[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:15

gezellig palous...... :))

met de laatste mail van jou ben ik bezig emt de stalhoudster....heb alleen nog geen nieuwe verslagen :-(

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:17

Haha ben benieuwd bic

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:17

Ollie1 schreef:
ik moet zeggen dat ik persoonlijk ook voel dat er regelmatig een ondertoon in je berichtjes zit.. of je dat bij specifieke personen doet dat weet ik niet maar de ene heeft nu eenmaal meer tijd voor Bokt en leest alles en sommigen zijn er een paar dagen/weken uit... echter het begrip ontbreekt dan...
Moet wel zeggen dat ik dat gevoel momenteel bij meerdere personen heb en daardoor ik het ook allemaal een beetje minder interessant begint te vinden :x Bij sommigen lees ik alleen maar ME. MYSELF and I.....of mensen die alleen maar op bepaalde personen reageren en anderen 'links' laten liggen... misschien komt dat door mijn emoties momenteel maar dat is wel iets wat me al een poosje niet lekker zit :o

Y;( Y;( Y;(
ben ook beetje ego geweest vrees ik... eerst door de emo's van verdriet en toen weer door opwinding van nieuwe paardenvriend enzo... heeel veeeel sorry's daarvoor!!! :(:) :(:) :(:) Jij hebt ook net super turbulente tijd achter de rug... dus nog een :(:)

Verder moet ik het helaas toch weer kort houden, heb wel netjes bijgelezen hoor, maar papa en mama komen zo langs, dus nog ff boodschapjes doen enzo...

succes met wedstrijd (o.a. Yanouk las ik met paard dat graag z'n staartje 'verft' hihi)
plezier met buitenritjes
sterkte waar nodig

Heb nog geen tijd gehad voor uploaden foto's... komt echt nog (en ik ben een vrij beroerde fotograaf :x )
Mickey staat met de vriendjes heerlijk te grazen, hij is niet dominant lijkt het en na 'verkennen' en paar rondjes rennen, staan ze heerlijk in dit mooie weer! Vanochtend even aan longeerlijntje aan werk gezet, wilde even kijken naar zijn gangen, wow... was erg onder de indruk... <3 <3 <3 Niet voor niks hippiade kampioen geworden :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:32

PrinsjeH nu zijn we niet alleen benieuwd naar foto's maar ook naar een longeerfilmpje :D

SL heerlijk ritje gemaakt met Romeo. Fijn dat je wagen weer in orde is en leuk om die kinderen te verrassen!!

Welkom Palousa-boy. Mijn ridgeback eet alleen gras op een lege maag en dan gaat ze gal spugen. Ik doe 's ochtends dus alleen een heel kort plas- en poeprondje en dan krijgt ze haar ontbijt. Anders duurt het te lang en gaat ze dus spugen, gek beest.

Gwin liep vanochtend super aan de longe, ik denk dat ze goed opgeknapt is van de osteopaat.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:45

@ PrinsjeH: ik denk dat niemand je het kwalijk neemt van meerdere 'ego-berichten'(om het zo maar te noemen).
Ik zou trouwens ook wel foto's en een longeerfilmpje willen zien hoor :Y)

@ Frensie: ik ben ook blij dat mijn wagen weer in orde is. Ik was erg bang om opnieuw te gaan rijden, maar eenmaal in het bos herleefde ik helemaal en was het net alsof er niets gebeurd was. Ik heb Romeo niet 1 keer moeten aansporen, hij luisterde 100% op de stem. En geloof me, dat maakt je hele week goed :D
Wat goed dat Gwin zo goed liep aan de longe!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:55

Kan me goed voorstellen dat je het spannend vond om weer met de wagen te gaan rijden!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:57

@Frensie: wat heerlijk van Gwin! Je hebt kennelijk een goede osteo getroffen :j !!! Ga zo eens in jouw profiel neuzen, ben benieuwd naar de ridgeback :D

@SL: super van Romeo en weer een goeie week :D !!!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:05

Zit ff Sinterklaas intocht te kijken maar hebben bij die schimmel gewoon Liverpool ingegooid haha
Zeer wild paard ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:28

Vanmorgen hadden wij Janouk opgeladen op de trailer op weg naar Oudewater voor een dressuurwedstrijd. Mijn zoon ging met zijn scooter gelijk weg, op weg naar de Hogeschool IN Holland voor een open dag. Hij gaat linksaf en wij rechtdoor naar de snelweg. 2 minuten later..............telefoon..............
Mamma, hoor ik mijn zoon zeggen, ik ben een soort van aangereden, help me.

Ik roep naar mijn man dat hij de auto moet draaien, Michael is aangereden. Ondertussen probeer ik door de telefoon te achterhalen waar Michael is en hoe hij ervoor staat. Maar hij is verward. Gelukkig zijn er mensen bij hem.

Wij volgen zijn route en daar ligt zijn mooie scooter aan diggelen. Mijn kind zit er verdwaasd naast.
Een auto stond geparkeerd aan de linkerkant van de weg. De automobilist is weggereden en heeft zijn auto gedraaid naar de rechterkant van de weg en daar reed Michael met zijn scooter. De automobilist had Michael niet gezien en heeft hem geschept.
Michael zegt dat hij in ene de auto de weg op zag draaien en hij kon geen kant op, want aan de zijkant van de weg stond een groot hek.

De scooter heeft de grootste klap opgevangen en is total loss. Zijn integraal helm is geschaafd, maar verder niet beschadigd. VOlgens getuigen is Michael over de kop voorover gevallen en heeft het stuur in zijn zij gekregen.

Daar sta je dan met je paard in de trailer, kind op de grond, scooter aan diggelen. Michael was na de eerste schrik redelijk weer aanspreekbaar. Alleen pijn in zijn zij en op zijn elleboog. Verder helemaal heel.
Schadepapieren ingevuld, Scooter in de trailer naast Janouk, Janouk en trailer naar huis gebracht. Het was maar 5 minuten van huis. Ondertussen de eerste hulp gebeld dat we eraan komen, de wedstrijd afgebeld.

En met Michael naar de eerste hulp in het ziekenhuis. Daar volgt het trauma protocol. Gelukkig is niets gebroken. Elleboog is gekneusd en ribben gekneusd. Bloedbeeld is goed. Alleen bloed in de urine; gekneusde nier.
Hij is er echt super goed vanaf gekomen. Dank je wel beschermengel

Nu zijn we weer thuis, scooter afgeleverd bij de scooterleverancier, Janouk staat heel erg schoon te zijn in de wei (die was allang blij dat ze na een kwartiertje weer thuis was).
En mijn kind zit lekker naast me op de computer.

En ik.................ik heb even nodig om dit van me af te schrijven.

Geen wedstrijd dus voor ons vandaag. Volgende keer maar weer.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:33

Ben ik ook weer... gaat wat beter met mijn kaak... is niet meer zo dik en stond niet zo heel erg meer voor aap op het voetbalveld :o

@Prinsjeh, jij moet je absoluut niet aangesproken voelen want zo was mijn post ook helemaal niet bedoeld. We hebben allemaal wel eens geen tijd of houden onze berichtjes kort met onze eigen dingetjes en dat moet ook zeker kunnen!
We hoeven niet alles in te treuren te herhalen en er op terug te komen dan wordt het ook zo'n geforceerde bedoeling....Het fijne van dit topic is dat je je kunt uiten en dat het soms 'als een grote paardenfamilie' voelt met wederzijds medeleven en begrip :j , echter vind ik het jammer dat er dan mensen bij zitten die niet hetzelfde 'goede' gevoel geven en alleen maar 'nemen' of zonder begrip voor een ander reageren....Ik heb ook een berichtje gezien die ook weer weggehaald is waarvan ik dacht; 'oeps is dit de manier om met elkaar om te gaan '?.

Maar goed ik heb mijn zegje bij deze gedaan en hou er verder over op _/-\o_

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:36

@janouk, dat is schrikken zeg! Gelukkig waren jullie nog redelijk dichtbij en is zoonlief er redelijk 'goed' vanaf gekomen... Ik kan me goed voorstellen dat nu het besef pas komt.... :(:). Vwb de wedstrijd 'lekker belangrijk' volgende week gaan we weer gezellig meeten.... ik heb er nu al zin in :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:40

Ja, je moet er toch niet aandenken dat je aan het inrijden bent en je wordt gebeld. Waar moet je met Janouk heen, etc. Ik krijg het er helemaal benauwd van.
En inderdaad volgende week helemaal gezellig meeten. Ik heb er zin in. Ik hoop dat je dan ook weer helemaal opgeknapt bent en we gezellig appelflappen kunnen eten. :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:57

@ janouk: jeetje wat moet dat schrikken geweest zijn! Jullie hebben inderdaad een goede beschermengel. Ergens ook een geluk dat Janouk nog op de trailer stond, anders was er nog meer paniek als je je ook nog moest bezighouden met je paard! Nu kon je gewoon terugdraaien en was je snel ter plekke.

De 18-jarige jongen waar ik het vorige week over had (de zoon van mensen op de hondenschool), die met de moto op een auto knalde, vecht nog steeds voor zijn leven. De auto had zich net gedraaid en reed achterwaarts de weg op en had de jongen niet zien aankomen. Hij ligt in coma met een veel te hoge druk op zijn hersenen, wat volgens de dokters nog weken zo zal blijven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:59

@sander lotte
Ik hoop zo dat deze jongen snel uit coma komt en weer verder kan gaan met zijn leven. Ongeluk zit in een klein hoekje. :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:00

@Sander_Lotte, pff dat is ook ontzettend vervelend zeg dat die jongen nog vecht voor zijn leven. Hopelijk overleeft hij het voorval en houdt er er geen blijvende schade aan over.. zoals je ziet bij Janouk en SL, je kunt zelf nog zoooooo voorzichtig zijn maar je hoeft het niet altijd zelf te doen :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:01

Pff heftig Janouk!!
Gelukkig is het 'goed' afgelopen, een scooter is te vervangen. Zorg maar goed voor je zoon, even lekker extra verwennen nu.

Fijn dat het beter gaat met je mond Ollie.

PrinsjeH waar blijven die foto's ;) haha

Ik ben aan het wachten op mijn runderlappen. Die heb ik alvast opstaan voor de hutspot vanavond. Maar ik wil ook wandelen met de honden, durf alleen dan niet het gas aan te laten. Dus moet even wachten tot het vlees gaar genoeg is, dan wandelen, en daarna verder met de hutspot.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:02

Dat is ook heftig SL!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:05

@Frensie, dank je wel... en mmmm lekker hutspot... ik ga even balletjes draaien voor mijn verse tomaten groentensoepje voor vanavond en zo nog even de pony's doen...

Ene ook nog leuk nieuws.. ik heb vandaag eindelijk mijn gewonnen uitrijdeken van de Hippiade binnen gekregen *\o/* , t heeft even geduurd met wat mailverkeer naar de KNHS omdat de uitrijdekens op waren, maar ze hebben het nu toch netjes opgelost +:)+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:16

@ Ollie: de dokters hebben al tegen de ouders gezegd dat hij nooit meer de oude wordt. Sinds 2 november ligt hij al in coma met een veel te hoge druk op zijn hersenen, dat is nooit goed... Ik ken de jongen niet persoonlijk, enkel zijn ouders en zusje, maar ik vind het zo verschrikkelijk!
Wat leuk trouwens dat je die uitrijdeken gekregen hebt! :D

Als ik dan het verhaaltje lees van Janouk ben ik zo blij dat dit goed is afgelopen! Een ongeluk is zo snel gebeurd en het leven kan zo snel voorbij zijn, daar word ik me de laatste tijd steeds meer van bewust.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:16

Gelukkig nog wel voor de winter binnen Ollie ;)
Vlees is klaar vind ik, dus ga nu lekker wandelen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:26

Inderdaad , ik heb ze net van de week geschoren dus dat komt goed uit ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:52

@ Janouk: Dat is schrikken. Fijn dat het wel mee valt, en dat jullie nog vlak bij huis waren.

Ik dacht begin van de middag echt van 'ben alleen en het is veel te mooi weer om niet te rijden, grrrrr, waar haal ik iemand vandaan'.
Had even gemest, voerbakken klaar gezet, komt mijn buurmeisje met 2 nichtjes of ze mochten rijden.
Dus niet zelf gereden, maar m'n pony's zijn wel gereden. Wat een kippenhok, die van die giebels bij elkaar, ben blij dat ze weer weg zijn, al was het wel gezellig ;).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:21

Het is inderdaad heerlijk weer Dennis!
Leuk dat die meisjes kwamen rijden, hoe oud zijn ze?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:26

Buurmeisje is 10, nichtjes zijn ook rond die leeftijd, iets ouder denk ik.
Nichtjes hadden geen rij ervaring, dus buurmeisje ging alles wel netjes regelen en voor doen. Er is zelfs redelijk wat gedraafd, tot mijn pony's het wel mooi geweest vonden met het gehobbel (lichtrijden ging uiteraard nog niet zo soepel ;)). Toen mijn pony's het wel mooi geweest vonden gingen ze simpelweg niet meer draven :).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:36

janouk schreef:
Vanmorgen hadden wij Janouk opgeladen op de trailer op weg naar Oudewater voor een dressuurwedstrijd. Mijn zoon ging met zijn scooter gelijk weg, op weg naar de Hogeschool IN Holland voor een open dag. Hij gaat linksaf en wij rechtdoor naar de snelweg. 2 minuten later..............telefoon..............
Mamma, hoor ik mijn zoon zeggen, ik ben een soort van aangereden, help me.

Ik roep naar mijn man dat hij de auto moet draaien, Michael is aangereden. Ondertussen probeer ik door de telefoon te achterhalen waar Michael is en hoe hij ervoor staat. Maar hij is verward. Gelukkig zijn er mensen bij hem.

Wij volgen zijn route en daar ligt zijn mooie scooter aan diggelen. Mijn kind zit er verdwaasd naast.
Een auto stond geparkeerd aan de linkerkant van de weg. De automobilist is weggereden en heeft zijn auto gedraaid naar de rechterkant van de weg en daar reed Michael met zijn scooter. De automobilist had Michael niet gezien en heeft hem geschept.
Michael zegt dat hij in ene de auto de weg op zag draaien en hij kon geen kant op, want aan de zijkant van de weg stond een groot hek.

De scooter heeft de grootste klap opgevangen en is total loss. Zijn integraal helm is geschaafd, maar verder niet beschadigd. VOlgens getuigen is Michael over de kop voorover gevallen en heeft het stuur in zijn zij gekregen.

Daar sta je dan met je paard in de trailer, kind op de grond, scooter aan diggelen. Michael was na de eerste schrik redelijk weer aanspreekbaar. Alleen pijn in zijn zij en op zijn elleboog. Verder helemaal heel.
Schadepapieren ingevuld, Scooter in de trailer naast Janouk, Janouk en trailer naar huis gebracht. Het was maar 5 minuten van huis. Ondertussen de eerste hulp gebeld dat we eraan komen, de wedstrijd afgebeld.

En met Michael naar de eerste hulp in het ziekenhuis. Daar volgt het trauma protocol. Gelukkig is niets gebroken. Elleboog is gekneusd en ribben gekneusd. Bloedbeeld is goed. Alleen bloed in de urine; gekneusde nier.
Hij is er echt super goed vanaf gekomen. Dank je wel beschermengel

Nu zijn we weer thuis, scooter afgeleverd bij de scooterleverancier, Janouk staat heel erg schoon te zijn in de wei (die was allang blij dat ze na een kwartiertje weer thuis was).
En mijn kind zit lekker naast me op de computer.

En ik.................ik heb even nodig om dit van me af te schrijven.

Geen wedstrijd dus voor ons vandaag. Volgende keer maar weer.

jeemig....
dat is schrikken zeg...
hij zal wel spierpijn krijgen denk ik...

sterkte joh...

:(:)