[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 08:51

Ja druk he }:0

Ik ga zo eerst de honden uitlaten en dan met Wiske apart een eind fietsen want hondje is helemaal *\%/* omdat ik afgelopen week niet zoveel met haar heb gedaan.

Dan naar Ollebol.

En dan ..... taratara .... nog nakijkwerk :x

Maar als het goed is heb ik vanaf maandag alles af *\%/*

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:00

succes vhu!

hier net spatborden besteld en afgerekend. Hopelijk zijn ze er gauw.
Ik dacht eigenlijk tegen augustus die dingen te moeten bestellen. Maarja, NL he :)) Dus nu alvast maar :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:42

Wordt echt niet goed van de opleiding. Heb examen aangevraagd voor 27 juni. Krijg ik mail dat ze dan niet kan omdat ze op vakantie is. Maar in het noorden krijgen wij 4 juli pas examen. Moet ik voor alleen mijn examen nog na de vakantie weer terug komen... dacht het dus niet...

Hier hele slechte nacht, ben dus kapot, en heb dit weekend wedstrijd. Bah

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:04

Lees mee maar lastig reageren op telefoon.

Wou even Frensie feliciteren! Super leuk!! Gefeliciteerd haha

En reageren wbt janouk, jammer dat nou nog niet duidelijk is wat het kan zijn, maar iig fijn dat hoop slechte dingen zijn uitgesloten!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:06

Uw en als super dat zadel verkocht is, snap dat het beetje dubbel voelt. Gelukkig kan je ook lekker genieten met mennen.
Krijg je ook les trouwens? Dacht te lezen dat je wat onzeker was met mennen, heb ik ook last van en les heeft mij erg goed geholpen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:10

Jenkins schreef:
Uw en als super dat zadel verkocht is, snap dat het beetje dubbel voelt. Gelukkig kan je ook lekker genieten met mennen.
Krijg je ook les trouwens? Dacht te lezen dat je wat onzeker was met mennen, heb ik ook last van en les heeft mij erg goed geholpen.

:j Ik wil weer les gaan nemen :)
Probleem is dat ik in de wei praatjes genoeg heb :)) Met mennen ook. Alleen buiten echt een angsthaas.
Maar mijn lieve lesmensje heeft een kindje op haar rug. En kan dus niet mee op de wagen :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:25

Oow oke, ik nam mijn instructeur ook mee naar buiten voor les :P maar met kindje erbij is lastig

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:29

Jenkins schreef:
Oow oke, ik nam mijn instructeur ook mee naar buiten voor les :P maar met kindje erbij is lastig

Ik wil eigenlijk ook alleen haar als instructeur.. Heeft tenminste ook respect voor wat er in het paard zit. Net zoals ik het op school prettig vind dat ze accepteren wat er in een mens zit qua karakter.

En.. Ik wéét dat ik me niet zo druk moet maken en dat overbreng op Dids. Ik wéét dat hij superduperbraaf is. Ik wéét dat ik gewoon rustig moet blijven en doorrijden omdat zijn reacties reuze meevallen.

Maar toch presteer ik het af en toe om opeens als een rietje te trillen, met hartkloppingen op de bok te zitten, en zelf ''vluchtgedrag'' te vertonen :)) Kan mijn paard dan niet verwijten dat hij niet vol vertrouwen doorloopt :)) Toen ik nog reed (klinkt heel stom zo ^) ) had ik zulke momenten ook wel eens. Vaak stapte ik dan af en liep gewoon een stukje :) Heb dat gewoon ontweken dus. Met de wagen kan dat natuurlijk niet :)

Dus de analyse is er. Ik moet zelf alleen een boelveel sterker worden om dat over te kunnen brengen door die 3 meter leidsels :)

Lesmensje heeft ook al een paar keer met Dids gemend, en dan is het gewoon een schatje :D Maarja, zij stelt zich niet zo aan als ik :')

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:44

Frensie; Wat een leuk nieuws, van harte gefeliciteerd! Geniet er maar lekker van *\o/*

Wat vervelend Janouk dat er geen duidelijkheid is over waar het vandaan komt. ik hoop dat ze snel opknapt..

Aks zadel verkocht en geld voor nieuwe menspulletjes, leuk hoor. Angst ken ik ook wel. Zeker met rijden na een paar lelijke valpartijen. had zelf gedacht met mennen ook angstiger te zijn maar heb ik gelukkig met dit paard nog geen last en durf ik brutaal door te rijden en aan te pakken ondanks een paar peniebele situaties met paaltjes en bijna in de sloot terechtkomen omdat mevrouw niet stil wilde blijven staan bij een kruising.... :( Gelukkig groomt mijn man en kent hij haar ook door en door. Dat scheelt wel een heleboel. Durf eerlijk gezegd ook nog niet met iemand anders achterop. Vind het wel heel lastig dat je altijd afhankelijk bent van een ander als je een ritje wil maken. Op het moment hier zo druk dat het bijna niet lukt om vaker dan 1x per week in te spannen. Dat is wel een beetje weinig voor een net beleerd paard. Moet toch maar gaan wennen aan een andere groom denk ik...... :)

Bicci;Je kunt het niet iedereen naar de zin maken en zeikerds zullen er altijd zijn... :(:)

VHU; prachtig de paraplu test met ollie; wat is ze braaf <3
Ben benieuwd naar foto's van je nieuwe tuig Maisie.
Balen van je gezondheid Tallechie, wel fijn dat het met de pony's beter gaat en goed komt.

En voor iedereen die ik heb gemist Y;(

Regenjas heb ik nog niet binnen maar als het goed is vandaag. ben erg benieuwd. Ze zeggen dat die australische jassen erg groot uitvallen dus heb een maatje M besteld. Hoop dat ik daar in kom............ +:)+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:48

@annemie; doortastende groom mee scheelt bij mij ook een hoop :j
Ben met VHU eens langs een varkensstal gekomen. toen hoefde ik niet eens wat te zeggen en liep ze er al naast :) Zo fijn, dan hoef ik niet te beginnen met nadenken :))

Helaas vaak op mezelf aangewezen :) Of vriendlief gaat mee. En die vindt dat paard érg indrukwekkend en krijgt 'm niks wijsgemaakt helaas :)) Die kan ik dus ook beter niet ernaartoe sturen, want dan moet ik er 2 vertellen wat te doen :))

Regenjas bijna binnen. Hoop dat je 'm nooit nodig hebt! ;) Mijn spatborden zijn maandag of dinsdag denk ik binnen :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:25

Allen bedankt voor de felicitaties!!

Ik voel me nog niet zwanger, maar daar zal vanzelf verandering in komen als mijn buik gaat groeien ;)

Aks bereidt zich voor op een natte zomer! Hopelijk heb je het allemaal niet nodig!
Tallechie slechte nacht gehad en examen kan niet wanneer je wil...
Annemie regenjas besteld, hier schijnt de zon al de hele ochtend!
VHU nog drukdrukdruk met nakijkwerk. Succes!

Vanochtend even op Bieb gereden. Nu lekker rustig middagje, beetje schoonmaken in huis en relaxen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:32

Of als je hele dag %) :O :r rondloopt ...
Je was dan dus ook al in verwachting toen je zo hard van Bieb was gedonderd :oo voorzichtig doen hoor.

Als groom stap ik er liever af en loop naar voren toe als het nog kan zeg maar :o :+

Goede groom is goud waard en ik denk dan beter 1x per week met een goede groom dan 2x per week met groom wat niet past. Want dat is soms nog gevaarlijker dan zonder }:0 Met Bente durfde ik ook vrijwel niemand anders mee te nemen, zelfs niet na 1.5 jaar :o dus herkenbaar hoor. Had een keer iemand mee die ging klakken met tong en zich dus met haar ging bemoeien toen ik aan het mennen was, nou dat moet je bij mij dus echt niet doen, nooit meer meegenomen }> Met Simba, Alwyn en Snuitje ging zoonlief gewoon mee, ook toen hij nog maar 8 jaar was en Alwyn nog maar 3. Maar die was gewoon zo braaf. Rizanta was errrrrug groot, zeker als ze iets bijzonders zag, dan steeg ze haast op 8-) . Maar daar hoefde groom er nooit af eigenlijk want ze liep altijd netjes door, draaide niet om, sprong niet opzij of rende weg ofzo. Dus dan heb je groom als extra meekijker of voor hekken dicht/open, en als oversteekhulp.
Bij Ollie heb ik nu 2x grooms meegehad (naast mijn vaste supergroom) die het groomen op zich niet kenden en die het ook best spannend vonden, ik hoop dat het een soort investering is zodat ze vaker meewillen. Maar dan kies ik echt van die routes waar niets gebeurt 'in principe' en waar ik mezelf eigenlijk gewoon kan redden :=

Maar ja zeg nooit nooit want vorige week stond er opeens een kudde schapen precies langs mijn route :7 gelukkig waren ze volgevreten en lagen ze te herkauwen. Heb met Snuitje wel eens gehad dat de hele kudde mee ging rennen.... toch best spannend.... alleen dan kan een groom toch ook niets (meer).

Net Ol maar weer op stal gezet, jeetje zeg het was 5 graden en ze stond weer te bibberen na een enorme bui. Ze kwam ook erg vlot naar me toegelopen zo van baas, weet niet wat je van plan bent maar haal mij er maar uit :j

En verder word ik wel bijzonder chagarijnig en vreterig van dit weer :Y) het is hier weer zo donker
**pak chocolade koekjes van LU ligt klaar, van die scholiertjes, heerlijk**
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-05-13 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:38

@ VHU toen ik van Bieb viel was ik nog niet zwanger. Als ik nu naar de les of naar de binnenbak ga neem ik hem met de trailer mee, ga niet meer langs de weg. En ook geen wedstrijden meer opgeven, jammer want had graag een puntje meegepakt in de M1. Maarja, heb 1 wedstrijd M1 gereden en 2 afgezegd vanwege zwangerschap := schiet niet op dus ;)
Ik ben 's middags en 's avonds flink misselijk maar zonder :r Maar daarmee voel ik me niet zwanger, daarmee voel ik me gewoon beroerd _O-

Arme Ol aan het bibberen. Bieb heeft een extra deken onder zijn regendeken gekregen, die voelde lekker warm aan. Vorige week had hij het ook koud.

Rennende schapen heb ik een keer met Bieb gehad, alleen renden de schapen niet mee maar ze renden hard weg voor ons, vond Bieb ook niet zo geslaagd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:39

Je hebt gelijk wbt groomverhaal :j
Al zie ik het voor een groot deel als eigen tekortkoming hoor :) Die heftige reactie is nergens voor nodig. Pony houdt hoogstens wat in af en toe. Hoef ik niet zo leip te worden :')

Ik ben ook onwijs vreterig van schoolstress etc.. Wil je die overnemen? :P (volgens mij val ik echt kilo's af als ik klaar ben met school en geen uren meer naar cijfertjes hoef te staren, wat nou eenmaal beter gaat met malende kaken _O- )

Ik ga vanavond naar ruitersportzaak. Regendeken shoppen voor Dids. Ga ze nu eerst bellen of ze 'm hebben :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:42

@Frensie Moest er direct aan denken toen je zei dat je in verwachting was. Ben zelf ook heel lang doorgereden hoor, maar inderdaad niet meer buiten. Wel in de bak. Ging prima. Of ik longeerde eerst en dan daarna uitstappen.
Totdat ik er met bijna geen mogelijkheid meer op kon komen met dikke buik of eraf als ik er dan toch weer op zat :')

Ach je voelt het zelf het beste aan allemaal :j

Op stal ging het gelukkig wel met Ol, berg hooi maakt altijd veel goed bij haar :Y)

@Aks succes met shoppen **hoeveel heb jij wel niet gekregen voor dat zadel hahaha**

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:47

Hee ho! :D Die regenjas heb ik neit besteld
annemie heeft die :D

spatbordjes zijn hoognodig :P
Regendeken voor dids ook.. Met z'n zeiknatte eczeemjurk.. Wachten tot die 't ook koud gaat krijgen..

Helaas heeft de winkel die ik wil geen horseware.. Verder bellen... ^) Hyporama.. beugh, wil niet naar die winkel ^)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:54

daarom wil ik daar dus niet heen :')
hebben ze niet. Kunnen ze wel bestellen. Maar moet 100% aanbetaald worden..
Nja, dat kan via internet ook :))

*zoekt verder*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:31

:wave:

Eerst ook even hier: Frensie, wat een SUPERnieuwtje, van harte gefeliciteerd en ik vind het helemaal leuk dat we tijdje samen op gaan :D *\o/*

Verder zag ik supersamenvatting van Annemie waar ik graag op mee ga!!!

En over grooms; wij zijn of elkaars groom of we gaan alleen met Mick op pad. Er is nog nooit iemand anders mee geweest, maar iedereen kan eigenlijk mee, enige 'kwaliteit' is dat iemand relaxed moet zijn als we even een moeilijk momentje hebben of bijvoorbeeld vast rijden, want dan blijft hij echt schaapmak, maar als je beetje hypert, is hij ook zo aan het hyperen, grappig zo'n spiegeltje voor jezelf voor de kar hoor ;-)

En verder ben ik beetje vergeten wat ik in etappes allemaal heb bijgelezen, sorry :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:38

Groom: ik neem iedereen mee die gewoon doet wat ik zeg, hahaha.

@Aks: ik moet ook nog horseware bestellen, dit doe ik altijd in Engeland en ben ik al een hele tijd aan het doen, maar komt telkens wat tussen, kreeg net een mailtje met 15 procent korting, dus nu maar gauw doen, hahahaha.

Grmbl, kan ik eindelijk weer eens een menlesje doen, moet ik die dag naar het zh, en krijg ze niet te pakken, dus kan geen indicatie vragen hoe lang ze denken dat het gaat duren.
Verder heel druk hier, want het begin voor de nieuwe paardenstallen wordt gemaakt *\o/* .
Zitten we ineens weer midden in de verbouwing, hahahaha.
En lastig hoor, uitzoeken van deuren, raampjes etc.

Ik wilde verder nog eens foto's plaatsen, maar kom niet meer in mijn album, nog maar eens proberen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:39

avaluna schreef:
Groom: ik neem iedereen mee die gewoon doet wat ik zeg, hahaha.

@Aks: ik moet ook nog horseware bestellen, dit doe ik altijd in Engeland en ben ik al een hele tijd aan het doen, maar komt telkens wat tussen, kreeg net een mailtje met 15 procent korting, dus nu maar gauw doen, hahahaha.

Grmbl, kan ik eindelijk weer eens een menlesje doen, moet ik die dag naar het zh, en krijg ze niet te pakken, dus kan geen indicatie vragen hoe lang ze denken dat het gaat duren.
Verder heel druk hier, want het begin voor de nieuwe paardenstallen wordt gemaakt *\o/* .
Zitten we ineens weer midden in de verbouwing, hahahaha.
En lastig hoor, uitzoeken van deuren, raampjes etc.

Ik wilde verder nog eens foto's plaatsen, maar kom niet meer in mijn album, nog maar eens proberen.

:oo
Scheelt dat veel? Alleen als je meer bestelt zeker?...

Jaa! fotos! :j :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:42

@Aks: prijzen zijn in pond, moet je even kijken of meteen de korting d'r af is, ik heb nog niet op de site gekeken, moet er even voor gaan zitten...
ride away heet iig de winkel. Ik wil anders wel voor je mee bestellen, ik moet toch bestellen, volgens mij zijn de verzendkosten 14 euro en ze leveren echt heel snel (meestal binnen 2 dagen in huis), dan moet je me alleen de verzendkosten binnen Nederland betalen, maar kijk maar even of het wel interessant is.
Ik bestel er heel erg graag.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:42

@Ava: *\o/* jeeeejjjj voor de nieuwe paardenstallen, foto's :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:46

Nou, wilde eerst even andere foto's plaatsen, hahaha, stallen gaat nog even duren, manlief wilt eerst de remise nieuw opbouwen, dan kan eindelijk de trailer en de aanhangwagen van het erf af. Heb nu dus nog de inloopstal, morgen gaat de grote ponystal plat en heb nu zolang een grote box in de schuur opgezet, voor het geval dat er iets is en we d'r eentje apart moeten zetten.
Dus voordat de eerste stenen gemetseld worden, gaat nog even duren, ben ik bang, hahaha.
Er komt een grote inloopstal, vier ruime buitenboxen en een dubbele wasplaats.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:50

Wow Ava, dat klinkt echt heel goed zeg, jammer dat je zo ver weg zit ;-)

En ik wil nog een geheimpje met jullie delen dat vanaf zojuist geen geheimpje meer is :D

Drie keer raden wat wij verwachten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:55

Een meisjesbaby! :D :))
Mooi kamertje :j