@Lottex, denk dat Naaltje bedoelde het meisje dat bij Evelli ging meehelpen. Was niet voor jou hoor. Leuk dat je pony het zo goed doet!
@Tine, ik had vroeguh een paardje dat ik bijreed en dat ook enorm zweette, ondanks dat ze geschoren was, heb ik toen een knetterdure deken voor gekocht van Bucas, met stay dry systeem. Was echt super fijne deken. Ze droogde er goed onder op en ze kon er gewoon mee op de wei.
Citaat:
Stay-DryStay-Dry fleece (geen vulling!) is vergelijkbaar met de warmte van circa 100 g vulling, maar is door de speciale verwerking lichter qua gewicht en neemt minder volume in. De stof is zeer goed ademend en voorzien van een vernuftig systeem dat er voor zorgt dat overtollig vocht snel wordt opgenomen en wordt afgevoerd naar buiten, terwijl de binnenzijde kurkdroog blijft. Uw paard droogt dus onder de deken!
" en dat is dus echt waar. Deken kost wel dikke 200 Euries maar je hebt er echt wat aan. Je kunt hem altijd als je er zuinig op wilt zijn als hij droog is even wisselen voor je gewone weidedeken.
Oja, nog over hoe snel ze zijn. Snuit stapt zo'n 6 / 7 km/uur, stapt echt als een peerd. Alwyn zit op zo'n 4, 5 denk ik. Draf is Snuit ongeveer 13 / 14 / 15 km per uur, Alwyn schat ik op zo'n 10/11 maar hij kan ook heel vlot zijn als ik een beetje fanatiek tegen hem praat. Alleen doen we dat niet zo vaak. Snuit kan ook harder maar dat mag hij niet. Galop geen idee. Ik hou er niet van als ze zo denderend over het asfalt gaan.
Mijn dravertje kon 38 km/uur draven op haar hardste
Met Zaar ben ik een keer langs zo'n kilometerpaal gekomen, toen waren we dus met de wagen en draafde ze 32 km/uur, beetje hard
dat was die dag van het Grieks Romeins wagenrennen (bij wijze van
).
Maar ik ben niet zo van het snelle werk hoor, hou er erg van de touwtjes / leidsels dus zelf stevig in handen te hebben, ben eigenlijk enorme scheiterd