Foei Avaluna, gewoon vergeten ! Ik had je desnoods op kunnen halen . Nou ja, één ding scheelt: je bent de menwedstrijd-horrorfilmpjes van onze voorzitter misgelopen. Van YT geplukt uiteraard, niet uit eigen werk. Al had hij best een filmpje kunnen laten zien van die keer dat hij zelf als groom van zijn zoon van de koets gedonderd was . Als je wilt kom ik de notulen bij jou thuis wel toelichten .
Een paarden beurs vind ik altijd geweldig. Maar koeien. Ik heb er niks mee. Weer genoeg koeien zooi en boeren gezien. Melkrobots, stierensperma, stallenbouw, trekkers etc. Nee doe mij maar paarden. Hi hi
Biancacoo
Geplaatst: 29-10-14 23:03
Ava mist vergadering en feestje, en hoopt op mooi menweer. Hem gaat notulen toelichten.. Baudyh, heeft genoeg koeiedingen gezien, haha paard en koets zondag toch ?
Ik heb de remmen weer bijgesteld van mijn kar en step...en slagje uit wiel gehaald,... Kan ik er weer een poosje tegen..
Leuke kussenhoesjes gescoord bij action voor €0,99 bij action, blij mee.
tine10
Geplaatst: 29-10-14 23:27
Even heel kort. Vandaag inderdaad les gehad van Bram Chardon. Geweldige dag gehad. Morgen zal ik even uitgebreid verslag doen.
Vwb leeftijd. Regels zijn regels, die zijn er niet voor niets. Een 3 jarige hoort nog niet op wedstrijd. Ook al is ene paard er eerder aan toe dan andere, ze worden veel te snel overvraagd, of dat nu lichamelijk of geestelijk is. En dat ze dan met 4 jaar gelijk volop in de wedstrijden moeten meedraaien is in mijn ogen een onzinargument. Ook dat kun je rustig aan opbouwen.
tine10
Geplaatst: 29-10-14 23:52
Nou ja, dan toch maar even een kort verslag. Als prijswinnaars (actie van PAVO en Hoefnet ) mochten we naar manege Chardon. Dus heel vroeg opgestaan, 3,5 uur in de auto op weg naar Schipluiden. Daar aangekomen een mega stuk slagroomtaart gekregen met thee/koffie, naast een prachtige PAVO-jas, en Hoefnet.cap.
Bram Chardon verzorgde een leuke rondleiding over het terrein en gaf uitgebreide toelichting. Ook een kijkje mogen nemen in de diverse tuig/zadelkamers. Ook bij de ponys van Bram gekeken, is toch wel een heel mooi gezicht hoor 6 van die witte Welshjes. (misschien toch maar 2 spannetje gaan doen haha)Na een heerlijke lunch kregen we in 2-tallen een uur les van Bram. Nu hopen dat ik alle aanwijzingen weet te onthouden . Amerigo deed goed zijn best en we kregen zelfs nog wat complimenten van Bram En IJsbrand. Wie had dat gedacht??? Ik niet, maar ze vonden Amerigo erg leuk en ze vonden hem ook netjes lopen.
De terugweg duurde ruim 4 uur (daarbij kwam nog ca 3 kwartier pauze, om even wat te eten) dus we zijn nu wel gesloopt. Arme pony heeft wel heel wat uren op de trailer doorgebracht zo. Maar goed, hij kan nu de beentjes weer strekken in de wei.
Zoonlief is gisteravond naar een vriendje gebracht om daar te logeren. We moesten vanmorgen zo vroeg weg, dat hij dan nog een tijd alleen thuis had moeten zitten voor hij naar school kon. Vandaag slaapt hij er ook nog, omdat we al hadden verwacht heel laat thuis te zijn. We hadden gedacht dat hij ons nog wel even zou bellen vanaf zijn mobiel, maar hij was blijkbaar veel te druk haha
Nu ga ik snel naar bed, komende 3 dagen overvolle planning.
janouk
Geplaatst: 30-10-14 05:47
Gaaf Tine, het was vast de lange reis waard. Ik zag de foto's op Hoefnet van jou en Marjola. Succes deze drukke dagen.
Ik moet zo naar Zeeland naar een klant. Ook een lange reis en al om 10.00 u in vergadering. Dus ik moet me gaan haasten
Tja, die foto's..... ik sta er niet heel flateus op hahaha. Moet echt gaan afvallen. Pff.
Janouk, heel veel plezier!
Ik ga zo Rembrand rijden en Amerigo longeren (ging het liefst weer mennen, de dingen uit de les proberen, maar Amerigo krijgt nog drukke dagen, dus maar even rustig aan)
Ja zondag paard en koets. Een stuk leuker dan een rundvee beurs.
Biancacoo
Geplaatst: 30-10-14 14:32
Goedemiddag.. Tine, gaaf, leuk dat het zo leuk was, mooi verslag !..eind rijden dat wel..zoonlief zal ook wel blij zijn dat jullie weer thuis zijn ! Janouk naar Zeeland ! succes.
vanmorgen fijn getraind....en morgen ga ik mee met een 14-span !!!!
Gem
Geplaatst: 30-10-14 14:39
Leuk Tine! Ik hád erbij kunnen zijn... zonder paard weliswaar .
Okee..... ff ego. Wie kan me uitleggen waarom een 4-jarig kind moet overblijven, terwijl zijn moeder gewoon thuis zit en ons letterlijk heeft gezegd geen zin te hebben om heen en weer naar school te rijden en dat we (overblijfmoeders) hem hard mogen aanpakken? Kind gedraagt zich (ik zeg expres niet "is") onuitstaanbaar ..... niet gewoon heimwee, vervelend of anderszins dwars, maar echt ónuitstaanbaar . Ik kan maar één ding bedenken: ze hoopt dat de school (de overblijfmoeders? de maatschappij? ) het opvoeden overneemt . Arm jong, denk ik dan. Zo... frustraties zijn eruit .
Laatst bijgewerkt door Gem op 30-10-14 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Biancacoo
Geplaatst: 30-10-14 14:54
wow Gem....dat is balen, maar ik denk dat de directie van de school dan toch dringend een gesprek aan zal moeten gaan..jullie als overblijfmoeder zijn vrijwilligers, als hulp voor als ouders werken tussen de middag.. geen oppascentrale....en niet verplicht om een kindje van een ander op te voeden....frustrerend zeg !!
in ieder geval.. respect dat je uberhaupt overblijfmoeder wilt zijn....ik kan het niet !!
happytime
Geplaatst: 30-10-14 14:58
Gem: altijd weer jammer dat er geen kolenhokken meer bestaan.....opsluiten die dat kind, hoewel negeatieve aandacht ook schreeuw om aandacht is.....ouders een formulier aanbieden over kinderen opvoeden via de ggd oid? Janouk naar zeeland tine en marjola naar bram geweest, wat gaaf zeg,zag mooie foto's (en tekst) voorbij komen op FB! hier maar ff rustig aan, vanmorgen palen gehaald(waren gesloopt door de ruin die weer foetsie is) maar in het hok gelegd die palen want ik heb een aardige verkoudheid opgelopen en kan ff niet naar beneden kijken zonder lekkage word geen palen slaan vandaag
Gem
Geplaatst: 30-10-14 15:07
HT: "helaas" hebben wij een "karrenhok" ipv een kolenhok. En daar sloot meneer zichzelf in op en hoopte ongezien te blijven . En idd het is volgens mij gewoon (negatief) aandacht vragen, dus we gaan hem proberen te negeren en uitsluitend aandacht geven wanneer hij een positief moment vertoont. Na een hap nemen van zijn brood bijvoorbeeld: "wat heb jij een lekker broodje!".
edit: énkele voorbeelden van vandaag (75 minuten!), huilend en schreeuwend tegelijk tegen de overblijfkrachten: "Houd je bek", "Jullie (onbepaald voornaamwoord ) zijn allemaal stom", "Ik loop toch weg" (en ja.... helaas heeft de leerkracht hem tijdens de les al van de openbare weg moeten plukken. Hij liep tijdens een speelmoment gewoon weg), "Als je wil dat ik kom, kom je me maar halen".
Biancacoo
Geplaatst: 30-10-14 15:57
HT, beterschap !! niet leuk...heerst wel griep..hier manlief ook thuis grieperig . Gem..tjeetje..wat een portret !! ...sterkte
VanHuisUit
Geplaatst: 30-10-14 16:22
Misschien ADHD/autistisch/ iets in die richting kind wat met zichzelf geen raad weet in zo'n groep en al helemaal niet met andere 'moeders'? En dat de moeder het niet aan kan. Arm joch. Maar ook arme moeder, vind ik hoor je zal maar zo'n kind hebben... Respect voor jullie Ik ben daar totaaaaaaal ongeschikt voor. Gelukkig is het hier in de stad verplicht dat alles overblijft, is standaard bij alle scholen zo. En leerkrachten/klasse assistenten 'passen' zelf op in de pauzes.
Wat supergaaf een 14-span honden en wat fijn dat je heup/bekken al wat verbeterd is Biancacoo
Tine helemaal geweldige dag (en ook een zeer lange dag) gehad erg leuk. Dag je rust voor Amerigo lijkt me na vooral al dat reizen niet verkeerd (zou persoonlijk nog een dagje aan vast knopen, dat lange reizen is voor paarden heel vermoeiend). Ben ook totaal geen voorstander van jonge paarden (dat vind ik 3-4-5-6) volop in de sport, bedoeling is dat ze lang meegaan. Als ze goed zijn gaat het meestal toch al heel snel met de winstpunten. Snap bijv ook echt niet dat de leeftijdgrens voor Z dressuur/springen 6 jaar is en bij endurance klasse III ook 6 jaar (= 80-120 km!). Zou toch minstens 7 moeten zijn. En wat mij betreft gewoon 8. Maar goed ik vind die jonge paarden competities met 4 / 5 jarigen ook helemaal niets
Baudyh op de rundveebeurs
Hier vandaag aan onze eigen conditie gewerkt, ruim 31 km gefietst naar tekenles en naar de pony's Gisteren Ber voor het eerst wat gelongeerd op wat kleinere cirkel en in de longeerbak, ging heel goed en heel relaxed
Wat heerlijk dat rustige herfstweer. Heb Hero ook gewoon weer 24/7 buiten staan, dat kan prima met dit weer. Als het natter wordt moet hij weer in zijn 'eigen hok'.
Gem
Geplaatst: 30-10-14 17:05
Vriendin van de zorgboerderij heeft veel te maken met kinderen met een stoornis en dacht dat het kind misschien aan odd lijdt. Ben benieuwd of er nog eens zoiets uitkomt. Eén ding weet ik wel: wij, 5 overblijfkrachten met gemiddeld 80 overblijfkinderen p/d, kunnen zo'n kind geen één op één aandacht geven.
Biancacoo: wowwwww een 14-span! Hoe hou je zoiets in het gareel ?
tine10
Geplaatst: 30-10-14 17:10
Gem: wat een toestand. Klinkt inderdaad als odd. Voor de ouders natuurlijk ook vreselijk, maar lijkt me dat ze hulp moeten inschakelen. Ze kunnen dit niet aan de overblijf ouders overlaten. Bianca: gaaaaaaf 14-span. Wel foto's maken he??!!!
VHU: Amerigo moet morgen weer aan de bak. Les met zoon en zaterdag eerste competitiewedstrijd van indoor Groningen. Maar hij liep vanmorgen geweldig aan de longe. Heeft nog nooit zo actief gelopen. Dus moet maar vaker lang op de trailer hahahah. Nee hoor, maar hij heeft wel heel de nacht lekker buitengelopen, dat scheelt natuurlijk heel veel. Verder helemaal met je eens vwb de jongepaardentoestanden. En flinke fietstocht gemaakt.
HT: beterschap. Jammer dat de ruin zich niet wist te gedragen.
Nou, zometeen met zoonlief naar springwedstrijd met Samoerai. Ben benieuwd of het weer zo goed gaat.
VanHuisUit
Geplaatst: 30-10-14 17:13
Misschien is Amerigo lekker losgeschud Jeetje HT zelfs de gewone palen ondersteboven door het gedoetje met het kereltje wat een ellende!
Hier de hele middag lekker buiten bij de paarden geweest; wel pffff kaputt. Zo lekker naar de menles kijken; moet van dochter binnen blijven
Biancacoo
Geplaatst: 30-10-14 17:55
hoe hou je dat in het gareel...ehm...2 aan 2 zetten...goede leidhondjes voorop die niet wijken van hun positie..en de rest van de slimmerikken..volgt gewoon..haha..