[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:24

Jaaaaa heerlijk :D lekker rustig stapritje gemaakt om weer beetje te gaan wennen, Lotje is natuurlijk volgend jaar de sjaak :D

Naaltje, ja zondag om kennis te maken. Maar ze wilde de ponys vrijheidsdressuur leren (ben ik niet zo van) eentje meenemen naar school (ben ik ook niet zo van) en al dat soort dingen...... En toen werd me de perfecte oplossing geboden en heb ik met beide handen aangegrepen :)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:01

hoi!
even een ego-post :D

heb juist even gelangelijnd met mijn shettie, ging goed!
even in de bak en dan ook op de weg, gewoon een beetje bochten oefenen en veel overgangen maken (stap/draf/halt), galop ga ik nog even mee wachten ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:05

hmm, kennismaken en meteen al ''eisen stellen'' zegmaar..
gedurfd,, :=

ik ben hier de boel aan 't gezellig maken :P
Zo even dekbed bij op bed gooien, vriendje vindt 't koud snachts...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:19

Good for you Naaltje ;)
Lees van herfstvakanties...hebben we hier al twee weken geleden gehad. Heb nu wel het gevoel dat de herfst echt is begonnen trouwens, 't ziet er hier erg mooi uit buiten. We wonen dan wel midden in de stad maar met erg mooie tuinen en de bomen zien er prachtig uit.

Vanochtend experiment gedaan voor trainen pony's. Ik heb een weitje van zo'n 40 x 70 meter. In plm 35 x 50 meter kan ik effectief rijden. Voor Alwyn is het een hele goede krachttraining om op het gras te trainen (met kuilen :+ ). Maar dacht dat hij dat echt nog niet kon, voor de wagen en dan door de kuilen enz. Maar .... ongeveer 20 minuutjes gedressuurd. Hij hield het prima vol! Tussendoor nog twee keer pad op en neer (= 4 x 500 meter) en op parkeerplaats voltes gedaan. Al met al zo'n 40 minuten bezig geweest. Ga ik dus vaker (ook met Snuit) doen beviel prima! Dacht eerst dat ik een concourswagentje moest aanschaffen om goed te kunnen dressuren maar dit gaat prima.

Dan is mennen toch wel heel erg leuk hoor, als je zo lekker kunt prutsen met de paardjes :D
Moet nu als een speer zoonlief ophalen van muziekschool :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:26

super bezig geweest VHU! :)
lekker he :)
zit hier ook in de stad, maar staan hier aardig wat bomen (rondweg)
lijkt wel of het ''opeens'' herfst is he :=

Ik ga m'n schaaltjes vullen met gesneden zooitjes :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:56

@Lottex, denk dat Naaltje bedoelde het meisje dat bij Evelli ging meehelpen. Was niet voor jou hoor. Leuk dat je pony het zo goed doet!

@Tine, ik had vroeguh een paardje dat ik bijreed en dat ook enorm zweette, ondanks dat ze geschoren was, heb ik toen een knetterdure deken voor gekocht van Bucas, met stay dry systeem. Was echt super fijne deken. Ze droogde er goed onder op en ze kon er gewoon mee op de wei.

Citaat:
Stay-DryStay-Dry fleece (geen vulling!) is vergelijkbaar met de warmte van circa 100 g vulling, maar is door de speciale verwerking lichter qua gewicht en neemt minder volume in. De stof is zeer goed ademend en voorzien van een vernuftig systeem dat er voor zorgt dat overtollig vocht snel wordt opgenomen en wordt afgevoerd naar buiten, terwijl de binnenzijde kurkdroog blijft. Uw paard droogt dus onder de deken!
" en dat is dus echt waar. Deken kost wel dikke 200 Euries maar je hebt er echt wat aan. Je kunt hem altijd als je er zuinig op wilt zijn als hij droog is even wisselen voor je gewone weidedeken.

Oja, nog over hoe snel ze zijn. Snuit stapt zo'n 6 / 7 km/uur, stapt echt als een peerd. Alwyn zit op zo'n 4, 5 denk ik. Draf is Snuit ongeveer 13 / 14 / 15 km per uur, Alwyn schat ik op zo'n 10/11 maar hij kan ook heel vlot zijn als ik een beetje fanatiek tegen hem praat. Alleen doen we dat niet zo vaak. Snuit kan ook harder maar dat mag hij niet. Galop geen idee. Ik hou er niet van als ze zo denderend over het asfalt gaan.
Mijn dravertje kon 38 km/uur draven op haar hardste :=
Met Zaar ben ik een keer langs zo'n kilometerpaal gekomen, toen waren we dus met de wagen en draafde ze 32 km/uur, beetje hard :o dat was die dag van het Grieks Romeins wagenrennen (bij wijze van ;) ).
Maar ik ben niet zo van het snelle werk hoor, hou er erg van de touwtjes / leidsels dus zelf stevig in handen te hebben, ben eigenlijk enorme scheiterd :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:09

Zo eindelijk klaar met werken :D geniet nu van een broodje gezond :)

Marianne: Welke dag is het leukste om te kijken misschien kom ik wel als het mogelijk is daar te komen.

Kreeg nog een belletje dat de kids gereden hadden en dat het goed gegaan was van een stalgenootje :).. toch wel fijn om te horen :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:09

Naaltje, hihi ik ken dat effect van een beetje chagrijnig/boos worden als iets niet lukt
woon je weer bij vriendje?

evelli, leuk dat je weer gereden hebt!

Tine, komt vast wel goed met je wedstrijd

VHU, lekker bezig geweest dus met alwyn!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:26

lekker zeg laura een broodje gezond

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:27

ja :) zit weer daar :)

we hebben net gegourmet :9

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:28

ohhh weet je hoe lekker!!

ik ga morgen bij bokster Callandra kijken bij haar pony.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:28

Oeh das ook lekker wil ik binnekort ook is hier doen dat mn vriend komt :).. we zijn vaak daar namelijk tja wel logisch hij heeft een 2persoons en ik 1 die heel smal is en ingekort :P.. anders paste hij niet in de breedte van mijn kamer :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:51

@ naaltje fijne avond zou ik zeggen :)

@vHU lekker dat je zo bezig bent geweest

hier is het ook ineens herfst en ik ben nu ook echt superrrverkouden -O-
ik heb net wel ff fijn op Voice gereden dus dat is prettig.

@ laura ik zou zeggen dat zaterdagavond het leukste is.. dat is de finale en dus rijden daar echt alleen de beste, heel de tribune staat vol en de sfeer is echt geweldig... zaterdag overdag rijden de vierspannen, dus das ook leuk :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:55

ik hoop zo dat het morgen wéér een stukje beter gaat met wobbe.
en dat ik hem heel eventjes kan inspannen om in de bak met hem te stappen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:38

He getsie moet dan werken :(

Riv gaan spelen in een introductiefilmpje van een boek die uitgegeven wordt. Daarna zijn we waarschijnlijk ook aanwezig bij de presentatie bij het westergasfabriek in amsterdam :D Denk dat ik alleen met rivaldo ga, want die vertrouw ik wel in een menigde. Jeugdjornaal is zowiezo aanwezig + andere pers :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:43

@ laura wat gaaaaafffff

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:50

ja :D stalgenoot waar ik altijd mee buiten reed vroeg het heel voorzichtig of ik dat leuk zou lijken ik ben voor veel gekke dingen wel te regelen en haar boek is ze al lang mee bezig en betekend veel voor haar (gaat over mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren) dus zal voor de mensen die hiermee zitten of meer over willen weten natuurlijk erg fijn zijn om zoiets te lezen. Het filmpje gaat om de stiekeme nachttransport van de boeken. Toen zei ik opeens maar dan is het toch leuk om dat dan af te maken dat ik de boeken per kar kom brengen? en daar zag ze wel wat in :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:52

Rivaldo voor de Oscar ;) Wat leuk zeg, hoe is dat zo gekomen? Neem aan dat hij geen auditie heeft gedaan :+
@Marianne, beterschap!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:17

Stalgenoot moest aan mij denken hihi.. en doe dan altijd graag mee (zei was ook de fotograaf voor die reclamecampagne)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:44

-geboscrost
-werkende mede bokkers
-en ik ook verkouwe ana t worre...blegh...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:53

Niet echt bijgelezen, geen fut
Druk opt werk en vanavond even wezen longeren. Ze waren allebij wat koppig. Alsof ze weten dat ik moe ben en weinig kan hebben

Dacht een regendeken voor een mooie prijs te hebben gescoord op marktplaats. Maat 135 dus perfect. Bedenk ik me ineens dat dit ook de bovenmaat kan zijn. Mailtje gestuurd om te vragen of het onder of bovenmaat was. Vraagt ze terug wat voor pony ik heb. Ik zeg: shetlanders, ze hebben dekenmaat 135 onderlengte. Krijg een mail terug dat de deken op een D pony heeft gelegen dus zeker gaat passen. Ja duh... met twee pony's tegelijk zeker

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:55

Ik heb mn shetlander omgetoverd in een welsh :D :Y)

Robijn had al weer een pak haar niet normaal. Ik hoop dat mn opscheermachine
snel binnen is dan kan ik m nog een beetje bijwerken.

Morgen weer les en zondag wedstrijd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:32

Napie schreef:
Ja duh... met twee pony's tegelijk zeker

_O- _O- _O-

Zie het echt he-le-maal voor me!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:46

wat is er mis met een shetlander maisie :P
neehoor geintje, lekker dat het haar eraf is. gaan jullie niet kijken bij chantal en pieter? ik denk namelijk wel dat zij dikke kans maken in de finale te staan....

ooh jongens ik wordt echt knettergek van mezelf, moet huiswerk maken maar kan me niet concentreren :oo drie keer raden hoe dat komt :Y)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:06

:wave: