[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:42

Ht beterschap...en idd zo jammer van Tara....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:43

Zadelpasser ontdekte een warme, verdikte plek op de ruggengraat, dat zal niet geholpen hebben gisteren bij de dressuurproef. Dus nu eerst weer wachten op fysio voor we verder gaan met de training. Ze doet soms ook zo gek in de wei. Hopelijk haalt het het grootste deel van het rijprobleem weg. Paar weken geleden is ze nog helemaal nagekeken, toen ze terugkwam van de beleerder. We blijven wel bezig zo. Eigenlijk zou zoonlief vandaag beide ponys rijden, maar het kwam hier zo met enorme bakken naar beneden, dat het niet te doen was om te gaan rijden. Vrije dag voor Sam is ook wel lekker.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:45

Hey HT gister was je nog zo fanatiek tosti's aan t maken voor de heren.
Wat zien de ponies er vreselijk goed uit Vhu! Plaatje van Ber is echt gaaf zo.
Balen van de stal, voor jou maar ook zeker voor de stalbaas.
Tine heeft weer een bizar druk schema, snap wel dat je onwijs moe bent als je niet zo fijn slaapt.

Hier nog geen belangstelling voor t fjordje, snap er niks van ze is zo leuk haha.

Ik heb de hele dag gewerkt en nu Det nog trainen, vrijdag naar Heeten voor de laatste smw van het jaar. Woensdag nog les van yvonne dus moet nu wel weer even gaan rijden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:10

Ips: dat was tosti- speciaal (beetje virus ertussen en klaar) _O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:19

Waar is de vind ik leuk knop op bokt hihi.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:27

Hahaha..tosti-virus.... _O-

Niemand ips.... onvoorstelbaar...zo'n leuk dier.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:25

Ja, ik zal haar hier op bokt eens op bokt markt zetten. Op fb heb ik haar echt in 6 groepen ofzo gezet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:28

Hoop dat de plek op de rug opgelost kan worden Tine...dat is niet fijn..maar komt dat van het zadel ??

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:03

Bianca ik denk niet dat het door het zadel komt. Ze maakt de meest gekke sprongen in de wei.en Rembrand en Fabels hebben nog wel eens praatjes samen

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:22

Wat gaan jullie weer snel zeg.

HT beterschap en tosties met virus straks alles ziek in huis.

Bianca aan het verbouwen, stoomlocomotief blijft mooi inderdaad

Belker geniet hier elke week van, tot ze pijpluizen op de was vind. }:)

Tine prut zo'n schouder. En eeuwig aan het verbouwen, mijn advies direct rekening houden met de toekomstige oude dag (brede deuren en zonder drempels) dan heb je jou eigen bejaardenhuis.

VHU Brave Fred en nu toch al snel op zoek naar nieuwe stalling. Mooie foto's van Ber en Ollie.

Hier hebben ze geluk gehad met het weer afgelopen weekend met de SMW op een klein buitje na op zaterdag is het droog gebleven.
Vandaag is de zadelpasser geweest en heeft de schoftjes van het 2spantuig opnieuw gevuld en passend gemaakt, tevens mijn zadel bijgevuld dit was voor mij even wennen met zitten.
Met Pep gaat het goed het watje met betadine blijft zelf zonder sok goed zitten, helaas heeft hij nu ook rainrot de zielepiet, dus vandaag twee ruggen gewassen (de plekken), Pep vond het eigenlijk lekker dat gekrab op zijn rug ik mocht lekker door jeuken van hem.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:36

Beetje rain-rotterig seizoen dit jaar }:0 gedoetje is dat toch. Hoe is het met jullie hafje Marga?

Ja gaaf he Ips, die Ber. Wat een pony is dat toch als ze 'haar kop goed heeft staan'. Knap kind <3 Ollie is gewoon trouwe goede Ollie, meisje wat haar rijdt is echt zo'n dapper no nonsense meiske, passen zo goed bij elkaar echt geweldig.
Het is zeker zwaar K voor mijn stalhouder. Heb zo met die man te doen, die onzekerheid is echt zo erg. Is zo'n lieve aardige echte 'dierenman'. Zo jammer dat dit ophoudt |( sta / stond hier met enorm veel plezier en vindt het zo'n fijne plek . De honden, de schapen en de lammetjes elk jaar en zelfs die klote geiten zeg maar -O-

Vwb jouw fjordje, de tijd van het jaar is niet zo dat mensen vlot een pony kopen... denk dat als je haar paar keer tuig op legt, zadeltje erop, wie weet even meisje erop wat stapwerk e.d. kost je even wat tijd maar dan kun je haar in maart/ april vast hartstikke leuk verkopen. Het is een prachtige pony :*

OMG die tosties van jou HT hahaha :=

Wat handig Marga dat alles direct op maat kan worden gemaakt +:)+

En Tine ik vind het zo goed dat je die controles laat doen, zo zie je maar dat Fabels echt ergens last van had :(:) is idd niet handig dat gekloot in de wei maar goed, jonge pony die zijn soms wat 'ropperig'

Nou hier ligt manlief in het ziekenhuis voor bepaalde ingreep voor zijn hart (ablatie). Ik vind het allemaal niets en hoop dat het snel voorbij is en goed afloopt allemaal bleh... woensdag hoop ik dat hij weer thuiskomt...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:02

Oh bah Vhu manlief in zk, moet er niet aan denken... sterkte met afwachten.
Tine was mijn post daarstraks aan t typen toen jij had geschreven, toen niet mee gekregen. Goed dus dat je meteen aan de bel hebt getrokken.
Marga woont dus op Texel hihi.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:18

Dank je Ips vind het idd helemaal niets.
Hij heeft nu al een aantal keer in het zkh gelegen met zijn hart. Dat is toch wel zo'n ding wat je nodig hebt zeg maar -O- **zucht**

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 06:07

:(:) vhu sterkte, ik hoop dat je man snel weer gezond thuis is

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 06:12

VHU, heel veel sterkte met je man.

Het nee-zeggen lukt me nog niet zo goed, dus vandaag extra dag aan de slag. Heb nu voor hele schooljaar woensdag -vrijdag vast (woensdag groep 4/5, donderdag en vrijdag mijn "eigen" groep 3) En vandaag ook groep 3. Want mijn zwangere invaller moest ergens heen voor zwangerschapsdiabetes.

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:16

Dat is ook niet altijd makkelijk Tine ik vind je een kanjer!

Hier maar wachten tot het klaar is, ze bellen me als het gebeurd is.
En nu even ontbijtjes maken voor onze gasten :Y) mooie afleiding.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:04

Goeiemorgen! Ik begin maar gewoon met een reactie en scroll daarna zover mogelijk terug om wat reacties te geven op punten waar ik dat even heel nodig vind. Ben niet veel op bokt, dus een beetje uit de verhalen. Heeft niets met jullie of met dit topic te maken, hoor ;) .

VHU: Je man in het ZH voor zijn hart, dat klinkt altijd serieus genoeg! Hopelijk slaagt de ingreep en kan hij weer snel en "gezond" naar huis. Veel sterkte :(:) . En nieuwe stal zoeken ... tja, als zoiets besloten is, is er soms uitstel, maar meestal geen afstel. Ollie kan leuk springen en Ber onder zadel op wedstrijd! En jeejj, jij hebt altijd zoveel nieuws om op te reageren: sterkte met Cathey, maar laat de wijsheid en in mindere mate de emotie regeren.

Marga woont op Texel! Rainrot is heel vervelend ja. Heb trouwens altijd begrepen dat het een weerstandsprobleem is en aangewakkerd wordt / tot uiting komt door slecht weer.

Ipsie, staat Fjordje ook op MP? Ik kan me herinneren dat er iemand een grotere maat zocht, maar weet niet meer waar. Laatste SWM dit jaar, veel succes! Wij naar de Hippiade komend weekend.

HT aan de grieperitus, bleghhh. Beterschap!

Tine, doe nou eens een beetje rustiger aan ... je komt jezelf een keer vreselijk tegen. Je schouder, je slechte slapen, alles geeft signalen af. Hoop dat het probleem met Fabels snel opgelost wordt en iets onschuldigs is.

Biancacoo is bezig met een meerjarenplan. Op zich wel leuk om je huis zo te zien "groeien". Nu rommel, maar daarna resultaat. En iets met een stoomtrein lees ik, maar verder kan ik niet terugscrollen.

Verder kom ik ff niet, maar zal later teruglezen wie / wat / waar / hoe.

Afgelopen weekend zijn we met acht menners en grooms naar de Veluwe geweest. Zaterdag hadden we allemaal Hippiade moeten doen, maar dat werd verzet en uitgesteld naar komend weekend in Nijkerkerveen. Dus het weekend werd echt een weekendje zorgeloos uit, heerlijk! Op FB staan foto's voor degenen die ik op FB heb (of één van de anderen op FB heeft)

Miepje is nog niet terug, mijn trailer ligt uit elkaar op haar logeeradres. De zijwanden zouden opgeknapt worden, maar W besloot dat de bodem er ook meteen maar uit moest :+ . Okee, akkoord ... dan alles maar in één keer.

Verder gaat het hier redelijk, heb wat onderzoekjes gehad in het ZH. Nu weer vooruit kijken.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:24

Ik hoop dat het goed met je gaat Gem !
En dat klinkt wel als W ja, als je dan iets doet, dan wel meteen goed!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:00

Ipsilonka schreef:
Ik hoop dat het goed met je gaat Gem !
En dat klinkt wel als W ja, als je dan iets doet, dan wel meteen goed!

Met Gem gaat het zijn gangetje. Medium-goed zullen we maar zeggen.

Ach ja, en hij vindt mijn paard leuk. Eentje die wél van vlugge merries houdt, dus kan hij nog wat langer speulen met haar :D :') .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:11

_/-\o_ _/-\o_ samenvatting Gem.
Vhu heel veel sterkte met wachten... :(:) duim dat je snel goed nieuws krijgt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:44

Goed om van je te horen Gem en fijn weekend gehad dat doet altijd goed +:)+
**ik heb beeld van trailer** :))

Citaat:
En jeejj, jij hebt altijd zoveel nieuws om op te reageren

Het is hier zelden saai ja :o

Nou manlief had een zeer voorspoedige ingreep, om 10.30 was het klaar (was om 08.00 uur in OK gegaan). Moet nog nacht in zkh blijven en als het goed is morgenmiddag naar huis. Pffff blij dat dit weer achter de rug is :)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:44

Ips VHU heeft gelijk met het fjordje najaar is lastiger verkopen.
En ja ik weun op 't Gouwe Boltje kon de dressuurbanen van huis uit zien (verrekijker).

VHU Sterkte met manlief. :(:) Mijn Maflinger is nog niet van z'n rainrot af, hoe Pep het heeft gekregen
?? die loopt al 2 wkn apart vanwege zijn hoefzweer.

Tine zeker goed die controles, en nee zeggen is en blijft moeilijk pas op jezelf.

Hier vandaag de osteo geweest alle 3 nagekeken maflinger meer vitamine, Eef glucobalans kuur en
Pep ondanks z'n hoefzweer en spat het fabriekje super wel vast zittende plekken en dus losgemaakt.

Gem ook aan het (trailer)verbouwen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:29

Vhu fijn dat de ingreep goed is gegaan.

Marga wat naar van de rainrot. Hoop dat ze er snel vanaf zijn.

Ips, balen dat het niet zo wil vlotten met de verkoop. Wellicht in de lente weer proberen en dan met een korte zakelijke tekst? Fjordenmerrie onbeleerd. Stokmaat x, leeftijd y. Braaf.
Zoiets.

Tine doe voorzichtig met jezelf. Er is maar 1 jou. En er is er ook maar 1 die voor jou zorgt en op jou kan letten. En dat ben jij. Dusse: nee!
Dat heb ik dit weekend ook geleerd ;) . Maar gelukkig kon ik dat al een beetje.

Gem, klinkt alsof het niet helemaal lekker loopt. Hopelijk is het van korte duur en voel je je weer snel beter.
Die trailerverbouwing klinkt interessant. Was het nodig?

Bianca zie ik op fb heel veel langskomen met knappe hondenfoto's. Ziet er echt heel gaaf uit!

Belker hoe is het met jou, sav en je stippel?
Lanouska alweer aan het genieten van haar knappe bonte?

Ik ben dus de afgelopen week in België geweest op het BK als groom bij mijn instructeur. Wat een ervaring! Ik was vooral mee als paardenknuffelaar/verzorger en hoefde dus niet mee de hindernissen in. Vond ik helemaal niet erg met al die heuvelhindernissen (altijd al eng gevonden :') ).
Er was zoveel te zien, te doen en beleven; ik heb mijn ogen uitgekeken. Heel gaaf!
Er waren 2 kippenvelmomentjes.
Vlak voor de vaardigheid schrok paardlief zich de tandjes van de paraplu's die iedereen opstak voor de regen. Hij wilde eigenlijk alleen nog maar heel hard wegrennen en T had de grootste moeite om er nog iets van rem en ontspanning in te krijgen.
Toen ze de ring in gingen (=1 grote modderbende) ging na poort 1 het knopje om. Echt, ik heb zo'n enorm respect voor T hoe hij een paard, dat 1 minuut eerder alleen nog maar wilde rennen, zo kan begeleiden dat alle ballen blijven liggen en er tijdens de vaardigheid ontspanning in komt... kippenvel. Zo knap om zelfs dan voorwaarts te blijven denken en rijden.

Het andere kippenvelmomentje was hindernis 2 in de marathon. Die stond heel krap en ik had nog niemand erdoorheen zien gaan zonder een paaltje te raken. En op de een of andere manier liep het bij mijn instructeur vlekkeloos in die hindernis. Prachtig vloeiend stuurwerk, zelfs in de krappe bochten en... geen paaltje geraakt. Heel trots. En dat voor een 7 jarige op zijn 5e wedstrijd <3

Smaakte wel naar meer :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:02

Vhu..pff opluchting.
Assie wat gaaafff !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:58

VHU: *\o/* *\o/*

Assie: gaaf weekend achter de rug. En T is een topper!!
Bianca is weer volop aan het genieten.
Marga heeft osteopaat langs gehad
Gem heeft trailer uit elkaar, maar gaat vast mooi worden. En medium goed _O-

Nee zeggen gaat al steeds beter hoor, directeur kwam vandaag ook weer met dingen die hij wil dat ik ga doen, maar heb het afgehouden. En die schouder komt puur door het slapen op die schouders tijdens mijn vakantie (normaal slaap ik op mijn buik, maar dat lukte niet op de stretcher). Daardoor slaap ik nu slecht, omdat ik in bed juist veel pijn heb. Maar het wordt al beter. Mijn sleutelbeen was niet meer helemaal in positie zei de osteopaat, daar kwam de pijn oa van weg.

Ponys krijgen weer vrij vandaag. Te lang blijven kletsen met de juf van zoonlief, dus ik heb nu even pauze, terwijl zoonlief de wei aan het uitmesten is.