[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:05

Afbeelding
Man met hond *\o/* <3 Het is een 2,5 jarige blonde Bouvier teef.

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:16

@ Ips Gefeliciteer met je nieuwe blonde aanwinst <3
@ Aks, Geweldig :+ heb er ook zo eentje voor Pown, zijn idd net buitenaardse wezens die rondlopen hahaha :')
@ Janouk, :(:) hopelijk heb je snel duidelijkheid en knapt ze gauw weer op :(:)
@ Smickey su6 bij de Fysio, vind het echt jammer joh dat je er niet bij bent volgende week, maar de gezondheid staat voorop :(:)
@ Jenkins, wat een leuke foto's <3

Wij zijn druk de voorbereidingen aan het treffen voor volgende week, heb er echt super veel zin in.
Pown heb ik van het weekend even een betadinewasbeurtje gegeven, die heeft waarschijnlijk iets opgelopen van de waterbak in Oosterland vorige week, die zat van de week onder de bultjes, die open gingen :( Maar gelukkig na de betadine wasbeurt gaat het beter.....volgende keer maar gelijk even wassen als ik uit zo'n waterput kom :+

Eigenlijk best sneu, gaat hij eindelijk de waterbak in, komt hij er als een bultrug uit :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:41

Ga mee met samenvatting Dingetje, wat vervelend van de waterbak-allergie :(:) en Janouk ook knuffel voor jou :(:) hoop dat bloedonderzoek en donderdag duidelijk geeft...

Hier vooral erg druk op werk :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:16

dingetje mooie samenvatting.
Ipsilonka, wat een supergave hond !! ik hoop dat jullie veel plezier met haar zullen beleven !
Vhu..superdruk...succes ermee...lijkt mij reuze veel werk, knap dat je er door komt ! :j _/-\o_
Aks..hoe gaat het nu met je ??
Smick naar de fysio geweest..gaat het verder goed met je,..is de inrichting van de babykamer mooi geworden ??
dingetje is druk voor volgende week..
Tine..hoe is het met je ?? drukdrukdruk ?? of ziek....het is erg stil ...waar zit je..in je bedje gekropen ? of heb ik over een vakantie heengelezen ??
Janouk..bloedonderzoek en nog steeds aan het oudere hooi..ik hoop zo dat ze snel opknapt..naar hoor als je paardje niet in orde is..bah.
Gem, ik had dat gelezen over die ridderspelen bij hoensbroek..voor ons helaas wat te ver weg ! lijkt me gaaf om eens in het echt te zien..volgende keer beter, ik geloof dat we binnenkort in meppel zoiets hebben ?
Baudy..water geoefend ! goed bezig !
Aks..groooot paard waar je op reed, leuk om te zien !

hier verder niet veel nieuws..ben weer verder aan de knutsel met de caravan..ventilatie roostertjes plaatsen enzo..zitten er wat weinig in..dus maak er een paar extra in.... best een gedoetje...maar bij de hondenvakken zitten er nu 2 in..een nieuw aansluitluikje voor het gas heb ik er ook al in..nu nog zien dat alles goedgekeurd word door de bovag.....duimen maar !!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:55

Goeiemorgen! Ik scroll terug tot waar ik kan tijdens dit berichtje, dus bij deze een Y;( op wie ik niet reageer.

Biancacoo: werd het wat te sauna in de caravanhokken := ?

Dingetje: zijn er meerdere paarden met bulten uit die waterbak gekomen? Lijkt me dat er dan een bacterie in zit. Soort blauwalg oid (ook al is dat iets van langdurig warm weer)?

Ips heeft een prachtige bouvier <3 !

Jenkins nog aan de slechte autorijlessen. Misschien extra lessen pakken, anders is het zonde van je examengeld. :=

Janouk: update? Wanneer krijg je de uitslag van het bloed?

Aks heeft paard dat zo naar de carnaval kan :)

BaudyH heeft een fijne rit gemaakt in Hellendoorn. Die omgeving zou ik ook wel eens naar toe willen. Ik "ken" het alleen van de autovakanties. En met de veulens alles goed +:)+ !

VHU: druk met werk... laatste schoolloodjes

en verder kan ik niet scrollen.

En hier, tja, uhm, eigenlijk geen nieuws. Ga zo Mosel verzorgen, morgen komt DA weer en zullen we weer zien / horen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:58

een :(:) voor mosel! (ik wil elke keer mossel typen :o )

@jenkins; ik dacht met mijn rijlessen ook dat ik het nooit kon halen. Had 't papiertje (oke, al een pasje, ben broekie :)) ) in 1x op zak :) Komt goed. Je instructeur stuurt je niet voor niks op examen toch?! :)

Het is hier droog (en het waait tákke hard...) maar ik ga wel naar stal. Wil dids eventjes voor de wagen zetten. Kijken of het verzet is verdwenen met de hals-losmaak-behandeling. Zo niet bel ik de osteo voor een afspraak :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:58

Jeetje Gem is toch wel heftig hoor dat de DA nog zo vaak langs heeft moeten / moet komen.... nou hoop dat het zonder al te veel littekens mooi geneest al met al....

Hier zo naar stal... als ik er kom :7 had gisteren vrijwel lege tank maar geen bankpasje in mijn portemonnee en ook geen cash geld meer. Dus op reservetank thuisgekomen maar hoop nu toch wel dat ik nog net genoeg heb om die 2 km naar tankstation af te leggen want hij is echt heel, heel leeg :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:00

Oja, oppaskindje was gisteren lekker bezig -O- . Hij had kéurig gepoept op de wc, "knappe knul", maar ik kreeg zijn billen niet lekker schoon met droog papier. Even naar de keuken voor een vochtig billendoekje uit zijn tas, kom ik 10 seconden later terug, had hij de hele wc rol afgedraaid, met zijn handen aan de bril gezeten (zat een "streepje" op), een paar druppels plas gelekt en daar met zijn sokken doorheen gewreven....
Hoezo knappe knul... :\

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:01

VanHuisUit schreef:
Jeetje Gem is toch wel heftig hoor dat de DA nog zo vaak langs heeft moeten / moet komen.... nou hoop dat het zonder al te veel littekens mooi geneest al met al....

Hier zo naar stal... als ik er kom :7 had gisteren vrijwel lege tank maar geen bankpasje in mijn portemonnee en ook geen cash geld meer. Dus op reservetank thuisgekomen maar hoop nu toch wel dat ik nog net genoeg heb om die 2 km naar tankstation af te leggen want hij is echt heel, heel leeg :=

:))
Sorry ;)

Ik ben gisteren mijn auto op wezen halen. Maar op eigenwijsheid thuisgekomen ''ik ga verdorie echt niet tanken, op zaterdag hebben ze korting!'' :') Ik hoop dat ik zaterdag nog in Roosendaal kom :))

Meestal (meestal, bij Volvos dan := ) kun je op actieradius -- (Géén dus) nog best een stukje rijden :)
Succes! :)
(ik moet ondanks de storm op de fiets, want nu naar stal is sowieso geen optie, dan haal ik roosendaal niet meer zaterdag _O- )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:01

Aks: Ik zal voortaan weer gewoon Moos schrijven :D .

VHU: Na morgen komt de DA in principe nog 1 x, daarna zou het niet meer nodig moeten zijn... denkt ze.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:52

Goedemorgen :D

@ Gem :(:) sterkte voor Mosel en hopelijk is alles straks weer helemaal in orde en kun je de DA voorlopig even afzwaaien :evaw: oppaskindje had beter in zijn broek kunnen poepen, had je er minder werk aan gehad ~~}> Oh nee +:)+ netjes op het potje

@ Aks blijf je even volgen of je het zaterdag gehaald hebt naar het tankstation :+

@ Bincacoo lekker creatief met de caravan :j

Geen idee of er meerdere mensen last van hebben gehad van de waterbak. Heb wel is het idee dat de Pown een teer velltje heeft, want hij wil ook niet met de roskam geborsteld worden en liever ook niet met de handschoen, maar ja moet wat anders gaat het vuil er niet uit en de losse haren ook niet.
Weet wel de volgende keer na een waterbaksessie wordt hij gelijk gedouched :j
Ben benieuwd hoe of het er vandaag uitziet......maandag was al een stuk verbeterd en moet even om de dag wassen.
Het valt me wel eens op dat mensen die goed voor dr beesten zorgen altijd van alles hebben en iemand die er niet naar omkijkt nooit iets heeft :?

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:14

Hey hey, druk, druk, lees mee, zie zieke Mosel, een prachtige blonde Bouvier, graasmasker bij Ollie
bij Dingetje een reactie op de waterbak, en veel die ik vergeten ben natuurlijk...

Tja gras, wanneer doe je het goed. Heb je ze halve dagen op gras, en rest in paddock, heb ik met de ezels zandkoliek.
Laat ik ze lopen zoals ze willen, krijg je gaskoliek en hoefbevangenheid........... dus nu strookbegrazing, maar ja, als strookje "op" is, gaan ze toch weer in zand peuteren of onder de draad door! Zucht.
Maar tot nu toe gaat het goed, plus mijn oude paardje loopt erbij, die mag best gras hebben...

Weekeind wezen rijden, snelheid (of moet ik zeggen traagheid) verbeterd naar een gemiddelde van 5.26km per uur. Dus ietsie beter.
Heb shirt laten maken voor 9 juni (Bicci), met de lijfspreuk van mijn span. Als goed is, krijg ik het vandaag binnen.............. heel benieuwd.

Ezels zitten nog steeds in wintervacht, simpel word ik er van........... in de wagen heb ze er echt last van... aan kenners de vraag, is scheren een nog een optie en kan dat nu nog? Of moet dat eerder in het seizoen?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:21

Ezelvrouwtje, Sil ga ik aankomend weekend ook scheren. Persoonlijk zou ik liever nog even wachten ivm het vieze weer, maar binnenkort hebben we een fotoshoot en dan moet die vieze vacht er toch af zijn :P

Beterschap voor Moos!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:24

@ Ezelvrouwtje, ik zou ook gewoon scheren als dat nodig is, maar wel even opletten met het vieze weer wat Jenkins ook al zegt, regendekentje op.
@ Jenkins, ben benieuwd naar de foto's jullie zijn een plaatje :D

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:38

Is een ongevoerde deken dan voldoende!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:41

ezelvrouwtje schreef:
Weekeind wezen rijden, snelheid (of moet ik zeggen traagheid) verbeterd naar een gemiddelde van 5.26km per uur. Dus ietsie beter.
Heb shirt laten maken voor 9 juni (Bicci), met de lijfspreuk van mijn span. Als goed is, krijg ik het vandaag binnen.............. heel benieuwd.

vet!!

*nieuwsgierig*

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:46

ezelvrouwtje schreef:
Is een ongevoerde deken dan voldoende!

Jawel hoor, dan wordt hij niet nat en vangt hij geen wind.
Mijn pown heeft een heel dun vachtje en die staat met dit weer alleen in een ongevoerde regenjas, als ik dat niet doe dan staat hij te bibberen :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:53

Mooie samenvattingen, dames!

janouk schreef:
Update Janouk
De veearts komt zo bloed prikken om een aantal ziektes uit te kunnen sluiten (salmonella, cushing, mineralentekort). Afspraak donderdag op de kliniek bij de veearts en hoefsmid van Image voor Janouk. Zij hebben zoveel ervaring met hoefbevangenheid. Kijken of zij iets kunnen vinden.
Janouk is nog steeds Janouk; brutaal en fris. Boos omdat ze het oude hooi niet te vreten vindt. Ze reageert goed op de medicijnen. Ze loopt redelijk goed en belast goed haar voeten.

:(:) Gelukkig dat ze haar voeten belast. Hoop snel dat je meer weet, deze onzekerheid is niks!

Dids heeft een mooie nieuw Burka. Chique hoor! :D

Hier druk druk druk. Afgelopen weekend wedstrijd gehad, ging goed.
Maandagochtend even naar de paardenmarkt geweest in Oudeschoot en gisteren in de regen bezig geweest met de pony's.
Sinds lange tijd weer een keer op het paard gezeten i.p.v. erachter. Toch maar weer wat vaker doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:46

Gem..fijn dat de DA niet vaak meer verwacht te hoeven komen, het is toch een heel zorgenkind zo die Moos !! ik hoop dat het allemaal mooi geneest, en dat je er later niets meer van ziet, is hij braaf met behandelen ?? ik hoop van wel..

De hondenhokken worden met honden erin best warm en de luiken in de caravan zijn echt dicht- dicht..tijdens transport..dus het leek ons verstandiger om daar flinke ventilatie in te maken..die hondjes geven best een boel warmte af..om vocht en condens in de caravan te vermijden.
is best mooi geworden, zit er netjes in.

vhu..naar paardje toe..zonder brandstof kom je idd niet ver, ik hoop dat je het nog gehaald hebt..
ezelvrouwtje..scheren is vast een goede optie, scheelt een boel warmte, ik had ongevoerde regendekens, is vaak voldoende, als ze maar niet koud van de wind worden, zal het vast goed gaan.
fijn dat ze goed hun best hebben gedaan voor de kar ! en ook in ben nieuwsgierig naar shirts..
poeltje weer op het paard gezeten ipv erachter...super !!
jenkins gaat ook syl scheren.
dingetje..wel heel erg balen dat je paardje zo last van die waterspetters heeft gehad...is het nu al wat beter..
Gem...hahaha...ik snap wat je bedoelt..hier nog zo'n spuit 11....soms..zijn ze brillant..en soms....iets minder brillant, maar al hun ideeën komen uit een goed hart...hahaha...LOL..
Smickey..hoe is het bij de fysio gegaan, heb je er baat bij ?

ik ben vanmorgen lekker met de hondjes op pad gegaan..t'is zulk lekker weer voor ze...en daarna de kennels een grote schoonmaakbeurt gegeven..is altijd een boel werk,...maar ruikt het weer zo lekker fris ! super...net zweeds gestudeerd..en weer een hoofdstuk voor de helft gedaan...t'is leuk en soms lastig...maar..heeft wel wat, mijn hersenen hebben in ieder geval weer wat leuks om te onthouden en geen tijd om ellendige stomiteiten op te slaan.. *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:32

Zo auto is braaf geweest... ging 55.7 liter brandstof in ... ik heb tank van 60 liter. Hij rijdt 1:18 gemiddeld dus met zeg maar 3 liter nog effectief bruikbaar had ik nog iets van 50 km kunnen rijden.
Viel dus nog wel mee maar voelde 'eng' :P
Hij geeft beperkte actieradius als ik flink op het gaspedaal drukte (dan verbruikt hij ook meer natuurlijk) maar als ik dat niet deed dus heel 'zuinig' reed gaf hij tot bijna thuis nog aan dat ik nog km kon rijden.... maar toen hij dat dus echt ging aangeven kreeg ik het wel benauwd...
Daarnaast is het een oude auto en een alfa, ik vertrouw de meetapparatuur niet zo :7

Vanochtend onder het zadel in de bak gereden. Bak was super te rijden. Ik was van plan nog naar buiten te gaan maar het waaide hard en Olleke was zeer fris <<) tjonge heb haar nog niet zo meegemaakt, echt kop tussen haar benen en van die ronde bokken. Nu is galop aanspringen echt nog niet bevestigd en dan is dat natuurlijk wel een leuke gelegenheid om even los te gaan. Toen was ze helemaal hyper, het arabieren bloed kwam ernstig boven drijven zeg maar :)) , maar wel erg mooi te rijden super uitgestrekte draf en ze was heerlijk aan het werk. Mooi afgesloten dus al met al goed gegaan en tevreden.

Wel lekker dat ze vandaag even wat hyper was en niet morgen want dan wil ik gaan mennen.

Goed bezig Biancocoo!
Ezelvrouwtje anders zo'n race streep scheren? Maar als ze er geen last van hebben.... ik heb geen verstand van ezels en scheren :7 geen idee hoe die vacht zich houdt, bij mijn vorige stal hadden ze ezeltjes en die vacht ziet er toch wat anders uit dan dat van een paard.
Ollie haart ook nog steeds, geen idee waar het zit want ze is al superglad. Maar ze heeft het dus ook koud als het zo regent (ook ezel hahaha).
Poeltje konden jullie je inhouden bij de paardenmarkt?
Gem druk met oppaskindje, creatief typetje :=

Nou straks voor de verandering maar weer eens ... nakijken :roll:

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:35

Ja, VHU, waren niet van plan om wat te kopen. Stonden trouwens wel leuke A welshjes.

Heb nog wel twee paarden verkocht voor iemand, haha. Was wel geinig. :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:14

@vhu; mijn auto is nog erger.. Ik heb niet eens een ''hee troela je brandstof is bijna op'' lampje _O-
Ik houd dus maar aan dat ik op 500 km moet tanken (dagteller netjes bijhouden) omdat ik dus niet kan zien wanneer 't klaar is _O- (brandstofmeter gaat op tandwiel.. Hij is vól, halfvol of leeg.. ^) )

biancacoo lekker bezig :)

Ezels in wintervacht.. Die ezel van mij verhaart ook nog :=

Wij zijn lekker op suicide rit geweest met de wagen :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:17

Tine waar ben je???

Hoop vandaag een goede Janouk update te krijgen!
VHU gelukkig nog op plaats van bestemming gekomen.
Poeltje is paardenhandelaar aan het worden ;)
Aks op de fiets naar stal.
Biancacoo lekker met de caravan bezig geweest en de kennels schoongespoten, goed bezig!
Moos gaat de goede kant op, fijn bericht Gem!
Dingetje en ezelvrouwtje nog aan het scheren. Bieb staat onder een staldeken en een regendeken. De staldeken er vandaag onder gedaan want met alleen regendeken voelde hij koud aan. Gwin heeft van de winter geen dekens op gehad en nu dus ook niet en die voelt gewoon lekker warm aan.

Vanochtend met Bieb naar de les geweest. Was paar weekjes niet geweest dus meneer vond het allemaal reuze spannend... watje.
En net met Beer rondje gefietst. Als ik de weg waar wij aan wonen uit fiets en de grote weg oversteek zit ik in het bos. Daar mag Beer los en dan rent hij lekker met de fiets mee. Er waren enorm veel andere wandelaars en honden en vaak vindt Beer het erg lastig om dan met mij mee te gaan, maar dat ging reuze goed vandaag! Op de terugweg is hij nog wel even de plomp ingesprongen om af te koelen... nu moet hij dus even buiten blijven maar dat is voor Beer absoluut geen straf.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:33

Aks suicide rit??

Mijn scooter geeft ook niet aan hoeveel brandstof er in zit.. met gevolg dat ik al 4x langs de weg heb gestaan.. waaronder 1x 's avonds op een weggetje langs een weiland met minimale verlichting ivm vogels.. brrrr

Frensie heeft zich vermaakt met Beer, klinkt heerlijk zo met hond. wou dat ik dat ook had :D en lekker gelest ook :)

Biancacoo ook lekker met de hondjes op pad en al goed bezig met zweeds! Ben nu op mn werk ff met telefoons in het pools bezig.. jeejtje wat een taal is dat!

VHU fijn gereden! Drukke Olliebol? Ben benieuwd hoe ze dan voor de kar is in zo'n bui haha. Stoer hoor rijden met bokken haha

Dingetje, aah dankjewel leuk om te horen <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:33

Hier geen verandering bij Janouk. (Behalve frustratatie, angst en onzekerheid bij baasje :o ). We wachten op de bloeduitslagen. Morgenochtend vroeg vertrekken we richting Roosendaal Kliniek Visdonk om hun mening te horen en hopen dat Van Nassau ook voor Janouk een wonder kan verrichten.

Janouk zelf is brutaal, maar dat is niet anders dan normaal. Ze is gefrustreerd omdat ze het grofstengelige oude hooi :Y) niet om te vreten vindt. Op het zand stapt ze goed. Maar ze krijgt pijnstillers, dus er is nog niet zoveel van te zeggen. De hoeven zijn gelijk van temperatuur. De toestand is veel beter dan zondag, dus dat is mooi. Maar hoe het verder gaat?
Laatst bijgewerkt door janouk op 22-05-13 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt