[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:31

@Tallechie: ik hoor veel goeds over een bepaald spul..., ik zal morgen even navragen hoe het ook alweer heet.

@VHU: gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Ziet er goed uit, super dat ze er meteen goed voor paste!

@Tine: Thabor in tuig <3 .

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:36

Avaluna graag.

Ik moet ook spul hebben wat niet alle dagen hoeft het liefst.
moet het wel kan ik vast wel wat overleggen op stal.

Ik was hem normaal gesproken met gewone shampoo, maar ik zou dus regelmatig zijn staart moeten wassen?

Helemaal vergeten. VHU stoere wagen en Tine stoere Thabor.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:38

regelmatig wassen scheelt weinig.. heb dids het 1e jaar zowat elke 1,5 week gedaan, maakte bij hem geen barst uit ;)

heb voor hem nu shampoo met teatree
had eerst van die echte ivanhoe dure shampoo..

ik doe het wassen nu echt om het schoon te krijgen en evt overdadige schilfers weg te jagen :)

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:42

IvysToeter schreef:
ik zou niet weten waar je dat zou kunnen katen maken?

probeer het is bij jan borneman in nistelrode. Volgens mij maakt hij hoofdstellen en halsters in minimaat van leer.
ook een menner dus misschien kom je hem nog ergens tegen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:43

Ik ga vanaf juni weer 2 x in de maand een wedstrijd starten dus dan was ik hem al 1 x in de 14 dagen. dat zou dus voldoende moeten zijn.
Verder kriebel ik hem daar als ik er ben.

wat ik nu gezien heb schuurt hij ook alleen in de stal en niet in de wei.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:48

dat spul heet derfen...sun is een eczemer en kwpner een staartschuurder en derfen is perfect.
ff googllen op derfen en ze hebben ook proefflesjes om te testen voor 2 euro.
sun loopt sinds gisteren weer met haar pyama aan,net als ferro!
en oeps..... :o ik was het ook vergeten 8)7 over te maken,sorry Y;(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:50

vergeet niet
wat voor de een ''perfect'' is, kan bij het andere paard geen zier verschil maken..
ligt er maar net aan wat de grootste trigger is en waar je paard gevoelig voor is :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:52

Citaat:
Zou in elk geval niet de dierenarts bellen... Die heb ik bij Dids toen laten komen, kerel was welgeteld 5 min uit z'n auto, zei alleen maar ''zomereczeem kun je niks aan doen'' en reed weer weg KA-TSJING 80 euro

Dat vind ik echt niet kunnen he, sommige da's werkelijk _-:( 80 Euro zeg, niet normaal als voorrijkosten.

Teveel wassen lijkt me ook niet goed. Ik was mijn pony's/paard eigenlijk nooit helemaal :o spuit ze wel af als ze bezweet zijn, zie je het vuil eraf komen maar wassen? De voetjes als ik wedstrijd heb (en ach die heb ik al 2x gehad , hahaha) en de staart / bij Alwyn de manen, als het echt te gek wordt maar dat is hooguit 2x per jaar. Voor de rest was ik er niets aan.

Als hij alleen schuurt in de stal en niet in de wei denk ik ook dat het een soort verveling is >;) Hij heeft natuurlijk wel fjordenbloed, die zijn soms wat gevoeliger voor exceem achtige dingen / reageren wat gevoeliger op bepaalde soorten voeding.

Zondag komen mensen kijken voor Freddy. Als Snuit terugkomt moet er toch een pony weg. Alwyn wil ik eigenlijk niet kwijt. Dan zou het Snuit of Freddy worden. Freddy vind ik zelf zo'n leuk dingetje, zou hem echt wel missen als hij er niet meer is, maar ja, moet wel keuzes maken. Als Freddy een leuk huisje kan krijgen, hier ergens in de buurt waar we hem nog eens op kunnen zoeken mag hij wel gaan, maar hij is zo grappig ben best wel gek met dat beestje. Mijn man vindt dat ik niet op het gemekker van Han in moet gaan, hij betaalt de stalling niet :+ Kijk daar is zo'n nuchtere man wel weer handig voor, ook al is het op afstand....
Hij zit nu in het vliegtuig, moet dan morgen nog de hele dag reizen .... maar als het meezit is hij morgenavond / zaterdagochtend weer thuis *\o/*
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-05-11 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:52

@Happytime: ik bedoelde iig ander spul, tjee, kan niet op de naam komen.

Die van mij heeft ook eens geschuurd en geprobeerd met o.a. teershampoo, maar ben ook niet zo'n typ om elke dag te wassen :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:55

VHU ik heb een valk, die moet echt wel wassen voor een wedstrijd, anders krijg ik er wel commentaar op.
In de winter alleen de benen, in de zomer helemaal.

Maar hij schuurt alleen in de lente en de zomer. In de winter en de herfst niet, dus lijkt me dat hij het niet uit verveling doet. En qua voeding verandert er niks

Vervelend dat er een pony weg moet. Vind han het nu goed dan dat freddy evt weg gaat.
Je hebt daar natuurlijk nu wel het minst aan. Alwyn en snuit weet je wat je er aan ehbt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:56

@Avaluna rij je nog wel eens op Olympic? Lijkt me zo stoer zo'n enorm peerd goed aan het werk 8-)

Ik heb het wel bij Han gezegd, dat als Freddy een huisje kan krijgen waar we hem af en toe op kunnen zoeken en waar ze hem wat meer aandacht geven, of hij dat goed zou vinden. Hij zei 'ja'. Maar mijn man zegt, Han moet niet zeuren, hij wil niets wegdoen, maar jij zit met de gebakken peren. HEt lastige is dat ik Freddy erg leuk vind en het zelf best wel moeilijk vind afscheid van hem te nemen |( maar ik moet wel reeel zijn, als we het landje wel kwijtraken kan ik een box (met twee pony's) erbij wel betalen, maar twee boxen (als we drie pony's zouden houden) niet. Als Freddy weggaat is het met overeenkomst dat hij weer terugkomt mochten die mensen hem weer weg willen doen, 't is zo'n scheetje ik wil echt niet dat die verkeerd terecht gaat komen. Wil je natuurlijk nooit maar het risico bij die ukkies is gewoon groter.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-05-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:59

Ik ga mijn zoon wakker maken en voeden en dan ga ik naar bed.
Tot morgen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:00

@VHU: ik neem me altijd voor om hem weer verder op te pakken, maar ik rijd dus eigenlijlk veel te weinig. Wilde vandaag ook rijden, maar eerst kwam er een klant tussen en vanavond moest ik mijn man helpen met klussen. Hij is wel nog steeds erg fijn te rijden en je stapt er zo op en gaat lekker naar buiten, we hebben hier een prachtige omgeving. Was eigenlijk de bedoeling om hem voor de wagen te zetten, maar toen zijn dus de welshkes gekomen en nu vind ik het nogal wat om alle spullen ook nog in mega-paardenformaat aan te moeten schaffen :') .
Hoop straks wat meer tijd vrij te kunnen maken voor hem, maar ook voor de pony's, straks met een mooie bak om te mennen ben ik niet meer afhankelijk van een groom.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:01

Goedenavond,

Zo de laatste visite is net weg en ben wel versleten, de gehele dag lopen sjouwen met gebak, drinken en overig voedsel. Zoonlief heeft een super leuke dag gehad en de taart smaakte prima.. dus het is het allemaal waard geweest ;)

Morgenochtend wordt het minder leuk. Mijn neef is op Koninginnedag overleden na een behoorlijk heftig ziekbed en die wordt morgen begraven |( . Ook krijg mijn (schoonmama) morgen de uitslag van haar scans (leverkanker) ik hoop zo dat het niet gegroeid is ;(

@Maisie, staat goed hoor die Burka bij Ferro. Ik snap alleen niet dat hij net aan zit bij Ferro. Dan is hij ook super rondgeribt (net zoals Bruutje) maar Brutus is toch wel een slagje groter. Mocht het niet naar je zin zijn dan kun je hem altijd terugsturen/geven hoor, dan krijg je gewoon je geld terug ;)
@VHU, wat een super mooie wagen heb je gekocht en wat fijn dat Rizanta er zo tussen past +:)+

Vwb het zomerexceem heb ik ook een poosje gedacht dat Brutus zomerexceem had, werd niet kaal, ging heel veel rollen maar schuurde niet aan staart en manen. Nou zitten wij met aan de overkant een natuurgebied met veel water, laten het nu die vervelende steekmugjes zijn waar hij helemaal kriegel van werd. Zelfs als ik in de wei loop met blote benen wordt ik lek gestoken en op hoofd. Vandaar dat ik het hele arsenaal RSIH's en Boett's had aangeschaft voor mijn pownie :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:02

@VHU; dat waren niet alleen de voorrijkosten
maar ook consult _O-
heb nu een andere veearts hoor ;)

heel veel sterkte met je dilemma joh.. :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:02

@Tallechie; dikke knuffel voor Daan en slaap lekker!

@VHU: jammer, maar begrijpelijk dat je er nu één moet laten gaan als zich een goed thuisje aan dient :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:04

@Ollie: tjee, heel veel sterkte, echt een zware dag, morgen :(:) :(:) :(:) .
Hopelijk is de scan "positief"

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:05

ollie :*
Afbeelding

:(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:10

Thanks meiden, het leven zit vol met tegenstrijdigheden.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:14

Pffff Ollie dat is zwaar :(:)
Zie het bij kennissen met hun (schoon)vader, vind het zo erg. Je ziet die man achteruit gaan en het is zo'n aardige man, kanker is afschuwelijk en oneerlijk |(
Fijn dat je zoon het naar zijn zin heeft gehad, daar doe je het voor als mams toch? Wat een stress over je taart zeg :+ Ik had zoiets toen Han op popcorn wilde tracteren op school, in alle vroegte opgestaan om popcorn te maken, zoals het hoort, poffen van mais. Had ik van die oliebol-mais die niet goed wilde poffen, dacht dat ik gek werd. Uiteindelijk is alles gelukt maar jemineeetje zeg, dat leren ze je niet op de Universiteit }:0

Bedankt voor je positieve woorden over de wagen :D

@Avaluna lastig he om iets voor jezelf op te pikken. Ik moet zeggen, ik vind de kosten bij Rizanta erg meevallen. Het materiaal voor die grote paarden is niet zo populair, dus je kunt het best wel voor een aardige prijs op de kop tikken. Kwestie van goed opletten op marktplaats en toeslaan als het kan :+ Mijn tuig kostte 275,- inclusief bit, 3 verschillende soorten strengen en ik geloof ook nog snelsluitingen, weet is zo niet meer precies is Ideal marathontuig, 2e hands maar van prima kwaliteit, mijn wagen viel dus ook enorm mee (1300,- Euro) iets van 3e hands maar dat doet er niet toe. Dus wie weet is het best wel een idee die kanjer van jou voor de wagen te zetten. Mijn ervaring: het is wel super gaaf zo'n mega-type voor de wagen 8-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:18

VanHuisUit schreef:
Mijn ervaring: het is wel super gaaf zo'n mega-type voor de wagen 8-)

Helemaal mee eens!!

Ollie: sterkte

Ga zo met Thabor op buitenrit en ik vind het megaspannend.
Mocht ik het overleven en weer veilig thuis komen, dan lezen jullie vanmiddag wel een verslagje
;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:20

Nou have fun Tine!!dat komt vast goed. Ik zit al in de trein naar den Bosch

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:28

mooie wagen VHU, leuk dat deze niet zo'n plank aan de voorkant heeft, dat zie je vaak bij die wijkmans met banken en vind ik niet mooi.
Koopje je tuig. Ik heb een nieuwe gekocht omdat ik geen gebruikte naar mijn zin kon vinden

Ben nog wel op zoek naar een set extra strengen met een minimale lengte van 1.60m en met D of O ring voor snelsluitingen

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:30

Citaat:
pff.. Ik heb nogsteeds een ^) :\ ;( bui maargoed.. '' :D ja goedd :D '' ( >;) geleerd van een bepaalde bokker :+ )

En, werkt het bij jou? Geloof je er zelf al in? ;)
Het nadeel is dat mensen het op een gegeven moment door hebben, en dan gaan vragen wat het eerlijke antwoord is... _-:( Een bepaalde bokker heeft die neiging al... :Y) O:)

Mooie foto's gezien van VHU's nieuwe wagen. Moeilijke keus, freddy of snuit.
Tallechie heeft ruzie met de computer
Jeukende staart in de zomer, neem aan dat de voeding in de zomer weldegelijk anders is, al is het maar de samenstelling van je gras. Is de manenkam ook hard op de momenten dat hij schuurt, hoeft namelijk geen ZE te zijn, kan ook een suikerintolerantie zijn. Kun je magnesiumchelaat voor bijvoeren; hoeft dan ook enkel op de dagen dat hij schuurt.
daarnaast raad ik voor schurende paarden altijd een reinigingskuurtje aan, want zoals naaltje al zegt kan het ook heel goed een reactie zijn op de chemische afvalstoffen van entingen, wormkuren of ander medicijngebruik.
Mooie thabor-foto's en wat een gave poel in het weiland!
Verder veel sterkte vandaag voor Ollie :(:)

Hier gelukkig ietsje positiever. Sun loopt iets beter, hij is ook gewoon vrolijk en staat super op zn gemak bij zn grote, hoogdrachtige vriendin. Hij krijgt wel gewoon een streepje pijnstiller en daar doet hij het prima op. Straks als zij bevallen is mag hij er niet bij blijven, maar heb al afgesproken dat hij dan apart van de rest op de wei mag zodat hij niet met Storm om zn plekje hoeft te knokken.
Verder is de afspraak met de osteopaat gemaakt en komt mn DA zodra het veulen geboren is toch naar stal en dan kijkt ze ook gelijk ff naar Sun :)
Maar vooral het feit dat hij in de paddock gewoon gelukkig en vrolijk is doet mij heel goed. Al staat hij er na het poetsen wel zo bij van "hey, waar denk jij dat je heen gaat? We moeten nog werken!"

Gisteravond heeft mn broer mijn nieuwe-tweedehands camera gebracht; hij heeft zelf een nieuwe gekocht en ik mocht de zijne overnemen. Dus die gaat zo mee naar stal, lekker ff foto's maken.

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:35

Hee doe min ook zon broer :p ik geloof t zelf nog niet nee flauw hè. Oh ben al in renboden benieuwd of mijn enkel kan fietsen :p.
Fotos showen hè lacuna!! :)