[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:44

Vhu ik kwam met alleen pleegdochter prima aan uurtjes voor de paardjes. Manlief is een huiselijk type dat scheelt. Net ook 2 uurtje weg geweest naar de pony s. Zoonlief slaapt nog.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:49

Lekker Sonjim! Zie je, gaat helemaal goedkomen :(:)
Ik zat er na een paar weken ook alweer op en Han ging heel vaak mee naar de paarden/pony's plus is altijd erg makkelijk kind geweest. Maar met een (klein) kind naar je paard/pony of met een ouder kind of zonder, dat vind ik een heel verschil hoor. Altijd die ogen en oren die je overal moet hebben, vond dat best vermoeiend. Leuke tijd hoor, dat ook, maar paard/pony technisch gezien best gecompliceerd :o Daarbij was/is manlief vaak in het buitenland dus niet zo huiselijk :) en ik denk dat het ook nog een heel verschil is of je ze thuis hebt, of op landje van jezelf of bij een pensionstal. Meeste pensionklanten moeten niets van (kleine) kinderen hebben. Vooral niet van die dressuurprikkers >;)

Nou ga Hero weer even in zijn stalletje zetten. Heerlijk zeg van dat lekkere weer nog, ze hebben de hele dag op het grote stuk wei kunnen lopen :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:34

Mooie foto Vhu, Ollie (en jij) zien er tevreden en blij uit !! erg gaaf !!
Sonjim....ritme komt vanzelf....is soms lastig..maar je kunt het !!!
Ava...die pijnen..waardeloos..ik hoop dat ze iets voor je hebben/kunnen doen dat het minder word...niet leuk.. :(:) :(:)

Ik ben met mijn zoontje naar knegsel geweest om te kijken..was een gezellige dag.
op 1 persoon na..leuke mensen tegengekomen en gesproken..die ene banketstaaf..moet ik dan maar gewoon vergeten..haha..

zoontje heeft allemaal foto's gemaakt..straks eens kijken of er iets leuks tussen zit...

hoe is het met de wedstrijdgangers gegaan ?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 18:57

goedeavond

wedstrijd ging super. dempsey loopt met Harry wel M maar voor mij was het al 6 jaar geleden dat ik M gereden had. en dan in een 20x40 bakje valt dat vies tegen maar hij liep lekker en ik heb genoten en hadden 196 punten en een eerste plaats in de klasse L/M. (waren met zijn 2en (baudyh en ik))

in de vaardigheid 1 balletje.

al met al super tevreden

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:31

Poe wat een weekend.

Zaterdagmiddag richting Wezep vertrokken daar was een feest. Dat werd gegeven n.a.v het 45 jarig bestaan van de Pretendenthoeve uit Wapenveld en het feit dat de eigenaar Gert Willem van Norel 70 is geworden dit jaar. Zijn kinderen hadden ism een groepje mensen deze supportersmeeting georganiseerd. De hele avond hele mooie paarden gezien. Hengsten eigendom van de Pretendenthoeve of daar gefokt. Uphill, fashion Hill, gotsha Utopia, expression, Charing mood allerlei hengsten waren er en dus nakomelingen van deze hengsten.
Dalerboy v. Uphill en ik mochten Gert Willem en zijn vrouw Roelie naar deze feestelijkheden vervoeren. Roelie had Gert Willem mee gesmokkeld met een smoes en hop bij mij achterop de kar gedropt. Mega gaaf om te doen. Super trots op db. Hij deed het toch maar ff.

Maar goed om 01.00 thuis en vanmorgen om 9.30 aan de bak voor de clubkampioenschappen. Dressuur liep echt heerlijk. Voor het eerst een tevreden L proef gereden. Een 8 voor grote volte met 1 hand. WoW. Gaat namelijk altijd fout. En achterwaarts kwam er ook voor het eerst uit. Als enige deelnemer in de L 1e met 194 punten. Mijn andere verenigingsleden starten B. Die volgde met 191 en 184 en ? punten. Dus net als vorig jaar dressuur kampioen.

Vaardigheid. Basis parcours foutloos en barrage ook foutloos. Maar niet zo snel. Dus 3e van de 4. Maar dik tevreden.

Ik heb een top paard. Nu verdient mijn schouder echt rust. Pppfffg.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:00

Vhu met of zonder is wel een verschil en waar je staat maakt ook wat uit. Wei is van mijn ouders en alleen hun en mijn pony s lopen er. In de winterwei gaan we een campingbedje neerzetten, kan uk lekker slapen of spelen als mama bij de pony s is.
Baudy gaaf zeg, paard van mijn zus komt daar ook vandaan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:27

Goede resultaten *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:10

Gaaf baudyh !! leuke verassing voor hen ..en mooi dat DB het zo braaf deed..en toen ook nog een goede wedstrijd lopen ! super !
Lanouska ook met dempsey zo goed gereden !

*\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:15

*\o/* Lanouska en Baudyh _/-\o_

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:32

Ha ha VHU, bedankt. Db was geestelijk helemaal moe vanmiddag. Hij had gisteren nog niet helemaal verwerkt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:02

back in town,heerlijke kilometers gement in Otterlo, was weer super gezellig,wel een eng momentje: we moesten langs hele grote (lees :groter dan sun) zwarte koeien en stieren met enorme horens.oeps,slik! (echt van die zwarte stierenvechtbeesten en ze keken me eng aan :j ) brrrr
gisterenavond heerlijk mezelf opgewarmd bij een kampvuur,gevol : mijn hoofd ziet eruit als een grindtegel.....de muggen vonden me heerlijk :(
nu maar een hier wat bijlezen van 3 dagen.....

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:27

Goedemorgen allemaal,

Wedstrijdresultataten -O- mijn Pown liep echt lekker vond ikzelf......maar heb 2x 179 punten gereden, eerste proef had ik 181 maar een -2 gekregen (vermoed dat hij dat achteraf nog heeft gedaan) het was me gewoon niet gegunt :n
Vaardigheid was ook slecht 4 ballen gereden, Pown was niet lekker te sturen en had het gevoel dat hij er elk moment tussenuit zou piepen.
Ben 3 weken geleden met een ander bit gaan rijden, maar die gaat er nu toch maar weer uit!
Pfffff verder een beetje futloos en heb het gevoel dat ik elk moment een beetje om ga kappen %) zo druk op mijn werk, dat ik in het weekend niet eens genoeg tijd heb om bij te tanken. :O

Sorry voor de egopost Y;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:35

@ht: gezellig! Balen van die muggen.

@dingetje: :(:) ; tijd om bij te tanken heeft iedereen nodig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:25

Ik ben vanmorgen voor het eerst alleen de trapjes naar de keuken op gekomen. Echt super blij mee.
Hoef ik ook niet meer in de zadelkamer naar de wc, hahaha.

Heb meteen pannenkoeken gebakken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:47

ava eerste trapjes alleen *\o/* en pannenkoeken gebakken

Dingetje bijtanken is zo nodig hopenlijk snel wat rustiger op je werk. :(:)

Hier een prut nacht met een ukje die niet helemaal lekker is en dan maar op een manier slaapt dicht bij mama, wel lief maar dan slaap je zelf amper. :z nu werken :z

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:09

Dat wordt dus een zware dag, Sonjim :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:43

Goedemorgen,
Dingetje....bijtanken is zooo nodig.. :(:) :(:) goed dat je zelf een fijn gevoel had over je proef !! daar doe je het voor ! maar zou mooi zijn als je het dan terug ziet in de punten...blinde jury misschien..of met oogkleppen..haha..
Ava...trapjes genomen.. _/-\o_ wauw...niet vallen he ?!...en pannekoeken...jummie !!

Sonjim...kalm aan...knuf voor je kindje....niet leuk als ze niet lekker zijn....

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:14

Weet je het is gewoon zo balen......krijg 6en voor dingen dat ik denk, nou dat was perfect en wel een 8 waardt, maar met een 6 kun je niks, geen commentaar.......dus je weet ook niet wat je eraan moet verbeteren.
Afijn........jurysport -:(- om gek van te worden.........
Net al over de kook gegaan op mijn werk
Spoiler:
eigenlijk moet ik mij ziek melden maar durf niet en zadel ik mijn buurman op......dan gaat die ook over de rooie

Ollie van VHU is toch zo'n leukerd......zo'n knappe foto......Biancacoo ook zo'n leuke foto van de hondjes......gelukkig gaat het goed met je bekken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:37

@dingetje: :(:) . Wel goed op jezelf passen en voor jezelf opkomen; dat doet niemand anders voor je.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:17

Dingetje..pas jij op voor een burn out ?....dan ben je veel verder van huis..... :(:)
jurysport..is gewoon niets !! }:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:22

dingetje datn klinkt als werk waar structureel iets mis gaat, even niet aan je collega denken maar aan jezelf, als je collega hetzelfde doet heeft uiteindelijk je baas een probleem.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:15

@Dingetje heel goed op jezelf letten hoor :(:) burnout wil je echt niet hebben (ben zelf in april thuis komen zitten en pas nu gaat het weer iets beter maar ben er nog steeds niet helemaal...). Jammer van de punten maar misschien als je zelf niet lekker in je vel zit dat je dingen soms ook niet helemaal goed meekrijgt (had ik tenminste last van :o ).

Bedankt voor je compliment mbt Ollebol. We krijgen elke wedstrijd mensen naar de trailer met de vraag wat voor pony het is, afstamming etc en zelfs of ze te koop is (nu al 3x, afgelopen weekend ook weer). Nee, ze is niet te koop :P Twee jaar terug wilde niemand haar hebben, kun je nagaan hoe zoiets kan veranderen.

Ava wat heerlijk weer in het normale toilet :+ wat fijn dat je weer een beetje rond kunt scharrelen.

Kleine mannetje bij Sonjim beetje van de leg :(:) sterkte dan maar Sonjim :(:)

HT hoofd als grindtegel }:0 maar heerlijk gemend *\o/* het is daar ook prachtig. Vroeg jij nu om andere locatie voor de menclub? Ik ben fan van Camping Boszicht in Laag Soeren. Maar wat ook heel leuk is is de Pferdehof in Montferland, hadden we wedstrijd van de zomer, net over de grens tussen Arnhem en Oberhausen en daar kun je ook met hele ploeg terecht plus prachtige omgeving (wel wat heuvelachtiger nog dan Laag Soeren).

Wat een ongelofelijk lekker weer is het zeg. Vanochtend hele ochtend bij de wei. En pony's gepoetst enz. Wat is dat toch goed voor een mens {:}

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:17

VHU:bedankt voor de tips voor adressen
Dingetje:denk aan jezelf,daar is er maar 1 van! _/-\o_
Ava: heeft de eerste stapjes gezet,heerlijk
Sonjim:de dag een beetje doorgekomen? Ukkie toch!

hier druk geweest met wagen poetsen...die was vies(elke dag afgespoten daar)maar in de wash en shine gezet en glimt weer als een zonnetje
ponys met zijn allen op de wei,sun is (ahum was) de leidster van de groep,die word nu dus weggejaagd(ook wel eens goed voor haar ego) maar ze is er niet blij mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:50

Haha die Sun. Maar ... kan maar zo zijn dat ze haar plekje zo weer terugveroverd hoor. Onze Ollie lijkt ook altijd wat onderdanig in een nieuwe situatie, maar na een week of twee, drie is ze weer heel sneaky nr. 1.

Moet wat zinnigs gaan doen maar weinig zin :P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:18

Super VHU dat je het seizoen zo goed hebt afgesloten. Hop naar Klasse 2 volgend jaar.
Ava word al heel handig met trappen, kijk je wel uit!!
HT kar weer mooi schoon.....
Ja camping boszicht is heel leuk. Ik ben zelf niet zo van een tentje maar je hebt er ook een caravan of een hutje en ook een soort boerderijtje. Heb ik ooit eens met een groepje gezeten.

Db is weer helemaal blij met z'n shetvriendje in de wei vandaag. Straks maar ff lekker zijn beetjes strekken met longeren.

Ik heb een jaar of 8 geleden een tijdje in Lemele op een pensionstal gestaan en ik hoorde laatst de de stalbaas van toen heel ziek was. Ik zou er afgelopen woensdag nog langs gaan maar hij was te slecht en nu hoorde ik dat hij zaterdag overleden is. Dat was zo een lieve eerlijke echte paardenman.
erg sneu voor zijn familie.

donderdag komt er een natuurgeneeskundige bij db. Ik wil hem graag laten peilen voor bach bloesems. Heb ik ooit bij ted goede ervaringen mee gehad en wil het ook bij db proberen. Omdat hij zo in zichzelf keert bij wedstrijden en zich dan soms slecht laat rijden. Ben benieuwd of er wat uitkomt.

Ik heb laatst weer de masseuse bij db gehad en behandel hem nu zelf met reiki. Ik heb het idee dat het stappen beter gaat. Gisteren in de proef stapte hij goed. Een 7 voor de stap en er stond nergens onregelmatig. we gaan de goede kant op hoop ik.