[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:36

Avaluna welkom terug.
Hoe staat het met de verbouwing?
Wat leuk dat je mocht rijden op de bruiloft. Gefeliciteerd.

Hier heeft het wel geregend vannacht/vanochtend

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:42

@Tallechie: dank je! Verbouwing gaat goed, wordt hier langzaam echt een huis. Deze maand zal er ook buiten veel moeten gebeuren (bak en omheining). Bruiloft heb ik vorig jaar al eens voor vrienden gereden, maar nu was ik zelf getuige en dochterlief was bruidsmeisje, was toch wel stressig :o .
Kan niet wachten totdat het hier weer eens flink gaat regenen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:46

Weet je al wanneer je er gaat wonen?
Leuk is dat met je eigen pony/paard wat te doen voor anderen. Dat kan ik me voorstellen dat het stressig was. Vorig jaar 7 mei is mijn zus getrouwd, ik had samen met een vriendin van haar de regie in handen, dat vond ik al stressen. Een dag later brak ik mijn hand, dat is dus ook al weer bijna een jaar geleden.

Hier schijnt nu de zon, maar het is wel bewolkt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:48

@Tallechie: wij wonen er al een paar maanden en redden ons prima. Is heerlijk hier op de boerderij, ook omdat de paarden hier al eerder stonden, scheelt dat een hoop heen en weer gerij. Bruiloft zelf hebben ze gelukkig ook zelf geregeld :D . Stuur de wolken maar hier naar toe!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:49

Oke fijn, dan scheelt dat heel wat tijd inderdaad.
Scheelt dat ze dat zelf hebben geregeld :-)
Ik stuur ze door :-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:13

avaluna, welkom terug!

ik ben hier al lekker aan de schoonmaak geweest.
heb slaapkamer van vriendjelief opgeruimd, gesopt, gestofzuigt.
al heb ik bepaalde stukjes ook niet gedaan, want dan was ik nu nog niet klaar geweest.
ook nog de wc schoon gemaakt en wasje in de wasmachine gedaan en weer opgehangen.
wasje nummer 2 zit nu in de machine.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:20

Ik zal zo ook een was aanzetten, gisteren het hele huis al aan de kant gemaakt. Alleen de keuken nog.

Ik moet voor elke voeding oefeningen doen met Daan, overdag moet hij in een kussen liggen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:39

hier ook een bui-tje-tje !!
Lekker een klein beetje regen...

Ga zo melody even uit de wei halen en kijken of ze goed loopt.
Verder.........ben ik gewoon op, kaarsje is uit gegaan......moet bijtanken.

Avaluna welkom terug ? heb je volgens mij nog niet gezien hier, maar......zit hier nog niet zoooo lang.....en kan me vergissen, maar verbouwen !! weet er alles van, wij zijn op een paar puntjes na gelukkig klaar, nu kunnen de volgende idee-en weer komen.......

Moet heel het huis ook nog aan kant maken.....maar zie er even geen heil in,......dus.....dan maar even niet......morgen weer, hoe was dat spreekwoord ?? van uitstel komt ....... :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:40

@Yves: al lekker vlijtig geweest! Ik kom vandaag niet zo goed op gang, al hangt de was hier ook wel al op :D .

@Tallechie: hoe gaat 't met je mannetjes <3 ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:42

@Biancaoo: is hier ook niet het eerste pand dat volledig verbouwd wordt, dus we hebben gelukkig al wat ervaring, hoop wel dat dit het laatste is en we hier lekker mogen blijven wonen met ons veestapeltje. Ik heb er niet zo heel veel problemen mee, we weten waarvoor we het doen en het wordt er alleen maar beter en mooier van.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:44

Ik moet nu zin maken om even aan de studie te gaan, anders komt het nooit klaar. Vanmiddag komt mijn schoonvader en gaan we nog even aan het werk.

Eerst maar even een broodje eten met koffie :-)

Bianca maar even bijtanken dan...

met veale gaat het goed, ben weer druk aan het longeren. 2 x in de week en 1 x los. Als mijn kar terug is van de wagenmaker (eind deze week hopelijk) gaan we hem inspannen en trainen voor de wedstrijden.
Met Daan gaat het ook goed. Groeit goed, heeft alleen een voorkeurshouding, daar moeten we wat aan gaan doen anders krijgt hij een helmpje als hij een half jaar is.
Met Dribbel gaat het ook goed. En met bobby de kat ook. :-)
Met vriendlief ook. En de vissen weet ik niet wat voor geslacht die zijn ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:50

@Tallechie: tjee wat heb jij veel mannetjes, hahaha. Fijn dat je weer lekker aan de slag bent met Veale, hopelijk is je wagen gauw terug en kun je weer lekker inspannen.
Hier had pupke ook een voorkeurshouding; op de buik :D , dat mochten we van de kinderarts ook gewoon zo laten, al vond ik het in het begin echt doodeng.
Zo: nu snel dat broodje proppen en die koffie achterover slaan en aan je studie }> ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:52

Daan kijkt constant naar rechts. Moet hem nu richting het licht leggen en in het kussen en dus die oefeningen doen. Hopelijk is dan een helmpje niet nodig.

Ik ga me inderdaad maar even bannen van bokt, anders komt het niet goed.

Tot laters

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:54

Idd pupke draaide ook naar het licht :j , hopelijk lukt het zo en is het helmpje niet nodig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:27

Sorry, even een egopost. Ik ben heel erg boos en heel erg verdrietig.

In januari zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe menkar omdat de huidige te zwaar bleek voor onze ukkepuk. We hadden iets moois gevonden bij van Schie. Omdat ik een spoorbreedte van 1.25 wilde, wist hij het gewicht niet exact (die er stond was 1.15 met 132 kg), maar hij dacht aan 142 kg. Dus wij opdracht gegeven deze kar te laten maken en (gelukkig) in contract laten zetten dat hij niet zwaarder mag zijn dan 150 kg. Ik kreeg vorige week mail dat de kar er is, maar dat hij zwaarder bleek te zijn. Geen reactie op mijn vraag zwaarder dan 142 of 150. Dus maar eens gebeld vandaag. Blijkt hij dus veel zwaarder te zijn. Hij gaat nu de kar aanpassen (ja, een nieuwe kar!!) Dus mijn vraag wat ga je dan doen. Allerlei houten delen zouden worden vervangen door aluminium. Ben dan ten eerste heel benieuwd hoe dat gaat worden, maar goed. Wat gaat hij dan wegen? Dan zou hij op ca 154 kg uitkomen (wat weegt hij nu dan wel niet?). Maar dat is te veel. Want gewicht van lamoen komt daar ook nog eens bij.

Ben nu dus helemaal motivatie met pony kwijt. Waar moet ik nu nog voor trainen. Wedstrijden zitten er niet meer in, zoon wil niet meer rijden. Kan het arme beest toch ook niet eindeloos alleen maar gaan longeren. Ik weet het echt even niet meer. Ik was juist zo blij met deze deal. Kreeg goed geld voor huidige kar. Nu moet ik dan toch maar zelf deze kar zien te verkopen. Pas als dat is gelukt kan ik weer op zoek naar nieuwe kar. Maar waar moet ik dan nog zoeken???? Heb destijds stad en land afgezocht. Van Schie had de lichtste. Of ik moet toch voor een smallere gaan, van 1.15, maar ook dan had Van Schie de beste deal (132 kg)

Sorry voor mijn geklaag, maar wil zo graag pony helpen met een lichtere kar, dacht het helemaal goed geregeld te hebben (voor de 2e keer) en weer gaat het mis.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:44

@ tine, dat is echt super vervelend zeg.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn wagen. Je zou eens bij Bakker kunnen informeren of het ook mogelijk is om de wagen te leveren met het bokkussen op rechts en er dan nog een bankje naast zodat je zoontje daar kan zitten.
Er zijn inderdaad maar heel weinig wagens die niet te zwaar zijn voor zulke kleine pony's

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:48

@Tine: wat vreselijk rot, zeg :(:) . Ik heb voor de Welshkes een concouswagen bij Van der Mee laten maken, daar ben ik erg tevreden over.
Marathonwagen is hier ook wel wat zwaar, maar daar loopt zelden enkelspan voor en als dan pas ik de zwaarte er op aan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:37

dat is kl*te tine...
is een 2 wielert voor pony niks?

ik baal ook...
Mijn knol is op m'n enkel gaan staan ^)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:38

@Tine en Naaltje voor jullie allebei :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:46

|( Tine ongeloofelijk !!!!
Maar idd Bettepet heeft DE wagen voor kleine pony''s !!! als ik tweespan ga rijden met mijn shetten over 2 jaar, dan komt er hopelijk weer zo'n wagen terug, ik had het eerste model van de wagen van bettepet, die van bettepet is mooier !!! en licht van gewicht !!! echt perfect !
Ik zou zeggen kijk er eens naar, het is echt een superlicht model en fantastisch stevig.
Iemand van bokt heeft mijn wagen overgekocht van me.....zal eens zoeken ze had een fototopic gemaakt.[AR-ITP] eindelijk daar.... nieuwe wagen! zo heb je een idee van hoe weinig zwaar materiaal eraan zit, kun je een beetje zien op de foto's. het was echt een fijne wagen met bokkussen aan de rechterkant en een zit voor ons zoontje naast me, werktte echt super.

Naaltje,.......doe je voorzichtig....

Baal ook ........melody loopt idd erg onregelmatig.......met een voorbeen, ze doet er helemaal haar hoofd mee op en neer in de wendingen, zielig, heb haar been gekoeld, rechts voor voelt wat warm...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:53

Verdorie wat een pech, allemaal :(:)

@Naaltje: hoe gaat 't met je enkel?

@Biancao: verdorie, toch flink onregelmatig dus

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:58

he biancacoo.. weet je ook hoe de onregelmatigheid kan komen of niet??
Dids zijn been is ook nog niet goed, heb 'm gekoeld, gestapt op 't harde (1km maar ofzo ivm m'n eigen strompelen) en in de coolinggel gezet..

mijn enkel die is dik en auw :+
moet zo nog 2 km autorijden, en dan doe ik lekker niks meer. "t is links dus de koppelvoet :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:59

Tine wat ongelofelijk k.... zeg. Leef je er al die weken naar toe, kun je nog niks.
Wat zeg E. er van?

Naaltje sterkte

Bianca ook sterkte. Heeft hij zich verstapt ofzo?

Heb opdracht van schoonvader af. Van half 2 tot half 5 mee bezig geweest. Nu eten klaar zetten.
Studie is dus niet gelukt. En lukt vandaag ook niet want ga vanavond naar stal. Morgenavond en vrijdagavond kan ik niet en dan staat hij te lang stil

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:19

he bah bianco, wat vervelend dat ze kreupel is.
ik ben heerlijk van de vakantie aan het genieten. Vandaag nog even heerlijk dressuur gereden voor de wagen. morgen longeren, of ik vraag het kleine meisje van stal hem even te rijden. Dan vrijdag vrij en zaterdag en zondag marathon in Bronneger, ik doe mee in de hobbyklasse.
Heb d'r zin in, want het wordt weer mooi weer!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:41

Bettepet je kunt toch ook gewoon klasse 1 rijden?
Verlies kun je niet rijden toch????
Of doe je het omdat je (nog) geen startkaart hebt.

Ik heb in de planning om te komen, nu nog kijken als ik slachtoffers kan vinden die mee willen/kunnen.
Hebben ze daar ook een magnetron op het terrein?