[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:58

L_Rivaldo schreef:
sterkte met je rug en nek ;)
Ik zit nu op me stage, en ga vandaag aan school werken.
600 plantennamen in word plaatsen en dan moet ik ze ook nog is in het latijns en nederlands weten zo ongeveer,, bah!

grrr... in het Latijn, zonder S ;)

Pff, ben helemaal gaar... moet over een half uurtje vertrekken. Krijg er echt niks meer bijgestampt, dus nu maar even ontspannen en dan zometeen knallen en goede puntjes scoren (=de kracht van het positief denken he... :\ )

groetjes, lacuna

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:02

komt goed lacuna! :)

ik heb mijn practicumverslag af, vind ik zelf. medestudent gaat hem nog even doorspitten voor me :)

ben nu maar eindelijk aan het ontbijten :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:04

oh hihi,, merk sinds ik veel op bokt zit ik veel taalfouten maak!

bedenk me nu dat ik vanavond ook een hoofdstuk moet leren voor financiering. Weet niet of ik naar stal ga, gisteren bezig geweest en ik storte helemaal in daarna.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:06

nou, over fouten gesproken
ik had gisteren een internettoets gemaakt door docenten van mijn school.
er stonden dik 17 d/t fouten in 8 vragen!! ( *shock* :oo ) dat vind ik helemaal ernstig :))

ik ben pas om half 6/6uur thuis vanavond... dids heeft weer geluk dus.. achja..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:16

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:45

jammer dat dat bit 10.5 is. als die 11.5 was had ik hem graag overgenomen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:47

hihi,, die had ik ook nodig :)
Mocht ik ooit er nog tegen aan lopen, laat ik het je weten.

Net met collega gepraat en zij vertelde mij dat ik wel de punten in het L met rivaldo kan gebruiken als ik wil meedoen aan de instructeurcursus, ik moet alleen wel een L pony vanaf d meenemen naar de cursus. Dus ik kan gewoon enkel met rivaldo starten :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:19

ja dat dacht ik al, ik kom me niet voorstellen dat jouw pony een smaller hoofdje zou hebben dan die van mij;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:19

Ja dat klopt ik kon ook meedoen aan de cursus met winstpunten in het L met mijn B pony. En dan een L pony meenemen naar de lessen. In dat geval dus die van mijn vriend.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:20

keet heeft een liverpool van 9 cm :\
Denk dat dora een grotere maat nodig heeft

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:26

Aha begreep het dan echt helemaal verkeerd :)..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:25

VanHuisUit schreef:
Aan de mini menners ... wie van jullie heeft ze op ijzertjes staan? Het is bij Sim nu niet nodig maar kan me zo voorstellen dat als we veel op pad gaan dat het wel nodig zou zijn. En als je ze op ijzers hebt, doe je er dan iets onder als je over de weg rijdt. Natuurlijk geen kalkoenen maar zijn er speciale dingen voor in de ijzers voor bij het mennen? Omdat ijzers glad worden op den duur.

Ik men heel vaak over de weg en heb er nog nooit ijzers onder gehad, ben ik ook niet van plan. Ze moeten ook gewoon nog bekapt worden zo nu en dan. Als je het goed opbouwd wennen de hoeven er aan (samen met goede voeding en huisvesting) en kun je prima ijzerloos mennen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:27

Ik heb hier nog wel een menbit (liverp) 11.5cm liggen, ligt gebogen, zonder ribbels. Denk alleen niet dat ik hem weg doe, is altijd wel handig voor reserve oid. Nouja voor een heul goed bod wil ik er wel overna denken haha. Zitten geen tot weinig krassen op omdat er altijd een zeemleertje om heeft gezeten.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:26

Ben ik niet met je eens Jelleee, sommige hoeven kunnen dat gewoon niet aan.

School ? Zijn jullie allemaal nog zo jong dan ? Of ben ik gewoon een oude doos hier hahahah.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:28

Nee hoor :) ik zit al jaren niet meer op school :D werk fulltime (40uur)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:37

ook geen school. gewoon werk. 32 uur per week.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:54

IngridM schreef:

School ? Zijn jullie allemaal nog zo jong dan ? Of ben ik gewoon een oude doos hier hahahah.

eens met de uitspraak dat sommige hoeven het niet aankunnen... Die van dids groeien gewoon echt sloom, maar slijten wel..
en zijn huisvesting is niks mis mee, want hij loopt 24/7 buiten met schuilstal.
ik ben nog zo jong :P

vandaag sprinkhaan ontleed, nou doe mij maar 'n varkenshart hoor :\

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:57

Sommige hoven kunnen het idd niet aan. Maar met veel training kunnen toch wel heel veel hoeven het aan. J moet niet gelijk 100 km gaan rijden natuurlijk

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:58

de mijne kreeg het zelfs van stukjes van 1 km naar het bos, en dan weer 1km terug
ging heel lang prima, maar zijn hoefgroei versnelt niet, dus dan ben je je marge kwijt en houdt het op...
ach, met ijzertjes gaat het prima :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:05

hebben twee collegas ruzie, best grappig :+

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:08

IngridM schreef:

YES!!! thank you!! ik word de allerlaatste zondag van deze maand 24, en nu blijkt dat ik dus toch nog heel jong ben omdat ik nog studeer... :D Ik zie er nu veel minder tegenop, haha!

Mijn shettie loopt ook al heel zn leventje zonder ijzers. En we mennen zeer regelmatig over de harde weg (hier helaas geen mooie berm of zandpaadjes ;( ) Gelukkig heeft hij er geen moeite mee. Het was natuurlijk wel rustigaan opbouwen, maar daar pluk ik nu de vruchten van. 2x per jaar een hoefsmid erbij die mij dan steevast vertelt "hier had je me echt nog niet voor hoeven bellen" en verder nooit gezeik met ijzers die glad worden, of die afgetrapt worden of wat voor andere ellende dan ook :) Alleen over grind loopt hij niet helemaal lekker, dat is wel gevoelig blijkbaar. Maar om voor die 2 stappen over een grindpaadje nou ijzers onder te slaan vind ik weer wat ver gaan ;)

Nou, deze ellendeling zit erop. Nu gauw gaan blokken voor de volgende. Paardje komt er weer gemakkelijk vanaf vandaag met alleen een aai over zn bolletje en een extra handje biks met zn reiniginskuurtje. Morgen komt er gelukkig iemand die hem wel even wil rijden voor me, dus daar ben ik wel heel blij om.

Groetjes, lacuna

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:51

Mijn ponie heeft in de zomer wel ijzers... Maar dan meer omdat het voor de wagen en ohz wel erg hard gaat over de weg. Tis ook nog een behoorlijk eind over de weg met een sloot als berm voordat je bij het bos bent. 's winters zijn ze af. Ook omdat ik elke keer de hoefsmid dan weer kan bellen dat de ijzers eraf zijn door de blubber

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:06

Dat is luxe Lacuna zo'n shet die zulke goede hoeven heeft !
Enne, 24 is toch ook nog jong ? :D

Evelli, was het een bitchfight ? ~~}>

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:19

rivaldo's hoeven zijn alle 4 wit, en groeien niet super snel maar slijten wel aardig, vandaar ook de hoefschoenen ;)

Vandaag heeft hij vrij, en ik helaas niet :(

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:43

@lacuna wat gebruik jij voor een reinigingskuurtje? ik doe dat namelijk ook 2 keer per jaar

zo heerlijk met de pony's bezig geweest vandaag, moby heb ik lekker gelongeerd zonder lijn, wat luistert ze toch super naar mijn stem :)
magic heb ik enkelspan gereden, op het begin was het kop in de lucht en hard, maar na ff doorzetten van mij, heb ik uiteindelijk echt heerlijk gereden, stelling buiging, tempowisselingen en het allerbelangrijkste bij meneer stresskip de ontspanning... vraag me af hoe dat is als hij straks weer 4 weken achter elkaar moet knallen op wedstrijd...

misty heb ik ook lekker enkelspan gereden en zoals altijd ging dat heel fijn :)

ben echt blij dat ik weer echt met ze kon rijden zeker nu we zaterdag weer wedstrijd hebben.