[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:59

Mijn shetten worden ook bijna nooit gepoetst. Ook die op ZZ nivo op wedstrijd uitgebracht werd (tot een maand of 3 terug, is nu errug drachtig aan het zijn ;) ) niet. Ook m'n hele lichte palomino doe ik weinig aan, alleen voor wedstrijd borstel er overheen en staartje wassen. Door de weeks alleen ff waar het tuig zit en klaar.
Scheren doe ik nauwelijks, alleen een strookje over de hals en ze blijven zo 24/7 buiten lopen. Ook dus de wedstrijd pony's.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:22

Ach dat poetsen bij ons stelt ook niet veel voor eerlijk gezegd :o zorg dat er geen modder / mest e.d. in de haren zit maar voor de rest zijn ze eigenlijk altijd best wel schoon. Afgezien van een wat grauwere staart :+ Denk dat als ze altijd buiten staan/ paddock (met zand) en inloopstal met hennep, dat ze dan niet zo vies worden als wanneer ze op stal staan.
Denk dat het ook is hoe je ermee omgaat hoor, het zijn geen watjes...
Simmie zweet tot nu toe eigenlijk helemaal niet...hij komt altijd droog op stal aan dus geen idee waarom ik hem zou scheren :+ ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:30

Ik kom weer eens binnenvallen, ben hier een tijd niet geweest omdat mijn shettert bevangen is en het mennen dus helemaal over is op het moment. Dus ik richt me nu op Hans, longeren enz, tot hij voor de kar kan.

Dennis heb je toevallig een foto van een pony die je geschoren hebt? Ik wil volgend jaar ook wat scheren maar wel dat ze gewoon naar buiten kunnen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:28

hmm bij mij ziet alles er wel spik en span uit hoor, vind ik belangrijk, maar de pony die ik in de wintervacht heb zitten, daar kom ik helemaal niet aan :n wil haar zo natuurlijk mogelijk behandelen, aangezien zij niet is geschoren :)
vandaag echt een heel vervelende dag gehad :( op school was alles zwar kl*te... toen lekker de pony's gelongeerd met de pessoa ik moest gauw voeren, toen zelf even eten en snel terug want de massuese zou er om 7 uur zijn.

eerst had ik haar magic laten masseren die was lekker helemaal los in het lijf gelukkig. toen ik misty alvast ging pakken zag ik dat ze haar eten niet ophad en gerold had, iets dat misty zelden doet in haar box.... toen was ze erg futloos, dus ik dacht meteen aan koliek, heb haar maar in de molen gezet.
na nog geen rondje probeerde ze al te gaan liggen, madam er weer uitgehaalt en met haar gaan stappen een half uur lang flink door gestapt daarna haar los in de paddock gezet om te kijken wat ze zou gaan doen. er lag nog een plukje hooi in de paddock waar ze op begon te knabbelen en daarna heb ik haar rustig laten draven.. ze werd gelukkig weer helemaal haar oude zelf, daarna heb ik haar nog slobber met flink wat lijnzaadolie gegeven. toen rustig in haar stalletje gezet en magic getoiletteerd voor morgen. misty ook getoileteerd en zodra ik weggliep begon madam alweer als vanouds te stuiteren dus volgens mij ging het wel weer beter... dus ze staan toch allebei gereed voor morgen, als misty morgen gewoon fit is gaat ze lekker mee heb me 2 maanden zitten verheugen om eindelijk weer eens wedstrijd te rijden dus het zou wel flink balen als het niet kan. al gaat haar gezondheid natuurlijk voor!

sorry hoor voor het lange verhaal maar ben toch flink geschrokken, ze is echt mijn oogappeltje

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:32

Marianne: dat is inderdaad erg schrikken, hopelijk kan ze morgen mee!
Evelli: welke masseuse heb jij laten komen?

Ja mijn vader zei ook al je zit nu in een goede positie zodat je jouw wensen ook kan laten horen :).. dus ik schrijf de punten op wat ik belangrijk vind en bespreek dat in het gesprek. Wie weet komt er iets uit :)

Vandaag 4 paarden gedaan, stalletjes en voer en rivaldo en zijn vriendin 10 minuutjes laten rennen. Had wat minder tijd omdat we mijn kast hebben opgehaald :).. hij is nog groter dan ik dacht dus daar past het spul allemaal makkelijk in.

Morgen ga ik waarschijnlijk een ritje in het park maken ( park aan de andere kant van het kanaal) op de heen weg wordt ik gebracht met de trailer. Daar wachten mensen met 2 span bonte shetjes en gaan we lekker samen een ritje maken. Gaat wel regenen hoorde ik, maar dat is dan maar niet anders :).. Nu hopen dat we beide een groom hebben morgen

Met de les ben ik wel beetje klaar, hoorde van de manege dat hij vanmiddag pas afspraken gemaakt had voor in februari en morgen niet eens besproken was. Gewoon niet netjes.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:54

Hoera, ik ga vandaag weer een rondje mennen met het tweespan. Niet in het bos, dat is nog bevroren. Vanaf vandaag maar de training weer helemaal oppakken, over twee maanden eerste wedstrijd al weer.
Ook gewoon heel druk met werk. Afgelopen week elke dag werken en elke avond wel iest aan vergadering, scholing enz.
Ik kan nu nog wel na een dagdiest even wat doen op stal, het blijft al iets langer licht. Pony's beginnen ook al met verharen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:04

Niet om te masseren Laura ;) Osteo/fysio :) Heleen Sleebos :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:06

Veel plezier napie!

Ben bang dat het feest voor mij niet door kan gaan,er is geen groom. Die had toevallig al een afspraak bij de kapper :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:07

Sorry, ik kan ook niet. Moet witte kentekenplaat ophalen voor de aanhanger.
Anders had ik het wel leuk gevonden :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:09

@Evelii: doe andries en anneke maar de groeten van Nanda, vinden ze leuk

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:10

Is goed :D

Van de zomer testritje gemaakt :D
Afbeelding

De grote Keet-ruilbeurs
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:13

Dat ziet er leuk uit evelli: zit dat niet vreemd zo met je benen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:14

Ja :+ voorschot stond te ver naar achter, dus had te weinig beenruimte. Je benen horen helemaal gestrekt :) Maar was mijn sulky niet en om hem helemaal aan te gaan passen voor 1 ritje :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:19

Nee inderdaad, maar vind het erge mooie wagentjes :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:43

@Evelli: leuke foto's! Iedereen staat er stralend op!

Voor iedereen die lekker gaat rijden: veel plezier!

Ik ben ook op zoek naar een groom/menner; het loopt nog niet storm... ;)

[EA-RVG] Groom/menner omgeving Heerlen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:12

Weer aan het opwarmen hier. Eigenlijk viel het wel mee met de kou, daar kan je wel op kleden. Mijn skibroek is de beste koop ooit. Voor dat ik klaar ben met optuigen heb ik het trouwens al bloedheet. Alleen na 6 km wel heel koud in mijn gezicht.

Pony's doen het nog hartstikke goed, nog geen conditieverlies te merken. Alleen wou ik veel stappen om droog thuis te komen en vanwege de gladheid her en der, en de pony's wilden liever draven. Toch niet helemaal droog thuis dus. Even op stal en daarna met een dot hooi in het land. Ze staan daar redelijk uit de wind dus ik hoop dat ze het warm houden. Voor hun is het in ieder geval een heerlijke temperatuur nu om te rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:06

Lekker Napie dat het goed ging!
Die van mij zijn ook al een beetje aan het haren... er zitten losse haren in de borstel in ieder geval. Nu zitten ze werkelijk ontzettend in het haar echt niet te geloven dus hou mijn hart vast als het echt los gaat komen }:0
Vandaag en gisteren alleen verzorgd, geen tijd, moest werken...stond vanochtend weer om 6.00 uur bij de stal. Ze sliepen nog, echt in de stalletjes, Sim stond, de andere twee lagen :*

@Evelli ... heeft ondertussen posts even doorgenomen ... wat een mooie sulky is dat toch. Heb ook zeer getwijfeld of ik er niet eentje van hun zou nemen. Ligt volgens mij echt heel lekker stabiel achter je pony. Kun je wel goed over / langs de pony kijken waar je heen gaat?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:02

Ja prima :) en anders kijk je er erg makkelijk langs :)
Je bent van harte welkom om het eens uit te proberen in Zaanstad hoor :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:17

Napie is lekker weg geweest

VHU wordt straks lekker aan het werk gezet met 3 haaruitvallende pony's ;)

Vandaag ging het ritje niet door wij beide hadden geen groom. Dus heb ik mij vader geholpen met de bodem van de trailer en hebben we mijn tuigenkast in stal geplaatst. Rivaldo vond hem dood eng toen ik de kast dicht deed, hij stond helemaal in het hoekie, arm paard!

Daarna ritje op het erf en in de bak gemaakt en had 1 toeschouwer een jongetje van 5 dus die klom ook op de wagen en ging gezellig mee. Had al die tijd me easyboots bij hem op en in de bak en heel mul zand en op steen in volle draf bleven ze goed zitten (3 kwatier gereden) ben dus erg tevreden :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:08

Sneeuwt het al(weer) in het westen?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:19

natte sneeuw momenteel

er is iemand heel blij op die foto :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:20

Hier regent het.

Ben benieuwd of marianne nog op wedstrijd is geweest. En balen L_rivaldo dat je les niet door ging en je ritje ook niet.

Die van mij verharen nog niet. Robijn was vorig jaar ook laat. Hij is nu wel 1x geschoren maar daar zie je niets meer van.

Ik heb vandaag mijn kar gewassen. Ferro gelongeerd en daarna gewassen en gevlochten. Hoop dat ik morgen een puntje ga rijden zou leuk wezen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:32

Ja :(.. zat net tv te kijken en me ma zei kijk het sneeuwt en je hoorde mij echt GVD!! het kwam er best boos uit hihi het is hier toch al wat wit aan het worden :(

Morgen gaan de lesjes ook niet door vanwege het weer, dus hoop een ritje buiten te kunnen maken, ga dus even hard zoeken naar iemand :).. hopelijk zijn de wegen morgen wel te doen met de wagen

Maisie: succes morgen :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:35

jammer dat je ver weg woont Rivaldo anders had ik wel even achterop gesprongen. Maar ja daar heb je nu niets aan.....

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:38

het is iniedergeval heel lief en aardig dat je het aanbied :)

Het is zo jammer dat mensen zo graag mee willen en wanneer je er dus klaar voor bent om te gaan en het durft zijn ze opeens heel moeilijk te vinden, ik krijg ook amper (zowat geen) reacties via marktplaats of bokt