[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:05

jouke_h schreef:
Volgens mij was dat ook 1 van de redenen dat ze de regel van een minimale stokmaat van 1.20m in wilden voeren. Dat het wat eerlijker werd tegenover de muizen.

De juiste maat wordt 1.08, is door de FEI ingesteld voor internationaal, zal vast de KNHS nog volgen, of dat per April is, weet ik niet.
Onze vorige shetten zijn 1.09 en 1.11 en reden grote pony's en makkelijk uit, maar kan me voorstellen met kleinere shetten met volwassen kerel en volwassen groom erbij, dat dat soms maar net net is.

Maisie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:23

Het verschilt natuurlijk ook enorm of je met shetjes van 85 cm of van dik 1 meter dat toont toch al veel anders.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:25

Maisie schreef:
Het verschilt natuurlijk ook enorm of je met shetjes van 85 cm of van dik 1 meter dat toont toch al veel anders.

Dat is dan straks ook klaar in de samengestelde sport, echte stamboek shetten zijn vaak onder de 1.08, met een kruising heb je straks mazzel....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:43

mammaslamma schreef:
IngridM schreef:
ja hoor tegenwoordig wel, leuk hoor !
ben ook heel benieuwd hoe het allemaal gaat straks met de shetten van fearofthefox !

Houd je maar heeeeel goed vast dan, die gaan harrrrddd, spreekt hier de vorige eigenaresse van Coco en Lola..
Ik hoop dat je veel schrijft over mijn schatjes,geniet ik dan plaatsvervangend van!

Leuk, had al gehoord dat ze van jou geweest zijn en dat ze flink kunnen scheuren whahaha :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:56

Vwb de shetlanddag het gaat dan om Sim die is 86 cm :+
Ik ga eens even goed in de spaarpot kijken of ik er een ideal tuig uit kan peuteren .... kost inderdaad zo ongeveer net zoveel als de hele pony :+

Oja, over grooms. Via mijn advertentie hier op bokt heb ik wel iemand gevonden die me wil helpen met mennen met Alwyn vooral. Volwassen iemand die geen ervaring heeft met mennen maar wel met paarden. En wie weet wil IngridM ook wel een keertje helpen, als ze de smaak goed te pakken krijgt bij fearofthefox ;) Met Alwyn zal ik toch echt hulp en iemand extra nodig hebben omdat hij simpelweg nog zo groen is. En extra hulp is natuurlijk altijd fijn en gezellig.

Aan bijrijders of verzorgers begin ik niet meer. IngridM heeft een verzorgservice, is gewoon dan een goede afspraak mee te maken. Maar ik heb echt slechte ervaringen met verzorgers en bijrijders. Kan er nooit 100% van op aan en dat moet je wel als je pony's echt wel gevoerd moeten worden als je een dag niet komt. Voelt dan niet fijn, ga ik desnoods midden in de nacht of 's ochtends vroeg toch weer heen.

Zouden er dan geen categorieen komen voor mennen met pony's in marathon voor kleiner dan 1.08? Er zijn toch aardig wat combi's nu die onder die 1.08 zitten? Wat sneu zo'n pony'tje die zo'n beetje zwemmend door de waterbak moet :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:01

het gaat bij mij ook echt niet om het verzorgen, voeren is genoeg en dat halve uurtje per dag móet hij krijgen :)
maar met de kar alleen op pad kan niet, en mijn vriend heeft het druk met werken enz (+ die wil ik daar niet elke keer mee lastigvallen) en mijn vader heeft het ook druk..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:06

mammaslamma schreef:
Maisie schreef:

Dat is dan straks ook klaar in de samengestelde sport, echte stamboek shetten zijn vaak onder de 1.08, met een kruising heb je straks mazzel....

ben ik blij met mijn mixies :D

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:08

Er komen geen bij categorieen o.i.d voor de kleine pony;s onder de 1.08, ze willen ze gewoon echt uit de SGM hebben, wat mooi balen is als jouw pony's een paar cm te kort komen.
Ooit, vorig jaar, is er een heel topic over geweest, liep ook erg hoog op, wat logisch is als je je favoriete bezigheid in duigen ziet vallen.
Misschien dat iemand zo handig is om dat op te zoeken, staat ook het hoe en waarom in.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:12

xelienx heeft dat topic toen geopend, heette kleine pony;s uit de menwedstrijden, begin vorig jaar.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:21

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:37

VanHuisUit schreef:
Zouden er dan geen categorieen komen voor mennen met pony's in marathon voor kleiner dan 1.08? Er zijn toch aardig wat combi's nu die onder die 1.08 zitten?

Heb dat topic toen inderdaad ook gevolgd..
Mocht deze regel inderdaad doorgevoerd worden, dan heb ik al mensen serieus horen zeggen dat ze een nieuwe bond op willen richten, voor pony's die onder deze categorie vallen. Denk weer richting Shetlandmendag, deze zullen dan zeer waarschijnlijk vaker worden gehouden en heeft helemaal niets met de KNHS te maken. Wedstrijden zullen speciaal voor de kleintjes aangepast worden: bijv een minder lang A traject, misschien 5 hindernissen, enz.
Maar dan wél met controle of het wel kan, zoals de eerdere berichten over grote mannen, kleine pony's.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:29

Dat gaat er dan vast wel van komen.
Ik heb geen marathon plannen met onze Sim hoor :+ vind normaal en goed op de weg rijden plus door de berm al een hele klus ;) ben meer het dressuur en lange afstand type.

Morgenochtend als het meezit weer even tijd om lekker rondje te gaan, heb er enorme zin in!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:36

pff.. lekkere wedstrijd-plannen hier, of iig men-plannen :))
en ik heb niet eens tijd om te rijden :oo

maar, als echte 'studie hater' ben ik al wel een flink eind aan het studeren.. nog 6 pagina's overtypen (samengevat) en dan mijn verslag nog verbeteren.
En dan is het bedtijd, morgen optijd eruit, en hopelijk ook snel avond, snel naar het vriendje toe :+:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:47

Ga je dat allemaal nu nog doen... ik hang zo'n beetje slapend over mijn laptop :o
Hele avond filmpjes opzoeken op internet voor colleges die ik vrijdag geef over zoiets dufs als arbeidsrecht. Probeer er dan toch iets interessants van te maken. Wel een paar leuke gevonden. Vallen de studenten tenminste niet in slaap :+ en ik ook niet :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:49

ehm, ja ik ga nu door :o
morgenavond wil ik genieten van m'n vriend, en het dictaat wat ik nu heb moet terug naar mijn klasgenootje. kon het zelf niet printen namelijk :)

bijna klaar.. blz 47 inmiddels, 't loopt tot 52.. (dacht tot 50 :)) :P )

ik slaap ook bijna, typen gaat moeizaam, maar ik houd vol :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:51

pff wat een bikkels hier het is al 12 uur zowat! Haha... Pff morgen moet ik ook flink bikkelen voor school, vrijdag zie ik mijn kinders pas weer :'(

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:51

Heel veel succes dan nog Naaltje!!

Ben net terug van stal. Nog even tandem kunnen rijden. Had op een gegeven moment het idee dat ik geen armen meer over had!! Pas op 1 of andere manier niet op de bok. Ellebogen langs mijn lichaam dan zit ik vast, langs de 'leuningen' op dan is het net of ik probeer te vliegen. Maar op zich wel lekker gereden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:54

haha, als het dan nog boeiend was... het gaat over biotechnologie, een hoop technisch geneuzel over genen en hormonen en technieken dus... :z

super jouke_h! balen dat je raar zat..

en bikkel? ik noem mezelf eerder sukkel.. als ik nou tussen 9 en 17u wat gedaan had had ik nu kunnen slapen... hoe bedoel je ''presteert alleen onder druk''

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:57

Last van uitstelgedrag? Ik namelijk altijd wel en dan is weer een nachtje doorhalen om alles weer op tijd af te krijgen.. Achteraf denk je echt van stomstom maar ja...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:59

hmm ik denk dat ik maar eens een tijdelijke bokt time-out neem, bokt is bij mij namelijk echt de boosdoener qua het afleiden van dingen die echt moeten gebeuren!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:00

Naast msn, mensen om je heen, paarden. Ja hier ook....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:10

naja.. ik ben een chronische uitsteller :)
kan wel leren, maar niet gáán leren.. en net als nu, het interesseert me echt geen barst wat ik heb zitten doen, maar het is nu wel af! :D
ik ga het rondmailen (dealtje met klasgenoten :P wie weet wat ik hun kan ontfutselen O:) ) dan verbeter ik mijn verslag en ga gauw slapen.. :)
morgen 11u op school zijn, dus 10u de trein, dus 8u eruit :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:25

hmm, rust hier
nou dan ga ik ook tukje doen ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:37

zo goeiemorgen allemaal, volgens mij ben ik nog nooit zo vroeg op school geweest. paps heeft me gebracht dus ik ben lekker op tijd, zo een presentatie met 4 mensen doen terwijl ik de hele presentatie in mijn eentje heb gemaakt, maarja het is niet anders. ppf daarna nog drama en dan ff lekker naar mijn bijrijdpaardje, kan wel even wat afleiding gebruiken!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:33

alle 3 de presentatie laten doen en zelf al weer naar huis gaan? :(:)

ik ben ''wakker'' maar heb er niet bepaald zin in zegmaar ;)