[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:47

*Schaam* Kom nog eens even piepen... :o

Het is weer ontzettend druk op school, ik heb geen tijd meer gevonden voor de computer!
Ik weet niet of ik dat toen heb gemeld, maar ik zal jullie toch maar eens op de hoogte brengen. Ik zou op 3 oktober een koetsentocht meerijden, ik keek er enorm hard naar uit. Ik had de dag voordien Romeo naar daar gebracht (omdat ik niet in het bezit ben van een trailer en ik Romeo niet wou overbelasten met 14 kilometer extra te rijden, bovenop de tocht van 30 km), alles was perfect in orde om de tocht te rijden.

In de namiddag moest ik naar de baby van mijn nicht gaan kijken, zij gaven een feestje. Op dat feestje wou ik me op een bepaald moment bukken om de baby beter te bekijken, en plots schiet er iets in mijn rug. Ik kon werkelijk beginnen huilen van de pijn, ik kon niets meer.
Ik had besloten gewoon te wachten hoe het de volgende dag zou gaan. 's Nachts heeft mijn vriend me uit bed moeten dragen om me naar het toilet te brengen, ik kon niet zelfstandig opstaan. Het was dus overduidelijk dat ik de tocht niet zou meerijden. Gelukkig was het geen probleem, ik ben me gaan excuseren bij de organisator en uitgelegd wat het probleem was, ik heb dan ook mijn geld zonder problemen terug gekregen.
Ik heb toen een goede vriend van me gebeld, hij was op wedstrijd in Nederland, maar hij wou Romeo en de wagen wel gaan ophalen als hij terug was.

Op 2 oktober heb ik voor de laatste keer op de wagen gezeten, Romeo heeft dus al een heel tijdje vrij. Gisteren heb ik hem voor de eerste keer weer kunnen longeren, maar ik heb nog altijd veel pijn in mijn rug. Met de training van Zhora (onze kruising American Stafford-Duitse dog van 7 maanden) ben ik afgelopen donderdag weer begonnen. Hopelijk kan ik snel weer op de bok, want ik mis het ontzettend hard!

Maar er is ook goed nieuws! Mijn schoonzus is bevallen van een dochtertje, Nore. Het is een flinke meid geworden van 4 kg en 54 cm. Mijn vriend is er peter van (zijn broer is de vader). Als ik al die mensen om me heen zie met kindjes, jeetje dan krijg ik zin om er zelf aan te beginnen! (dan vergeten we die rug even :o )
En nog goed nieuws, gisteren was hier in de buurt een slipjacht (www.slipjacht.be), en op zaterdag was er de jachthoornrally. Eén van mijn verzorgpaardjes (een haflingermerrie van 18 jaar) heeft deze rally gewonnen!

Dan nog even wat reacties:
@ VHU: jeetje wat was jij vroeg op zeg! Ik was al trots dat ik om half 9 buiten stond :Y) (ik heb nu een weekje vrij, of ja, ik krijg een week de tijd om te studeren voor mijn examens)
@ IvysToeter: Wobbe ziet er goed uit!
@ Napie: dat wat je zei van wortels, dat wist ik niet! Romeo krijgt in de winter af en toe eens een zak met wortels, maar niet op regelmatige basis.
Van bieten moet hij niets weten, tenzij ik ze helemaal fijn rasp en meng door het voer. Geloof me, dan is zo een biet écht groot :Y)
@ Naaltje: wat leuk dat hij op Dids wou :D

Wat betreft snelheid, Romeo is nog niet zo een snelle. Hij is 1.25m, hij stapt 6km, draaft 10km en galop 20. Maar we zijn aan het werken aan die snelheid, we hebben al een paar keer 25km gehaald in galop, maar dat is als hij er écht zin in heeft :Y)

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:53

hey S_L, leuk weer eens wat van je te horen!
je hebt het erg druk zo te lezen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:55

jeetje SL! dat moet gruwelijk schrikken zijn geweest..
is het spit-achtig
of heeft het te maken met de klachten die je al had?..
:(:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:02

Naaltje schreef:
jeetje SL! dat moet gruwelijk schrikken zijn geweest..
is het spit-achtig
of heeft het te maken met de klachten die je al had?..

Doordat mijn rug versleten is, krijgen mijn botten en zenuwen hier rond het heel zwaar te verduren. Mijn rug is zeer zwak, dus zijn dergelijke aandoeningen niet ver weg. Ik heb een beetje opzoekwerk gedaan, en volgens mij is het inderdaad spit. Ik had hier nog nooit van gehoord, wij noemen het hier een verschot (wat een synoniem blijkt te zijn van spit).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:07

hm, spit zuigt
heb 't ook regelmatig...
en dan kun je gewoon echt niks, omdat je gewoon tegen de grond gaat als die scheuten door je lijf gaan..
heb er toen diclofenac voor gekregen.. Dat maakte dat 'k zo suf werd dat m'n rug vergat zeer te doen :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:10

spit is poedersuiker :j
mijn vader had/heeft het ook wel eens (gehad) doordat hij een scheve ruggewervel heeft ofzo?
Die kon dan ook niet eens normaal naar de wc.
het komt ineens en het kan ook zo ineens weg zijn.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:13

@ Naaltje: Inderdaad, die scheuten die door je lijf gaan zijn om erbij neer te vallen! Ik heb het echt uitgeschreeuwd van de pijn. Je kan werkelijk NIETS! Ik kon Romeo zelfs geen eten geven, omdat ik zelfs niet de kracht kon zetten om voer op het schepje te krijgen(ookal moest ik niet bukken)
Ik heb Meloxicam gekregen, dat moet ik altijd nemen als ik last heb van mijn rug. Werkt wel goed, maar ik word er zooo misselijk van (ookal neem ik 's ochtends een maagbeschermer en neem ik de Meloxicam tijdens het eten). Maarja, ik ben liever misselijk dan dat ik die pijn heb.

@ IvysToeter: dat klopt ook zeker! Zelfs plassen doet pijn, terwijl je dan eigenlijk niets moet doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:17

ik heb 't 1x gehad in een tentamenweek van de Havo (5).
Dat was een hel, heb op alle toetsen alleen m'n naam gezet om zsm naar buiten te strompelen.. zolang stilzitten met die scheuten zonder dat je mag auwen etc was niet te doen :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:20

Jeetje dat moet rot zijn zeg! Ik ben een week thuis gebleven, ik kon geen 10 minuten op een stoel zitten. Daarna ben ik wat selectief naar school gegaan, want ik had dagen van half 9 tot half 6 (met andere woorden: véééél te lang). Gelukkig gaat het zitten nu wel beter, maar als ik terug kom van school, moet ik wel gaan liggen. Ik heb examens over 2 weken, laten we hopen dat het tijdens die week goed gaat!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:40

Avond,

Ik heb de laatste dagen weinig tijd en puf om te reageren....ik zit even in de meeleeshoek.
Zaterdag 1e praktijkles gehad die echt heel leuk was.
Zondag hebben we bijna 2 uur gewandeld met de mannen.

Voor de rest gaat t wel woensdag naar de gyn...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:34

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:35

image removed or deleted...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:37

Afbeelding
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:38

schattig koppie :D pluis! :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:44

Echt een kleine drollemans dat ie was :D Heel lieflijk ziet ie er ook nog uit daar. Heel leuk om dit terug te zien :D

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:02

zó schattig <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:43

Goedenavond.

Milanka, wat schattig.
SL, wat een pech. Spit is echt vreselijk!

Nou, ik had vanavond een ENORME blunder. Ik had vorige week bij het aantrekken mijn rits van mijn rijlaars kapot getrokken. Dus dinsdag gelijk laars weggebracht om te laten vervangen (de rits dan ;) ), maar de laars is pas komende donderdag klaar. Ik had dus netjes mijn chaps ingepakt. Ben ik op de vereniging, alles aan het uitladen. Kijk ik naar mijn voeten.... draag ik KLOMPEN }:0 }:0 }:0 .... tja, daar kun je niet mee rijden. Dus alles maar weer ingepakt. Toen hoorde iemand van de vereniging dat en die is heel lief naar huis gereden (zij woont in zelfde straat als manege) om voor mij een paar oude schoenen op te halen. Ze zaten wel wat krapjes (heb nl maat 42 :o ), maar ik hoefde er niet mee te lopen, dus kon zo gelukkig toch lessen. Voelde me echt zooooo dom.

Nu zit ik te wachten tot Rembrand droog is, hij droop echt van het zweet, dus ik zit hier nog wel even vrees ik. Heb wel vast alles klaar staan voor mijn menles morgenochtend in de binnenbak. Gaan we proefje oefenen. Even kijken waar ik nog tegenaan loop.

Morgen ook Agradi maar eens heel boos gaan bellen. Heb nog steeds mijn bestelling (van 11 oktober) niet binnen. Heb ook al 2 mails gestuurd, geen enkele reactie. Als ze morgen niet iets voor me gaan regelen, annuleer ik de hele bestelling. Heb al wel rondgekeken bij andere bedrijven, maar nog geen gevonden die verkoopt wat ik wil, maar goed, hier wil ik niet meer op wachten. Wat een ##$%@ service.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 22:47

sl zo wat een verhaal, doe maar rustig aan en hopelijk kun je snel weer bij ons voegen

IT met de ll gewerkt

Ik heb weer met veale gemend, hij was iets voorwaartster maar nog niet super. Van het weekend nog maar even afwachten. Vrijdag komt fysio ook nog.

Ik heb zelf ook last van mijn rug, morgen met teamleidster om de tafel om minder uren te draaien

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:03

@S_L gezellig dat je even aanschuift. Wat ontzettend vervelend van je rug zeg. Dat het zo pijn doet lijkt me heel erg. Die Meloxicam heb ik ook een poos geslikt voor mijn knieen en gewrichten. WErd er ook super beroerd van. Helpt wel goed tegen de pijn grrr.

@Tine wat een giller _O-

@Tallechie ook rustig an.

@IT leuk he lange lijnen werk. Doe ik ook veel te weinig. Misschien van de winter weer meer, als het te koud is om te mennen.

En van die geweldig lieve foto's van Milanka's propje <3 Tijgertje.

Wat was het vandaag heerlijk menweer...hoop dat het morgen ook nog zo lekker is. Kreeg vandaag heel bezorgd mailtje van de vorige eigenaar van Snuit, had haar gemaild over ons enorme misverstand dat hij de weg opvloog. Ze had zich helemaal ongerust gemaakt. Gelukkig kon ik mailen dat het nu weer beter ging. Vond het toch wel erg aardig dat ze zo bezorgd was.

HEb het gevoel dat het al midden in de nacht is :Z

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 23:06

Tine wat een stunt. Wat stom van agradi

Hier viel het menweer tegen, gelukkig heb ik een binnenbak tot beschikking

Iemand nog tips tegen rugpijn

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:16

haay iedereen ik val ook weer even binnen.
had gisteren een hele post gemaakt, maar die was ineens weg :(

@ sl wat fijn om weer wat van je te horen, maar wel balen van je rug :(

@ VHU, leuk dat de oude eigenaresse van snuit nog wel begaan met hem is :)

@tine, wat een blundertje haha zie et al voor me, met de klompen op het paard haha.

@ milanka, wat een klein lekker manneke.

@patrick,, naar de gyn??
zo ik heb het even rustig met de pony's ben erg druk met de studie....
maar heb vandaag mijn eerste cijfer binnen gekregen. en dat was een 8.5 *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:16

Hier viel het weer ook erg tegen. Ze zeggen al dagen af en toe een bui. Nou, de bui duurt al dagen. ZUCHT

Tallechie: een warm bad, een warme kruik? Je merkt in ieder geval wel dat je zwanger bent zeg ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:17

Ik heb Endometriose en heb daar weer last van.
Dus zal een echo krijgen....ben benieuwd of mijn gevoel weer zal kloppen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 23:18

Ja ik krijg mijn jas ook al niet meer dicht :-(

Maar rugpijn is vervelend, kan niet zitten nie en nie liggen nie :-( maar verder mag ik nog niet klagen.
Heb net al weer gedoucht, 3e keer vandaag, ga straks een kruik maken en even spierspul op smeren

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:21

Millanka wat een leukerds!
S_L sterkte met je rug. Heb er geen ervaring mee dus kan je helaas er niet mee helpen.. Lijkt me wel verschrikkelijk!
Tine: ook wij hadden afgelopen maand een bestelling bij agradi lopen waarvan we maar niets hoorden. Kreeg alleen een bevestiging van de bestelling en verder moesten we maar wachten. Tot opeens een mail verscheen dat hij de volgende dag bezorgd zou worden, wat inderdaad gebeurde. Dat is natuurlijk ook niet handig, niet iedereen kan zomaar vanuit werk even naar huis om te wachten op het pakketje, maar goed. Denk in jouw geval (winterdeken die toch onderhand echt wel nodig is) dat een belletje inderdaad wel handig is. Misschien krijgen ze hem gewoon echt niet geleverd of is hij erg vaak besteld.