[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:13

geen nesteldrang, maar had vandaag extra speelmaatje, zoonliefs vriendje was er, dus dubbel puin en gisteren niks gedaan, morgen weer werkdag, dus tja moet iets :')

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:41

Kiekeboe... daar ben ik weer... dat was een druk kantoordagje :j
Toen ik vanmorgen binnenkwam, zakte de moed mij in de schoenen. Gisteren mijn parttime dag natuurlijk en het leek vanmorgen wel alsof er een bom was ontploft... Mijn bureau is ruim 3,5 meter (met een hoek in) en dat lag letterlijk he-le-maal vol met stapels werk, zelfs op mijn toetsenbord en op mijn bureaustoel en vervolgens ook nog op de extra werktafel die op mijn kamer staat en als toppunt lag zelfs de vloer bezaaid rondom mijn bureau. Toen kwam één van de directeuren om me te feliciteren en ineens barstte ik in tranen uit... ik wist gewoon niet meer waar ik moest beginnen -O-

En zo sukkelen we maar voort... maar het is ook allemaal zo leuk om te doen :D

Jantje lacht, Jantje huilt verhaal...

Las hier over het winnen van dingen... dat vind ik zo leuk :)) Heb al best wel eens wat gewonnen met prijsvragen en win-acties *\o/* En ook wel eens 500 gulden (jaaaaren geleden, zelfs al 20 jaar, ik was 16) gevonden, netjes gemeld bij la police, maar kreeg de tip om het apart te zetten en na zoveel tijd mocht je het dan houden. Tot op de dag van vandaag nooit iemand opgehaald...

En nu... eerst even wat gaan eten ;-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:55

prinske toch :(:) :(:) :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:23

@vhu; yep klopt postcodeloterijfiets, maar gewoon gekocht hoor _O- niet gewonnen _O- of bedoelde je dat niet? :P

@frensie; goed gedaan, heeft nijn meer aan..

nou ik heb het drooggehouden! :):) plu wel nodig gehad :+ heb 'm maar als zweepje gebruikt, dus voor aanwijzingen onderweg (achterhand de berm in, meer afstand vanaf mij etc).
Ben wel met de auto geweest, gelukkig ook, rug gaat niet zo best, en anders was ik niet meer thuisgekomen denk

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:03

bejaardengymfotospam :+
Afbeelding
fietstunneltje gevonden! :P Onder de snelweg door.
Afbeelding
:)
Hij moest iets voor mij lopen, vond ie spannend :P Maar dat ie in mijn broekzak de wereld aan kan weet ik inmiddels al wel :+

En terug op stal een vriendje gevonden. Hij heeft een of andere :+: voor de Ijslanders die er staan.. Niet te geloven.
1 van de ijsco's vindt dat dus blijkbaar wederzijds
Afbeelding
Afbeelding
:+:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:55

Ik win ook vrijwel nooit wat....1 x een arrangement voor een dag bij een Wellness center (heb ik laten verlopen :( ), via de postcode-loterij soms wat bekers B&J ijs en een keer stroopwafels, en ooit één keer 60 euro bij de staatsloterij.

Ik heb vandaag zo gaaf (mee)gereden :D . Eerst gewoon fijn Ster gelongeerd en ben daarna met het marathon-tweespan van lesmees meegeweest, een rondje buitentraining doen. Dat heb ik geweten, de bagger zat in mijn oren :') !
Eerst een beetje door het dorp warmdraven, daarna het bos in.... eerst ging het span rustig, daarna het tempo een beetje opvoerend, van de fietspaden afgegaan en de dichtbegroeide boscross-paadjes op. Gras stond zo hoog als de wagenwielen en de takken van de bomen hingen soms maar net boven de bokstoel! Vervolgens liet hij een fluitje tussen zijn tanden horen; het span in galop, eerst rustig en daarna uitstrekkend over de paadjes, korte bochtjes om bomen, vlak langs greppeltjes, door baggerpaden, modderpoeltjes :oo !!! Ik zat bij tijd en wijle met mijn hoofd tussen mijn knieën om geen takken in mijn gezicht te krijgen, maar ving zo uiteraard wel alle modder op := ! En omdat we met de trainingswagen weg waren, niet de wedstrijdwagen, was dit nog een "rustig trainingsrondje" :D _O- !!
Eenmaal weer in het dorp keken de wandelaars ons aan alsof we van Pluto kwamen :o? . Zegt Stan: "Zeg Gemma, had je niet ff schone kleren kunnen aantrekken voor je mee uit rijden ging? O:) " Bekeek mijn menjas (die ik onderweg al over me heen getrokken had) en ik constateerde: "Als ik er voor de rest uit zie, zoals ik dénk dat ik er uit zie, hebben die mensen idd wel reden om zo schaapachtig te kijken" :x . Maar mènnn, dit was wel erg leuk :7 !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:22

Gaaf Gem! Wat een machtig gevoel is dat he zo'n span door de blubs fullspeed =:) jammer dat je geen foto hebt gemaakt van je Rambo outfit *-:)
Akshay lekker bezig met Diddle +:)+ en die IJslander is ook gaaf. Ik dacht dat je die fiets gewonnen had :7 vind het wel stoere fietsen!
Tine's zoon super dapper in galop door de plassen, wat een kanjer is dat ventje!
PrinsjeH bedolven onder het werk, vind dat echt niet aardig hoor, zo na je verjaardag :n
Frensie moest konijntje killen.....**slik** vind het erg dapper van je.... klote-natuur af en toe :r
Biancailona ook aan de poets...kun je even rustig bijkomen moet je weer aan de poets, een mama is ook nooit klaar.

Vanavond dus naar stal geweest. Was heerlijk. Lekker weer, geen dazen of prikbeesten *\o/* erg fijn gereden in de bak, lekker gymnastiek met haar gedaan (wijken, schouder voor, geprobeerd wat travers te doen, wat richting contra galop dat soort dingen) ze bleef er zo heerlijk aan trekken. En wat helemaal superfijn was is dat ik voor het eerst sinds mijn val dus heb paardgereden en na die tijd geen pijn heb in mijn rug :) .

Morgen maar eens de route van de endurance bekijken. Ik vind het altijd erg fijn om begin/eind van de route en het p/a punt goed op mijn netvlies te hebben. En dan kan ik strategische plek voor PrinsjeH uitzoeken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:33

@Akshay: wat een lekker ventje is het toch en wat een leuk vriendje <3

@VHU: lekker pijnvrij kunnen rijden *\o/* *\o/*

@Prinsje: :(:) :(:) , gaan ze er nog wel wat mee doen?

Pffff, net distels weg gemaaid op 2 hectare, volgens mij heb ik de meeste gehad, echt van die nare die ik niet kon uittrekken, ik zag ook niks meer, dus moest wel stoppen.
Connor heeft haar pony zelf gelongeerd, dus zo nog ff Romeo en dan ben ik blij als ik naar bedje kan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:38

@avaluna; distels! :oo pony vraagt of je een berg wil opsturen? Hij vindt ze héérlijk! :9

@VHU; ik ben jaloers! :P
Ga morgen met crazymel het bos in hoop ik! :) M'n laatste vakantiedag, en zeer doet 't toch wel :+ Dus ik hoop dat ik een lekker boshobbelrondje kan maken :P
En wbt fiets, die heb ik gekocht van iemand die 7 loten had :+ en zich afvroeg wat ie met al die fietsen moest _O- M'n pa en ma hebben er ook een :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:54

@Akshay: ik heb een berg gemaakt, eens kijken of ze ze gedroogd eten, zoniet moet je Didds adres maar even doorgeven :D

Zetten jullie een konijnenhol gewoon af met prikpaaltjes?
Heb nu een hol in de wei waar ik ze nu toch echt op wil gaan zetten.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:55

Goedenavond,

@Aks, wat lief Did's in <3 met een Ijsco en hopelijk morgen een fijne rit voor jou en Crazymel :j
@VHU, lekker gegymnastiseerd vandaag met Bente :):) en is al druk in de voorbereiding voor aanstaande zaterdag +:)+
@Avaluna, heeft dochter die werk uit handen neemt en druk bezig geweest met prikplanten oftewel distels :7
@PrinsjeH, reageerde je baas niet op het feit dat je in huilen uitbarstte :(:) ... waardeloos dat er zoveel werk voor je blijft liggen, maar laat je niet gek maken want je hebt maar twee handen ^)
@ Frensie, stoer dat je ´het heft in eigen hand´ hebt genomen en het diertje uit zijn-haar lijden hebt verlost :j
@Gem, gaaf boscrosritje gemaakt +:)+ :):)

Ik heb vanavond ook serieus gedressuurd... Brutus gaat zooo lekker lopen :):) het leuke is dat we nog steeds groeien en nog lang niet uitgeleerd zijn B-) :list: ....ook was het de laatste dressuurrit met mijn oude menwagen, daar deze donderdag wordt opgeruild voor een nieuwe als het goed is :j
En als klap op de vuurpijl ben ik net nog lekker een rondje wezen hardlopen ... moet niet gekker worden 8-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:57

avaluna schreef:

Lijkt me verstandig :j . Dichtgooien is m.i. geen optie, dan graven ze gewoon een nieuwe uitgang.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:00

@Ollie: ik was ook al gekleed om wat te gaan rennen, maar is dus distels elimineren geworden :D . Super dat jij en Bruutje nog lang niet aan de max zitten, is ook zo'n geweldige pony :j <3 . Wat krijg je voor wagen?

Pfff, even spijbelen, arme pony staat in de stal te wachten (de rest staat alweer lekker op de wei), echt even toe zetten om nog te longeren... :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:18

Jeetje Avaluna nu nog longeren, wow!
Ik had op ons weitje nooit last van konijnenhollen maar wel van mollen. Daar zette ik dan prikpaaltjes in/om, van die grote, want de kleinere werden vaak vakkundig gesloopt :7
En ik liet Mies er goed in graven }:) hielp ook goed / schrokken de mollen geloof ik van.

Wat geweldig toch Ollie dat jullie nog steeds fijner gaan, ik vind dat zooooo knap!
En het hardlopen....wat je zegt, het moet niet gekker worden, dat je dat nog kunt zo 's avonds ik ben dan vaak echt gesloopt en moet mezelf dwingen nog een rondje met de honden te doen :x

Trouwens Aks wilde nog zeggen op die IJsco foto zie je heel mooi dat Diddle dus behoorlijk rondgeribt is en daardoor soms ook wat 'vol' lijkt, maar je ziet op die foto duidelijk dat hij mooi invalt achter zijn buik en zijn hals is mooi gespierd en niet flubberig +:)+ goed zeg!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:18

@Avaluna, dan ben jij ook goed in beweging geweest met het elimineren van de distels *\o/* :j , nu nog longeren :oo ... waar haal je de energie vandaan :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:31

VanHuisUit schreef:
Trouwens Aks wilde nog zeggen op die IJsco foto zie je heel mooi dat Diddle dus behoorlijk rondgeribt is en daardoor soms ook wat 'vol' lijkt, maar je ziet op die foto duidelijk dat hij mooi invalt achter zijn buik en zijn hals is mooi gespierd en niet flubberig +:)+ goed zeg!

:D
ik ben blij dat jij dat zegt! :j
want ik dacht al dat ik mezelf wat wijsmaakte :)
Er mag nog wel wat spek af hoor, achter zijn schouder zit nog een kwabbeltje, en bij de manenkam heeft ie ook nog wat reserve.. Maargoed, voor een paard wat op een weide loopt en geen werk verricht vind ik het helemaal :):)

Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:33

Prinsje :(:) werkstress

Frensie, ah bah dat wil ik nooit mee maken. Wel erg dapper van je!!

Aks, lieve knuffel foto's van dids! <3

Gem klinkt als een heeeeeerlijk ritje!!! Zou dat ook wel eens willen mee maken :D

Ik weet dat er bij mij in de buurt ergens iemand woont met een 4 span friezen. Hij zocht vaak bijrijdsters op marktplaats.
Nou dacht ik dat hij mij misschien kon helpen met Sil buiten mennen, maar er staat geen adv meer op mp dus heb geen contactgegevens haha.

Aaah en ik baaal :( Eindelijk is mn kar in orde.. Sil in orde en heb ik een leuke "bijmenner"..... breekt er droes uit in de omgeving en nu dus ook op stal :( Mogen dus het erf niet af.
Nou maar hopen dat Sil het niet krijgt en dat de andere paarden mar snel beter worden.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 06:21

Bedoel je Marco Versterre?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 06:46

avaluna schreef:

bij ons word er een kruiwagen stalmest op/in gekiepert, dan verhuizen de nijnsels die anders beenbrekende gaten achterlaten.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:15

@ Avaluna ga je zo laat nog longeren? Pffff moet er zelf niet aan denken, dat je dat nog kan op zo'n tijdstip!
@ VHU super dat je gereden hebt zonder pijn!!
@ Aks geniet van je laatste vakantiedag, hierna werken?
@ Gem ik zat gister ook onder de blub na een buitenritje ohz, hihi, moest daarna ook nog even boodschappen halen...
@ Jenkins oei droes!! En dat midden in de 'zomer'... Hopen dat Sil het niet krijgt!
@ Ollie goed bezig!! Fijn dat Brutus zo goed gaat en dan nog hardlopen!

Ik was gisteravond totallos na de puppycursus en Beer ook :')
Mijn benen zijn nog steeds moe, hihi, zo'n *net uit bed zware benen gevoel*. Ben alleen al een half uur uit bed dus ze mogen nu wel eens een keer normaal worden...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:50

Goedemorgen

Sluit me even aan bij alle samenvattingen. Mijn hoofd doet het nog steeds niet zoals ik wil %) .
Zoonlief heeft vandaag vrij van school, en heeft een verjaardagsfeestje.
Ik hoop zo alle paarden wel te kunnen trainen.
Komt ook nog meneer langs voor kapotte vaatwasser en vanmiddag nog weer naar de garage, voer halen voor de paarden en naar zwembad met zoon. Dus ik vermaak me wel weer vandaag.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:53

@Bic: :*
@Aks: leuke foto's van Didds en wandeling gemaakt
@Gem: een ruig rondje meegereden, stoerrrr
@VHU: lekker gereden zonder rugpijn, mijlpaal *\o/* Enneh… de sultana's / pakjes drinken gaan mee :))
@Avaluna: ik heb slechte hoop op verbetering, dit is een traject dat al zo'n 6 jaar duurt… er komt dan iemand bij me zitten die vraagt wat er dan allemaal moet gebeuren (maar ja, als je nog meters post door moet ploegen, dan weet je dat dus niet omdat je niet kunt inschatten wat daar aan uitzoekwerk inzit…)… vervolgens worden een paar moeilijke dingen wel meegenomen gelukkig, maar men snapt niet dat er sprake is van een continue overbelasting… ze blijven vinden dat er overcapaciteit is (die is er ook… onder de collega's die weigeren zich te verdiepen in de materie en dat wordt gewoon getolereerd). Maar ja, waar vind je iets anders/beters dat wel net zo leuk is qua inhoudelijk werk -O- En jij goed werk verricht, de hectares weer distel-vrij, top!
@Ollie: Jeejjj de wagen komt eraan!!! En wat ben je supergoed bezig met het hardlopen én met het trainen met Bruutje *\o/*
@Frensie: total loss na puppyschool met Beertje, hopelijk lekker geslapen

Ik lag rond 21 uur al knock out in bed... hele nacht steeds wakker geschrokken en gejaagde ademhaling en om half zes al opgestaan vanmorgen... Maar ondanks vroeg opstaan, totaal geen energie en in plaats van vroeg naar stal te zijn gegaan, ben ik boekje gaan lezen in de bank (boekje al weer uit :D ) en dus krijgt paardlief gewoon weer een vrije dag, want ik vrees dat ik vanavond weer net zo uitgeput ben als gisteren... Nu maar douchen en naar kantoor :wave:

Fijne dag allemaal!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:28

Frensie schreef:
@ Aks geniet van je laatste vakantiedag, hierna werken?

:j
3,5 week lang 6 dagen in de week.. :=
Maar daarna nog vakantie :') :Y)

benen alweer uitgerust?

@prinsje;wat balen dat het op je werk zo gaat...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:30

Goedemorgen.

Allemaal druk bezig geweest gisteren. Lekker he als het droog is.

Ik heb gister avond eerst robin gelongeerd en daarna robijn.

Toen ferro nog even van zn stukje gehaald zn benen gepoetst en zn voetjes even afgespoeld
want hij heeft zn stukje zo kapot gelopen dat ie helemaal onder de slik zat.

Daarna nog even met m gestapt en gedraafd over het harde en hij loopt weer helemaal goed gelukkig.
Vanavond ga ik nog even een rondje met de kar.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:55

Goedemorgen :D

Sluit me aan bij de prachtige samenvatting van PrinsjeH

@Maisie, fijn dat Ferro weer helemaal goed loopt *\o/* en ze zeggen dat een modderbad goed voor de huid is :+ ik betwijfel het >;)
@ Aks laatste vakantie dag, heb de zon voor je besteld hoor :+

Ga zo mijn baas maar is lief aankijken om een paar uurtjes verlof te nemen O:) Wil is ff naar de opticien want heb het idee dat me ogen eruit puilen :wow:
Vanmorgen krijgt de Pown nieuwe nikes :D hoop maar dat hij zich gedraagt zo bij de smit }:)
Vanmiddag maar weer is een lekker rondje paardrijden. Met de pown weet ik nog niet wat ik ga doen, heb wel zin om ff rondje in het bosje te doen als het lekker weer is.
Idereen een fijne dag met prachtig weer toegewenst :)