[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:08

Tine 18 juni is er een minimarathon in Blijham. Staat op de agenda van de manege. Is wel iets anders dan een gewone maar goed.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:14

hey tallechie, dat is leuk, ook voor mij haha

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:22

ook ik ben er weer helaas thuis nog steeds geen internet

gister s'ochtends naar de frietjesfabriek van mccain geweest en daarna doorgereden naar coevorden daar de stallen gedaan en vrachtwagen uitgemest (was hard nodig) s'avonds met het 4 span in de rietplas wezen rijden bij emmen en nog even door het water geweest en de laatste x in volle galop natuurlijk dus paardjes vies tuig vies en de kar ook natuurlijk dus ik kan leuk poetsen morgen -:(-
dus morgen mag ik poetsen: 2 karren, 4 tuigen, de living van de vrachtwagen schoon maken en uzma nog rijden oh ja en nog parcour lopen
maar gelukkig ben ik morgen vrij heb dus de hele dag de tijd

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:41

Je mag wel vroeg beginnen dan Lanouska

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:50

zal hoop ik wel meevallen want uzma rijden is ongeveer een uurtje, de karren schat ik op 2 uur en de tuigen hang ik over de karren heen (het is gelukkig kunstof(zilco)) de living is alleen vegen en dweilen die hou ik opgeruimd en oh ja de stallen moeten ook nog gedaan worden dus plan om een uur of 11 in coevorden te zijn

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:10

@Lanoeska: Zilco is wel heel gemakkelijk idd, maar ik doe mijn leren tuigen ook altijd op een snelle manier, hahahaha, ik word er eindelijk een beetje handig in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:23

*\o/*

De 'nieuwe' wagen van Rizanta
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag dus opgehaald. Ik was best wel zenuwachtig want ik had zoiets mijn instructeur, Peter, moet het wel wat vinden, straks vind hij het niets en heb ik een miskoop gedaan. Maar hij vond het ook een prima wagen. En wat helemaal tof was is dat Rizanta er dus direct goed voorstaat, hoef niets te laten verlengen, past super. Hij rolt lekker achter haar aan, voelt goed. Vandaag dus weer gemend (wilde eigenlijk gaan rijden maar ja, als je je wagen gaat passen en 't peerd staat ervoor dan ga je natuurlijk niet alles er weer afhalen). Ze liep erg fijn, kon merken dat ik gisteren zo goed les had gehad. Er staat nu ook een pionnetjes/kegeltjes parcours bij ons op de wei dus daar zijn we mee gezig geweest. Plus nog wat de vaste hindernissen gedaan en stuk uitgestapt over de weg / landweggetje om de stal. Ze vond die pionnetjes/hindernissen erg leuk. Vond het zelf af en toe best spannend := vooral de vaste hindernissen :oo
Morgen zal ik even wat plaatsen met peerd ervoor, komt Tamara en gaan we weer buitenrit maken.

Ook nog met Alwyn gemend maar die was er niet bij met zijn hoofd :+

Citaat:
Wat ontzettend jammer dat Snuit weer terug komt. Het lijkt mij zo'n kanjer om mee te werken. Staat hij nu nog te koop? Hoe is Snuit in het verkeer (met name groot verkeer dus trekkers enz) en wat is zijn exacte stokmaat?

Snuit is 1.15 op zijn meetbriefje, hij is echt nergens bang voor en hij is in principe te koop, maar dan wel voor wat meer ervaren menner die ook gewend is met wat fellere / snellere pony's om te gaan. En blijkbaar heeft hij tijd nodig om te wennen ergens anders. Was ik me ook niet van bewust maar zal dan toch ook wel zo zijn. Ben toen eigenlijk ook vrij snel met hem gaan mennen en dat ging bij mij dus wel. Babs had alleen nog maar met Petra gemend dus denk dat dat net een brug te ver was. Ik had toen natuurlijk ALwyn al, maar ook met de paarden van de stalhouderij al veel gedaan, krijg je toch wat meer routine denk ik / zal dan wel ofzo. Maar ik denk dat je vooral tegen dat pittige moet kunnen en moet weten hoe je daarmee om moet gaan. Bij mij was hij de afgelopen tijd helemaal niet meer zo pittig, hij was wel vlot maar gewoon in de zin van lekker doorlopen. Duszzz.

@Lanouska, ik vind je een kanjer!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:25

mooie kar hoor en leuk dat ze er zo mee wegloopt natuurlijk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:31

Ben weer terug van mijn bezoek aan Tallecie. Nou dames (en heren?), Daan is een echte knappert hoor!! Heb hem ook best een poos lekker vast gehad. Wat is dat dan weer klein zeg. Dat ontgroei je toch snel.

2e keer tuig op
Afbeelding

Afbeelding

de poel waarin Rembrand zich verstopte
Afbeelding

lekker eten
Afbeelding

Afbeelding

sorry, zijn kleine plaatjes, maar ik word er steeds uitgeknikkerd als ik foto's groter probeer te maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:34

Thanks Lanouska :D ben ook helemaal gelukkig mijn eigen paard, mijn eigen wagen, mijn eigen tuig, lekker in de bak / op de wei / stukje naar buiten, wat wil een mens nog meer :D

@Tallechie vond je het leuk? Ja jullie hebben wel een bokt-baby natuurlijk :j Lekker he Tine zo'n proppie in je armen <3
Wat staat het tuig hem mooi! Wat een lekker poeltje is dat trouwens! Fijn die paardjes zo bij elkaar in de wei :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:56

leuk zo'n poel in je wei tine! :oo
kan me voorstellen dat je paard zich erin verschanste ;)

Nou ik ben weer alleen, ventje biljarten..
pff.. Ik heb nogsteeds een ^) :\ ;( bui maargoed.. '' :D ja goedd :D '' ( >;) geleerd van een bepaalde bokker :+ )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:02

Join the club Naaltje.
Troost je die van jou komt vanavond nog thuis, die van mij zit in India, geen idee wat hij daar nu aan het doen is, kan biljarten zijn, kan van alles zijn :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:09

Ja vond het super. Vooral die laarsjes helemaal geweldig. Geld is in Daan zijn spaarpot gegaan :-)

Hier is vriendlief ook stik chagrijnig. Gisteren ook al. Zijn harddisk is kapot, daar heeft hij zo'n beetje alles op staan. nu blijkt onze vaste harddisk ook kapot te zijn. Hoe dat kan? Geen idee. Het zit namelijk op het netwerk aangesloten,
Komt er op neer dat ik alle gegevens kwijt ben (ik maak namelijk een backup naar die andere en heb vorige week alles net gewist) en hij is ook alles kwijt.
Dit gaat om documenten, maar ook om foto's. WE gaan het waarschijnlijk naar een bedrijf brengen die het misschien kan repareren, kost wel wat. Maar anders zijn we ook foto's van daan enzo kwijt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:21

Ja die laarsjes wat een goed idee van Tine he 8-)
Wat vreselijk Tallechie, nou daar zou ik ook een pesthumeur van krijgen.
Wij hebben het ook een keer gehad, stonden ook heel veel foto's op, natuurlijk ook veel van Han en een hele leuke vakantie. Maar.... ze hebben iets van 85% weer tevoorschijn kunnen toveren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:24

vhu, fijne wagen lijkt me!
en lekker dat alles gelijk op maat was!

tine, leuke foto's, al zijn ze een beetje klein...

tallechie, sorry...
ik was echt van plan ook mee te doen met je kado's, en iedere keer was ik van plan het geld over te maken, maar het is er uiteindelijk toch tussendoor geslopen in alle drukte en toestanden hier...
nogmaals sorry... Y;(
was niet zo bedoeld...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:26

@VHU; nee dan heb ik geluk dat die van mij maar afentoe weg is :=

ik heb trouwen een topic gemaakt van mijn stuntpiloot
[MD] Verdikt achterbeen maar niet kreupel..
eureka-posts gezocht ;) :))

Ga hier zo maar aan de stage verder.. al lijkt het wel of alles wat daarmee te maken heeft achter een hele grote bak met ui verstopt zit, want dat wekt janken op _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:47

Agossie Naaltje, maandelijkse perikelen of algehele malaise :(:)
Nou Nouvel, jij had ook wel iets vreselijks de afgelopen weken wat al je aandacht heeft opgeslokt denk ik :(:)

@Naaltje, zou het niet gewoon een gal zijn bij Diddle? Is wat vocht dat 'uit' de peesschede loopt / wat overvulling. Is op zich niets ernstigs hoeft niets ernstigs te zijn (Rizanta heeft er een paar :o ).
Zie info
http://www.gezondheidvanmijnpaard.nl/in ... ontent=144

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:52

maar het zit niet bij het gewricht (of lees ik fout op die site dat dat meestal zo is?) Qua locatie is het eigenlijk halverwege het pijpbeen, en alleen aan de binnenkant van het achterbeen..
en is ook niet echt warmer dan de rest van zijn lijf
echt zacht is het ook niet.. :=

ik heb gewoon even een algehele ;( mood... Baal van mijn knol, baal van die pownie van Lacuna, baal van m'n $##%$ school die nog niet eens weet hoe ze ons volgende jaar moeten invullen, van het feit dat m'n stage niet wil lukken zoal ik het wil.. :=
maargoed, '' :D''

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:01

OK dan geen gal.
Je hebt soms van die dagen, ik ook hoor. Nu gelukkig niet :D
Moet wel nog tig werkstukken nakijken....moet ze NU nakijken.... }>
Die school van jullie is wel een K-instituut zeg, schandalig dat ze nu nog niet weten hoe ze het volgend jaar gaan aanpakken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:03

onze school is een ramp...
en ik zit er heel sterk aan te denken dat te gaan mailen ook := maar ik vermoed zomaar dat me dat niet in dank afgenomen gaat worden _O-

ruilen? ik wil wel D/T fouten gaan scharrelen in werkstukken? O:) :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:23

:o :o :o :o :o ik schaam me diep......ben ook vergeten geld over te maken voor je kado......
OH....wat ben ik een muts :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) ik was zo bezig met die st.... wedstrijd en bijkomen op Texel dat ik het vergeten ben......dom dom dom dom dom...... |o |o
Sorry tallechie ....
Scheld me maar een keer goed uit ofzo.....

VHU, dat is een superwagen !!! <3

Lanouska......waar haal je al die energie vandaan om altijd maar doooor te gaan......petje af. :j
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 05-05-11 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:26

ja lanouska, ik vraag me af of je toevallig ook cursussen geeft? In hoe je zo efficient kunt omgaan met je tijd?
Ik ga morgenochtend eerst naar Den Bosch toe. Pootje maar even inzwachtelen in de hoop dat dat helpt, moet eind fietsen en lopen :=
Daarna boodschappen doen
Dan nog m'n rapport jankend en kwaad aankijken _O-
En Dids gaan stappen.. Maar dat plan ik maar voor de avond :)
Ohja, en de was, stofzuigen, dweilen etc kunnen ook :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:27

Graag gedaan hoor tallechie! Vond het initiatief helemaal leuk :).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:31

Naaltje: sterkte, met alles en da;s momenteel heel veel geloof ik :(:)
VHU: mooie wagen! en super dat hij gelijk past.
Naaltje: we hebben 4 van die poelen laten graven, zodat de paarden daar kunnen drinken en wij niet met water hoeven te zeulen.

Nou, zal nog een poging wagen met de foto's

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:46

Ik ben ook wat vergeten :o dus ik kan Bianco en Nouvel een handje geven :o
Hier ook te druk geweest, wel gelezen en zo van dat doe ik nog wel met deze gevolgen :oo