[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:23

Duidelijk iedereen een dagje in huis aan het werk met die storm vandaag.
Hier geen schade gelukkig.

Baudyh had hulp van de wind met opruimen van tent. En Ikke naar de beleerder.

Bianca nog op de fiets geweest?

Tine is de verwarming weer goed? en de ouderavond goed verlopen?
Je hebt in ieder geval de worteltjes verwerkt.

VHU plannen voor Cathey in het water gevallen deze week.
Mijn Maflinger heeft nu, ondanks dat hij als het regent onder het afdak staat rainrot, volgens mij komt het van de vliegen, die prikkers die bij koeien wrang geven. Dus gister de plekken gewassen.

Belker hoe is het met Stippel gegaan vandaag.

Janouk geen training voor Hippiade maar heeft een week extra tijd gekregen door KNHS.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:37

Hier vanmiddag 2 zwarte schapen in de wei??? Wij hebben 2 zwarte geiten geen xchaapies,zeker van de dijk gewaaid? Heb ze masr gelokt met emmer voer,kon de baas ze weer ophalen.hoe ze er kwamen????ze moeten door een diepe sloot

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:04

Ha Ha vliegende red bull schapen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:37

Hahaha wat zul jij gek hebben opgekeken }:0

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:05

Haha...schaapgeiten...
Gelukkig kon eigenaar ze ophalen.
Lees over rainrot..waardeloos..hopelijk snel weer over
Lees ikke aan het werk gaaf hoor
Afgelopen dagen wat op home trainer..
Vanmorgen met de hondjes mooie route door het bos gefietst... ze hadden bijna een eekhoorntje te pakken die voor ons wilde oversteken..gelukkig ging hij terug de boom in...de honden keken heel stom achter de boom...die snapten niet waar die gebleven was.
Ze zijn aangelijnd..dus konden er sowieso niet bij..mogen ze ook niet.

Fijne dag vandaag

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:21

dat was :D Biancacoo zie het zo voor me die beteuterde gezichten.

HT zwart van de sloot? in ieder geval schaapjes op het droge.

Hier gasten een dag eerder vertrokken ivm regen dus vakantiehuis is al weer schoon voor de volgende.
Zouden nog gaan rijden met de pony's maar het bleef regenen dus maar vakantiehuis helemaal schoon gemaakt.
Morgen een nieuwe poging.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:11

Ik was echt blij dat ze de eekhoorn niet pakten... was net mis...moest er ook erg om lachen..want kiepte bijna in een greppeltje met mn fiets..hahahaha
..hilarisch die verbazing op die koppen van de beide honden..

Balen van de regen voor vakantiegasten...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:58

Bianca ging op eekhoornjacht en honden snapten er niets van. Hihi, zie het helemaal voor me hoe ze dan kijken.
Marga heeft vakantiehuis alweer klaar voor nieuwe gasten en geen schade door storm (anderen hier wel?) En rainrot bij pony. Balen
HT heeft ineens zwarte schapen in de wei.

Hier leuke werkdag gehad, maar nu helemaal gesloopt. Uit school had zoonlief springles aan huis, dus tijdens de les de wei uitgemest. Afgelopen nacht hebben ze binnen gestaan, dus moet de stallen nog uitmesten, maar kan het niet meer opbrengen. Ze moeten dus vannacht maar buiten blijven, is ook al wel iets droger dan gisteren.

Gisteravond is alles goed verlopen en collega kon het gelukkig goed volhouden (mijn versie was een stuk korter (te kort) geweest als ik het had moeten doen, maar ja, zij doet dit al voor de 17e keer, dus draait zeg maar op automatische piloot) Was voor mij heel leerzaam hoe je dit kunt doen.

Lika is vandaag jarig. Alweer 4 jaar

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:27

Zo !! opluchting Tine, dat de ouderavond goed verlopen is !!
Zoon fijn springles gehad..
Hoe gaat Fabels ?

Verder..
Hoe gaat het nu Gem ?
Lanouska, hoe gaat je nieuwe bonte topper, wat zijn je plannen ?
HT, beetje droog weer de weide ?
Janouk..is Janouk al uitgevlogen..weer alle 4 benen op de grond ?
Assie ? Maisie ? Claud ? Marjola ?....ehm..wie mis ik nog meer.... Y;(
Hoe is het bij jullie....en jullie knappe paarden..

Vanmorgen een kortere route gefietst met de hondjes....was lekker...wel weer een boom op het pad..hoop dat ze die nog weg halen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:53

Fijn dat het goed ging Tine... :j
Hondjes zullen wel gedacht hebben WTF :+
Jammer dat hij toch weer plekken heeft Marga, mijn pensionbaas trouwens, ook koeienboer geweest, zei eerst ook dat die plekken bij Cathey meer leken op bulten van vliegen dan rainrot. Maar het was dus wel rainrot volgens de DA. Is trouwens met wat jij ook zei paar keer goed in de Betadine en daarna goed droog houden best wel snel over gegaan. Vervelende is wel dat die plekken toch allemaal kaal worden en dat er weer haar op moet voordat je het echt niet meer ziet. Is nu trouwens bij Cathey vrijwel allemaal weer aangegroeid :)

Nou hier schijnt zowaar de zon {:} dus zo eindelijk weer eens iets doen met de knollies :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:16

Hier gaat het goed hoor Bianca. Ik zit in België op sgmw als groom. De zon schijnt zowaar, dus het is tijd om weer buiten te genieten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 06:54

Heerlijk Assie!
Hoe is het met Ikke Baudyh al wat van gehoord?

Knap fris vandaag in de ochtend 8-) denk dat Biancacoo al op pad is geweest :j

Zou vandaag graag even naar buiten willen gaan rijden maar weet niet of het gaat lukken met alle drukte hier.

Iedereen fijne dag het lijkt een mooie herfstdag te worden :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:07

Assie wat leuk !! Veel plezier.
Vhu..hoop dat je nog met Fred op pad kunt gaan.

Ik ben idd al naar het bos geweest.. mountainbike met 2 hondjes...Ze vonden het super

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:19

En vanavond...kwam er een prachtige stoomlocomotief langs ons huis....geweldig gezicht en geluid. _/-\o_

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:40

Biancacoo schreef:
En vanavond...kwam er een prachtige stoomlocomotief langs ons huis....geweldig gezicht en geluid. _/-\o_

Leuk he, hier komt de stoomlocomotief ook wekelijks voorbij :D Blijft mooi.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:51

Erg leuk Belker !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:02

Is leuk he. Van vrijdag op zaterdag logeerde een meneer in ons B&B met zijn zoon, zij gingen dus met de stoomtrein een eind rijden, die vertrok om 08.00 uur vanaf centraal Rotterdam. Toen we in Laag Soeren zaten hebben we die van Belker idd ook gezien.

Gisteren een heerlijk rondje kunnen rijden met Fred. Hij moest zich even vermannen bij de koeien, maar toen het knopje op 'aan' stond was hij weer heel dapper. Zelfs door een fietstunneltje met grote plas water erin =:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:53

Net bericht gekregen dat naar alle waarschijnlijkheid onze stal nu echt ophoudt te bestaan miv januari... dus de zoektocht naar andere stalling gaat weer beginnen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:45

Balen vhu.... hoop dat je een leuke stal vind....
Is best kort dag zo..

Wat is t rustig hier....
Begonnen met een kamer boven strippen...moet onze slaapkamer worden...pffff... wat een rommel...maar word vast wat..dan kan beneden eindelijk een mooie keuken gerealiseerd worden...
Meerjarenplan...hahaha...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:01

Bianca, weer leuke plannen. Hier blijven we ook altijd bezig geloof ik. De eeuwige verbouwing. Als het ooit klaar is, zijn we waarschijnlijk op weg naar bejaardentehuis :+
VHU, lekker gereden en weer op zoek naar fijne stal. Zo lastig in de randstad.

Vanmorgen kort bosritje gemaakt met Rembrand. Zo uitmesten, B12 injectie halen, lessen voorbereiden. En als het goed is komt om half 4 de zadelpasser voor de ponyzadels. Hopelijk hoeft er niet veel aan te gebeuren. (is kwartaalcontrole). Dan nog beide ponys trainen en hopelijk heel vroeg op bed.

Heb nu al 6 weken last van mijn schouder (ondanks behandelingen door fysio en osteo) en slaap daardoor erg prut. Niet fijn, want deze week moet ik weer 4 dagen werken. Gaaaaaaaap

Nou, ik ga maar weer snel aan de slag, anders past het allemaal niet

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:40

Hier ook vwb verbouwingen / aanpassingen :+

Ik heb direct maar berichtje gedaan naar stalletje waar ik destijds met Ollie ook poos heb gestaan, vlak aan recreatiegebied. Dus hoop dat dat wat wordt. Ben daar toen met Ollie weggegaan omdat ze niet tegen het weiland daar kon, dat werd bemest en was veel te rijk voor haar ... Zou geen stal voor Cathey zijn want ze staan daar niet veel buiten in de winter hooguit 2 uur op een dag maar voor Fred gaat dat wel werken als ik hem zelf elke dag beweging geef.
Voor Cathey is er een andere oplossing, die gaat per november naar een revalidatie trainer hebben we gisteren besloten. Als dat niet goed genoeg helpt gaat ze per april in een draagmerrie programma of moeten we kijken wat de alternatieven nog zijn... Wil je meer info even per pb zet niet alles op bokt :7
Maar het is hier weer een heel gedoe.

Kreeg trouwens erg leuke foto van Ollie, de pony die ik voor Cathey had voor de nieuwelingen in dit topic.
Afbeelding
Met Ber gaat het ook heel goed. Zowel psychisch als fysiek. Echt heel leuk om te zien ook. Ben zo blij dat ik toch heb volgehouden en niet definitief afscheid van haar heb genomen...
Afbeelding

Blijkbaar ben ik goed in het uitzoeken voor pony's voor anderen :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:06

Tine...sterkte met je schouder..waardeloos...
Hoop toch dat je misschien stalling vind met wat meer weidegang... zou groot pluspunt zijn.
Ollie en Ber zien er supergoed uit !!
Leuke foto's.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:36

mooie foto's vhu,fijn dat ze goed terecht zijn gekomen,ik volg mijn oude pony/paard ook nog steeds, behalve tara...die is foetsie....in wallonie houd de zoektocht op. -O-
tine: wat gaat je zoon goed met zijn ponys!
zag weer hussen aan het werk. <3
lees braaf mee maar lig nu ff onder een grote steen om jullie niet aan te steken vd griep of wat het mag zijn.(gisteren een aardige dag nu weer minder)
_-:(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:07

VHU wat een heerlijke berichten over Ollie en Ber!!! Sterkte met Cathey
HT beterschap!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:07

Wat vervelend HT sterkte ermee! En jij ook met je schouder Tine waardeloos als je niet kunt slapen.
Jammer dat je Tara niet meer in het oog hebt HT, was erg mooie pony trouwens.

In de zomer (bij deze stal aprilmei t/m oktober/november beetje afhankelijk van het weer) is er wel weidegang hoor, gewoon overdag, 's nachts op stal. In de winter deel je de paddocks. Met beetje geluk wil niemand ze erin/eruit halen en staan ze maar zo langer :P maar langer dan een uur of 4 buiten op zo'n paddock met niets is ook niets hoor, zijn ze het wel zat is mijn ervaring.