[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:32

@Avaluna, Rizanta is een heel bijzonder paard. Ze kan zo geweldig fijn lopen. Zowel onder het zadel als voor de wagen. Ik heb wel paarden gehad die makkelijker waren, want ze geeft het je niet zomaar cadeau, moet haar bijv beslist niet beledigen door bijv stevig in te werken met hand/been of stem, dan blokkeert ze en doet ze niets meer }:0 steekt ze haar kop in het zand, is het net een blok beton er zit dus wel een gebruiksaanwijzing bij :list: Maar als je haar voor elkaar hebt :~ dat gevoel dat zij geeft voor de wagen heb ik nog nooit meegemaakt (nu heb ik ook nog niet veel meegemaakt maar goed }:0 ) maar ook onder het zadel is het alsof oude tijden herleven hoor, heerlijk :D

Nou ik ga maar naar bed in mijn lege huis zonder man & kind. Saaie boel, gelukkig hebben we bokt nog :))

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:19

goedemorgen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:42

nog gelukt ollie? :oo
taartstress.. :(:)

@VHU; is vast stil zo ja :))

Zo, ik moet vandaag aan de stage, en eens testen of ik kan autorijden want ik moet naar Etten-Leur, maar de auto heeft een vreselijk zware koppeling :\

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:20

Goedemorgen,

Hier ook een heel stil huis. Niks aan. Maar goed, vrijdag komt man pas weer thuis, zondag zoontje, dus moet nog even volhouden.

Vanmiddag ga ik bij Tallechie op kraambezoek, kan ik haar hoop ik een beetje opvrolijken ;)
Jammer van je taart Ollie, hopelijk komt het toch nog goed.

Erg jammer dat het met Snuit niet is gelukt. Was er eerlijk gezegd al een beetje bang voor, omdat je toon vanaf het begin af aan erg onzeker was in je berichten. Wel heel fijn dat Snuit gewoon terug kan naar VHU, anders wordt het helemaal zo;n geleur met het beestje.

Nou, ik ga eens kijken of ik mijn plannen met de paarden ook kan uitvoeren (lees: of ze zich laten vangen ;) )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:24

Mogge,

Nou om 1.00 uur vanacht was het nog te vloeibaar dus kon geen taart meer maken. Alles maar weer terug in de koelkast gezet en vanochtend om 6.00 uur het wekkertje gezet. En het was wat stijf de baverois maar nog niet je van het.... Bij deze het resultaat...
Zoon met zijn fietsshirt:
Afbeelding
De taart :o
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:35

de taart ziet er lekker uit,al kostte je dat veel stress.
tallechie en S-L sterkte.
snuit weer naar huis terug.
nouvel; hoe gaat het met fifi?
hier vandaag het witte kunststof hek poetsen.....groen van de aanslag van bomen,grr
maar ff gedachten op 0,kan ik wel ff gebruiken,zit in een enorme dip vanaf maandag en door de stress mijn darmen ook weer op hol :(

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:41

Wauw, zelfs de dips zijn hier besmettelijk. Knuffel voor iedereen die het nodig heeft :(:)
Taart ziet er inderdaad heel lekker uit! :D Krijg er trek van!
Snuitje weer terug naar huis. Jammer Babs, dat het niet klikte. Maar wat VHU ook zegt; liever zo dan dat je met een plamuurmesje van de boom geschraapt moet worden, of uit het kanaal gevist moet worden ofzo. :(:)
Waar moest je zijn in Ridderkerk? Toen mn vriend daar nog werkte, gingen ze vaak naar de mac daar haha.

Nou, ik ga ff naar Sun toe, zien hoe het vandaag met m is.
groetjes, lacuna

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:43

Lacuna, we hebben geen kanalen :) alleen veeeel bomen. Zit er zelf ook mee in dat het niet klikt, maar het is beter zo (er zitten momenteel nog heel veel "wat als" in mijn hoofd)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:51

:(:)
dikke knuf vanaf hier. Jouw paardje komt nog wel op je pad, dit is een mooie ervaring geweest; heb je weer van kunnen leren (en leer je nog steeds van, want de "wat als" heeft geen zin en gaat straks vanzelf loslaten) maar nu was het nog niet de tijd.
groetjes, lacuna

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:02

Goedemorgen allemaal.
Ollie, dat is een mooie taart geworden, gefeliciteerd met zoon's verjaardag !

Babs, balen van snuit, maar een begrijpelijke beslissing, fijn dat hij bij vhu terug kan !!
Snuit is volgens mij een hele persoonlijkheid !! maar wel een knappe !! vind vast nog de juiste baas :j en jij de juiste pony.

Tallechie, :(:) gaat het weer wat beter, heb je nog kunnen uitrusten vannacht ?

Naaltje, hoe is het met je been ??

Melody vanmorgen weer op de wei gezet,.......wat denken jullie, gaat ze helemaal uit haar dak, rennen bokken....idioot doen....eerst was er niks van kreupelheid te zien, even later toch een soort van AUW dat was niet slim van me om zo hard te gaan rennen, maar....ze liep eerst best goed, dus heb goede hoop dat ze zich gewoon verstapt heeft.

Gisterenavond zijn we met de leden van de les in koetsoptocht naar een van onze leden gereden in het dorp die net een dochtertje gekregen heeft om haar te feliciteren, was erg leuk om voor de afwisseling eens buiten een ritje te doen, ik had de shet met de hca sulky meegenomen die mini heeft het keurig gedaan !! tussen de friezen en haflinger, en nog een grote maat shetlander !
Lekker mijn hoofd leeg gemaakt !!

Bettepet, succes dit weekeinde, denk niet dat ik kan komen kijken wat ik wel heul erg jammer vind !!!!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:15

Hoi dames :wave:

Wat ontzettend jammer dat Snuit weer terug komt. Het lijkt mij zo'n kanjer om mee te werken. Staat hij nu nog te koop? Hoe is Snuit in het verkeer (met name groot verkeer dus trekkers enz) en wat is zijn exacte stokmaat?

Zo ik heb vanmiddag weer lekker prive les met Kay. Ga het spul zo maar eens voeren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:39

@VHU/Tine: sterkte met het "alleen-zijn", probeer de tijd maar zoveel mogelijk met de paardjes op te vullen!

@Ollie: gefeliciteerd met je zoon *\o/* ! Wat een prachtige taart!

@Biancao: wat leuk zo'n rit!

@Naaltje: succes!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:31

:wave:

ollie gefeliciteerd!
gave taart!

las iets over veel te zware wagen van tine, balen zeg...
kan me voorstellen dat je het even niet meer weet...

snuit terug, jammer zeg...

melody aan het racen gegaan...
oeps!

Gisteren weer lang in de auto gezeten, eerst naar Utrecht en toen nog door naar mijn schoonouders in de achterhoek en toen moest ik natuurlijk ook nog even snel kijken hoe m'n zwarte vent er bij stond in de wei, nou ik werd letterlijk om m'n nek gevlogen, wat een beest! :D <3
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:33

wat een lieve foto Nouvel!!
én redelijk positief fifi nieuws las ik :j super

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:36

dat is een warm welkom nouvel!

Jammer dat snuit weer terug gaat naar VHU, maar als het niet klikt, dan klikt het niet.

Jellee, is snuit niet iets voor jou? als 2 span maatje voor kay?

Naaltje hoe gaat het met je enkel?

Ollie, de taart is toch nog gelukt zie ik? is wel leuk geworden zeg!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:37

Ik had gisteren 2 dondersteentjes van witte pony's.
Rafiki en wobbe lieten zich allebei niet pakken in de wei (en dat terwijl ze de halsters nog om hadden)
heb bijna een half uur erover gedaan om ze te krijgen.
Toen ik wobbe eenmaal had en na een paar minuten Rafiki ook kon pakken (met behulp van mijn moeder)
was Rafiki vervolgens zo 'bang' van mij dat hij me onderhand het halve weiland door sleurde (wat worden ze dan ineens sterk zeg!)
en ik heb hem niet eens wat gedaan, alleen maar gezegd dat ik boos op hem was.
Later in de stal moest hij zijn medicijnen (met een spuitje) en toen waren ze alle 2 ineens 'bang'.
rondjes door de stal heen (om mij heen) dus toen Rafiki maar zijn halster om gedaan (wat normaal niet eens nodig is)
Later heb ik nog even met ze zitten knuffelen om het goed te maken (terwijl ik dus niks gedaan had, alleen maar een boze stem gehad heb)
vanochtend kon ik Rafiki zo zijn medicijnen geven zonder halster om.
stap ik 5 tellen later de stal in met wobbe zijn halster, schrikt die zich ineens weer helemaal het rambam (en ik deed gewoon normaal)
staat hij vast om geborsteld te worden, til ik even een plooi van mijn broek op omdat ik jeuk had.
en laat die plooi weer los, dus dat maakte een soort 'pats' geluid, maar niet eens hard.
schrikt hij daar ook weer flink van.
maar later met longeren deed hij wel weer goed zijn best.
ik heb hem lekker balkjes laten draven, dat vond hij wel leuk gelukkig :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:46

oh, ik was dus nog een uurtje doorgegaan met enge dingen geloof ik dan :o
van die ''whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nou ben ik bang'' (maar er is lekker niks belangrijks) ben ik allergisch voor hoor... Diddle stelde zich aan om een lekkende sproeiinstallatie in de sloot, nou geweldig, dan gaan we 't bekijken en in die straal staan etc.
Ben je bang voor het geluid in de containerstal? leuk, dan ga ik net zo lang op die muren trommelen en beuken tot je doorhebt dat de hel echt niet naar beneden komt daardoor etc..
écht enge dingen mag hij best op reageren, maar van die deuzige dingen.. nah :=
dan ga je zelf op je tenen lopen ;)

ik ga weer terug m'n keuken in, ben aan het superschoonmaken, tegen jankbui :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:57

oh maar ik heb ook wel nog een flink aantal keren met mijn broek staan peuteren dat die broek ook echt 'pats' geluid maakte :j
en later was hij niet meer 'bang'.

Heb agradi nog een keer gebelt.
aangezien ze dinsdag hadden beloofd na te kijken wat er fout was gegaan en zouden mailen.
maar ik had nog geen mailtje.
dus ik dacht ik zal ze even achter de vodden aan zitten!
ze gaan het nu nog een keer nakijken en de longeersingel word sowieso al opgestuurd (zeggen ze :+ )
dus dat is al weer een stap in de goede richting :D
en het halster volgt dan later.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:47

Goedemorgen.

Ben weer vrolijk hoor :-)

En inderdaad Tine komt gezellig langs.

Heb de aardappelen al geschild, straks nog even de was aanzetten en even boodschappen doen.

Ik ga waarschijnlijk wel naar bronneger kijken, weet alleen nog niet hoelaat

En ik heb mijn nieuwe schoot binnen :-)

En voor de rest ga ik met de samenvattingen bezig, moet nog veel doen :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:36

Vanmorgen eerst Amerigo gemend, met pilonnen in de bak. Deze laten staan. Daarna met Rembrand gewandeld (die ik eerst niet kon vinden in de wei. Stond hij pootje te baden in de poel, gek beest). Ik denk dat er verbetering is, maar geen idee hoe objectief dat is. Toen Thabor uit de wei gehaald (wat dus allemaal goed gaat, alleen pony met voer gevangen). Tuig opgelegd, even buiten aan de ring vastgezet voor wat foto’s te maken, daarna binnen verder alles klaar gemaakt. Kwam de bak ik, wilde hij gelijk door naar de pilonnen, om te zien wat dat dan toch weer was, maar ik wilde de bak eerst afsluiten. Bij het longeren trok hij steeds naar pilonnen toe. Gek beest, maar hij vond ze duidelijk niet eng hahah. Had 2 bakjes met spijkers mee, flink gerammeld. Meeste paarden gaan ervan draven of galopperen. Hij ging bijna stilstaan en wilde naar me toe komen. Wat heb jij daar voor iets leuks?? Daarna erachter gelopen en ook nog gerammeld. Maar hij draaide zijn oren niet eens. (wel op stemhulpen, dus hij is niet doof) Toen nog even de weg opgegaan, erachter lopend. Steeds halthouden geoefend, bij buurman voor het huis weer omgedraaid en teruggegaan.

Heb dus foto's gemaakt, maar programma wil niet meewerken. Wordt vervolgd, ga nu snel slapen en dan naar Tallechie.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:55

Ben er ook weer. Even boodschappen gedaan, boodschappen opgeruimd, huis opgeruimd. Nu broodje aan het eten. Wordt geen studie vandaag. Vanavond ook nog weer kraamvisite.

Fijn dat alles goed is gegaan Tine. Thabor heeft zijn draai dus bij jullie gevonden.

Ik ga ook nog even op de bank liggen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:14

@ tine: ja kan me dan wel voorstellen dat hij het niet trekt… Wel slim van je om aan die vermelding in het contract te denken! Dat zou totaal niet in me opkomen!

@ VHU: Ja 1.15m en 1.25m is inderdaad een groot verschil qua maat van pony’s. Het is ook inderdaad een groot verschil waarop je rijdt. Ik oefen vaak met mijn groom (mijn groom ment eigenlijk het grootste deel van de tijd) en we gaan vaak in weides met hoger gras dressuur oefenen. Ik moet wel zeggen dat Romeo het super doet, hij lijkt zeer weinig moeite hebben met de wagen te trekken. Maar we hebben wel bijna 2 jaar getraind op het trekken, niets dressuur erbij, volgens mij maakt dat ook wel een groot verschil.

Wat leuk trouwens dat je je wagen verkocht hebt gekregen!

@ babs: jammer van Snuit, maar verstandige beslissing van je. Als je nu al voelt dat het niets wordt, heeft het weinig zin.

@ Jelleee: Snuit lijkt mij ook een heerlijke pony om mee om te gaan/te werken. Romeo is een ontzettend koppig en eigenwijs beestje (zo beestje zo baasje zeggen ze hé :Y) ), het lijkt me heerlijk om er nog eentje bij te hebben :D Maar zoals ik een tijdje geleden al heb gezegd: ik wil eerst thuis weg zijn en een eigen stekkie hebben voordat ik nog een tweede pony erbij haal.
Is Snuitje niets voor bij Kay in het tweespan?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:44

@Yves: oeh, dat is zo vervelend, daar kan ik ook heel slecht tegen, al heb ik wel moeten wennen aan de pony's daar moet ik echt wel wat "voorzichtiger" bij zijn, bij mijn paard duld ik niets, maar dan ook echt niets, maar die laat zich ook door mij niet zo gek maken.
Als ik zo doe bij de poowns kan ik er wss helemaal niets meer mee, hahahaha.

@Tine: ik ben heel benieuwd naar Thabor; is volgens mij een heerlijk beest.

@Naaltje: "lekker" aan de poets.

Hier dus niet zo veel tijd om veel te mennen, hoop dat we binnen een maand een bak hebben, dat scheelt, heb nu vrijwel nooit een groom, had mijn schoonmoeder en dat ging ook super, maar die heeft helaas d'r enkelbanden gescheurd (komt niet door het mennen).
Heb dus maar een moederdagritje voor mezelf gepland. Gezin is al voorbereid, moeders gaat broodjes halen en zorgt dat het span klaar staat en dan eten we lekker op de koets, kunnen we de rest van de dag gewoon lekker klussen :') .

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:08

goedemiddag!

Lekker bezig geweest dus tine.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:05

Tine is net weer weg. Was gezellig.
Ik wil VHU, Maisie, Dennis, B485 en natuurlijk Tine bedanken voor de super leuke cadeau's.

Ik zal nu even het ete opzetten. Vriendlief is weer bijna thuis.