[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:29

oktoberfest is bier :+ bier, en bier, toch? :P

@prinsje; had het al gauw gegoogled indd :))

Verder druk aan het googlen op campings en ''must see''-plaatsen in zuid frankrijk en spanje :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:30

oktoberfesten klinkt als bradwurst... _O- :=

zag verder enorm leuke kledingsetjes voorbij komen... :D

bedankt voor jullie fijne reakties mbt Fifi, wat haar spanning betreft, dan gaat het voornl om het dressuurwerk onder het zadel, ze houd gewoon heel veel moeite om haar lijf goed te gebruiken en als je daar dus echt aan het werk zet krijg je dus als reaktie heel veel spanning...
ik denk dat dat toch ergens in haar rug/achterhand zit, en misschien spelen haar gevoelige voeten daar ook wel in mee...

Voor de wagen vindt ze het juist nog heerlijk!
nadeel is hier alleen dat we alleen maar over de harde weg kunnen, en dat vindt ze dus weer niet zo fijn omdat haar benen/hoeven daar gevoelig op reageren...
en dan blijft er weinig over hier in de buurt... -O-
mijn staleigenaar zei al, dan moeten jullie voor haar toch maar verhuizen... 8-)

zo op zachte grond en goed losgewerkt zie je er weinig aan en is het voor de wagen gewoon echt een heerlijk paard!
http://youtu.be/YwBkL5dSoLI

ik moet gewoon hier bospaden aanleggen of inderdaad verhuizen... -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:53

Jullie hebben weer flink gekletst.

VHU en Nouvel: :(:)
AKs: nog steeds erg veel pijn. Waardeloos

Verder weet ik het even niet meer.

Hier dan eindelijk de foto's.

Zoonlief zonder zadel op Rembrand in draf. Zooo stoer <3 En hij zit zoooo te genieten,.
Afbeelding

Tijdens de dressuur in Leek
Afbeelding

Onze mooie kleding
Afbeelding

Op weg naar hindernis 3, hoezo grote grijns :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoonlief deed het vandaag wat minder goed. Bodem was erg zwaar (zand/blubber) met veel plassen, waar pony in eerste proef vertikte om erdoor te gaan. Daardoor zoon huilend op pony. Vroeg me echt af of hij het wel leuk vindt. Hij zegt van wel en wil graag weer op wedstrijd. Pony liet hem echt een beetje in de steek. Jammer. Thuis gaat het dan zo goed.

Nou ga ik snel naar bed, morgen weer heel druk. Moet de dakpannenlift ook nog terugbrengen (ze hebben hier zaterdag in stromende regen op het dak gewerkt ivm lekkage)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:24

Hoe later op de avond....... _/-\o_

Ik ben in Oostenrijk getrouwd, in een Nederlandse trouwjurk maar als grapje voor de thuisblijvers een 'wij zijn getrouwd' kaartje naar de thuisblijvers gestuurd.. die dachten dus dat we in Lederhosen en Oostenrijks outfit waren getrouwd _O-

Een geuploade foto uit de 'oude' doos, maar ik hou altijd wel van een grapje :o
Afbeelding

Speciaal voor Bicci een paar spikkels en manlief lachte wel maar vond het niet leuk dat ik met mijn schone jurk toch weer op de rug van een paard moest gaan zitten _O-
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:27

@Tine: wat een geweldige foto's, wat hebben jullie een lol <3 en zoonlief is wel heel stoer op Rembrand :j . Jullie kleding is ook heel erg mooi! Jammer dat het wat minder ging met de Bixie, vandaag :(:) .

@Prinsje: het échte Oktoberfest is in München. In ons stadje is het voornamelijk een soort van kermis en geen zuipfestijn.
Wel ook hier verschillende oogstfeesten.

Ik ga ons zo maar eens opgeven voor de wedstrijd van onze vereniging, hier in Duitsland.
Connor ohz en ik aangespannen, ik moet nog even navragen of ze ook mag mennen, gezien haar leeftijd en zo ja, of ik dan mee op de wagen mag; anders wat te spannend, ik zie ze al gaan over het mooie terrein en de tuinen van het kasteel :') .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:27

*\o/* jeejjj voor alle foto's... gaaf

Tine super wedstrijdfoto's

Ollie super trouwfoto's en geweldige grap die kaart naar de thuisblijvers _O-

@Avaluna: je post gemist en op zich wel leuk beeld... Connor door de kasteeltuinen :D (maar wel met alles onder controle natuurlijk :j )
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 15-07-12 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:28

@Ollie: geweldige foto's en wat gaaf met je jurk op 't peerd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:30

ollie, haha wat een grap, gave foto's!

tine, ook gave foto's, dat rood staat stoer zeg!
knap van je zoontje dat hij zo vol houdt, leuk hoor!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:33

@Tine, ondanks het weer straalt het plezier er van af *\o/* en wat heb jij toch een stoere zoon die zo zonder zadel op Rembrandt stapt :j en jammer dat het vandaag even 'iets minder ging' door de plassen.. :(:)
@Avaluna, jammer dat de wedstrijd voor Connor vandaag niet doorging door al het hemel water :7 , kun je zowel in DE als in Ned starten ? en is jullie vereniging ook aangesloten bij de KNHS ? of maakt dat niet uit ?
@PrinsjeH, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen *\o/* en nog heel veel gezonde en sportieve /3 jaren toegewenst :j
@Janouk, mooi outfit... en de man wil ook wat ;) _O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:40

@Ollie: ik ben lid van een Nederlandse vereniging die uiteraard ook is aangesloten bij de KNHS en bij een Duitse ruiter- en menvereniging (waar eigenlijk niks aan mennen wordt gedaan, maar hun wedstrijd bij een mooie burcht heeft ook menrubrieken).
Ik kwam er dus ook pas laat achter dat het van oudsher ook een menvereniging is :') .
Nederlanders kunnen gewoon starten zonder startkaart, maar krijgen dan een gastlicentie.

@Prinsje: hahaha, dat is vast en zeker een mooi plaatje (het kasteel is van onze buurman, dus wil sowieso eens vragen of we er eens privé wat foto's mogen maken), maar ik zag d'r meer in de zin van "op hol" door die tuinen gaan.

De ruitervereniging is trouwens gelegen op een riddergoed, echt prachtig hier, allemaal.
Als ik hier achterom vertrek en langs de rivier men kom ik langs verschillende kastelen en burchten.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:42

@Avaluna, dat vraagt dan wel om foto's hoor... wanneer is die wedstrijd... en als ik het goed begrijp, stel je rijdt een wp dan telt die dus niet voor de KNHS ? of met een gastlicentie wel ?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:47

@Ollie: dankjewel en we zijn hier alvast het heuglijk feit van morgen maar aan het vieren ;-) Elke dag een feestje nietwaar :))

@Avaluna: haha, ja, ik snapte het wel, maar kreeg er zelf ineens prachtige visioenen met sprookjesfilmachtige beelden bij :D Enneh... kunnen we daar geen fotomeeting houden :)) Klinkt supermooi hoor!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:50

@Ollie: de wedstrijd is 8 en 9 september, winstpunten tellen idd niet voor de KNHS. Gastlicentie vraagt de vereniging aan zodat je kunt starten zonder een Duitse startkaart te hebben/lid bent van een Duitse vereniging. Veel menners hier starten zowel in Duitsland als in Nederland, er zijn wel wat verschillen, trouwens.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:52

prinsje, gefeliciteerd vast! :D
ook een kreeft... 8-)
ik ben zaterdag jarig... *\o/* :D

avaluna, wel gaaf zeg!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:56

@Prinsje: je bent welkom, hoor :j .

Dit kasteel ligt op loopafstand *hier ben ik ook wat foto's met Connor in haar communiejurk gaan maken, wij wonen dus in dit Wormdal:
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=s ... iQgDaN_b3Q

Dit is het riddergoed waar de ruitervereniging gevestigd is en waar de fokkerij ligt van de familie Schulte-Böcker (o.a. de fokkers van Florestan I):
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=w ... I5iKnavSYA

En hier is de wedstrijd:
http://www.google.nl/search?q=Schloss+T ... d=0CGYQsAQ

Ik zie dat m.n. de plaatjes van Wikepia niet zo mooi zijn.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:01

WOW :oo
Dat is echt schitterend (zelfs de plaatjes van Wikipedia ;-) )
Ik droom van wonen in zo'n omgeving in plaats van het benauwde wonen in een woonwijk met overal huizen om je heen en altijd geluiden van buren... Prachtig, vraag me altijd af of je daar nog bij stil staat als je idd zo buitenaf woont???

Nouvel ook bijna jarig en ook kreeftje (ook een emo-mensje? :D )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:05

wow da's echt prachtig inderdaad, dat wordt foto's maken! 8-)

prinsje, hoe raad je het zo... :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:17

@Avaluna, volgens mij hebben wij toevallig een BOKT-meeting van ons topic 9 sept... in Duitsland ;) :P ... wat een verschrikkelijk mooie omgeving :oo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:19

we gaan met z'n allen! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:21

@Ollie: dat zou hartstikke leuk, zijn :j , 't is niet ver van de grens, dus best te doen.

@Prinsje: jaren geleden moest ik in Duitsland iets halen voor ons bedrijf en ik vond het daar in de buurt zo mooi dat ik lekker wat ging toeren. Toen kwam ik dus bij een mooi kasteel met springwei, rijbakken etc. en toen heb ik echt gedacht: "wat zou het mooi zijn als je hier mocht rijden..." en jaren later (na zes jaar zoeken in voornamelijk NL waren we het beu) kochten wij onze boerderij en bleek de ruiterverening te liggen op dit landgoed en rijdt zelfs ons pupke hier met haar pony <3 .
Wij wonen hier natuurlijk nog niet zo heel lang, maar ik geniet dagelijks van de omgeving en de rust en vrijheid om ons huis.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:23

Nouvel schreef:
we gaan met z'n allen! :D

*\o/* *\o/* *\o/*

Om te rijden heb je in Nederland de Brunssummerheide en in Duitsland de Tevenerheide.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:37

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:52

bah wel meegelezen maar ontzettende koppijn.
Tine prachtig zeg, rembrand met zo'n kleine op zijn rug! en mooi dat rode :) Mij kar is nu nog groen met witte wielen, maar wil ik ook zwart met rode wielen hebben hihi.

Na meer dan 6 jaar heb ik de knoop doorgehakt en voor samen met mijn vriend vliegtickets besteld voor een weekje Schotland. Mijn oma daar is nu al 80 en lijkt me verstandig om er eens heen te gaan.
Nu nog even wat voor Sil verzinnen, maar daar heb ik nog 3 weken voor.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 06:54

Jeeeeh!!! Boktmeeting bij Avaluna!! Met MSB van Ollie!! ;)
Op de een of andere manier doet google.nl het niet op deze flapflop, dus kon geen mooie plaatjes kijken...

Jenkins hoofdpijn! Hopelijk na nachtje slapen overgegaan? En naar je oma in Schotland!

Ik heb een hele rustige dienst gehad vannacht :D Heeeeeeerlijk. Alleen 's avonds een paar telefoontjes, geen rare dingen. Straks nog even wat dossiers opruimen en dan vrij tot donderdagavond!
Straks naar stal, Gwin heeft vandaag nog even vrij denk ik. Die heeft vorige week genoeg gedaan.

Fijne dag allemaal! :evaw:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:09

@ollie, ik moest lachen, zit net te kijken kom die super gave foto tegen met een stippel,
laat hem manlief zien, zegt ook gelijk, leuk!
dan kijk ik nog een keer goed, zie ik dat je speciaal voor mij met stippels heb gedaan :D

super vet!!