[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:48

mooie c pony poeltje,hoop dat ie een leuk baasje vind
tallechie : toch goed dat je geweest bent met de mannetjes, nu jij nog, daan ook weer oke?
aks zadel verkocht,toppie
las over lange regenjas, ik heb er in november 1 gekocht,heerlijke jas en ook op de sulky aks :j
gisteren sun,tiamo en tara naar de tandarts geweest,tara was in november electrische gevijld,nou ze waren dus de helft vergeten te doen,arme pony en dat door een dierenarts.... _-:(
vandaag de boel maar ff gelongeerd,niet te geloven.....de ZON schijnt...... :))
nu maar afwachten hoe het met janouk gaat.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:54

Update Janouk.
Eindelijk weer thuis. Een heleboel enge dingen zijn uitgesloten, maar wat de oorzaak wel is, is nog niet duidelijk.
We waren er zondag heel vroeg bij en de juiste medicijnen gegeven: geen schade in de hoeven op de foto's de constateren!!!

Uit de bloeduitslagen blijkt dat de oorzaak: geen Cushing, geen spierbevangen/afbraak of geen ontstekingen zijn.
Wel een licht magnesium en selenium tekort, maar te weinig om de symptomen te verklaren. Rest van het bloedbeeld is prima.

Linksvoor een gedeelte losse hoefwand kwam op de foto naar voren door inwendige schimmelinfectie in de lederhuid, ook te weinig om de symptomen te verklaren.

Ze liep goed in het zand op de volte, wel wat stijf, maar dat is niet raar na 3 weken op rust. Ze liep op het hard op de volte voorzichtig, maar niet onregelmatig. Rechtuit goed in stap en draf op het hard. In de buigproef alleen linksachter een kleine bemerking. Niet meer gevoelig op de hoeven.

Nu magnesium en vitamine E en selenium gaan bijvoeren voor de zekerheid, stoppen met ontstekingsremmers/pijnstillers en weer onbelast in stap gaan opbouwen en per dag kijken welke reactie haar lijf geeft.

Oorzaak dus onbekend, wel ideeën, maar niets is met zekerheid te zeggen. Zien hoe het zich nu ontwikkelt.

Visdonk houdt het op een reactie in het lijf, maar waardoor? Het is fijn dat ze niet meer zo kreupel is, maar het is lastig om met een goedlopend paard op de kliniek aan te komen. 8)7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:09

Janouk..de hele dag dus bezig geweest, wel fijn dat er niets ernstigs uit gekomen is...nu maar afwachten hoe ze verder hersteld, ik hoop dat ze snel helemaal weer in orde is.

HT....wat balen dat het gebit van Tara niet goed behandeld is....ook erg vervelend voor Tara..

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:15

jeetje janouk.. Aan de ene kant heel fijn
Aan de andere kant gewoon hondsberoerd lijkt me.. Je onzekerheid en angst blijft/wordt alleen maar erger :\

Je hebt vast alles al bedacht, maar ontwormingskuren, rare planten, vals negatief voor bv cushing?
:(:)

@happyime; dat is helemaal balen (en zonde geld :\ )

Nou, naar school geweest, en net m'n zadel naar 't postkantoor gebracht
:evaw: stom gevoel..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:06

Waar is tine Y;(

Ff snel een update van mijn kant ben kapot.

Dinsdag gelest met robin hij was zo braaf echt super zo fijn was dat. Gelijk meer
vertrouwen. Tuig is ook binnen en gepast nog een paar dingen die aangepast moeten
worden strengen zijn te lang broekriem te lang.

Wedstrijd van zaterdag is afgelast vanwege de regen.

Maandag komt ook de tandarts voor mijn pony. Helaas moet ik de komende 2 weken
40 uur werken dus kan ik er helaas niet bij zijn.

O ja janouk appart dat er niets uit is gekomen maar hopelijk knapt ze nu op!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:18

HT helaas veel dierenartsen die slecht werk leveren als tandarts. Hoor het wel vaker. Toch vind ik het wel fijn als een dierenarts het doet omdat deze mag verdoven.
Janouk wat vervelend dat er nog zoveel vraagtekens zijn... hopelijk loopt het allemaal met een sisser af!!
Aks afscheid genomen van een zadel en van een hoofdstuk met Dids eigenlijk ook.
Maisie nieuw tuig en met goed gevoel gelest met Robin. En een onverwachte vrije zaterdag.

Hier een verrassende update.....
*tromgeroffel*

Ik ben zwanger *\%/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:21

Oh, Frensie, wat ontzettend leuk *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , dus daar was jij laatst zo moe van, hahaha.
Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , zo leuk, geniet er maar lekker van :j <3 *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:21

Gefeliciteerd Frensie *\o/* !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:24

Eujs Frensie! Da's gaaf! :) Gefeliciteerd!! :)

*nieuwsgierig* omstreeks welke periode komen de vertederende fotos? :)

Ik voel mezelf beetje volwassen worden ofzo :oo Op heel veel plekken om mij heen zijn mensen zwanger etc.. :oo

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:25

Frensie van harte gefeliciteerd ! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:26

Haha Aks twerd tijd dat je volwassen werd :P
Ik ben half december uitgerekend.

Avaluna daardoor ben ik inderdaad zo moe :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:30

HT ik word niet meer beter helaas... vrijdag bloed prikken en kijken of ze een naamplaatje aan mijn klachten kunnen hangen... Daan gaat op en af... zolang wij niets met de medicijnen doen gaat het goed, maar zodra we iets veranderen is het weer mis.

Janouk vervelend dat je nog steeds niet weet wat de precieze oorzaak is. Wel fijn dat je weer mag gaan belasten.

Tine is druk, via pb kan ik meer info geven, maar het gaat goed met haar en komt binnenkort weer mee kletsen. Heb haar gesproken via sms.

Frensie super gefeliciteerd!!!! en geniet er van... wanneer ben je uitgerekend?????

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:31

:') Frensie; ik kom pas net kijke! :oo Zei een mama vorige week tegen mij :)) _O-

Leukk een winterkindje :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:33

:(:) voor tallechie
Balen..

Ik heb deze week ook weer flink last van m'n rug :\ Ben 't wel beu..

Kan ik hier in het topic iemand blij maken met:
Zwart menhoofdstel maat Cob
Bruine westernboots, goeie kwaliteit, mooi leer. Maat 39
Een VZH singel van 1.10 ofzo?

:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:34

Super frensie wordt mamma *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:36

Tallechie ben half december uitgerekend. Morgen ben ik 11 weken.
We hebben van de week termijnecho gehad en alles zag er prima uit, dus groen licht gekregen om het nieuws te verspreiden ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:42

Ben trouwens erg blij dat ik het nieuws in mijn omgeving heb kunnen vertellen want ik werd helemaal moe van het smoesjes verzinnen waarom ik niet ging rijden of waarom ik niet naar wedstrijd ging :D Ze hadden al een vermoeden... hahaha.

Familie was enorm verrast allemaal, die hadden de hoop al opgegeven ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:56

*\o/* Frensie en manlief *\o/* gefeliciteerd hoor, prachtig :j

En een baby'tje / kindje van jullie tweetjes is heeeel wat anders dan andere kinderen niet altijd een succes vinden :+ **ik spreek natuurlijk voor mezelf maar zo was/ is het bij ons**

En Tine... ging Tine niet nog met vakantie? Anders maak ik me wel een beetje zorgen :\

**komt zo terug**

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:00

VHU dat zeiden mijn ouders inderdaad ook altijd, haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:02

:+

@Janouk..... nog raadsel dus wat heeft getriggerd.... fijn dat het beter gaat maar wat het is geweest wil je toch weten.... misschien kom je er nooit achter, hoop voor jullie in ieder geval dat dit een eenmalige actie is geweest van Janouk en dat ze al met al weer 100% opknapt. Dit moet je niet regelmatig meemaken met de paardjes -O-
@Aks zadel verkocht.... kan me voorstellen dat het dubbel voelt. Maar wel fijn dat je nu weer wat centjes hebt om te besteden aan de poown :D
@Tallechie wat fijn dat de pony's onder handen zijn genomen en dat het voor beiden goed is geweest. Ben wel opgelucht (jij natuurlijk helemaal maar ik als oud-baasje-van ook) dat het met Alwyn allemaal 'geneesbaar' lijkt ... en Snuit kan ik me ook alles bij voorstellen dat hij wel wat fysio kan gebruiken...Wat balen van je eigen gezondheid...
@Tine :wave:
@HT zo dat is balen van Tara.... nu alles wel netjes bijgewerkt?
@Maisie gaaf een nieuw tuig *-:) jammer van de wedstrijd maar het is echt vreselijk nat overal zeg.

Hier vanochtend terwijl ik aan het wachten was op de groom Ollebol in de bak gedaan om even uit te racen... maar het ging enorm regenen dus ik de plu erbij gepakt.... nou Olleke vond dat wel heul spannend...
https://www.youtube.com/watch?v=SZtfGx6KnZk
nadat ik hem op de grond had gelegd ging het al beter....
https://www.youtube.com/watch?v=tN1VHVUSq8M

Uiteindelijk liep ze binnen een minuutje of 10 achter mij aan terwijl ik de plu gewoon omhoog boven me had. Is me met Bente in 1.5 jaar nog nooit gelukt. Gaf me een echt goed gevoel. Eerst zo wegrennen en totaal in de stress en dan na wat overleg als een lammetje achter dat 'enge' ding aan :*
1e keer plu openklappen :wow:
Afbeelding
en dus even later alle vertrouwen in plu en baasje
Afbeelding

Dit maar voortgezet in onze menrit :7 vandaag voor het eerst stukje industrieterrein op (langs soort wasstraat, parkeerterrein met vrachtwagens e.d.) en bewust enorme tractor met graafmachine opgezocht. Toen de tractor heel hard ging remmen en piepen vond ze het wel even allemaal bijzonder spannend maar alles was goed op te lossen, mede natuurlijk dankzij mijn topgroom. Zo proberen we langzamerhand steeds meer aan elkaar te wennen ook in bijzondere situaties, zodat ik en groom weten wat te doen.
Was dus weer erg leuk vanochtend.

Toen we thuiskwamen begon het te hagelen ^) wat een weer zeg.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:03

*\o/* Frensie van harte gefeliciteerd en de papa natuurlijk ook :D geniet er maar lekker van!
Kindjes die in december geboren worden zijn allemaal toppertjes O:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:04

Het was pestweer!
Die blik om die paraplu :)) (filmpjes kan ik niet kijken ivm hardwareprobleem van laptop, sorry..)
Dids blijft die blik ook volhouden elke keer dat de plu voor het eerst komt kijken.. Eigenlijk interesseert het hem verder weinig. Maar die éérste keer blijft :wow:

Zadel weg is raar :j Maar ga het geld gewoon lekker aan leuke dingen besteden. Pfuh :)) (menschort, handschoenen, spatborden *ratelt door* Oke, en remschijven en een uitlaat voor de motorische 4wieler ^) )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:26

zucht..............

startlijsten de deur uit
en dan begint t ej....opmerkingen van allerlei...

maarrrrrrrrrrrrrrr

frensie!!! proficiattt!!!! geniet ervan :))

tall....das egt balen, heel veel sterkte , huggggg

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:19

Je hebt meestal het meeste gez*&^%k van de mensen die zelf nooit iets voor een ander doen Bicci :(:)
Maar je maakt er erg veel mensen erg blij mee met de dag zelf en veel dieren met wat het oplevert :j _/-\o_

Wil naar bed, ben hartstikke moe maar vandaag weer zo'n heftig (gelukkig maar half) werkdagje met gedoe dat mijn hoofd ook nog zo vol zit ....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 06:22

VanHuisUit schreef:
Je hebt meestal het meeste gez*&^%k van de mensen die zelf nooit iets voor een ander doen Bicci :(:)
Maar je maakt er erg veel mensen erg blij mee met de dag zelf en veel dieren met wat het oplevert :j _/-\o_

Wil naar bed, ben hartstikke moe maar vandaag weer zo'n heftig (gelukkig maar half) werkdagje met gedoe dat mijn hoofd ook nog zo vol zit ....

achjah

je hebt gewoon mensen en je hebt fietsbellen.

't rinkeld wat af op de wereld bol !!