[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:00

Zo..dat is idd druk Tine. !!
Spannend zoonlief naar de Z1 .
Hoop dat het goed afloopt met de spat Marga.

Gisteren klein wandje behangen..had ik nog nooit gedaan...zoon heeft geweldig goed geholpen.
Het is netjes geworden, zit er mooi op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:16

Joehoe, zoonlief heeft bij zijn debuut in de Z1 zijn 1e winstpunt gereden. 213 punten. Super trots

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:33

Wat onwijs goed Tine! Het is een echte topper zeg !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:44

Hihi, hij bleek ook nog een 5e prijs te hebben. En dat tussen allemaal D en E ponys met (veel) oudere amazones. *\o/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:51

Wat zul je machtig trots zijn op m dan (en een topper van een pony)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:07

Absoluut. En je had de gezichten van mensen moeten zien, toen we vertelden dat ze ook springen, crossen, mennen, trektochten maken en binnenkort ook weer meedoen aan een westernwedstrijd _O- _O- _O- _O-
Hoeveel pony's heeft hij dan? O, maar dat doet hij allemaal met deze. <3 <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:11

Pony van goud en een kind met heel veel talent :)F =:) wat geweldig Tine!

Hier gisteren en vandaag hele dag training gegeven dus weinig paard gezien :+

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:42

Tine Ben het helemaal met VHU eens :)F Y)(^) *\o/* wat een talenten.

Bianca behang dapper hoor, zelf nog nooit gedaan.

Hier rug nog steeds prut dus les afgezegd zie mijzelf niet op de wagen. Wel al zonder pijnstilling.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:00

Jeetje wat naar Marga. Beterschap hoor.

Tien gefeliciteerd met de resultaten. Toppers

Vhu, ik had volgens mij nog niet gereageerd op je nieuws over Cathey dat haar rug goed is. Fijn hoor! Dat moet vertrouwen geven om nu lekker aan het werk te gaan.

Bianca behangen. .. dapper zeg! Ik heb er het geduld niet voor. Jij maakte trouwens toch ook hele gave muurschilderingen of haal ik nu mensen door elkaar?

Ik heb vandaag onverwacht een minimarathon gegroomd. De groom van een clubgenoot zag het niet zo zitten tijdens het verkennen. Ik was er als parcourshulp, dus ergens een cap en BP geleend en mee achterop. Het was jammer van de regen waardoor het parcours heel zwaar werd, maar ik heb me goed geamuseerd.
Dat achterop staan, poetsen en groomen vind ik haast nog leuker dan zelf sturen :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:25

Gaaf Tine, gefeliciteerd.

Biancacoo lekker bezig.

Hier ook weer wat stappen gemaakt de afgelopen dagen. Tuindeuren geschuurd en in de grondverf gezet, keuken wand en kastjes geschilderd en slaapkamer muur geschilderd.
Morgen gaan we bij Stippel kijken. Die is vorige week gecastreerd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:45

Leuk Assie!
Agossie die Stippelmans :(:)

Nou dat weer op Cathey is nog wel 'n dingetje... want ik ben momenteel erg scheiterig dus naja, we zien wel... :o weet in ieder geval dat ze 'goed' is , DA vond haar super in haar bespiering dus blijkbaar doe ik met dat trainen vanaf de grond wel iets goed... en of dat nu wat langer nog duurt maakt ook allemaal niet uit :7

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:00

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 06:45

Janouk, heeeeeeeerlijk !!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:00

Heerlijk Janouk, zag prachtige foto's voorbijkomen op fb

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:55

Heerlijk Janouk! Foto's op fb zagen er heerlijk uit!
Ik heb vrijdag gelest en gister Lactaatmetingen gedaan met Det. Weet al iets over de waardes maar ben benieuwd naar het advies.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:39

Interessant Ips. Ben benieuwd !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:54

Nu zoonlief met cross is begonnen ben ik ook weer met hartslagmeter bezig. Helaas functioneert niet alles meer (1 knopje van horloge werkt niet meer en ik krijg het ook niet meer gedownload op pc, maar goed, we kunnen wel zien dat ze een heel lage hartslag heeft ;-) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:51

De kabouters zijn er maar druk mee ;-)
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:46

Gaaf he Tine !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:20

Zo jammer dat ik mijn camera niet bij me had. En op en afstappen lukt me ook niet zo aldoor.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:44

Mooi hoor! Ik synchroniseer mijn Polar horloge altijd met de Polar flow app.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:55

De verkoop van keshya wil niet zo vlotten. Ze gaat 1 november naar het midden van het land om te worden beleerd, spannend!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:37

Jammer dat de verkoop niet zo wil vlotten, wel heel leuk om haar te laten beleren voor de koets. Spannend

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:56

Onbeleerde paarden verkopen voor een fatsoenlijke prijs is zeker in deze tijd van het jaar niet eenvoudig Ips. En laten we wel zijn, als iemand haar koopt dan zal ze toch ook beleerd moeten worden (door die persoon) en daar gaat ook weer tijd en aandacht naar toe. Zijn maar beperkt aantal mensen die dat leuk vinden en nog minder die het echt kunnen, velen weten niet hoe, en dan kost het ook weer heel veel centjes... plus dat je niet weet hoe het paard het gaat doen, want je kent dat paard als je het koopt niet (jij wel ;) ).
Daarbij heb je best een forse vraagprijs, kan me voorstellen dat je die stelt want ze zal het zeker waard zijn maar voor onbeleerd is het een flinke prijs...als mensen haar dus niet kennen en ze zien die prijs zullen ze niet snel contact opnemen. Als je zegt notk heb je meer kans op reacties. En dan iets in advertentie waaruit blijkt dat ze niet zomaar weggaat.
Dus kan me er iets bij voorstellen dat het niet vlot nu.
Zou zelf wachten tot het voorjaar met beleren en die paar maandjes thuis er nog bij nemen... kun je er zelf wat mee werken... voorjaar dat is toch makkelijker tijd, voor beleerd en onbeleerd... denk dat ze binnen een maand of 2 makkelijk voor de wagen loopt, is het januari is nog lastig... ook qua mennen (meeste mensen hebben niet beschikking over binnenbak en accommodatie...).
Maar hoop uiteraard voor je dat het meezit +:)+

Nou hier nog steeds spannend met onze stal want de gemeente heeft nog steeds geen definitieve uitspraak gedaan. Arme pensionbaas ondertussen bijna overspannen en iedereen op stal nogal gespannen van hele gedoe.

Ik heb wel een andere stal, mocht het zover komen en ondertussen ook weidegang voor mei t/m september volgend jaar geregeld, vlakbij die stal (want daar is maar beperkt weidegang) maar het liefst blijf ik gewoon staan waar ik sta. Vooral omdat ze daar in de winter (en dat is bij ons al vanaf oktober omdat de weides dan al te nat zijn hier inde regio) elke dag een paar uur op de paddocks staan in groepsverband en dat is hier nergens zo. Bij sommige stallen staan ze buiten, een uur of 2, en dan altijd alleen nooit in groepjes. Vind die groepjes zo belangrijk, Fred en Cathey zijn nog jonge paarden, als je poosje toekijkt zie je ze altijd rommelen, beetje duwen, kroelen, rondrennen...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:24

Wat leuk Ips. Keshya voor de wagen laten beleren, zijn superleuke paarden, ik heb zoveel plezier met mn fjord gehad destijds !
Hier in dorp is ook iemand die altijd op pad is met haar fjord, helemaal in sportconditie, geweldig leuk om te zien, hoop dat je voor keshya ook zo'n liefhebber vind.
Wat een gedoe met die stal vhu.
Waardeloos voor de eigenaar.

Verder.. :wave: naar iedereen.