[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:48

Hai,...ahum,...mag ik hier ook een beetje meelezen en misschien een beetje mee kletsen?

Vandaag is mijn 3,5 jarige voor de 2e keer voor de wagen gegaan en ik wil me er toch eens een beetje in gaan verdiepen. Mennen dus. Wie weet wil ik er toch iets mee gaan doen.

Ik heb 2 Gelderse paarden waarvan een nu dus zadel en,...jaja Tuigmak gemaakt word op dit moment.

Dit was hem vandaag

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:11

welkom Natasjave,spannend 1 die tuigmak word gemaakt,heb je zelf ook wel gement?
hier vanmorgenvroeg al shamrock cocktaile cackatoo aangekomen....dames vonden het reuze interessant maar......hij is een beetje bang voor de dames......(gelukkig straks in het tuig oogkleppen voor dan ziet hij ze niet ha ha ) _O-
straks suns koffer inpakken: we gaan weer een weekendje naar Otterlo met de vereniging.
voor volgend jaar zoeken we een andere accommodatie,weten jullie iets leuke waar tegen de 30 personen en paarden in kunnen? :list:

NatasjavE

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:15

Nee ik heb nog nooit gemend. Ik laat hem zo op stal ook nog even door trainen....ik ga niet meteen de weg ermee op :') :')
Als ik ga mennen met hem,...eerst maar eens menles en mijn koetsiersbewijs halen.

Ben al stiekum naar menwagentjes aan het kijken op marktplaats.

Maar wat zou een goed eerste menwagentje zijn waarmee je in de bak eerst fijn kan oefenen en wie weet wel een mendressuurwedstrijdje zou kunnen doen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:17

Welkom Natascha! Wat spannend!

Hij is er al; beeldmateriaal!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:24

sorry avaluna ik kan geen foto's plaatsen...lukt me echt niet

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:44

Dat is nou jammer, HT; is vast een knapperd en hij leert nog wel om naar de meiden te loeren.

@Natascha: ik zou meteen iets kopen waar je mee verder kunt, dus niet iets "om te beginnen". Goed laten informeren en testen. .

Helaas gaat dochters menles niet door; jammer, had me er echt op verheugd weer wat paardenactiviteit te kunnen zien, achterom.
Begon super vandaag en wordt nu steeds meer een baaldag -O- , normaal begin ik dan eens met een overdosis chocolade, maar dat zal ik nu maar niet doen, dan groei ik nog dicht de komende weken :') .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:51

HT..alsjeblieft....t'is echt een knapperd !! <3 <3 hoop niet dat je het erg vind..even je fototje opgeslagen van fb..voor Ava.....
Hoe groot is hij ?
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:54

Welkom natasja...mooi paard..hoop dat jullie samen veel veilige menkilometers kunnen gaan maken..

Zo....ik ben op....hondjes trainen kwam toch iets harder aan dan ik dacht....maar..was genieten.. :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:10

@biancao: nou maar even rustig aan, dan.

oh, heel erg leuke pony! Die past hier ook wel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:11

Oeh wat een leuk vosje? Welsh Cob?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:35

Natasja welkom
Ht wat een knapperd <3 Hoe oud is hij?
Bianca: balen dat je lichaam zo reageert :(:)
Lanouska: doet aan krachttraining ~~}>

Zoonlief heeft net heel fijn gereden op Amerigo, nu maar eens eten gaan koken.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 18:23

@ tine Indd krachttraining maar 2 van de 6 pallets liggen er al in. Eerste 5 laagjes wil wel maar met de andere 5 moet je bukken om in de kruiwagen te doen. Dus zwaar voor de rug.
Maar morgen weer een ochtendje schoonmaken, boodschappen doen en dan voor controle met las Vegas naar de dierenarts.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:59

biancacoo:dank je wel voor het plaatsen,het is geen Welsh cob,maar een Welsh A van ongeveer 120-122cm en is 5 jaar oud, heeft al enkel en 2span gelopen maar voor het 4span was meneer veel te lui(kijk "dat" is een pony voor mij,na jaar in jaar uit op een knol te hebben gezeten die niet meer stopte,heb ik een controle-verlies-traumaatje gekregen) -:(- en sun is ook liever lui dan moe :Z dus hier geen concurentie in de marathons......of voor de laatste plaats! _O-

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:03

natasjavE: mag ik je 1 raad geven: koop een degelijke wagen,ook een goed tuig,want als je een ongeluk krijgt doordat er iets afbreekt of knapt vergeef je het jezelf nooit meer.dan maar iets langer sparen, sommige dealers verhuren/leasen ook wagens.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:07

Bedankt voor het welkom en de tips. Ja deugdelijk materiaal. Lijkt mij wel een waardevolle.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:10

Welkom natasja. Mooi paard in het tuig.

Paul heeft de smaak te pakken met tweespannen.
Morgen gaat de pension fjord naast janouk voor de marathonwagen.met ons nieuwe tweedehands lak leren tuig met messing ornamenten. Hier op bokt gescoord voor een geinig prijsje.
En na een flinke pot vet, ziet het weer netjes uit.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:13

Wat leuk, janouk!
Tuig klinkt mooi!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:26

gaaf paul aan de 2span (ik had hem al wat zitten opjutten laatst:zet die fjord ernaast) :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:36

Nieuwe uitdagingen hier..haha..leuk paul tweespan !! foto's !! *-:) *-:)
Ht, klinkt goed ! kan me voorstellen dat je een stabiel paardje gezocht hebt !! ik hoop echt dat het goed klikt allemaal !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:06

Sinds Snuitje en Bente hoef ik ook geen hittepetitje meer voor de wagen hoor. Beetje door willen lopen wel maar niet dat gedram en gezenuw niets voor mij.

Mooizo'n Gelderse in het tuig!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:12

Mooie gelderse in het tuig.
Ht mooie nieuwe wat een pracht manneke, dat is er een die mij meteen inpakt op de foto, hoezo vosgek.
Avaluna, baaldag hopenlijk trekt je dag weer een beetje bij.
Die hittepetitten hoeven voor mij ook niet snel mag, maar wel controleerbaar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:03

Goedemorgen.
Fijne dag allemaal !

Dit weekeind grote sledehondenwedstrijd in knegsel. De kivo kempentrail.
Ik zal niet meedoen..maar is een erg mooie wedstrijd. ....en gesponsord door jawel..kivo petfood vlees.
Die waren gisteren op tv bij keuringsdienst van waren..enige positieve over voeding han honden wat er in het hele programma te vinden was.

Nou. .......ga hondjes buiten laten en eten geven...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:15

Goedemorgen
Ik vind het leuk te lezen hoeveel er te doen is in de sledehondentrainig. Voor ik jou leerde kennen, was dit een onbekende wereld voor mij.

Dit is het tweespan tuig. Geheel compleet voor 200 euro, daar kon ik mij geen buil aan vallen.

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:46

Er zijn wel meer dan 100 starts...tussen 9 en 11 uur de grote teams. Persoonlijk vind ik dat het mooiste om te zien...straks op de pc even je foto kijken..op telefoon lukt dat niet..

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:15

Goedemorgen Allemaal :wave:

HT nieuwe knappe Pown <3
Natasja welkom :wave: en inderdaad een degelijke wagen en tuig nemen :j
Ava weet gelukkig wanneer haar pinnen uit haar been mogen *\o/*
Lanouska en Baudhy op wedstrijd aankomend weekend, succes allebei :D
VHU wil geen racemonsters en zenuwbobbels meer......beetje jammer heb nog een beetje energie en zenuwbobbelig in de aanbieding van mijn Pown :+
Janouk heeft een laktuig voor de fjord op de kop getikt.
Biancacoo brengt iedereen nieuwe informatie over de sledehonden :D Hoe gata het verder met je bekken?
Tine heeft een uitmestpoes :+

Verder weet ik het even niet........Gem is op vakantie......er was ook nog iemand terug van vakantie, oh Ja Ips......is alles weer goed met de oortjes? verder voor iedereen die ik vergeten ben een Y;( of :(:)
Oh ja voor Maisie ook een Y;( want ze kan morgen weer niet uitslapen dankzij mij :o

Morgen hebben we weer dressuur en vaardigheid, heb er door al die druktes op mijn werk helemaal geen zin in eigenlijk, maar doe toch maar mee. Weet zeker als we gereden hebben dat ik het toch wel leuk vond O:)
Gister zat ik mij ineens te bedenken dat we toch wel veel mensen niet meer zien in het topic......hoe zou het met Frensie en de kleine wezen en die gezelligerd die tijdens haar zwangerschap zo allergisch werd voor haar paard (ben haar naam ff kwijt) en zo zijn er volgens mij nog wel een paar.

Moet zeggen ben ook niet altijd zo actief, maar vind het toch wel leuk om mee te lezen en af en toe is een berichtje achter te laten.........wat een gek ding, plaatst die zomaar mijn bericht zonder dat ik dat al wilde :')