[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:16

Ga vooral door met spammen!!!!!!!

Ik wil donderdag weer gaan longeren. Dan zal ik proberen wat foto's te maken. Zet ik hem wel even buiten vast aan de schuur (als dat lukt, hebben we nog niet eerder gedaan tenslotte). Tijdens het longeren gaat niet lukken, dan heb ik mijn handen echt te vol.

Zal morgen ook eens proberen wat foto's in de wei te maken. Ze staan heel vaak bij de ingang, kunnen ze het huis namelijk nog zien. En de 2 grote staan dan zo mooi gelijk naast elkaar. Ze zijn echt aan het oefenen voor 2 span hoor.

Vanavond zo gelachen om de paarden. We hebben de geiten in de schemering nog verhuisd naar een nieuw stuk, want het was al helemaal kaal waar ze stonden. We hebben zo''n kalverhok als schuilhokje voor ze, dat moest natuurlijk ook verhuisd. Manlief ging erin staan en liep zo met huisje naar de volgende wei. Je had de paarden moeten zien kijken: help een lopend hok _/-\o_ _/-\o_ . Trouwens, Rembrand ging ook meedraven, en dat zag er goed uit!! Maar goed, laat ik nog niet te vroeg *\o/* *\o/*

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:39

Maar dat is wel een goed teken tine! Als hij uit zich zelf weer lekker meedraaft. Als het echt nog ergens dwars zit had tie zich wel bedacht denk ik. Ik zie het lopende hok al gaan.. haha :D

Foto's maken doe ik ook te weinig... :7

Lacuna, was het net vergeten. Balen dat sun toch niet lekker loopt. Ik hoop dat de rust bij de drachtige merrie hem goed doet en hij weer wat beter in zn velletje komt :)

Lanouska: Misschien lekker vroeg naar bed vanavond? ;)
Laatst bijgewerkt door eefielover op 03-05-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:40

_O- een lopend hok dat is ook wel heeeeuuul bijzonder :+
Zo ik moet voor een opdrachtgever 8 ingewikkelde stukken van commentaar voorzien, heb er nu een gehad. Als ik er vanaf nu nog elke dag 2 doe, ben ik zaterdag / zondag keurig klaar B-) het is saaaaaai :list: . Dan denk ik ondertussen: 'denk aan de wagen, denk aan de wagen' erg he :o

Vanmiddag ging ik geld pinnen voor de wagen kwam ik een moeder tegen van een van de kinderen bij Han in de klas. Zij hebben het echt niet breed, schat van een mens. Dan heb ik wel even zoiets van we doen toch maar luxe met die paarden, waar ik die wagen voor koop, daar moet zij met drie kinderen in haar eentje (man is er niet meer, echt zo'n traditioneel een-ouder gezin) echt minstens een maand mee doen -O- Ik bedoel, ik werk er hard voor hoor, daar niet van, doe verder ook geen gekke dingen en mijn ponywagen ben ik waarschijnlijk kwijt aan het eind van de week (komen 2 mensen zeer serieus kijken), maar het schoot zo even door mij heen, wat hebben we / ik toch een luxe zeg, dat je daar je geld aan uit mag / kunt geven.

Morgen zoonlief naar mijn broer/schoonzusje brengen. Hun kinderen zijn in dezelfde leeftijd en Han kan daar dan heerlijk spelen/logeren en ik kan die ingewikkelde stukken doorlezen en mijn eigen gang gaan. Maar is zo raar, een huis helemaal alleen ^) Ben dan erg blij met nog een hond en twee katten }:0

@Lacuna dikke knuff voor Sun
@Lanouska :z ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:05

Ja, lopende hok was erg spannend. Maar dus wel heel positief dat Rembrand mee ging draven. Dat deed hij de laatste dagen niet, als de andere 2 aan het spelen waren. Dan bleef hij gewoon staan.

Ik voel me inderdaad ook vaak heel rijk en soms ook wel schuldig als je ziet hoe moeilijk sommige mensen het hebben. Oke, hier wordt er ook heel hard voor gewerkt, maar toch.

Kreeg net trouwens minder leuk bericht. Op woensdag heeft man doorgaans een thuiswerkdag en we zouden dan morgenavond met pony een bosrit met de kar gaan maken (kan nu mooi nu zoontje aan het logeren is). Maar op het werk gaat een en ander mis, dus hij moet morgen toch naar kantoor (en blijft dan 2 nachten in hotel, dus vrijdag pas weer thuis). Ben ik nog meer alleen thuis |( En de buitenrit gaat niet door. Ik wil zo graag een keer buitenrit doen zonder zoon (is voor pony nl al heel lang geleden), om te zien of pony het nog braaf doet. Zodat als zoon weer meegaat het een positieve ervaring is.

Zaterdag gaan we als het goed is de nieuwe kar ophalen (als ik tenminste nog te horen krijg hoe zwaar hij is, want ik geloof dat hij dacht dat hij te zwaar was, dan gaat hele feest neit door) en zondag moeten we zoon weer ophalen. Dus dan ook geen tijd meer voor buitenrit, want dat zijn beide dagtaken.

VHU succes met je taken. Klinkt saai, maar ja, is wel je wagen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:14

Dank je Tine, ik heb mijn mapje met teksten voor morgen klaargelegd, stug doorgaan, komt vanzelf wel een eind aan :7 chips en chocolade tussendoor maakt veel goed :+

Zou toch wat zijn zeg als de wagen toch te zwaar zou worden. Maar je hebt gelijk als hij niet substantieel lichter is heeft het totaal geen zin, daarom zou je juist een andere wagen nemen.

Jammer dat je man toch moet werken, zou inderdaad fijn voor de poown zijn even lekker over de weg, niet in de bak, lekker rechtuit, wagen loopt dan ook veel lichter. Zeeeeeeer herkenbaar trouwens dat gedoe met het werk van manlief. Vanaf morgen t/m vrijdag of zaterdag ben ik ook helemaal alleen thuis, zo raar, gaat Han uit logeren. Ook wel lekker, stiekem :o . Eet nu bijv de hele week ook al dingen die Bart (=manlief) nooit eet / nooit zin in heeft. Vandaag heerlijke pangiasus filet, of hoe heet dat van die vis zeg maar :+ , met pasta en salade :9 Zoonlief gewoon merquez worstjes, vind hij erg lekker. 't Is dan net alsof we op de camping staan :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:17

Haaaai

Lees druk mee, kan alleen niet overal op reageren! Heb het erg druk :P

Menles gister was leuk! Silvester gedroeg zich beeldig en hij vroeg of ik mee deed met de wedstrijd 22 mei :D

Dus nu druk aan de slag met mijn concourswagen zodat ik mee kan doen!
Kar was groen/blauw en word nu donker rood :) Gister de hele kar geschuurd en vandaag bezig geweest met verven. Moest alleen werken om 2 uur, dus niet lang door kunnen gaan.
Gooide ook nog eens mn potje verf om! (en ze zijn al 10 euro per stuk :( )
Maargoed hier fototje!

Achterkant: Rode is al geverfd, moet wel nog keer over. Witte lijnen zijn nog niet geverfd. Onderstel gaan we morgen verven en velgen worden ook wit :)
Afbeelding

Zijkant is nu nog groen, wordt rood.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:23

Wordt mooi zeg.

Nu moet ik dus echt naar bed. Heb net nog overhemden staan strijken voor man. Kon het niet laten om nog even hier te kijken (hoezo verslaafd) maar moet nu echt naar bed.

Tot morgen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:05

Goedemorgen allemaal !!!
Geen spatje regen hier :( bij jullie wel ??

Ha, vhu je hebt helemaal gelijk hoor, het word snel vanzelfsprekend dat je alles maar hebt en kunt kopen voor je paardjes....
Ben ook erg blij met mijn spul, er zijn veel mensen die graag willen en nooit een paard van dichtbij zullen kunnen bekijken.
En vhu, succes met je lastige opdrachten !!! petje af voor je !

Tine een lopend hok :D hahaha. wat zullen die paarden raar gekeken hebben .
Balen dat je niet op buitenrit kunt gaan.....tja groom'zz waar zijn ze allemaal ???? zou zo fijn zijn om gewoon lekker naar buiten te kunnen.
Gelukkig kan ik met man en kind wel gaan, en misschien binnenkort met een nieuw stalgenootje als alles doorgaat.
Wat vervelend dat je nog niet weet of de nieuwe wagen lichter is ??
Wat weegt je wagen nu ? :o heb ik gemist......

Jenkins, is het een officiele wedstrijd ? of een onderlinge wedstrijd ?
Leuk werk je eigen wagen opknappen, ziet hij er straks weer helemaal top uit, wel jammer dat hij niet onderdoor kan draaien.

Gisteravond vroeg naar bed gegaan :z was wel nodig......vanavond les met melody, dus dan tuf ik weer met trekker en trailer en koets naar de club.....tuf tuf tuf tuf.... :j
Ben er weer lekker om uitgelachen op Texel...hahaha, maar ja, ik kan wel alles meenemen, en zij niet !! /3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:05

Goedemorgen

Biancacoo: mijn huidige wagen weegt 220 kg, de nieuwe 142 (met een door ons maximum toegestaan gewicht van 150). bij die laatste komt dan het gewicht van het lamoen er nog bij (8-10 kg) Dus al bij al nog zwaar genoeg voor mijn ukkie. Ik ga Van Schie straks maar even bellen, want heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag. En we gaan natuurlijk niet dat hele stuk naar Amsterdam rijden als hij te zwaar blijkt te zijn.

Ga zo wandelen met Rembrand. Vindt hij vast fijn. En daarna nog masseren. Heb hele uitleg gekregen, in de hoop dat linkervoorbeen weer beter te krijgen. En vanavond dan maar gewoon in de bak mennen met ponybeest (hopelijk de laatste keer met deze kar)

Hier ook nog steeds geen spatje regen helaas. Het is zooooooo droog hier.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:07

mooi karretje! :D
balen van je potjes verf. Maar 10 euro valt nog mee :)) Heb die van mij toen voor bijna 200 euro volgesmeerd met verf.. 3,5 potje :=

@tine; een lopend hok _O- wuhahaha :P wel fijn dat rembrand weer wat draafde uit zichzelf :j

Afbeelding
tijdens de POR (kaart-rit) toen we eindelijk een knipper zagen en dolgelukkig waren :P
Afbeelding
Kaart kijken

Afbeelding
In de PTV
Afbeelding
En in de waterbak :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:10

Naaltje, wat zijn Dids en jij toch een geweldige combinatie. Jullie hebben samen zoveel plezier!! Heerlijk om te zien

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:11

:o :)
Dids was ook wel echt in zijn element hoor daar, beetje rondcrossen, beloond worden, afentoe een beetje draken :P

Vanmiddag even kijken hoe het met hem is.. hopelijk dat beentje beter, dan kan ik volgende week onder het zadel wat gaan stappen..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:14

:wave:

dids is echt super!

jenkins, ziet er mooi uit!

hier ook geen regen hoor, nog steeds droog met zon!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:29

Mogge,

@Tine, een wandelend hok.... _O- kan me voorstellen dat ze daarvan aan de loop gaan
wel jammer dat je planning in de soep loopt omdat manlief moet werken. Het enigste waar ik ook altijd van baal dat je iemand nodig hebt en daarvan afhankelijk ben mbt het mennen. Met Brutus men ik alleen al jaren, die ken ik door en door... maar bij Simba moet ik wachten totdat iemand tijd voor mij heeft en laat ik nou niet zo goed zijn in wachten :o :=
@VHU, veel succes met het bikkelen... het zullen vast goede stukken worden met af het toe tussendoor wat lekkers en je een beetje bokken ;)
@Jenskins, goed bezig, wordt mooi zo met bordeaux rood
@Naaltje, wat een geweldige foto's weer. Jullie zijn écht samen een voorbeeld van een 'eenheid' , jullie horen bij elkaar en het plezier straalt er bij jullie 2 vanaf :j
@Biancoo, hier ook geen regen... we zijn gisteren maar weer aan het sproeien gegaan. Veel plezier met je les vanavond.
@Nouvel, een dikke knuf voor Fifi en hopenlijk mag ze snel naar huis :(:)

Vandaag een drukke vrije dag. Morgen is zoonlief jarig. Hij gaat zo met een vriendje mee naar Drievliet maar ik moet nog opruimen in huis, mesten, paarden beweging geven, boodschappen doen, taart maken etc..... Ik word al moe als ik er aan denk :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:05

Ollie, Taart maken.......hmmmm lekkerrrr !!! :9 word vast een fijne verjaardag morgen !
Naaltje, geweldige foto's !!!! wat een plezier straalt eraf bij jullie, zie nu pas dat je zonder bit rijd, ziet er echt goed uit zo ! lekker ontspannen allemaal !! :j

Ging ik net naar mijn werk, loopt melody mee met de auto en ook een drafje.....lijkt ze me onregelmatig aan een voorbeen,.........vanmiddag maar eens kijken of ze echt wel goed loopt of inderdaad onregelmatig is, als ik thuis ben....... ^)
Ondertussen wel 3 spatjes regen gehad, het raakte de grond niet eens..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:11

haha :D
leuk he, veel mensen zien dat pas na een tijdje :D Rijd inmiddels al 3 jaar zonder bit geloof ik. Voor de wagen krijgt ie wel z'n bekkie vol hoor :)

he bah! die van jou ook al raar aan het lopen... :\

@ollie; ga je zo'n mooie marsepijntaart maken? :9?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:17

Naaltje, je plaatst hele leuke foto's :D het is vast een geweldige dag geweest :D

Bianca, is het beter als ze onderdoor kunnen draaien en waarom?
Vervelend dat Melody misschien ook niet helemaal lekker loopt!

Ollie, succes met je drukke dag! Wat voor taart ga je maken?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:23

Goedemorgen, alles bij gelezen, maar ben nog niet echt wakker dus niet veel onthouden.

Vervelend dat het anders loopt Tine. Wandelend hok, ja dat is ook echt eng. Fijn dat R ging draven
Leuke foto's naaltje. Was mij ook nog niet opgevallen bitloos. Dat mag blijkbaar met de TREC?
Ollie gefeliciteerd. Wij hebben geen oven, dus ik kan niet bakken. Wel een convectiemagnetron, maar daar mislukt alles mee.
Bianca vervelend dat Melody niet goed loopt.
Jenkins leuke wagen.
VHU veel succes met je stukken. Ik zal (hopelijk) ook even weer aan de studie.

Ik wil elke keer aan de studie, maar komt van alles tussen door.
Daan natuurlijk, administratie van mijn vriend, maar nu komt mijn schoonvader ook weer met dingen. Hij heeft een eigen bedrijf, had iemand in dienst maar is er plotseling mee gestopt. Hij kan het niet alleen dus heeft hij gevraagd als ik wil helpen. Is leuk werk, maar kost wel weer tijd. Gelukkig wel eigen tijden bepalen en kan het gewoon bij mij of bij hem thuis doen.

Tine het is te ver rijden voor jou om pony mee te nemen morgen of niet? Anders zouden we morgen wel een buitenritje bij ons kunnen maken

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:25

jenkins: gaaf aan het worden, dat kareetje van je.
ik rij ook met een concourswagen en dat niet kunnen draaien onderdoor: als wij een scherpe bocht draaien,kiept hij om.
dat het je met een andere wagen niet,

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:35

yep met de trec mag je bitloos rijden :j optoming etc maakt allemaal niet zoveel uit. Als het maar veilig is en je geen prikkeldraad om zijn neus knoopt :)

drukdruk dus, studie komt wel joh :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:40

Ja komt ook wel, maar wil graag in aug stage gaan lopen en dat ga ik zo niet redden. Is geen ramp, is niet anders maar goed.

Oke dat wist ik niet. Ik zal met veale ook nooit bitloos gaan rijden en ook geen trec dus dat scheelt :-)
Durf met veale niet te springen :-)

Daan moet straks naar de fysio. Hij heeft een voorkeurshouding, is nog niks aan de hand, maar om te voorkomen toch maar heen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:49

er reden ook mensen met vrij heftige bitten rond. Dus het is niet zo dat het alleen iets voor bitloos-goeroes is hoor :D
de enige reden dat dids bitloos loopt is omdat het kan :)
En dat niet durven springen.. ik durf ook niet :=
maar in de PTV zaten een boomstam, een dubbelsprong en een op en afsprong. De rest was zonder te springen :D
(gelukkig := )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:53

Ja, idd bij te korte wendingen kan je wagen omkiepen , maar dan moet je het wel erg krap maken, maar voor officiele wedstrijden moet je wagen onderdoor kunnen draaien, staat in de regelementen geloof ik. :o
Bij eventueel achterwaarts gaan en scharen van je wagen kiept een wagen die niet onderdoor kan draaien eerder om.

Ik reed ook vaak bitloos thuis en naar het bos, op wedstrijden wel met bit.

Tallechie, succes met Daan bij de fysio.

Hoop dat het meevalt met melody en dat ik verkeerd gekeken heb......en dat ze niet onregelmatig is, maar het leek er wel erg veel op..is toch niet besmettelijk hier ??

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:04

Ja maar Naaltje jij hebt veale nog niet springen :-)

Die zet een paar meter voor de hindernis af, doet alsof het een z hindernis is en land ook heel laat. Heb 1 keer met hem gesprongen, nooit weer :-)

Bij wedstrijden moet je wagen inderdaad onderdoor kunnen draaien.
Maar dat kun je zelf ook maken. Ik weet niet hoe, maar het kan wel.
en bianca staat inderdaad in de regelementen.
Ik hoop niet dat het besmettelijk is. veale liep gisteren (nog) goed. :-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:15

Ik zou graag weer een poging wagen om het vanaf hier weer bij te houden.
Het ging ineens allemaal zo snel, dat ik het niet kon bij houden, zeker niet met "de grote verbouwing".

@Naaltje: wat super Trec met Didds <3

@Nouvel: hopelijk mag ze gauw naar huis :(:) !

@Tine: duimen dat die wagen idd niet te zwaar is!

@Biancacoo: hopelijk loopt ze weer goed :(:) .

@Tallechie: pfff, druk hoor zeker als je net moeder geworden bent!

Hier niet zo heel veel te vertellen op mengebied, erg druk, gebrek aan groom en onze eigen menbak aan huis (hoe decadent :o ) moet nog gemaakt worden.
Wel afgelopen vrijdag ook gereden op de bruiloft van mijn broer.
Ook hier in afwachting van regen, want onze ingezaaide weien mogen wel eens flink gaan groeien.