.. was gisteren ook bekaf, maar aan de ene kant gaf het je wel voldoening
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.. was gisteren ook bekaf, maar aan de ene kant gaf het je wel voldoening
vrijdag zal ik wel tot 10 uur bezig zijn want dan moeten ze allebei getrained worden, moet ik de staarten wassen en vlechten, de manen vlechten, de benen wasssen en komt tussendoor ook de masseuse nog om ze allebei los te maken.
Citaat:Ik men heel vaak over de weg en heb er nog nooit ijzers onder gehad, ben ik ook niet van plan. Ze moeten ook gewoon nog bekapt worden zo nu en dan. Als je het goed opbouwd wennen de hoeven er aan (samen met goede voeding en huisvesting) en kun je prima ijzerloos mennen.
en ik vroeg me ook af of er smeden zijn die bij die ukkies er wat onder willen slaan.

maar goed dat ik me al had opgegeven en al begonnen was met 't koetsiersbewijs
.

*
tot nu 1 reactie van een meiske van 14... sja op zich heb ik niks tegen die leeftijd, als ze van doorpakken weten...
Ik hou zn hoefjes zelf goed in de gaten (hij heeft namelijk wel een afwijkende stand, en die mag niet verder veranderen natuurlijk) en verder de ondergronden waarop hij loopt zoveel mogelijk afwisselen. De laatste maand heeft hij meer binnen gestaan dan hij gewoon is, en dat merk ik in de hoeven. sneller haakjes en brokkeltjes, dus dan spray ik er een hoefspray met essentiele oliën op om zo de doorbloeding te verbeteren, en eventuele problemen met bacteriën voor te blijven. Zo werkt het voor ons prima, en hoeven wij geen ijzers!