[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:28

Heb gisteren ook weer gereden. Onder zadel. Na 4 weken niet gereden te hebben was het opstappen en wegrijden. HIj probeerde me wel even uit, maar heb hem even aangepakt en daarna liep hij super.
Mijn vader was mee en die zag vooruitgang :-)
Vanavond voorbereidingen treffen voor de wedstrijd. Morgen mag ik eindelijk weer :-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:42

Wat goed zeg, dat het zo goed ging, vooral na zo lang stil staan! Top jullie komen er wel zo te horen!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:00

pff ik heb de pessoa al 1,5 maand.

Gisteren niets gedaan en woensdag les gehad. Ga zo weer aan de slag in huis eerst een beetje poetsen en daarna de pony's doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:03

Ik krijg zo de osteopaat op bezoek :) (voor Keet)
Mijn koorts is inmiddels weg gelukkig en mijn vervelende hoestje + hoofdpijn ook. Laatste dagje uitzieken en dan maandag weer aan het werk :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:54

ooh fijn dat het beter met je gaat evelli, ik ben weer aan het bikkelen voor school :) straks even de nieuwe pesssoa uitproberen dan staarten wassen en alles invlecht en dan tussendoor komt ergens ook nog ff de masseuse om de pony's los te maken.. zodat ze helemaal op en top in vorm zijn morgen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:55

Moet ook nog eens zoon ding ergens vandaan vissen in shet maat :+ heb ooit zelf eens een poging gedaan, maar liep nergens op uit :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:55

Maar ik ga richting de pin en richting stal :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:10

Ik moet er ook nog een maken voor een vriendin, kwam er eventjes niet aan toe vanwege school. Evelli: fijn dat je weer wat opknapt! heeft keet problemen of gewoon voor check?

Op mijn stage hadden ze gevraagd of ik intresse had in een van de vacatures, het leek me leuk om er te werken maar de vacature was niet echt wat voor me , maar omdat dit de manier van binnenkomen was in het bedrijf ging ik in gesprek.

Nu was vandaag de laatste kans om je sollicitatiebrief in te leveren. Ik heb het niet gedaan omdat het niet bij me past, nu kwam een ander teamleidere naar me toe en die wist nog niet dat ik het niet gedaan heb. Uiteindelijk gesprek gehad en verteld waarom niet. Hij was het met me eens en vertelde dat hij ook een gesprek met me aan wilde gaan omdat hij ook iets in me zag :).. nu willen ze me beide hebben en gaan ze nu met mij binnekort in gesprek om te kijken hoe we alle 3 gelukkig worden... Vind het toch leuk om te horen dat mensen je in het bedrijf willen hebben en nu gaan kijken hoe ze dat het beste kunnen gaan doen en wat de mogelijkheden zijn :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:26

Fijn Tallechie dat je eindelijk weer iets kon doen!
En natuurlijk heel veel succes morgen in Delfzijl.
Had je nog een priveles kunnen regelen? Ben wel heel benieuwd namelijk.

Ik heb zondag weer eens een wedstrijd onder het zadel. Eens kijken of we enigszins in de buurt kunnen komen van de resultaten met de kar :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:40

Ben echt zo pist nu he!! (teleurgesteld)
Had van de week al gebeld of de les zaterdag doorging, hij zal me terugbellen of het wel of niet doorging. Nu een dag van te voren nog niets gehoord, dus ik bellen.. zegt die dood leuk dat gaat niet door en gaat pas 20 februari door, ongelovelijk! zit al maanden te wachten en pa gereserveerd (wat al moeilijk was) en alles goed gemaakt om met de trailer op stap te kunnen gebeurd dit :(.. zou rivaldo vandaag opknappen om morgen fris en fruitig les te hebben.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:54

Dat is lekker vervelend! Helemaal voorbereid...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:56

Ja precies, hij kon ook gewoon bellen dat het niet doorging (4 maanden eerder zeiden ze het begint in januari) dus ik braaf wachten (met moeite) en nu weer einde van februari, maar dan kunnen we zowiezo niet.

Kar had ik ook uit elkaar al anderhalve week en kon ik niet mennen omdat we dan zo weg konden rijden en nu had dat eigelijk geen zin gehad en had ik gewoon kunnen mennen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:32

Wat dat betreft ben ik ook heel erg verwend. Ik kan les krijgen als ik dat wil, kan gewoonde bak binnen banjeren. Kan van alles uitproberen als je het lief vraagt ten miste ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:39

opzich kan hij ook hier heen komen, maar het leek me zo leuk om andere menners te ontmoeten en samen te lessen, zo leer je ook van andere en kan je is met hun eventueel op stap gaan met een ritje :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:50

Martine, ik had een les ingepland voor afgelopen maandag, alleen zondagmiddag liep veale niet goed en heb dus afgebeld, omdat ik het sneu vind dat hij dan een uur moet lopen.

Moet dus nog even weer bellen voor een nieuwe afspraak, maar moet even kijken wanneer. In principe kunnen wij beide op de maandagochtend, maar maandagavond heb ik verenigingsles vanaf 1 feb. Dus moet even kijken hoe ik dat ga doen. Op een andere dag kon hij eigenlijk niet

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:19

:wave:

Gaaf Laura!! Klinkt goed, als ze je graag in het bedrijf willen houden kunnen ze misschien wel een leuke baan voor je creëren!
Martine: alvast succes voor zondag!
Chantal: mooi dat ie braaf was.

Ik heb ook weer gemend! Vandaag 5 weken geleden... :o
Had Charmer afgelopen woensdag nog ff meegenomen oh zadel een blokje om, maar verder heeft ie vakantie gevierd. Dus ik was benieuwd hoe hard ie zou gaan, maar hij ging eigenlijk superfijn!
Het eerste rondje ff snel, maar dat is normaal. En daarna heel lekker, ff opwarmen en toen ging ie fijn los in zn kaak en over de rug. Later mooi in de oprichting, nou was reuze verbaasd!! Lekker ding :D
Dus hopelijk houdt hij dit ff vast, dan komt dat debuut wel goed. Maarja, altijd afwachten bij et aapje ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:22

Laura: wat fijn van je stage bedrijf. Dat is echt een mooie positie om te beginnen :)
Balen van die lessen zeg! Begrijp je frustratie erg goed :)

Keet moest gecontroleerd worden. Bleek ook hard nodig, zat aan alle kanten vast.
Is als het goed is allemaal opgelost nu :) paar daagjes rust en dan weer aan het werk.

Morgen ga ik een witte kentekenplaat laten maken voor bij mijn auto. Want:
Ik mag volgende week zaterdag mijn nieuwe sulky ophalen :D
Een geheel zwarte HCA :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:06

Marrianne; is dat van die vrouw die hier op bokt veel mee adverteert die ze zelf maakt ?
niet erg netjes als je zo lang op je spullen moet wachten......

Evelli gelukkig weer ietsjes beter.

Goed nieuws Rivaldo ! Wat voor werk/stage doe je ? wat voor opleiding ?
Balen van je les zeg ! Niet netjes ook van de instructeur....

Ik ben vandaag weer bij de shetties geweest van fearofthefox. Heb me heerlijk vermaakt.
Is het trouwens hoe kleiner hoe eigenwijzer bij shetten ? hahahah.

Hoe poetsen jullie je shet ? Gaan jullie daar ook bij zitten, anders is het echt funest voor je rug (ben ook de jongste niet meer...... :D )

Iedereen die op wedstrijd moet succes !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:09

Soms pak ik er een stoel bij :+ of mijn poetskist
maar eigenlijk poets ik ze nooit :+ staan 24/7 buiten, dus mogen hun vetlaagje behouden (nou ja degene met vacht, de ander staat onder een deken)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:12

ow nee dat begrijp ik maar de shetten zeg maar die als "paard" worden gehouden :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:14

en uhmn hoe hou je precies een shet als paard?
En wat is daar anders aan als hoe ik het doe met mijn pony's?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:56

L_Rivaldo schreef:
Ben echt zo pist nu he!! (teleurgesteld)
Had van de week al gebeld of de les zaterdag doorging, hij zal me terugbellen of het wel of niet doorging. Nu een dag van te voren nog niets gehoord, dus ik bellen.. zegt die dood leuk dat gaat niet door en gaat pas 20 februari door, ongelovelijk! zit al maanden te wachten en pa gereserveerd (wat al moeilijk was) en alles goed gemaakt om met de trailer op stap te kunnen gebeurd dit :(.. zou rivaldo vandaag opknappen om morgen fris en fruitig les te hebben.

Dat is zuur zeg. :(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:37

Evelli schreef:
en uhmn hoe hou je precies een shet als paard?
En wat is daar anders aan als hoe ik het doe met mijn pony's?

haha ik leg het ook niet goed uit beetje onduidelijk zo, was verkeerde woordkeus.

eigenlijk beter gezegd; shetjes/pony's die niet alleen als grasmaaier dienen, die misschien ook geschoren worden omdat ze moeten werken en dus dekentjes omhebben etc.
Zulke pony's/shetjes :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:38

Vandaag sinds ik denk 2 maanden een buitenritje onder het zadel gemaakt. Had niet veel tijd, omdat manlief weg moest (hij moest even op zoontje passen), dus kort ritje van 20 minuten gemaakt. Omdat het hier NOG STEEDS GRRRR vriest (en met die wind is het ook nog eens vreselijk koud), ben ik alleen over asfalt gegaan. Nou heb ik hem de afgelopen weken gewoon kunnen trainen, maar fris dat ie was toen hij merkte dat we de poort uitgingen.... Ineens gek doen bij het zien van een tractor, knorren als een enorm varken. Dus meteen maar verzamelde draf gedaan (gewone draf durfde ik niet aan, was bang dat ie er dan vandoor zou gaan). Na tien minuten omgedraaid en in stap met wijken en schouder binnen aan de slag. Hij liep heel lekker. Bij thuiskomst weer langs een traktor, maar daar werd gelukkig niet meer naar gekeken.

Hij was duidelijk toe aan een buitenritje zeg maar. Al dat dressuren ook... Normaal ga ik 2x per week naar buiten.

Morgenavond komt er wsl weer sneeuw. Dat ben ik wel zo ongelooflijk zat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Weer schuiven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:45

Tsssss druk dagje gehad en geen tijd of aandacht voor 't ponyspul.
Bij Simba ga ik altijd door mijn hurken als we hem poetsen. Of ik pak er een stoeltje bij. Maar met zo'n klein mannetje hoef je ook niet zoveel te peotsen :+ Hij vindt het wel erg gezellig. Dus dan rommel ik wat door terwijl het eigenlijk niet eens nodig is. Of ik laat zoonlief op zijn manier nog even doorpoetsen....

Pessoa teugels/ etc doe ik niet aan, nooit gedaan ook. Ik hou niet van al dat gefriemel met al die lijntjes. Vind dubbele lijnen al een gedoe. Wat ik wel heel goed vind werken bij paarden/pony's is freestyle (hanteer dan zelf systeem van Emiel Voest, maar je kunt net zo goed Parelli doen oid), en dan loswerken, aan de leadrope, verkorten, verlengen, balkjes lopen etc. Krijg je ze enorm mee aan het werk en ik heb in ieder geval echt het gevoel dat ik er een band mee opbouw (plus conditie) met de pony's.

Simmie snapt het allemaal niet echt, wel aan de leadrope maar loswerken kijkt hij me echt zo aan van wat een gedoe :+ echt zo'n grapjas. Alwyn is zeer alert en vindt het super interessant bij Freddy weet ik het nog niet, is ook nog heel jong dus met hem ben ik alleen nog maar bezig geweest in de wei maar niet aan de leadrope.

@Tine, alweer sneeuw? NEEEEEE
Had het gisteren al gehoord en daarom juist expres nog even lekker met Sim gemend... en hooi &voer opgehaald. Hoop echt niet dat het weer zoveel wordt als de vorige keer!