[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:26

Ik wil ook voor de wagen van Bettepet. Jelleee heeft hem sinds kort ook en heb er daar even op gezeten. Zelfs inimini Ciska past er fijn op. Ik wil pas bestellen als de KNHS er uit is kwa spoorbreedte, dus moet nog even geduld hebben.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:02

Tine, jeetje wat balen zeg!
maar je bent nu toch niet verplicht om hem te kopen? omdat hij zwaarder is dan jullie afgesproken hadden?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:28

Ik heb enkel de post van Tine gelezen, heb niet echt energie om alles te lezen. Ik heb een infectie op mijn luchtwegen...ik had vandaag mijn eerste stagedag maar de baas heeft mij naar huis gestuurd omdat ik te ziek was (ik wou toch gaan om te bewijzen dat ik echt wel wou).

Hoe zwaar is je huidige wagen dan? En hoe groot is je pony? Romeo is 1.25m en mijn wagen is 165 kg (volgens het plaatje wat in de wagen kleeft) en hij kan het gemakkelijk trekken. Merk je aan Amerigo dat hij het niet kan trekken of dat hij het zwaar vindt?

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:03

@ tallechie, volgens mij hebben ze daar wel een magnetron in de keuken, dus dat is dan geen probleem

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:09

en wat leuk dat er nu al meer " mijn" wagen hebben.

Even een egopostje:
Heb ik toch goed ontworpen aan de hand van de wagen van Bianco en mijn eigen ideeën.

het kleine ruitertje van stal (meisje) gaat mijn shet even rijden. Is wel leuk, dan is het een heel andere pony als voor de wagen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:10

@SL: sterkte. Huidige wagen zou 125 wegen, maar bleek 220 te wegen. Amerigo is maar 1.14 en weegt nog geen 200 kg. Hij kan dressuumatig de boel niet aan. Zeker niet op oneffen terrein, wat je met buitenwedstrijden nu eenmaal hebt. Iedereen bedankt voor het meedenken, maar ik wil wel een wagentje waarop man en zoon meekunnen rijden. Ik wacht nu maar even af wat hij met de wagen gaat doen en hoe het er dan uit ziet. Als het er niet uitziet en/of als het zwaarder is dan 150 kg, dan gaat de koop gewoon niet door. Want dan is het niet volgens het contract. (ben ik even blij dat ik dat er extra in op heb laten nemen!!!)

Eind van de middag kwam ik thuis en zag de paarden vreselijk rennen in de wei. En dat terwijl Rembrand rust moet hebben. Dus snel naar achteren gegaan. Alle drie bezweet. oliebol, want Rembrand mocht zich niet inspannen. Ik Thabor al de schuld geven, want ja, wie anders. Ging al denken dat hij dan toch maar apart moest. Maar vond het ook wel raar, want ze staan doorgaans heel rustig. Af en toe wel spelen, maar nooit zo dol als nu. Loop ik weer naar huis, lopen er 2 reeen vlak voor me uit. Denk dat die door de wei heen gekomen zijn. Heb osteopaat nog even gebeld, maar we moeten gewoon afwachten hoe het gaat. Arme Thabor... :o

Nou, ik ga verder in de tuin met nieuwe planten water geven. Straks nog een mega lading overhemden strijken. BLEH

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:36

Knap van me he, vandaag mijn 1e post in dit forum :+
Net alles trouw bijgelezen :list: even wat korte reacties met natuurlijk sorry als ik iemand vergeet :o

@Avaluna gezellig dat je weer aanschuift, wat leuk dat je met de trouwerij van je broer hebt gereden heb je foto's???

@Biancocoo zo dat is niet fijn :\ Alwyn had vandaag in een hoef zomaar opeens een stuk heel gevoelig van zijn straal, ging er goed overheen met achterkant, zag ik zo het leven echt eng, snapte er niets van, misschien op scherpe steen gestaan. Hij was er niet kreupel aan maar heb Peter boel laten wegsnijden (stukken straal eromheen zeg maar hoe ver je dan kunt komen, Peter is hoefsmid, erg handig zo'n stalbaas & instructeur & hoefsmid & lasser ineen :j ) zodat het een beetje vlakker was en hem maar even goed in de betadine scrub gezet.

@Tine wat ongelofelijk K van je wagen zeg, vind dat toch echt weer zo helemaal prut. Die wagen die Biancocoo had/heeft of Bettepet heeft/had staat op mijn verlanglijstje voor onze pony of pony's mocht Snuit weer terugkomen, volgens mij is dat de enige wagen die echt geschikt is voor dat kleine spul.

@S_L denk dat 1.15 of 1.25 echt nog wel wat uitmaakt, ook qua gewicht. Ik merk trouwens wel dat Alwyn mijn wagen (de Dutch van 165 kg) wel steeds makkelijker ging trekken maar ik merk ook dat als ik hem voor de tweewieler heb hij eigenlijk al een B proefje zou kunnen lopen, doet het erg goed maar voor de wagen echt nog niet is hij toch teveel bezig met trekken. En het maakt erg veel uit of je over de weg rijdt, heeft hij geen problemen meer mee / houdt hij goed vol, of dat je door (hoog) gras gaat of door een mulle bak. En al helemaal als je er met z'n tweeen opzit. Sterkte met je luchtwegen :(:)

@Tallechie Han had ook een sterke voorkeurshouding, heeft ook met kussentje gelegen en goed opletten hoe we hem steeds neerlegden. Hij had ook echt zijn hoofdje wat vervormd (nu niet meer hoor :oo ). Is allemaal door steeds goed neerleggen en steeds weer draaien helemaal goedgekomen. Hebben er geen fysio bijgehad. Je hebt het er maar druk mee met al die administratie!!

@Naaltje, sterkte met je enkel :(:) jij en Diddle zijn inderdaad echt een stel met elkaar, zo leuk om te zien ook.

Zo nu even over wat ik zelf heb gedaan :7
*\o/* heb mijn wagen goed verkocht ben daar superblij mee want nu hoef niet eens zoveel bij te leggen voor mijn paardenwagen nu. Kon de wagen bij de mensen direct thuis afleveren, ze wonen hier in de buurt dus ook geen gedoe met nieuwe afspraken etc. Boter bij de vis en klaar. Kijk dat soort acties zijn altijd prettig.

En...ik heb werkelijk ontzettend heerlijk gemend vandaag met Rizanta :+: . Ze was eerst wat horkerig, we reden na wat losgestapt te zijn in de bak op het veld ivm het stof en daar ziet ze altijd het eerste kwartier erg veel spoken :wow: :):) toch steeds weer tempowisselingen, voltes, S van hand veranderen, aan het werk dus en dat vind ik zo moeilijk :x . Maar jawel hoor daar kwam ze. Wow wat liep die lekker. Keurige stelling / mooi recht op de lange lijnen, over twee leidsels, lekker licht, verzamelen in draf, mooi door op kleinere/grotere volte, prachtig uitstrekken en goed weer terug. Was echt gaaf om te doen. Ben dan zo blij met een goede instructeur want in mijn eentje krijg ik dat echt niet voor elkaar. Peter vond haar ook echt goed gaan, en dat zegt hij niet vaak :D

Morgen dus wagen ophalen, ben heel benieuwd of ze nu wel of niet in het lamoen past, qua lengte, hoop het wel, kunnen we er direct mee rijden vrees van niet, want het is altijd wel weer gepeuter met iets nieuws met mennen ben ik zo onderhand wel gewend :=

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:31

Avond allemaal.
Tine, balen van je wagen. Goed voor jou dat je die 150kg in het contract hebt laten zetten.
Veel sterkte voor de kreupelende paarden/pony's. Hoop dat alles snel beter is.

Ik heb juist een tochtje met Petra gedaan. Een boer die een vuurtje aan het stoken was in een wei was best wel eng.

En ik heb zojuist een moeilijke beslissing genomen. Snuit gaat terug naar VHU. We zijn geen goede match.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:42

Spannend, je nieuwe wagen halen! En fijn zo'n compliment van je instructeur! Geeft een goed gevoel!

Ik ben stiekem ff heel benieuwd naar welke wagen bettepet dan heeft/had en die iedereen nu wil hebben? We zijn zelf op zoek naar een geschikt wagentje voor mijn tweespan en Zoë als enkelspan shets en alle tips zijn natuurlijk welkom.

Sun loopt nog steeds niet lekker. Ja, onder de pijnstiller, dan loopt hij wel goed. :(:) zit me hier al ernstig gek te maken met wat voor enge dingen het allemaal kunnen zijn, bah.

Vanmiddag had het dochtertje van mn stalhoudster les met Zoë. Maar ze wilde niet rijden, ze wilde liever met de kar :+ Kortom, kar mee naar het weiland (das nog een eindje langs de weg wandelen, alle mensen lachen natuurlijk en vragen of ik mn pony vergeten was...) en pony ervoor geknoopt. Ging best fijn, alleen heeft t meisje met rijden geleerd dat ze niet mag trekken maar haar hand van de hals af opzij moet bewegen om te sturen en doet ze dat nu ook op de wagen haha. Volgende week gaan we wat pionnetjes neerzetten, kan ze écht leren sturen.
Ga zo ff een topicje maken, want heb natuurlijk ook wel ff wat foto's gemaakt :)

Groetjes, lacuna

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:46

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:49

Bettepet, ik wil ook wel meer foto's zien.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:54

ok, dan moet ik ze even in een album plaatsen
moment

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:55

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:05

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPPZHLUO-D.jpg

hier dan nog een paar foto's van mijn wagen.
Je kunt idd maar met 1 persoon voorop zitten. Bakker kan hem ook vast voor je leveren met een bokkussen en een bankje voorop, zodat je er met 2 personen voorop kunt zitten, maar daar zou bij hem naar moeten informeren

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:09

Snoetekop, zo noemen we hem altijd, oftewel Snuitmans oftewel Snuitje, komt weer terug na een heftige Belgische flirt }:0
Zal morgen zijn stalletje even opstrooien en de andere mannen zeggen dat 'de baas' er weer aankomt :j

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:15

Ik heb zelf een heel licht karretje, hij is alleen maar 98cm breed :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:39

he VHU dat is even anders dan gepland of niet dat snuit al terug komt?
wel super dat je wagen verkocht is en rizanta het zo goed deed :D

@lacuun; :+: :D

zo net thuis. ''even'' auto opgehaald in Ridderkerk, die was gestrand.. Net wat mac-food achter de kiezen.. >;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:44

Jammer van Snuit maar wel verstandig.
Een gestrande auto is niet leuk
Leuke foto's lacuna.

Ik heb een rotavond achter de rug dus ga maar vast naar bed. Hoop dat Daan lang slaapt, hij ligt net, want ben behoorlijk boos en dat wil ik niet op hem afreageren, maar kan momenteel niet veel hebben.

Tot morgen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:44

Zo da's niet even zeg, je had wel 'even' langs kunnen komen, je was vlakbij :j

Als het niet gaat, gaat het niet. Had het natuurlijk liever anders gezien maar Babs is oud en wijs genoeg om te beoordelen of het wel of niet wat wordt. Als het niet klikt, klikt het niet. Ik heb het liever zo dan dat ik ze straks achter een boom vandaan moet halen. Maar zo zie je weer, met het proefritje liep het zo lekker, dat zegt dus lang niet alles.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:46

whaha, ja dat ''even'' is ook vriendje z'n bewoording hoor :P
met een oncomfortabele auto-laaier. Dus 't was ook geen comfi ritje :+ maargoed, mensen helpen he :)

Balen van snuitsel dat wel :j Ga je nu verder kijken voor een baasje?

@tallechie; hopelijk word je snel rustig :(:)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:46

@tallechie,mijn pb staat voor je open hoor.
wat vervelend zeg. Inderdaad maar hopen dat Daan lang slaapt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:47

Snuit verhuisd weer terug dat is al snel.

Tine balen van je wagen die van mij is 170 kg en ook prima te doen voor enkelspan. Voor 2-span
vind ik m zelfs te ligt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:51

Tallechie :(:)

Laat het even voor wat het is met Snuit, als er zich iets voordoet wil ik er wel over nadenken maar is voor de pony wel erg onrustig allemaal. Dus laat hem eerst even bijkomen, wil zelf een paar keer mennen en dan zien we het wel weer.

En trouwens, was ik helemaal vergeten te zeggen, vandaag Freddy in de lange lijnen gehad, mannetje vond het bijzonder leuk. Heb gewoon met zijn halstertje gedaan want hij is vreselijk aan het wisselen.

@Maisie ik had met tweespan het idee dat de wagen ook wel zwaarder mocht. Vind jouw wagen ook een fijne mooie wagen :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:57

Ik ben ook zoooooo -:(- . Kindlief wilde graag een kersenbaverios taart... Ik zaterdag al een fotoprint besteld. Gelijk gebeld of het woensdag geleverd kon worden en dat was geen enkel probleem. Nou vanochtend gebeld, gemaild etc.. wat blijkt nu dat haar printer kapot is en ik helemaal geen food fotoprint ga krijgen. Dat was de 1e teleurstelling. Nu ben ik al de gehele avond bezig om mijn zelfgemaakte kersenbaverois stijf te krijgen... helaas het blijft een soort van yoghurt en dat terwijl ik alles volgens het recept heb gedaan. Ik heb er nu een paar zakjes klopfix bij gegooid en het maar even in de vriezer gezet.. het wordt dus wel diep nachtwerk ben ik bang :o

@Avaluna, welkom terug en succes met de verbouwing
@Bianco, een dikke :(:) voor Melody
@Lacuna, en ook een dikke :(:) voor jou en sun
@VHU en B485 wat jammer dat het niets geworden is met Snuit... , wat fijn dat je kar verkocht is...
@Tallechie, we kunnen elkaar dus nu een handje geven ;)
@S_L, sterkte :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:19

@Ollie: hopelijk blijft hij nu "stijf"

@Tallechie: :(:)

@VHU: geweldig om te lezen hoe goed het gaat met je nieuwe aanwinst! Super van je wagen en het lange lijnen!

@B485/vhu: jammer dat het niet klikt met Snuitje.