspannen voor de slee denk ik.

Ik scheer ze zo. Tussen de voorbenen tot en met de singel is ook kaal (dat is zo'n plek die altijd vies word en niet schoon te krijgen is in een wintervacht, dus die extra 10 cm ook maar geschoren).
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:26

Heb gisteren wedstrijd gehad. Was niet te vreden over het proefje. Had Veale ruim een uur ingereden en blijkbaar is dat gewoon te lang, de bak was vrij zwaar en hij wilde dus niet echt lopen. Ik had 179 punten.

Vaardigheid ging de 1e omloop slecht, wederom te lang ingereden en had geen stuur. 2e omloop ging beter, toen heb ik hem meer leidsels gegeven en met de commando's links en rechts ben ik door de poortjes gegaan. Toen had ik maar 2 balletjes

Hier is het sneeuw gelukkig helemaal weg

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:02

Ik had gister het idee om de pony's weer rustig op te pakken! ;(
Wordt ik vamorgen wakker; ALLES WEER WIT.......

Ooh, ze mogen nog maar weer even vakantie houden! 8-)

Jammer tallechie! In elk geval een lesje voor de volgende keer!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:15

Hier geen vlokje sneeuw maar ik hoorde net dat er op stal wel sneeuw ligt (hemelsbreed een km of 10 hier vandaan)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:22

Wij gaan zo naar Top Gear in de RAI (weer eens wat anders dan jumping amsterdam :+ ).

Ik stond vanochtend ook helemaal raar te kijken: alles was wit! Maar het dooit ook dus het is zo weer weg (hier tenminste).

Bedankt voor het aanbod Evelli!

Op mijn oproep op marktplaats kreeg ik ook geen reacties, wel via bokt, een reactie, zij komt donderdag langs (kon niet eerder ivm het weer etc) en eigenlijk ben ik Ingrid ook via marktplaats tegengekomen. Dus ik hoop dat we richting de zomer zo af en toe met begeleiding / groom met Alwyn op pad kunnen (als die er aan toe is natuurlijk).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:29

Jammer tallechie!

Vandaag wilde ik ook weer met de wagen mennen, denk dat het of niets doen wordt of buiten wandelen, miss de slee? ben bang van niet

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:52

Ik ga vanmiddag nog een blokje om als het even kan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:26

Hier ook sneeuw :\ maar niet zoveel als bij Ciska :n
Vandaag even geen paardjes, moet op verjaardag :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:29

Ben weer bij de pony's geweest, ze hebben lekker bijna 3 uur buiten gestaan. Wilde vandaag de pony's van het tweespan longeren maar helaas...........sneeuw..... en aangezien ze ijzertjes hebben geen goed plan.

Ik vind die "net" iets grotere pony'tjes wel iets handzamer hoor, toch net iets makkelijker. En die niet volledige shetten (kruising shet/welsh) lijken ook net iets minder eigenwijs haha.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:35

Eigenwijs? Heb ik nog nooit last van gehad. Heb veel shetten in handen gehad inmiddels, maar heb nooit last gehad van eigenwijs. Wel dat ze nuchter en slim zijn. Nuchter, slim en flegmatiek is mijn combi (die ik soms achter het behang plak :P).

Ik heb voor de verandering maar weer gesleet. Er lag zo veel dat m'n slee iedere keer sneeuwhapte waardoor ik zelf als sneeuwpop er weer van af kwam :+.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:51

grapje zeker Dennis ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:57

Dat eigenwijs? Iedereen heeft het er over, maar heb er echt geen last van. Heb er pas een stuk of 30 betuigd en ook ongeveer net zo veel ingereden, varierend van 3 jarige tot 20 jarige, merrie, ruin als oudere dekhengst.
Ik heb gewoon een groep fijn te rijden, brave pony's die allemaal wel hun eigen karakter hebben.

Of bedoel je dat sleeen? Er ligt hier echt dik 30 cm poedersneeuw.
Kwam gister eind van de middag uit Drente vandaan met de trailer, vanaf Sneek heb ik geen lijnen meer op de weg gezien en de afsluitdijk met 40 km is ERG lang (3 kwartier ipv een kleine 20 minuutjes).

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:27

IngridM schreef:
Ben weer bij de pony's geweest, ze hebben lekker bijna 3 uur buiten gestaan. Wilde vandaag de pony's van het tweespan longeren maar helaas...........sneeuw..... en aangezien ze ijzertjes hebben geen goed plan.

Ik vind die "net" iets grotere pony'tjes wel iets handzamer hoor, toch net iets makkelijker. En die niet volledige shetten (kruising shet/welsh) lijken ook net iets minder eigenwijs haha.

Coco is zowieso heel handelbaar en lief, alleen voor de wagen is zij wel erg aanwezig en duidelijk de leider, Lola schikt zich daar goed in, maar kan van beide niet echt zeggen dat ze eigenwijs zijn, maar wel karakter hebben, lola vind ik echt een merrie, beetje nukkig, Coco is gewoon altijd een schatje.......
Leuk dat je voor ze zorgt, hoor ik er nog es over, ben ook benieuwd wanneer ze echt op westrijd gaan?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:02

Dat flegmatiek, daar heb ik dus problemen mee, hahaha, ik heb mijn hartje verloren aan de Welsh, dat lijkt goed te passen bij mij.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:04

Welshen zijn van die tutjes, veels te snel beledigd. Doe maar zo'n koele shet met een eigen mening.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:07

Napie schreef:
Welshen zijn van die tutjes, veels te snel beledigd. Doe maar zo'n koele shet met een eigen mening.

Hahaha, we zijn niet generaliserend, hoor.
Ik vind die van mij echt geen tutjes, zoals jij die van jou niet eigenwijs vindt ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:14

haha, wat een hokjes allemaal weer. Onze welsh is ook geen tut, maar wel gevoeliger denk ik dan een shet. Maakt ook niet uit, als iedereen maar blij is met zijn eigen beessies.

Jammer Tallechie!! Is soms ook lastig inschatten wanneer je moet beginnen met losrijden, zeker als er niet op tijd maar op volgorde wordt gereden. Hopelijk volgende keer beter.

Mijn wedstrijd onder het zadel ging heel lekker, alleen zag de jury dat anders, 182 punten, met de hakken over de sloot dus. Tja, zo gaan we voorlopig dus nog maar geen M starten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:16

Aan een flegmatieke pony kan je een super beest hebben hoor. Mijn Roos is pas 8, we zijn samen bij nul begonnen, ze is cool, slim en flegmatiek en ze loopt ZZ. Ze is gewoon een hele stabiele factor, als ik nog zo liep te prutsen, nog zo zenuwachtig was dan stond ze er gewoon en ging ze er voor.
Marengo (12, dekhengst en had z'n hele leven nog niets hoeven doen) was super slim, flegmatiek en nergens van onder de indruk. Heb me rot gelachen, maar heb hem ook een aantal keer achter het behang geplakt. Maar als het moest stond hij er.

Rij nu met Whitney, die is een stuk rilleriger. Veel mensen vragen ook of het een shet x welsh is (mede door haar bij het NSPS zeldzame kleur, luxe koppie en karakter). Daar moet ik nog steeds enorm aan wennen. Het is echt geen verkeerde pony, integendeel ze heeft veel meer in haar mars dan Roos. Maar het is (nog) niet iets waar ik heel goed mee om kan gaan.

Die coole, slime en vaak wat flegmatieke pony's laten je echt niet zomaar zitten. Waar ze thuis vaak wat lui zijn en onder het werk uit willen komen staan ze er op wedstrijd wel en zullen je niet laten zitten omdat er een bakkabouter rond loopt oid.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:21

Shetten die flegmatiek zijn, die van ons stonden voor een wedstrijd altijd te stuiteren voor de wagen, 1 van de 2 hebben we zelfs geprobeerd om met kalmerende pasta rustig te krijgen, no way, dat dat lukte, zodra er vlaggen en fluitjes in de buurt waren, was er maar 1 ding belangrijk, op scherp staan.
Als dat niet zo zou zijn geweest, hadden ze ook niet de resultaten kunnen halen die ze gehaald hebben, daar moeten pony;s toch wel enig lef en snelheid voor hebben.
Nadeel daarvan is dan weer, dat er ook nog dressuur gereden moest worden met ze, zie dan de rust maar te vinden in die heethoofdjes....

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:24

Wat bedoelen jullie met flegmatiek? Nog nooit van gehoord!

Vandaag heerlijk gelopen met de pony over de dijk, een keer heel heftig geschrokken (kwam een man van achter joggend langs hem) toen sprong hij met 4 benen de lucht in en verloor zijn hoefschoen omdat hij er opstond met zijn andere been. Zolang dat niet gebeurd blijven ze goed zitten.

Tine: toch een winstpuntje :).. mijn zus was gisteren heel streng gejurreerd en had lage punten. Ach ze begint nog maar net :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:27

Ik ben een dressuurmuts, en Roos gelukkig ook :P.
Die is wel M+3 vaardigheid, maar enkel omdat ik dressuurmatig netjes reed en daardoor krap kon draaien, netjes in de andere galop over springen enzo. Niet omdat ze snel is, echt niet.
Whitney is een stuk sneller, maar die is nog zo groen, die heb ik nog niet voluit gereden, die heeft pas 1x pionnen van dichtbij gezien. Dus toen zijn we er in een braaf drafje doorheen gereden en alleen naar de finish gegalopeerd.

Trendy is wel een stuk stuiteriger. Die heb ik zelf 1x gereden op wedstrijd, een indoor marathon. Dat ging super, mooi in de middenmoot terwijl het voor pony, rijder en groom alle 3 de 1e keer was :). Keurig toch?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:30

ja daar had ik toen foto's van gezien, uit me hoofd hadden jullie oranje aan?