[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:41

VHU: jane staat aan de longe goed aan de hulpen,luisterd (meestal) goed,tuig erop en oogkleppen gaat ook goed,lopen met in sulky (nog los gekoppeld en schudden,rammelen) gaat ook goed.met stapje echt de sulky vast wil ik hulp hebben(ben altijd alleen en jane is best eenkennig. ach missie was : eerst sun proberen naar zz te rijden en dan pas de dames.(oeps sun heeft al 5 winstpunten in z..gaat dus sneller dan ik gedacht had)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:21

Ht gaat met Sun als een speer !! Top !!
En Jane doet goed haar best ! Super dat je al zo ver bent met haar.
Belker..oehh wat is hij knap !! Prijs..moeilijk is net wat een liefhebber er voor geeft, dat is altijd zo natuurlijk , ik vind hem geweldig mooie maat ook ! Hoop dat je een fijn thuis voor hem vind.
Hej baudyh weer thuis..fijne vakantie gehad ??
Db verwilderd..haha
En ikke..hoop dat 't snel komt met zn mond .

Honden gaan goed ... we fietsen fijn door de bossen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:00

Erg druk hier, dus sluit me even aan bij voorgaande opmerkingen.
HT: wagen(s) worden ingeruild.

Osteopaat is hier geweest voor Fabels. Heeft meerdere dingen gevonden, maar ..... omdat ik Fabels net met heel dikke kaak uit wei heb gehaald heeft ze haar niet behandeld. Of ontsteking of gebroken. Nu wachten op dierenarts. Die pony heeft echt de ene na de andere pech -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:11

Bah Tine... hoop dat t meevalt met Fabels..misschien van een kies ofzo ??

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:12

Jemig tine, wat een ellende. Hopelijk valt het mee

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:37

He wat naar Tine en het is zo'n fijne pony -O- ik hoop dat het meevalt ... van ontstoken kies of iets wat rommelt in die mond kunnen ze ook wel hele dikke kaak krijgen. Ze is natuurlijk nog jong kan maar zo dat er iets niet goed zit...

Wat goed HT dat je al zo ver met haar bent, super! En jeetje wat ben je al ver met Sun :)F

Net enorm bezig geweest in de tuin wat een zootje was het met al die regen en wind van de afgelopen 2, 3 weken :oo nu weer even houtsnippers en wat van die bolchrysanten voor wat kleur en we kunnen een beetje fatsoenlijk de herfst in :7

Straks ff naar stal, mesten en Cathey longeren of wat grondwerk. Het is bij ons bij stal ook zo ontiegelijk nat bleh.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:48

Vrijdag was Fabels gebeten in haar kaak, en was er ook lichte verdikking. Wond zag er schoon uit en het was wel dik maar niet warm. Zaterdag en zondag ook gewoon gereden. (beweging zorgt voor snellere afvoer van eventuele troep). Maar toen ik haar vanmorgen uit de wei haalde was er ineens heel veel meer dik (ze hadden de nacht op stal doorgebracht ivm alles erg nat, vanmorgen vroeg niets bijzonders gezien).

Dierenarts kon zo ver als mogelijk niets aan de kaak ontdekken, ze heeft wel verhoging, maar lijkt vooral vocht in hoofd. Ze heeft nu ontstekingsremmer en pijnstiller gekregen, want lijkt er nu op dat er nog geen ontsteking zit. Morgenochtend weer overleg (tenzij eerder nodig is natuurlijk) en dan eventueel als het nodig is s middags naar kliniek om foto's te maken.

Nu op pad om zak slobber te halen.

Bloedonderzoek gaf ook onduidelijke waardes. Sommige waardes waren wel aan de lage kant. Op zich los van elkaar allemaal binnen de norm, maar het totaal plaatje geeft wel aan dat er iets niet helemaal lekker zit (voor de kaaktoestanden dan he). Lastig allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:57

Bah...hoop snel verbetering Tine..

Zo..net terug van zwembad..net 3 kwartier baantjes gezwommen.. was lekker...en wel heeeel veel jaren geleden...goed voornemen, begin van meer bewegen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:19

O ja, uit bloedonderzoek kwam ook nog dat magnesium flink laag was. Wat raar is, want dat geef ik in poedervorm nog bij.
Bianca, lekker baantjes trekken. Hier kan dat alleen smorgens heel vroeg, of tussen de middag, beide momenten past me helemaal niet. Erg jammer. Toen ik zwanger was deed ik dat, ik vond het heerlijk.

Nou, even bank hangen en dan straks met zoonlief, Sam en Rembrand aan de slag. We gaan komende zondag meedoen met een westernwedstrijd, gewoon voor de fun, maar wil natuurlijk niet helemaal onbeholpen overkomen, dus even wat dingetjes oefenen hihi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:55

@Tine je kent het verhaal van Sunny het paardje van ben even haar bokt naam kwijt (Francisca) die een trap tegen zijn hoofd had gehad en botstukjes in zijn kaakgewricht oid eraan over had gehouden? Je verhaal doet me hieraan denken. Is schoongemaakt (in kliniek) en is weer goedgekomen maar was wel heel traject... sterkte!

Wat dapper Biancacoo zwemmen. Is zo goed voor je en ik vind het zelf ook heerlijk om te doen maar die eerste paar keer als je het weer doet wordt je er zoooo moe van (ik tenminste)....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:17

Hier ook idd zwemmen heel vroeg of tussen de middag..ik kan me aanpassen..heel luxe :o
Ben met vriendin gegaan..moet ik iets verder rijden dan hier in dorp..maar samen is wel gezelliger.
Idd vermoeiend..maar belangrijk want kan niet meer gaan hardlopen..dus andere hobby zoeken..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 05:31

Arme Fabels, hopelijk knapt ze nu snel op.

Stoer hior Bianc, zwemmen _/-\o_

Vandaag de jaarlijks tandarts controle voor het Tiroler duo. :D :D colgate smile. En de rest van de dag hebben ze vrij. Maar nu eerst naar een vergadering, notuleren in Engels. So read you later

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:45

Vanmorgen kwam er prut uit een van de bijtwonden. Na overleg met da even getemperatuurd en met biotex schoongemaakt. Ze heeft geen koorts/verhoging meer, plek is tov vanmorgen vroeg al dunner. Alleen snapt ze echt niet dat ik haar help met het sopje. Wat een geworstel hihi. Maar goed, er komt weer pit in. Nu nog wachten op behandeling van de osteopaat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:59

Zeker weten dat het een bijtwond is, Tine? Geen droes?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:31

Nee heel duidelijk bijtwond. Je ziet de boven en ondertanden staan. Bij droes zie je ook ander beeld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:32

Ik hoop het Tine... vind het wel heel heftig dat een bijtwond een abces geeft maar goed... heb het niet gezien en ben geen DA maar heb dat nog nooit meegemaakt... Zou erg voorzichtig zijn met ontstekingsremmer want als het wel droes is is dat absoluut niet goed :n en ja jij bent natuurlijk ongelofelijk eng met zo'n sopje :)) :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:24

Lieve mensen, geen paniek. De dierenarts en ook ik zien echt wel het verschil tussen een bijtwond en droes!!!!

Grote verschil is namelijk: bij een bijtwond heb je eerst een wond, dan ontwikkelt zich de ontsteking en die breekt door. En voor de mensen die het blijkbaar nog niet weten. Bijtwonden zijn ernstige letsels, want er vindt altijd besmetting plaats met ziektekiemen en daarom is de kans op wondinfectie erg groot. Of die bijtwond nu door hond, kat, paard of mens wordt veroorzaakt.

Bij droes (wat doorgaans op een andere plaats zit dan de wond bij Fabels nu) gaat het als volgt (bron knhs) Meestal begint het met koorts, niet eten en daarna het opzwellen van de lymfeknopen. De lymfeknopen worden abcessen en breken naar buiten.

Belangrijkste verschil: bij bijtwond heb je eerst een open wond, dan infectie. Bij droes heb je eerst zwelling, die dan openbreekt.

Bovendien, als er hier sprake was geweest van droes had ik echt wel mijn verantwoordelijkheid genomen en dit vermeld!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:37

Ik paniek niet hoor .... ik vroeg alleen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:46

Jij was niet de enige. Telefoon en computer zijn roodgloeiend :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:02

Hier ook geen paniek hoor... en er is niemand die hier zegt dat jij je verantwoordelijkheid niet neemt :) :* wel verwondering over zo'n harde bijtwond :oo en dat nog nooit meegemaakt...en dan ook nog in haar hoofd ...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:59

Vreselijk rot...ontsteking aan haar hoofd... hopelijk snel weer over.
Vandaag dagje kalm aan....
Tekeningen afmaken..moeten klaar, een is kadotje voor vriendin, en de ander voor een winnaar van fotowedstrijd...ingelijst en klaar.
Nu eten maken..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:07

Toen ik de wond zag dacht ik gelijk oh dat gaan mensen verwarren met droes. Dat gebeurd dus ook. Nee droes zit meestal niet op die plek en is inderdaad heel anders in het proces.
Hopelijk knapt fabels snel weer op.

Ik heb de verwilderde db uit de wei gevist. Hij staat nu te droge op stal zo naar de hoefsmid ijzers er af laten halen.

Ik had ikke altijd gelongeerd met dubbel gebroken trensje. Vriendelijk dacht ik. Maar nu gooit hij bij de beleer meneer steeds zijn tong over de stang.
Dat doe ik dus niet weer.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:38

wat een stoute ikke zeg! nu maar longeren met stangetje erin?
arme fabels....komt wel weer goed.
vanmorgen jane en julia maar weer eens aan de longe geslingerd,heel handig al die afgevallen bladeren....zweep over de grond...mooie schriktraining en zeer voorwaartse ponys! en sun.....pffff die ouwe laat zich niet gek maken....sjok sjok :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:01

Komt dat dan van dat trensje :o? hoe dan ook lastig dat zeker...
Ik heb beeld HT <<)
Zijn vast weer prachtig geworden Biancacoo , de tekeningen!!
Hoe is het met Fabels Tine, is de wond rustig?

Nou zeg heb vandaag te horen gekregen dat ze met bij de stichting waar ik mee had gelopen heel graag in dienst willen nemen *\%/* morgen arbeidsvoorwaarden gesprek :list: zou betekenen uit het onderwijs jeetje... wie had dat ooit gedacht en ik had nooit durven hopen dat dat nog zou lukken :oo maar goed nog ff morgen afwachten.
Maar als het lukt ben ik daar wel heel heel erg blij mee!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 04:34