[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:04

Ips, gaaf dat het begonnen is !!
heeeel verwarrend en niet echt volgens de regels dat er dan kleine pony's mee doen.....
Ik weet dat KNHS andere regels dan weer heeeel erg overdreven vasthouden.....en daar weten ollie en brutus jammer genoeg alles van...stelletje idioten daar bij de knhs in hen geval...maar ik hoop dat je opleiding goed en geslaagd zal zijn.....

Baudyh, als je de kar echt zat bent...kun je altijd....je kar schoonmaken bepaalde delen ontvetten...en overspuiten ?...lakje eroverheen...klaaaaar !! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:51

Inderdaad weer bijzonder van de KNHS :? zou er toch redelijk pislink van kunnen worden als je graag mee had willen doen, dat niet zou hebben gedaan omdat je een kleinere pony hebt -:(-
Nu vind ik de KNHS bij het mennen nog onbegrijpelijker dan bij onder het zadel eerlijk gezegd :x
Maar superfijn dat je nu eindelijk aan de cursus deel kunt nemen Ips! Hoe vaak moet je heen eigenlijk? Wat een lange dag zeg.

Moeilijk Baudyh als zo iemand dan heengaat... ;(
Prachtige foto een voor in een lijstje!

HT pony weer terug... erg jammer :(:) . Als ze zo door de draden lopen is echt heel vervelend. Geen mogelijkheid om achter echte palen met planken te zetten? Wat Janouk zegt soms duurt het lang voordat het samen kan en de dames zijn natuurlijk een echte kudde. Soms helpt het ook eerst twee aan twee te zetten en later dan bij elkaar. Maar je zult alles vast goed overwogen hebben, vervelend hoor.

Verder hier helaas toch nogal duf en suf denk ivm vorige week, toen blijkbaar toch teveel gedaan. Dus vandaag nog maar dagje enigszins rustig aan. Eindelijk eens mijn pessoa-longeerding weer in elkaar geknutseld en Ollie en Hero gelongeerd. Ollie rustig aan, ze liep lekker los door haar lijf, is goed voor de spiertjes. En Hero was op zijn manier nogal stoer :roll: zal morgen wel spierpijn hebben denk ik :+ Ber wilde ook heel graag nog iets doen maar ik had geen puf meer. Het is hier nu lekker maar het was erg mistig en best wel koud :brr:

Dus nu de hele middag al stoofpot op het fornuis te pruttelen het ruikt heerlijk :Y)

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:23

Mmm, heerlijk een stoofpotje; temperatuur was er ook naar. Even weer rustig aan, vhu :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:52

Vraagje? Mag je met een 3 jarige wel in de hobby klasse starten bij de dressuur. Ik dacht dat dat ook niet mag. Of ben ik nu gek?

Het is prutweer vandaag zeg. Binnen blijf weer. Hi hi. Echt administratie weer. Ha ha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:09

Hier ook kantoorwerk; beh.
Maar sowieso veel te veel binnen, hahaha.

Vanmiddag nog even lekker bezoek.
Hoop wel eindelijk eens een nacht fatsoenlijk te slapen; dat breekt langzaam wel op :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:11

Volgens mij start je op een knhs wedstrijd onder auspiciën van knhs, ook in klasse impuls en dan geldt het reglement vanaf 4 jaar.
Op clubwedstrijden kan je wel starten met 3 jarige.
Wij zitten met prins ook te wachten tot 2015 om hem af en toe mee te nemen in de dressuur kilometers te maken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:49

Zit Tine vandaag niet bij Chardon??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:25

Gem; had je dat typische Engelse weer niet daar kunnen laten :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:52

:j
avaluna schreef:
Gem; had je dat typische Engelse weer niet daar kunnen laten :')

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 15:53

@ baudyh en janouk bij gewone dressuur en vaardigheid mag je met een 3 jarige starten. Alleen bij marathon geld de leeftijds grens vanaf 5 jaar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:57

Potdorie zeg..... het slechte weer is bij de achterbakcontrole dus toch door de douane geglipt en mee de boot opgegaan :( -O- .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 16:44

Foutje van mijn kant het is Indd vanaf 4 jaar. Maar zo aan het eind van het jaar zou ik bij een onderlinge/hobby wedstrijd wel mijn 3 jarige inzetten voor de ervaring. Want wat maken die 2 maanden dan nog uit.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:46

Regels zijn er niet voor niks toch. Zou je zeggen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:52

Tja, wat maken 3 maanden dan uit...... of 4..... of 5 ....... je moet ergens een grens trekken en m.i. terecht.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 16:57

Er zijn ook niet voor niets regels maar ik zou liever een 3 jarige rustig laten wenen in een hobby wedstrijd als een paard (dat volgens de knhs per 1 januari 4 jaar is)in januari direct vol in de wedstrijd te gooien omdat het mag want hij is 4
En 5 maanden is toch heel wat anders als 2.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:00

Tine en Marjola zijn volgens mij beide bij Chardon....gaaf hoor !!

wat een motregen...brr.. :brr: geen training vandaag...was gisteren...nu morgen weer trainen..hoop ik op net zulk rotweer..dan is het lekker rustig in het bos...hahaha..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:00

Maar wat is er mis mee om het paard als 4 jarige vanaf januari rustig te laten wennen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 17:04

Niks.. als de menner dat kan en sommige mensen kunnen dat niet. En wat is er mis met een hobby wedstrijd op 3 jarige leeftijd zoals Nico afgelopen zondag heeft gedaan met zijn paard. Netjes gereden mooi rustig aan gedaan

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:09

Ik wil geen discussie opstarten hoor Y;( , maar de ene 3-jarige (of 4-jarige) is de andere niet. Mijn toen 4-jarige NF was er nog helemaal niet aan toe om beleerd te worden en een jaar later ging alles vanzelf. Terwijl we voor anderen ook 3-jarige NF's beleerd hebben (ohz) en makkelijk mee zouden kunnen doen met impuls- of onderlinge wedstrijd.
Juryleden en andere KNHS - officials kunnen echter moeilijk met 2 maten gaan meten: "die wel, die niet", dus lijkt het me terecht dat ze een leeftijdsgrens aanhouden. Ook al zijn sommige 4-jarigen duidelijk nog te puppy en sommige 3-jarigen al best ontwikkeld.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:14

Biancacoo schreef:
Tine en Marjola zijn volgens mij beide bij Chardon....gaaf hoor !!

Ja, Marjola idd ook!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:19

Ze moeten gewoon ergens een grens stellen.
Het feit dat 1 januari aangehouden word is al eigenlijk raar maar goed. In theorie kan je met een paard dat op 1 aug geboren is al op 1 januari starten. Dan is hij 3,5 ipv 4 jaar.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 17:28

Zoals gem zegt is het ene paard sneller (emotioneel ) volwassen als het andere zelfs als ik naar onze eigen pony's kijk zie je een wereld van verschil. Cupido moet alles 10x zien en las Vegas die heeft na 2x zoiets van oké.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:31

Grrrr, hoop toch echt dat het morgen iig beter is, hoop dan lekker dochter te kunnen zien mennen.

@Gem: ben de vergadering vergeten, gisteren -O- . Was nog in de veronderstelling dat er een nieuwe datum zou komen; wss toch op mijn hoofd geland _O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:38

Mee eens hoor lanouska en Gem. Alleen heeft niet iedereen dat inzicht. En daarom maken ze die regels.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:40

Zo naar de rundvee beurs in Hardenberg. Ik heb der niks mee maar vriendlief staat voor patura in de stand. Dus moet even mijn neus laten zien.

Moet er nog aan wennen dat het zo vroeg donker is. Om 16 uur de paarden naar binnen en hooi geven enzo anders zie ik niks meer.