[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:51

Lees en leef mee, maar reageer ff wat minder.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:07

Het gaat toch wel goed met je hé

Wat een heerlijk weertje. Vandaag de laatste 2 veulens afspenen. Die moeten nu echt aan de brok.
Zelko is weggegaan vandaag, die gaat van de winter op een andere stal staan met binnenbak zodat hij lekker doorgetraint kan worden. Dus de veulens kunnen mooi in zijn stal.

Staat db niet alleen. De rest is allemaal nog buiten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:42

Nog een week geduld, dan is de boekpresentatie.

Zo moeilijk, want ik wil hem al zograag laten zien. En geduld.....lis niet mijn beste eigenschap.

Avaluna, heb je nog veel pijn? Red je het thuis en met de verzorging van de beesten?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:17

Geen zorgen, lieve mensen!
Heb veel hulp :*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:02

Gelukkig maar ava.

Zo de veulentjes Juul en jola staan samen in een box. Juul gaat nog weg maar jola blijft.
De mama's zijn naar het weiland aan de andere kant van de weg zodat ze elkaar niet horen.

Echt genieten van het weer vandaag.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:42

Tine gaaf zo n dag bij chardon. Jonge paarden moeten rustig beleerd worden volgens mij en rustig opgepakt. Onze candy is nu 5 en loopt pas sinds een jaar echt voor de wagen.
Ava op stap nu alle tijd voor vrienden.
Biancacoo gaaf die hondjes zo.
Baudhy gelukig een mooie dienst
Vandaag voor het eerst nu 36 weken weer gemend, met Candy. Lekker in het zonnetje, maar wel even wennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:45

Idd geweldig weer! Pony's staan lekker zonder dekentje. Gaat er voor vanavond wel weer op want dan zakt die temperatuur toch flink.

Rustig aan Ava!

Wat super gaaf van het boek Janouk!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:50

mee met de samenvattingen,

fijn Baudhy, mooie dienst helpt met verwerking..

welkom nieuweling, ik ben er niet heel vaak hoor, altijd druk druk druk..

vandaag geweldige rit gedaan met aantal teamleden.
wat een weertje he, heerlijk gewoon, was genieten..

beelden zeggen meer dan woorden;

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:49

Bicci heerlijk gezicht zo de menner en ruiters door elkaar

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:50

Genieten Bicci !!
Baudyh..veulens afspenen....doen de merrie's het goed zonder de dametjes ?
Is met Zelko alles weer in orde...
Sonjim, lekker gemend !! super.
Ava...even minder reageren...wat heerlijk en fijn dat je goede hulp hebt !!! blijf voor je duimen !
Janouk moet nog een week wachten...en wij ook..haha..
vhu...idd koelt nog best af.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:10

Bicci: ziet er heerlijk uit!!! En heel erg bedankt voor je ontzettend gave armbanden en sleutelhangers. Echt iedereen moet gewoon wat van deze leuke artikelen kopen. Ideaal kadootje voor bij de Sint of onder de kerstboom!!!!
Janouk moet wachten
Ava doet even rustig aan
Sonjim eindelijk weer eens gemend, met prachtig weer erbij
Baudy heeft veulens afgespeend

En ik ben totaal gesloopt, maar zeer tevreden.

Vanmorgen om 9 uur moest zoonlief als 1e van start bij de dressuur competitie indoor Groningen. Hij begon heel goed, toen moest hij op gegeven moment tussen M en C van galop naar draf, dat ging ook nog goed, maar toen, in de hoek bij de C en H zat een grote donkere vlek op het schot. Bokken, steigeren, heel hard achterwaarts, pony wilde er niet langs. Heeft echt een tijdje geduurd, maar uiteindelijk gelukt. Zoonlief helemaal van slag, maar gelukkig toch goed zijn kop erbij weten te houden. Bleek bij de prijsuitreiking dat hij gewoon 193 punten had en gedeelde 1e plaats. Er komen in november en december nog ieder 1 wedstrijd en de beste mag eind december bij Indoor Zuidbroek een kur op muziek rijden. Dat wordt nog spannend hahah.

Daarna heel snel doorgereden naar onze eigen vereniging, waar ik de onderlinge moest regelen. Heb mijn benen uit mijn lijf gelopen, want had niet heel veel tijd voor ik Samoerai moest zadelen (Amerigo had ik vlak daarvoor gezadeld en al op de zadelplek gezet, want er zaten maar 2 combinaties tussen, dus een vliegende wissel). Met beide ponys in mijn ogen redelijke proeven gereden, bleek hij met Sam 197 en 1e en Amerigo 195 en 2e prijs gehaald te hebben. Toen springen. Ongelooflijk, zoonlief reed zo ongelooflijk goed, dat Amerigo bijna vergat te stoppen op de hindernissen. Pas bij de 8e hindernis is het hem echt gelukt. Gelukkig is het 1e rondje een oefenrondje. Bij de 2e ronde ging hij super goed en supersnel. Volgens jury was grondtempo te hoog. Hahahaha, nou beter, dan kan die smurf er niet meer over nadenken om te stoppen.

Bij Samoerai hielp zijn springinstructeur met losspringen en dat ging helaas niet helemaal goed. Erg jammer, want afgelopen donderdag ging het super. Moeten echt even met instructeur gaan praten. Geen drafbalk bij losspringen bij een wedstrijd, want daar stopt ze nu eenmaal altijd op. Dat is geen goed begin dan zeg maar. En hij heeft ze meerdere keren ook over 1 meter laten springen. Prima in de les, maar niet bij een wedstrijd (hij heeft 60 en 70 cm gesprongen). Dan vind ik die hoogte niet zo nodig. Door dit alles ging ze weer loeihard en idioot hoog. Erg jammer, want het vertrouwen dat er donderdag afspatte is weer helemaal weg. Ik moet de komende 2 weken toch maar proberen of ik het losspringen kan (durf eigenlijk niet zo goed met Sam), want over 2 weken heeft hij weer een springwedstrijd, maar manlief is er dan niet bij.

Nou, alles is nu ook administratief verwerkt, dus even lui onderuit. Kan ik morgen gaan beginnen met de laatste voorbereidingen voor de menwedstrijd volgend weekend.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:15

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:55

stillekes hier vandaag..

mijn 2 grooms en ik zijn weer lekker een mooie ronde mee geweest met de vereniging hier in Prinsenbeek.

we waren met 8 aanspanningen vandaag, met dit prachtige weer van vandaag.

natuurlijk werd er met de pauzestop geborreld door alle heren :wow:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:56

Heerlijk Bicci, lekker stampen zo onder dat viaduct door =:) denk dat iedereen vooral buiten is wat een dag weer.

Hoop dat iedereen het leuk heeft bij P&K, Baudyh de veulens van de merries af :(:) Amerigo gaat als een speer en Sammie moet nog even de juiste afstelling vinden met instructeur en zoon, komt vast helemaal goed. Sonjim lekker met pony op stap geweest en Biancacoo aan het trainen met de hondjes :j

Hier met fiets naar poowns gegaan, stond me een flinke wind zeg :)) Ollie lekker aan het werk gehad aan de longe met pessoa. Hoop morgen weer ritje te kunnen doen. Het is in het weekend hier zo druk in het bos met dat mooie weer, dat is niet echt ontspannen rijden zeg maar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:12

Heerlijk buitenrit samen bicci !
vhu, lekker naar de paardjes geweest..
Tine..beetje zonde van te hoge hindernissen....hopelijk kom je er samen uit met instructeur....samoerai doet het prima..maar overspringt zich nog erg....hopelijk word dat nog beter.

hier vandaag geen training...rustdag...morgen ook..dinsdag weer hoop ik..
te warm vanmorgen voor de honden.

verder...niets bijzonders te melden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:58

Ja het was leuk op paard en koets. Veel bekende gezien. Mooie sport. Leuke stands. Nog een iets langere zweep gekocht en een hooizak. Mooie wagens gezien. Maar die geldboom hè.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:38

tja..die geldboom...hadden we die maar he ?!
maar wel een leuke dag gehad dus Baudyh !! fijn !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:46

Baudy: ik heb het gisteren ook rustig gehad met aankopen: boek van paul versluis :aanleuning en meer niet(terwijl ik best wel wat zakgeld mee had genomen) :j
maar dat word wel weer uitgegeven,want ik ga de dierenarts maar eens voor sun bellen; die heeft best wel last van haar rug,zou een meisje bixie op haar doen, maar leek me geen goed idee om er iemand op te zetten....ze zakt aardig weg als ik op schouders,lendene en broekspier kom.en ze loopt heel scheeft naar rechts te kijken aan de longe.....maar ff recht laten zetten!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:27

Ht, bel je daarvoor de da? Niet een osteopaat of cranio sacraal therapeut?
Ik heb een lange regenjas en handschoentjes gekocht. Vond ik ook netjes van mezelf hihi.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:04

Ips: Onze veearts (die van mij en van HT) heeft ook opleiding osteopathie gedaan.

Zo jullie hebben je ingehouden op Paard en Koets. Wij zijn niet geweest: te druk met andere dingen :D maar ik hoor van verschillende kanten dat het weer ouderwets gezellig was.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:16

Goedemorgen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:18

Morge!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:50

@bicci
Fijn dat je terug bent in het topic, ik geniet altijd van fotos van spikkel met zijn kikkerwagen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:57

Goedemorgen allemaal..
Ht...ai..hopelijk knapt Sun snel weer op na de behandeling ! niet leuk....
Somber weertje hier..

geen warmwater in de keuken..en geen druk op de warme kraan...... ^)

verder.....niets te melden...tot laterrrrrr..
fijne dag allemaal.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:04