[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:34

Begrijp je gevoelens janouk! Zo machteloos ook, hopelijk snel duidelijkheid!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:36

Ik ben redelijk jankerig en chagrijnig :o ik wou dat het alvast morgen was. Ik wil zo graag weten of ze bij Visdonk iets zien wat ik over het hoofd zie

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:38

wou dat ik (we denk ik) wat konden doen om je te helpen, maar zou niet weten wat behalve je sterkte te wensen, echt heel veel sterkte!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:50

Ook van hieruit sterkte, Janouk. Meer dan meeleven kunnen we helaas niet voor je doen. -O-

Vanmorgen na de verzorging nog even een rondje mee geweest met het tweespan. Die dachten dat het al herfst was, en waren flink kijkerig en loperig. Het was dan ook erg koud, vooral in het open veld. Moest mijn kraag dichtknijpen.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:00

Scheren, vorig jaar hebben we de pony ook nog geschoren rond deze tijd en inderdaad regendeken op. gaat best.

Moos, zorgenkindje, maar gelukkig knapt het goed op.
Benieuwd naar bloedonderzoek Janouk...
Dids in Burka; het helpt inderdaad goed maar je mag het masker nu wel even afhalen want ik ben zo toe aan wat zon.....

Na gisteren helemaal nat te zijn geregend op de wagen ben ik op zoek gegaan naar een lange regenjas. Wilde eerst een lange waxjas maar ik vind die altijd zo gaan stinken als je ze niet goed weghangt. Dus heb een stockman coat bij agradi besteld. Heeft één van jullie ervaring met die lange jassen bij het mennen? Wat trekken jullie aan met regen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:03

Ik heb zo'n lange jas, hoewel niet van Agradi. Zit heerlijk, dat wel, maar toch mis ik eigenlijk een soort voorflap aan die jas, want mijn benen worden eigenlijk elke keer alsnog te nat. Dan glijdt of waait hij toch wel dusdanig dat mijn broek altijd bloot ligt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:10

Ik duim door voor janouk :(:)

Ik wil een waterdicht menschort gaan aanschaffen :) En dan ooit in de toekomst een keer zo'n lange stoere jas. Maar dat is geen succes met mijn sulky denk ik :)

Mijn suicide ritje voerde ons langs een prachtig stukje Brabants land. Maar door de heftige wind (en andere richting dan ''normaal'') reden we dus in de walm van 2 varkensboeren en een varkensfokker met 3 loodsen ( :') ) Toen we door een mensluisje moesten ging er zo'n vogelverjaag-knal af.. En bij de ingang van het bos stond een newfoundlander op z'n schattigst naar Dids te kijken. En dids dacht ''t zal wel, maar ik heb genoeg gezien vandaag, dit doe ik niet! :wow: '' :')
Rondje van 6,5 kilometer. Gemiddeld 9,8 gedaan. Veeeel gedraafd, maar dan was hij in elk geval lekker te controleren :)
Amper zweet toen we terug waren, en lekker de wei op gelaten :*

@Annemie; hier was het ook gewoon ''waai-niet-van-je-wagen-weer''.. := Maar droog

Dids heeft zijn kap niet op trouwens :)) En hier schijnt de zon af en toe :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:19

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:36

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:41

Ach Janouk toch kan me zo goed voorstellen dat je er compleet doorheen zit :(:) hoop ook zo dat er morgen iets van duidelijkheid komt want wat je zegt ... wat nu verder?

@Jenkins nou ik ben geen held hoor maar had geen zin om haar weer af te zadelen en te longeren :o dus bleef ik er maar opzitten ... blijkbaar zijn alle paarden/pony's wat opgefokt van het weer =:)
ze was uiteindelijk super braaf en lekker te rijden gelukkig. Ik voel dan gewoon dat ze het liefst keihard een paar rondjes al bokkend in de rondte rent. Maar ja dat mag niet van baasje, maar ze probeert het dan wel op haar manier (wat enorm meevalt hoor).
Dat soort energie kan ik nog niet mee omgaan voor de wagen hoor, dus we longeren eigenlijk altijd voordat we gaan mennen al was het alleen om even te checken hoe de stemming die dag is.

@Aks oeps.... maar super dat je door kon zetten is wel goed voor Diddle hoor, hij moet gewoon op jou vertrouwen ~~}>

@Annemie ik trek gewoon een regenbroek aan met erg zeikweer. Of mijn neopreen chaps. Of allebei. Heerlijk warm en dan hoef ik niet bang te zijn dat ik ergens vast blijf zitten met jas of schort.

Reparatie trailer wordt duur geintje.... verlichting is kaduuk door mijn bots-actie en het schot moet stuk nieuw in worden gezet.... :o >;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:56

vhu..stoer door gereden..met ietwat te blije ollie ! knap van je !
Aks...een heel stoere rit met de kar gedaan, superstoer van je..ik had het allang opgegeven !
Janouk... :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) jeetje...ik kan me voorstellen dat je je er zo'n zorgen over maakt...bahbahbah...

wat een woei....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:25

sluit me aan bij de rest... 8-)

heel veel sterkte voor janouk, duimen dat het mee valt!

regenpakken, wind en drukke paarden... :+

hier vandaag zowaar een droge dag, met harde koude wind, maar daardoor wel opgedroogde bodem!
dus even kunnen mennen in bakje bij de stal! *\o/*

en Fifi deed 't braaf!

Ferro even aan de longe gehad, die was wel baldadig, die dacht duidelijk 'baas op de wei, dan ook mijn baasje de baas'... :+

~~}>
strepen van de longe in m'n handen staan, maar hij heeft 't niet gewonnen... ~~}>
uiteindelijk bij het laatste stukje stappen ging zijn hoofd omlaag en schoof zijn bovenlip door het zand... 'sorry baas maar het moest even'... _O-

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:40

Nouvel de paardjes aan het werk gezet! Grappig hoe ze soms zo baldadig kunnen zijn, hihi. :=

Iemand nog opzoek naar een leuke C pony? Is ook beleerd in het enkelspan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 06:38

Nu even iets eten en drinken en dan op weg naar de kliniek met Janouk.
Ik hoop ze dat ze daar iets vinden, zodat duidelijk wordt wat met Her Royal Badness aan de hand is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:06

leuk diertje poeltje!

succes janouk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:17

Sterkte en succes met janouk, ik zal voor haar duimen !

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:22

:(:) Sterkte Janouk en hoop zo dat je duidelijkheid hebt wat er loos is en natuurlijk dat ze snel maar op mag knappen :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:50

*duimt ook voor janouk*
:(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:56

Succes Janouk

Gisteren met de pony's naar de fysio geweest. Beiden hadden last van de linkerschouder en bij het linker bekken. Alwyn is nu klaar. Snuit moet nog 1 of 2 keer, die heeft al langer een blokkade zitten.

Kreeg complimenten over de pony's. Had twee toppers in bezit. Snuit moet nu dressuurmatig ook beter te rijden zijn, dus ben benieuwd. Snuit mag vrijdag nog even lopen en dan van het weekend op wedstrijd. Alwyn krijgt nog rust tot volgende week ivm last van de rug door de bijtplekken

Zelf ga ik de medische molen ook in, vrijdag bloed prikken

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:07

dat is toevallig tallechie? Beide op hetzelfde punt geblokkeerd? Gaat dat samen met jouw arm die 't niet helemaal wil doen?

(ik merk dat aan mezelf, rijd dids op 1 kant vast ivm die lamme kant aan m'n lijf...)

Ik ga zo eens gauw een doos zoeken. Ik heb mijn zadel verkocht namelijk :):) Meteen even gauw een brilmontuur uitzoeken, en vanmiddag naar school toe :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:00

*komt even uit meeleesstand om Janouk heel veel sterkte te wensen en verder iedereen die het gebruiken kan een :(:) te geven*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:30

tussen benefiet drukte door,

al nieuws van janouk?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:24

Bicci..volgens mij is janouk pas aan het eind van de middag weer thuis..ze moet een heel eind reiden om bij de kliniek te komen..dus..duimen nog maar even verder..

mooie pony hierboven ! maar zoek niets..
Aks..yeah..je zadel verkocht !! goed bezig !
Avaluna..een dikke :(:) voor jou terug !! hoe is het bij jullie ??
Nouvel een brave fief voor de kar en een ondeugende Ferro...hahaha..hij word enorm sterk zag ik op de foto's op fb, maar ook wel heel mooi !
Het is bij Tine nog steeds erg stil......
Bicci verloopt alles een beetje volgens plan voor het benefiet ??

hier shetjes nieuw stukje weide gegeven..kunnen ze ook wat gras eten..helemaal geen gras vind ik te zielig...en ze staan er goed bij..en lopen goed.
boodschapjes voor komende week heb ik al weer binnen....ik ben vandaag 10 jaar getrouwd...haha..nu voel ik me ineens errug oud.. :7 maar goed...we doen er niets bijzonders aan..zijn gewoon erg blij met elkaar, en met zoontje !!
zo de hondjes maar eens buiten laten..en dan zoontje van school halen..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:14

aks nee is toeval, en mijn arm doet rechts pijn.

Snuit had een oude blokkade en alwyn is dus te pakken genomen door een paard. Wel toevallig, maar ligt niet aan de manier van rijden. Dat heb ik direct nagevraagd toen ik het hoorde.

Biancaoo gefeliciteerd

Hier een slechte nacht en last van mijn lijf maar moet vandaag naar stage... me er maar even door heen slepen en vanavond helemaal niets

edit.. zie dat tine al vanaf de 17e niet meer online is geweest. Ik zal haar wel even mailen en sms-en

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:59

ook hier duimen voor janouk. verder druk met van alles en nog wat.