[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:47

lekker is dat he, werken met de beesies :D.. was gisteren ook bekaf, maar aan de ene kant gaf het je wel voldoening :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:52

ooh was niet bekaf, vind het heerlijk, zeker als ze het zo fijn doen, jammer genoeg kan ik morgen en overmorgen niet :( vrijdag zal ik wel tot 10 uur bezig zijn want dan moeten ze allebei getrained worden, moet ik de staarten wassen en vlechten, de manen vlechten, de benen wasssen en komt tussendoor ook de masseuse nog om ze allebei los te maken.
pff je moet er wat voor over hebben

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:59

hihi je hebt het extra druk zo op een dag.
Ik ben de laatste tijd erg snel door mijn energie heen, dus vond het wel prestatie een uur lang mee lopen joggen hihi.

Vraagje, als je een startkaart aanvraagd is dat dan een eenmalige uitgave qua kosten? Lidmaatschap is dan per jaar?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:05

marrianne, wat leuk een wedstrijd, waar en wat ?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:15

de wedstrijd is in kapel-avezaath. een wedstrijd van de betuwecup. een indoormarathon :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:25

leuk ! waar ligt kapel-avezaath in godsnaam ? :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:28

in de betuwe ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:03

sorry lekker handig dan weet je nog niets
is in gelderland en ruim een uur rijden met de vrachtwagen :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:20

haha nou aardig eindje weg
wat dat betreft is dressuur onder de man makkelijker, keuze zat dichtbij om te starten!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:42

Citaat:
Ik men heel vaak over de weg en heb er nog nooit ijzers onder gehad, ben ik ook niet van plan. Ze moeten ook gewoon nog bekapt worden zo nu en dan. Als je het goed opbouwd wennen de hoeven er aan (samen met goede voeding en huisvesting) en kun je prima ijzerloos mennen.

Ik ga het gewoon proberen. Elke week ietsje meer. Ze staan 24/7 buiten in paddock / soms wei en hebben een stukje bestraat op de stal / voor de stal. Dus ze lopen al aardig wat op harde grond als ze gewoon wat rondscharrelen. Mijn paarden / ponys hebben al jaaaaaaren geen ijzers meer onder alleen met endurance wedstrijden / trainen kon ik er soms niet onderuit. Dus het is niet zo dat ik er zomaar wat ondertik hoor, hoop dat het zonder kan. Maar vroeg me dus af of hier mensen mennen zonder en gelukkig is er hoop ;) en ik vroeg me ook af of er smeden zijn die bij die ukkies er wat onder willen slaan.
Wil de training een beetje serieus gaan oppakken, 2x per week longeerwerk, 2x per week voor de sulky. Geldt voor Alwyn en Simba. Alwyn hebben we nu nog niet voor de sulky maar dat wordt dan eerst 2x per week wandelen / buiten fietsen. Nu moet ik zeggen dat fietsen met hem nog een avontuur is want hij is nogal vlot 8-)

Vandaag echt een rampenplan met de treinen, er reed de helft minder intercities }>

Met endurance was ook altijd een complete wereldreis en volksverhuizing naar wedstrijden. Als je het een beetje gewend bent maakt het allemaal niet zoveel uit, je bent toch de hele dag bezig. Dat is ook leuk hoor, lekker kijken, beetje kletsen. Lijkt me juist wel leuk, beetje relaxt.

Vandaag te horen gekregen dat twee opdrachten die al waren toegezegd voor februari en maart niet doorgaan. Heb ik op eens heel weinig werk in die maanden :( maar goed dat ik me al had opgegeven en al begonnen was met 't koetsiersbewijs :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:52

tsja er zijn nu eenmaal maar weinig leuke wedstrijden in de buurt,
ik vind het helemaal niet erg om een flink eindje te rijden, ik zit namelijk lekker op de bijrijderplek te chillen dus das niet zo erg.. de wedstrijden daar zijn altijd gezellig en iedereen kent mekaar
menwereld is zoveel leuker dan de dressuurwereld :o

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:06

@ VHU is het nou al weer een geklooi met die treinen?? Ben blij dat ik vandaag niet weg hoefde naar school toe

Heb toch maar toegezegd dat mijn ponie mee mag doen met de cursus voor koetsiersbewijs. Denk dat het wel goed gaat komen.

@ marrianne helemaal met je eens!!! de wedstrijden zijn echt gewoon leuk al sta je de hele dag te kijken. Niemand eigenlijk die naar je kijkt van met wat voor vodje kom je nou dan weer. Als je wat vergeten bent kan je iets lenen en das in de dressuurwereld wel heeeell iets anders.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:08

ik wilde het niet hardop zeggen, over verschil mennen/dressuur

Hoe zou dat nou komen vraag ik me wel eens af? Is toch raar he. Je hebt allemaal met paarden en pony's te maken en toch zit er zo'n verschil in disciplines en de sfeer.

Er schijnen nog steeds te weinig treintoestellen te zijn, vind ik toch ook zo bijzonder :o? >;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-01-10 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:09

Tja wij zijn zondag toch ook wel dik 45 min onderweg naar Zwartewaal. Vind ik niet zo erg alleen hoop dat t droog blijft.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:10

ja ik vind de sfeer op de marathons geweldig. Iedereen kent elkaar en iedereen komt ook kijken naar anderen en ze leven allemaal met je mee !!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:11

Word bij ons dan altijd gezegd: tja dat krijg je met die zitmutsen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:12

Wij zitten zondag bij Top Gear op de Auto RAI 8-)
Erg he. Ik vind mooie sportauto's dus helemaal geweldig. Manlief ook. Zoonlief slepen we wel mee (vind het ook leuk). Top Gear is ons favoriete programma en ze hebben een show in Nederland. Heb VIP kaartjes gekocht, kunnen we ook super gave Bugatti's, Ferrari's en Aston Martins gaan bekijken :9

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:13

ach ik zeg het lekker wel gewoon hardop hoor, ik heb ervaring in allebei de werelden.

in de menwereld zitten ook een hoopja niet banketstaaf bedoelt hoor maar gewoon beetje boeren enzo
zit maar weinig kouwe kak tussen. en de kouwe kak die er is past er niet bij. ik ben dan geen boer en eigenlijk best wel stads maar kan me toch heel goed voelen tussen al die mensen die heel de dag al lekker aan het ouwehoeren zijn, lekkere hollandstalige muziek of knallende rock....
als er in de dressuurwereld een paard kreupel loopt staat de concurrentie te juigen... als er in de menwereld iemand op zen kant gaat of er gaat wat mis staan er 100 mensen klaar om te helpen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:23

Hier ook lekker tweespan gereden, vandaag.

Ik ben benieuwd naar de sfeer, al vond ik het ohz/dressuur ook gezellig, trouwens.
Er wordt gewoon een hoop gekletst en tot nog toe kan ik niet zeggen dat dit anders is bij het mennen :o .

Hier in de winter geen ijzers, in de zomer wel, ik ga toch ook wel graag het veld met kiezels in en dan vind ik ijzers toch prettiger, in de winter rijd ik gewoon stukken minder en dan kan zonder ijzers ook prima.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:16

Hier geen ijzers, ik heb wel een smid die op verzoek wel een ijzer eronderlegt, ter correctie heeft Jimmy wel ijzers gehad maar ook dat mocht helaas niet baten. Maar het mennen gaat hier bij een merrie die in het begin heel snel sleet op de voeten na een jaar opbouw perfect. Sterker nog als we actief mennen moet de hoefsmid iedere 6 weken komen, staat ze stil dan komt de smid minder.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:12

ik heb een advertentie op MP en bokt gezet op zoek naar een groom :)
ook met het oog op de toekomst is dat misschien fijn, als er nou een fijn verantwoordelijk iemand uitkomt...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:24

leuk naaldje.. Nu maar hopen op een leuke reactie:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:26

IngridM schreef:
Dat is luxe Lacuna zo'n shet die zulke goede hoeven heeft !
Enne, 24 is toch ook nog jong ? :D

Evelli, was het een bitchfight ? ~~}>

Nee macho strijd :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:27

doen macho's ook aan knijpen en haren trekken evelli? :)) :P
*ziet 2 vechtende zakenmannetjes voor zich :') *

@marrianne; dat hoop ik ook :j tot nu 1 reactie van een meiske van 14... sja op zich heb ik niks tegen die leeftijd, als ze van doorpakken weten...
of is dat te optimistisch van mij?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:31

Naaltje, ik duim voor je dat er een goeie uit komt!

Marrianne: ik gebruik een reinigingskuur van groene leem, jeneverbesolie, citroenolie en "silsterk". 2maal per jaar (net voor hij gaat verharen, of nadat ik het gevoel heb alsof zijn systeem extra belast is (stress, een periode van zware trainingen, ziekte, etc)) en dan geef ik de kuur over 2 weken.
Wat gebruik jij?

Ja, tis absoluut luxe, zo'n paardje met zulke fijne hoeven. Maar ik moet er wel aan werken hoor :) Ik hou zn hoefjes zelf goed in de gaten (hij heeft namelijk wel een afwijkende stand, en die mag niet verder veranderen natuurlijk) en verder de ondergronden waarop hij loopt zoveel mogelijk afwisselen. De laatste maand heeft hij meer binnen gestaan dan hij gewoon is, en dat merk ik in de hoeven. sneller haakjes en brokkeltjes, dus dan spray ik er een hoefspray met essentiele oliën op om zo de doorbloeding te verbeteren, en eventuele problemen met bacteriën voor te blijven. Zo werkt het voor ons prima, en hoeven wij geen ijzers! :D

Groetjes, lacuna