[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:00

:wave:

@Prinsjeh, je zal het nodig gehad hebben je middagslaapje ;)
@Frensie, hopelijk is het inderdaad het gat wat ze gevonden hebben en ben je snel weer pijnvrij :j
@Naaltje, :(:) moet je nog wel terug naar de Osteo ?

Hier verders weinig te melden (dat heeft Ingrid al gedaan ;) := ). Heerlijk genoten van het zonnetje inderdaad ondanks de pijn in mijn mondje.. met aardig wat pijnstilling was het wel te doen. Nu Ibo 600 en weer een antibiotica kuurtje... hopelijk is de pijn in mijn mond (en mijn dikke wang) snel over. Vanochtend had ik een behoorlijke dikke wang en moest ik eerst over een heuveltje kijken :o := .

IvysToeter

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:02

een verdoofde mond frensie, maar wel even pijnloos toch?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:03

bicci schreef:
ego post!

zoals jullie wel weten organiseer ik altyd de trails voor brooke...

nu wilde ik met de eerst volgende trail in 2013 behalve ruiters ook aanspaningen evt mee laten doen.
dus je eigen peerdje met je eigen karretje enzo..

maar..

is daar animo voor?

ik kwoot mezelf even voor de mensjes die eroverheen hebben bijgelezen :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:05

@Bicci, helaas ik pas even daarvoor.. vind het een ontzettend goed doel maar krijg het niet voor elkaar om een paar dagen weg te gaan....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:06

tis pas in 2013 he :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:06

Heb het gelezen Bicci, maar mijn paard is niet geschikt voor rijden in groepen en drukke verkeerssituaties, ohz of als mencombinatie.

IT heb inderdaad een hele verdoofde mond en totaal geen pijn nu :D
Hoop dat de pijn ook wegblijft.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:08

goedeavond

het is bij ons ook erg mistig eigenlijk sinds dinsdag al.

gister weer een lekker druk paardendagje gehad. s'ochtends eerst gewerkt en toen meteen door gereden naar coevorden daar eerst koffie gedronken en toen de kar van de vrachtwagen afgehaald om schoon te maken voor zaterdag ondertussen was H.S begonnen met paarden op te scheren (lees geen sokken meer. oren uitgeschoren en de baard) nadat de kar schoon was heb ik H nog even geholpen met de wat moeilijkere paarden te scheren.
vervolgens hebben we de marathon wagen in de vrachtwagen gezet voor de les s'avonds en hebben H en ik een baal hooi naar binnen gerold, vervolgens heb ik de stallen afgemaakt met bix geven en hooi voor de stallen leggen en de paarden naar binnen gehaald. toen nog even de auto voor de auto ambulance gezet voor de les s'avonds inmiddels werd ik geroepen door H voor het eten, daarna zijn we naar de menles gegaan, ik had menles met arjan, die liep niet zo heel lekker maar het was ook een hele tijd geleden dat die dressuur matig in het enkelspan had gelopen.

morgen neemt H.S alleen uzma mee naar les zodat ie er nog even mee kan rijden voor de wedstrijdt van zaterdag. en dan zijn we helemaal klaar voor de wedstrijdt van zaterdag

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:08

wel lekker legaal onder invloed frensie..hahahaha

maar ik duim dat het goed gaat als dieverdoving wegvalt...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:13

Afbeelding
geinspireerd door nouvel en fifi! :))

@ollie; ik moet niet terug nee. Ga wel morgen even de stand van zaken doorgeven :) Kan natuurlijk goed zijn dat het nog een weekje zeer doet.
Het wordt wel wat minder heftig hoor. gelukkig.

oh, eitjes moeten in de pan :9

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:19

leuke foto naaltje!

ik had als eten een prakkie van gisteren opgewarmd.
vriendlief is werken (tot hoelaat? geen idee!)
dus ik ben alleen thuis.
en verveel me echt te pletter.... hang al de hele middag achter de pc.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:29

hmm lekker languit op de bank met een filmpie en een chippie?

ik had net ''lekker'' warme chocomel gemaakt >;)
mareh.. m'n chocola is te puur geloof ik. 't lijkt nondeju wel espresso :')
als je een slok neemt moet je zowat de rest wat in de mok blijft afknippen _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:15

'Even' bijgelezen :list:
Erg veel gewerkt vandaag, ook nog zelf een training gehad (conflicthantering, altijd handig hahaha) maar ben wel lekker bij nu. Wat altijd erg fijn is in een tijd dat ik ongelovelijk veel nakijkwerk heb B-)

Morgen gaan groom en ik weer lekker het bos in met Bente :D :brr: :+

Zie Ollie en IngridM zo voor me lamme en blinde :(:) Frensie hopenlijk het gat boven gekregen :(:) Naaltje lieve foto in het bos met Diddle rug still sucks :(:) Bicci in actie voor Brooke +:)+ ik heb alleen absoluut geen colonne paarden en helemaal geen stappers (dwz ze stappen echt super snel als ik ze dan moet inhouden worden ze nogal .... :):) 8)7 ik heb getuigen Naaltje en Evelli := Dan zie ik Tass nog voorbij komen met werkelijk enorm weiland, zullen paardjes wel heerlijk vinden! En PrinsjeH heeft lekker geslapen, nooit verkeerd natuurlijk.

Zit hier bij te komen met lekker glaasje rode wijn en beetje dommig internetten/tv kijken / bijkletsen met manlief. Oftewel gezellige avond :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:15

:wave:

net thuis en weer aardig bijgelezen...

sterkte nog voor wie het nodig heeft...

naaltje, cool je foto! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:17

Oja, Nouvel nog druk (ik heb echt respect voor jou als juf, de juf van onze zoon is ook zo'n enorme bikkel :j , ze waren vandaag in het kader van een project naar dagopvang voor geestelijk gehandicapte mensen geweest, dat organiseert ze dan allemaal :j ik bedoel: het hoeft niet maar jullie doen dat soort ' extra' dingen vast ook vind dat zo goed!!) , IT voorbij zien komen met zweterige Ivy en Lanouska druk aan het werk met /bij het vierspan. Zeg je nou dat de paarden zonder sokken staan? Is dat geen doodzonde zo ongeveer voor Arabo Friezen???

Oja, Bente was vandaag gemend door mijn instructeur. Ging goed maar moet nog meer aan het bit. En dat is ook zo, dus daar gaan we aan werken! Meer aan het bit wil dus niet zeggen ronder of zoiets, maar met meer aanleuning. Ik heb vrijwel niets in handen, erg fijn aan de ene kant, maar ene beetje druk werkt wel zo prettig :j en daar willen we dus naartoe.

En nog even nagenieten van Nijkerk van het afgelopen weekend <3

Afbeelding

Afbeelding

en plat door de bocht hahaha

Afbeelding

Wat een knapperd he 8-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:41

snuit heeft zwarte beenbeschermers en de rest blauwe. Is daar een reden voor?

Net op stal geweest, maar was ontzettend druk. Even les gekeken, maar daarna maar weer weggegaan.

Ik ga tv kijken. Vriendlief gaat morgenvroeg tot zaterdagavond weg dus even nog samen voor de tv hangen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:44

Lekker zeg dat Bente weer even fijn doorgereden is door je instructeur! :j

En onwijs stoere foto's!! 8-)

Ja, 't is hard werken onderwijs, maar goed, overal is het op z'n tijd hard werken denk... :D
met ouderavonden is het wel eens even puzzelen met de tijd, omdat ik elke dag zelf uit moet mesten en voer klaar moeten zetten, maar meestal kan ik het wel inpassen...

Verder zijn onze dagen gewoon straks gepland, werk, naar huis, eten koken, eten, afwassen, en naar stal...
en dan is de dag om... :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:45

VHU wat is je kleine snuitmans toch stoer!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:45

VanHuisUit schreef:
Lanouska druk aan het werk met /bij het vierspan. Zeg je nou dat de paarden zonder sokken staan? Is dat geen doodzonde zo ongeveer voor Arabo Friezen???

bij ons niet want we hebben sport paarden :D en geen paarden om de schoonheidsprijs mee te winnen zelfs bij de 'echte' fries gaan de sokken eraf ~~}>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:47

@Lanous, meen je dat? En groeit dat dan snel weer aan ofzo? Of boeit het gewoon niet?
@Tallechie was gewoon kwestie van oeps verkeerde beenbeschermertjes, oja, deze passen het beste bij Snuit :+
@Nouvel zo af en toe laat ik Peter Bente rijden, zodat hij weet waar ik tegenaan loop, dat hij dat zelf dus 'voelt'. En dan plan ik het natuurlijk zo in dat hij aan de slag mag als ik een drukke week heb. Hij vond haar wel lekker lopen, kijk daar ben ik dan wel weer blij mee :D Voelt altijd beetje als soort van 'test' :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-11-11 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:48

heerlijk hoor dat je dat zo kan regelen met bente! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:00

Nou ik blijf dat ook ideaal vinden. Met rijden onder het zadel kan ik het zelf allemaal wel regelen, heb ik ervaring genoeg voor en ik durf het nu ook weer. Maar met mennen heb ik die hulp echt nodig. Simpelweg omdat ze nog in de basis goed moet worden bevestigd. Bente is daarbij niet de meest eenvoudige. Ze is heel gevoelig en ,.. 'n aparte zegt mijn instructeur :list: . Ben dus erg blij dat hij er goed mee overweg kan en hij dan mij weer kan bijbrengen hoe ik met dat persoontje Bente, voor de wagen, om moet gaan.

Je denkt dan bijv met zo'n sensibel type dat je er niet aan kan rijden. Maar ik moet dat juist wel doen, moet haar echt 'leiding' geven, dan gaat het steeds beter. Onder het zadel doe ik dat ook, ik bepaal continue hoe en wat. Maar voor de wagen blijf ik er, uit mezelf dan, eerder af, ook omdat ik dan niet goed weet hoe ik met dat sensibele om moet gaan. Als mijn instructeur dan aan kan geven hoe en wat ik moet doen, en ik weet dat hij dat zelf ook heeft 'gevoeld' neem ik dat ook aan en durf ik het ook.

Ben dan wel zo eigenwijs als ik denk dat hij mijn paard niet zou begrijpen, ik ook niets van hem aanneem.... :o maar gelukkig heb ik tot nu toe het idee dat hij mijn paard wel aanvoelt :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:15

@ vhu met een week of 6 kunnen we weer scheren en H.S vindt het mooier om de sokken er af te halen en anders hebben ze ook van dat pluis aan de benen hangen wat niet zo heel mooi lijkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:20

Vind het ook wel erg netjes staan hoor, dus kan het me ook wel voorstellen dat hij het eraf wil hebben....
Ik scheer zelf de benen nooit / eigenlijk nooit omdat ik het gewoon te veel werk vind :+
Bedankt IT :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:27

Gave foto's vhu!

Ik vind sokken eraf ook stuk mooier :-)

Ga nog even lezen in bed en dan hopelijk lekker slapen.

Ik duim morgen heel hard voor PrinsjeH!!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:29

ik zal morgen ook heel hard duimen +:)+ +:)+