hmm oke.. Ach rein die zet ons er toch wel bij, daar ben ik niet bang voor, wij komen er al 8 jaar dus dat is geen probleem, ik moet alleen even gaan bedenken welke opstelling ik mee ga nemen en wat ik wil doen,
Je kunt ze ook alledrie meenemen (mocht dat kunnen in je vrachtwagen), en na afloop nog met 1 oefenen. Doen er ook meer. Wie weet kun je 2x een onderdeel rijden, zou je even moeten vragen. Kun je geen 'randem' gaan rijden? 3 voor elkaar? Ben je in 1 keer klaar en is weer eens wat anders
VanHuisUit
Geplaatst: 20-01-10 15:09
Of troika, 2 + 1 Is de shetlandmendag alleen voor shetlanders met shetlandpapier of ook voor look-a-likes als Simba (NMPS/NAS)?
VanHuisUit
Geplaatst: 20-01-10 15:20
Ik wil trouwens een echt goed tuig kopen voor Alwyn. Heb nu een tuigje dat ik heb overgenomen toen ik hem kocht maar het is maar een prutsding. Voor zo wat aan de lijnen plus sleepje gaat het net maar voor echt voor de kar ben ik bang dat vooral het schoftje gewoon niet goed genoeg is (is te smal en te weinig kussens) plus dat ik het borststuk ook te smal vind. Tuig van Simba past helaas niet, is toch te klein, is jammer want dat is wel een ouder tuig maar wel echt goed. Nu hoor ik altijd zeer positieve geluiden over Ideal tuigen, maar heb je die ook in die hele kleine maat en zijn ze echt zo goed als men beweert? Dat ik dan zeg maar voor Alwyn de komende 10 jaar klaar ben geld groeit me momenteel niet op mijn rug
haha ook neppe shetties worden toegelaten hoor Zolang ze maar geen 1.30m zijn Als je maar verzekerd bent (gewoon WA) en je hebt je pony netjes ingeent ben je welkom. Je ziet er de echte wedstrijdmenners, jeugdmenners maar ook menners die alles voor de lol, recreatie doen.
Een Ideal tuig lijkt mij ook ooit nog een keer wat. Moet ik vriendlief wel erg lief aankijken (een 2e pony ernaast of ervoor is eigenlijk ook gewenst), maar ben bang dat ik eerder een tuig heb dan een pony.. Hoewel me de prijs voor enkelspan meevalt (ong. zelfde als wat ik voor dit tuig heb uitgegeven) maar voor 2span is dat meteen zoveel... Heb nu de bruine 2span tuigen van Ideal gezien en in de handen gehad, nou ik ben verliefd hoor
Ik rij ook met Ideal, maat mini shet. Ligt op pony's van zo'n 90cm. Tweespan rij ik met Clever tuigen, qua kwaliteit ongeveer hetzelfde maar mijn voorkeur gaat wel uit naar Ideal, geen idee waarom. Als dit tweespantuig ooit 'af' raakt wil ik graag ook een ideal tweespantuig, liefst bruin hihi.
uhmm,, ja wil ze alledrie zowieso meenemen. kan ik eventueel 1 pony dan bij rein op stal zetten voor de nacht want, ik kan voor de nacht niet drie stallen in de vrachtwagen kwijt, ik kan wel het hele spulletje in 1 keer meenemen
ik denk dat ik dan met misty en moby de hele marathon rijd en met magic alleen speel uw spel... is wel leuk denk want ik laat er niet graag 1 thuis
Ik heb echt een rotdag. Computer op school deed alles behalve dat wat ik wilde. Liep de hele tijd vast en heb zo een deel van mijn verslag niet meer terug kunnen vinden. Hoop adt vanavond het mennen wel goed gaat.
waarom zou daar een onderscheid in gemaakt worden dan?
IngridM
Geplaatst: 20-01-10 19:15
Lacuna schreef:
Ik had liever iemand gehad die wat ouder is (maar welke volwassen meid wil er nou een stomme sh*tlander verzorgen) maar deze jongedame doet het boven verwachting goed
Ik moet wel zeggen dat als ik dan 2 flinke kerels achter een 2 span kleine maat shet zie zitten dat ik dan denk van had je niet beters iets groters kunnen nemen. Maar over het algemeen zijn er veel volwassenen die met hun shet lekker mennen!!
hmm hangt van het span af inderdaad, soms zie ik ook wel eens echt zo'n stoere boer achter 2 muizen zitten en dan met een slakkengangetje alles doen... maar met wie ik rijd is ook gewoon een stoere kerel en vind hem zeker niet misstaan met onze pony's
Volgens mij was dat ook 1 van de redenen dat ze de regel van een minimale stokmaat van 1.20m in wilden voeren. Dat het wat eerlijker werd tegenover de muizen.
Nee daar heb je helemaal gelijk in. Alleen als ze een paar keer op en neer, bult op en af, door de waterbak heen moesten ging het niet meer zo hard. Maar een groot paard of een grote ponie kan het net zo zwaar hebben. Valt me elke keer weer op hoe die kleintjes aan kunnen blijven zetten!!
Niet alleen grote kerels met mini's die denken ook zo'n wedstrijdje mee te kunnen rijden, maar wat je ook vaak ziet, is dat de waterbak gewoon te vol staat. Ze houden dan eerder rekening met paarden dan met pony's, waardoor het gewoon te diep is. Vorig jaar Bussloo bijvoorbeeld, reed Rein ook met zijn vierspan. De kleinste ging echt kopje onder, ze schudde telkens met haar hoofd dat ze water in dr oren had..
mammaslamma
Geplaatst: 20-01-10 22:02
IngridM schreef:
ja hoor tegenwoordig wel, leuk hoor ! ben ook heel benieuwd hoe het allemaal gaat straks met de shetten van fearofthefox !
Houd je maar heeeeel goed vast dan, die gaan harrrrddd, spreekt hier de vorige eigenaresse van Coco en Lola.. Ik hoop dat je veel schrijft over mijn schatjes,geniet ik dan plaatsvervangend van!