Citaat:
Ik men heel vaak over de weg en heb er nog nooit ijzers onder gehad, ben ik ook niet van plan. Ze moeten ook gewoon nog bekapt worden zo nu en dan. Als je het goed opbouwd wennen de hoeven er aan (samen met goede voeding en huisvesting) en kun je prima ijzerloos mennen.
Ik ga het gewoon proberen. Elke week ietsje meer. Ze staan 24/7 buiten in paddock / soms wei en hebben een stukje bestraat op de stal / voor de stal. Dus ze lopen al aardig wat op harde grond als ze gewoon wat rondscharrelen. Mijn paarden / ponys hebben al jaaaaaaren geen ijzers meer onder alleen met endurance wedstrijden / trainen kon ik er soms niet onderuit. Dus het is niet zo dat ik er zomaar wat ondertik hoor, hoop dat het zonder kan. Maar vroeg me dus af of hier mensen mennen zonder en gelukkig is er hoop
en ik vroeg me ook af of er smeden zijn die bij die ukkies er wat onder willen slaan.
Wil de training een beetje serieus gaan oppakken, 2x per week longeerwerk, 2x per week voor de sulky. Geldt voor Alwyn en Simba. Alwyn hebben we nu nog niet voor de sulky maar dat wordt dan eerst 2x per week wandelen / buiten fietsen. Nu moet ik zeggen dat fietsen met hem nog een avontuur is want hij is nogal vlot
Vandaag echt een rampenplan met de treinen, er reed de helft minder intercities 
Met endurance was ook altijd een complete wereldreis en volksverhuizing naar wedstrijden. Als je het een beetje gewend bent maakt het allemaal niet zoveel uit, je bent toch de hele dag bezig. Dat is ook leuk hoor, lekker kijken, beetje kletsen. Lijkt me juist wel leuk, beetje relaxt.
Vandaag te horen gekregen dat twee opdrachten die al waren toegezegd voor februari en maart niet doorgaan. Heb ik op eens heel weinig werk in die maanden
maar goed dat ik me al had opgegeven en al begonnen was met 't koetsiersbewijs