[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:52

Dan houdt het op he. Vind het wel erg vriendelijke bitjes en werk er met longeren zeker zelf ook graag mee. Rizanta loopt aan de longe en onder het zadel ook op een dubbel gebroken trensje.
Bij Alwyn had ik eerst ook een trensje en dubbelgebroken trensje erin hangen omdat die zo gevoelig was / is op zijn mond. Maar hij wurmde elke keer zijn tong er tussendoor. Op een gegeven moment had ik de trens zo ongeveer tussen zijn oren hangen en nog kreeg hij dat voor elkaar :roll: Toen bokkenbitje geprobeerd, maar die heb ik meegegeven met B485 :+ nu loopt hij wonderwel best lekker op een liverpooltje, gewoon zo'n simpele rechte met losse scharen, zonder tongboog. Had hem die vorig jaar ingedaan ging hij zowat steil de lucht in, maar nu kan hij het blijkbaar wel hebben.
Nou ik probeer mijn verslaving weer in te dammen :evaw:

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:02

ok, heb agradi gebelt.
De longeersingel is er sowieso wél.
voor het halster heeft ze de leverancier gebelt en die zegt dat ze het op 28 april al ontvangen zouden moeten hebben.
maar agradi heeft het dus nog niet.
er word nu nagekeken wat er mis is gegaan en hoe of wat en dan krijg ik een mailtje.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:03

kun je niet alsnog de bestelling annuleren en ergens anders doen? :=
ik zou 't al helemaal gehad hebben :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:09

dat halstertje kan ik nergens anders vinden.
anders had ik dat wel gedaan.
en de longeersingel van agradi in maat Pony schijnen wobbe en ivy ook te passen.
dus het word lastig allemaal.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:37

Tine: ik zou ook de zenuwen hebben gehad hoor! Maar goed, je hebt het goed doorstaan:)

It: Had er al klaar mee geweest, maar als je het toch wilt kun je niets anders doen dan vaak bellen en afwachten.. Meld gelijk even dat hun reputatie hier op bokt niet zo best meer is door dit soort geintjes.
W.b. het bitje, zie ik hem ook liever een gaatje hoger, maar goed als dat niet gaat, houd het inderdaad op.

Naaltje: fijn dat de bultjes al wat minder worden!

B485: Als je recreatief blijft mennen vind ik je tweespan gewoon harstikke leuk samen.. van voren zie je sowieso geen verschil. Onderling klikt het ook perfect, dus ja.. wat dat betreft zou ik dan niet meer twijfelen. Nu nog de echte klik tussen jou en snuit vinden, want dat is natuurlijk ook belangrijk..

Vanmiddag maar weer trailer laden oefenen. Ik wil haar graag alleen kunnen laden, maar ik twijfel of ik haar leer dat ik er voor uitstap en dan dr hekje dicht doe achter dr, of er achter uit stap en het hekje dicht doe. Tot nu toe duikt ze gelijk mee naar achteren als ik een stap naar achter doe. als ik er voor uitstap en om de trailer loop blijft ze staan(quasi los), dus mn voorkeur gaat op het moment daar naar.. Wat zouden jullie doen?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:28

Citaat:
Vanmiddag maar weer trailer laden oefenen. Ik wil haar graag alleen kunnen laden, maar ik twijfel of ik haar leer dat ik er voor uitstap en dan dr hekje dicht doe achter dr, of er achter uit stap en het hekje dicht doe. Tot nu toe duikt ze gelijk mee naar achteren als ik een stap naar achter doe. als ik er voor uitstap en om de trailer loop blijft ze staan(quasi los), dus mn voorkeur gaat op het moment daar naar.. Wat zouden jullie doen?

Ik deed die stap met een leadrope/longeerlijn. Kun je zelf kiezen of je er voor uit wil, of liever langs je paard naar achteren wil lopen (voordeel met voor eruit is dat je paard minder in de verleiding komt om achteruit met je mee te lopen, nadeel is natuurlijk dat je het niet ziet gebeuren als ze toch gaat lopen)
Longeerlijn als leidtouw, mee naar buiten door het deurtje of om de voorstang heenslaan en mee naar buiten langs achteren en als je paard dan achteruit stapt, kun je net ff druk zetten zodat ze merkt dat dat niet kan maar als er paniek uitbreekt kun je wel direct lijn geven :)
Ik vind het zelf het fijnst om zelf helemaal buiten de trailer te blijven: Naast de klep gaan staan, paard naar voren sturen, stang erachter, klep dicht en dan door de deur naar binnen om mijn paard voor vast te maken :)

Bitje mag inderdaad een gaatje hoger IT, en wat heb jij een hoop geduld met agradi zeg! Wauw!
Leuke foto's van petra en snuit. Heb in het topic mn reactie geplaatst :)
Tine heel veel respect dat je er tóch op bent blijven zitten. Moet je nu een hoop moed bij elkaar verzamelen om volgende week weer te gaan of valt het toch mee? Halster over het hoofdstel in de trailer lijkt me een goed idee, ik zou zelf wel de teugels eraf halen tijdens de reis en die er dan aandoen voor je hem de trailer af haalt :)
Naaltje, bedankt voor je berichtje. :) Fijn dat het met dids al wel beter gaat.

Sun is nog niet goed.
Overleg gehad met mn DA en besloten dat hij 5 dagen op pijnstilling en ontstekingsremmer gaat, en dat hij ook even apart komt van de rest omdat Storm (en Zoë en Eefje ook trouwens) hem behoorlijk uitdaagt en hij zo zn rust niet krijgt. Hij staat nu in de paddock samen met de hoogdrachtige merrie; kwam wel goed uit want anders staat die ook zo alleen en zij laat hem helemaal met rust maar zo is hij toch niet helemaal alleen.
Bah, baal er wel flink van. Heb vandaag maar uitgebreid staan poetsen en maantjes en staart geplozen en toen stond hij er echt zo bij van "en nu gaan we iets doen!" en dan kun je niks doen... :(:)

groetjes, lacuna

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:30

Ik heb het met de agradi ook een keer gehad, had ik stiften besteld en schrikdraadpaaltjes, en omdat 1 maat plaatjes er niet was kreeg ik de rest ook niet... :+
Dus toen had ik wedstrijd, heb nog snel stiften ergens anders moeten kopen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:31

:*

ik heb hoofdpijn en wil heel graag even inspiratievol aan de slag voor m'n verslag..
Zo maar even beneden balletje gooien met m'n gejatte hond, en dan aan de slag..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:00

goedemiddag allemaal ben ik weer

ik ben nog een beetje brak want jaha we zijn met het werk naar disney land parijs geweest van zondag op maandag nacht om half 1 vertrokken en we waren vanochtend om 5 uur weer terug in stadskanaal super vermoeiend natuurlijk maar we hebben het reuze naar onze zin gehad en ik heb een erg leuke dag gehad (alleen was de mc niet te vreten)

ik ga nu richting coevorden me paard ohz rijden en dan vanavond weer helpen met hindernissen bouwen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:41

@ Lanouska: op wat voor brandstof loop jij???
@ Lacuna: ik doe het hoofdstel pas aan in de trailer als we op bestemming zijn, dan nog weer even halster erover om hem op zadelplaats vast te zetten. Ik ga niet met hoofdstel in rijden met de trailer. Althans, zo heb ik het bedacht. Moet nog kijken of dat in de praktijk werkt ;) Balen dat Sun nog niet goed is.
@IT: herken je frustratie heel erg goed. Blijft hopeloos bij Agradi, maar ja, ze zijn wel goedkoop en hebben soms dingen die elders niet kunt krijgen. Ik zie bitje liever ook 1 gat hoger.
@ Naaltje: fijn dat bulten weggaan. Rembrand heeft hier nu dikke bult bij zijn keel, oorzaak heb ik gevonden, zo'n smerige teek.
@ B485: ik zal je topic zo eens gaan bekijken.

Behandeling van Rembrand viel me mee. Was niet zweverig ofzo. Ze vond ook dat destijds de juiste behandeling is gegeven met de electro-therapie. Ze zei ook dat ik die nu misschien ook nog moest gaan toepassen, ze weet niet of zij dat kan verhelpen. Na de behandeling liep hij anders. Het klonk heel anders (kon het natuurlijk in mijn eentje niet zien) Hij moet nu weekje vrij krijgen, maar omdat R zich dan heel zielig voelt gevraagd of ik met hem mag wandelen. Blijkt dat heel goed te zijn, dus we gaan nu iedere dag poosje wandelen en ik ga hem ook nog masseren op dat linkervoorbeen. Kijken of we de boel daarmee gestimuleerd krijgen. Vrijdag moet ik bellen hoe het gaat. 17 mei krijgt hij nog een behandeling en dan zou het goed moeten zijn.
Wordt dus vervolgd. Heb er in ieder geval wsl weer een sponsor voor de vereniging bij, waar zo'n bezoekje al neit goed voor is hihi

Moet nu nog gaan lunchen en boodschappen halen.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:05

@ tine, vanmorgen toen ze bij mij kwam om samen mijn pony te trainen, liep ze op bananen en 7 up. misschien dat dat dan haar geheim is. Haha

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:14

@ IT: Ik had 27 ferbuaire een deken, een tuigophangding, 2touwen, antiklit besteld. 2 tot 10 dagen levertijd. Op 4 maart was alles er behalven het tuigding. Gisteren krijg ik een paket met alles erin maar niet het tuigding :?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:14

naaltje: had dids het al voor je wedstrijd? anders kans op bacterie in het waterpartij waar je doorheen ging.
wij hebben ooit op een stal in de natte rijbak een bacterie gehad,ook rare pusbulten op de benen.
longeersingel maat pony bij agradi is best wel klein hoor, had hem voor sun gekocht,maar ringen hangen ergens bovenin,tiamo past hem beter.
bijzetteugels zijn daar weer erg groot maat pony,heb wel 20 gaatjes bijgemaakt :j
had gehoopt ook shetmaat ongeveer net als die longeersingel.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:16

die bacterie zou ook kunnen, maar dan is het gek dat het ook op zijn schoft etc zit.. De waterbak was op kogel-diepte..

@rhine; ook al agradi trouble :=
@lanouska; bananen en 7up zijn jouw geheim lees ik? *gaat banaan eten*

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:36

Nou bananen en 7-up neem ik nooit dus dat ga ik ook maar eens proberen..:P

Tine: Ik hoop dat het rembrand gaat helpen zo. Wandelen is op zn tijd ook leuk met paard..:)

Lacuna: Jij beschrijft precies mijn methode met een longeerlijn om de stang en dan naar achteren. Maar ik merk dat als ik er voor uit ga, ze beter blijft staan. Uiteindelijk lijkt het mij ook fijn als ze gewoon zelf loopt en ik het hek dicht kan doen en dus niet mee naar binnen hoef, maar ze vouwt zich in no time dubbel en staat dan achterstevoren:P. ik moet dus wel mee om dr eerst vast te zetten. dus had me echt ingeprent dat ik achteruit ga en zij moet blijven staan.. maar heb bij vooruit eruit, omlopen en hek dicht doen op de een of andere manier een beter gevoel.. weet niet zo goed waarom, want ik vind het zelf niet het meest logische.. ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:00

Diddle vind ik eng doen in de trailer := dat wordt net zo'n bommetje, wil meteen naar achter etc.. En ik vind het dan ook nog spannend _O- ooit gaan we dat vaak oefenen :j

Heb fotos van Equipemaatje haar groom
wil er even een paar laten zien aan jullie ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:D :+:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:50

naaltje die laatste foto is leuk !!! leuk om jullie zo in actie te zien, lijkt me leuk om te doen, trec.

lacuna, :(:) voor jou en Sun, balen dat hij nog niet goed loopt.frustrerend voor jullie allebei. vooral als hij wel wat wil doen...

IT, lastig met de hoogte van een bitje, maar als hij niet raar kauwt en op deze manier het bitje wel goed accepteerd, dan moet je daar een goed gevoel bij hebben en dat zo doen !

Vanavond melody longeren denk ik, ze heeft een erg bolle buik na haar weekeind rust en lekker veel gras. :+
Morgenavond menles bij de club.

Agradi, daar heb ik nog nooit iets besteld, vind het er zo vaag uitzien allemaal...als je dan wilt ruilen ben ik bang dat het niet kan.

Tine, ik duim voor jou en Rembrand !!!

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:54

@bianco, kom je dit weekend ook kijken in Bronneger??

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:56

Naaltje: wat heb je toch een heerlijke pown!!

Heb bananen gekocht, maar 7-up lust ik niet, dus ga maar wat anders proberen :Y)

Ga zo Thabor naar huis halen en voor het eerst het tuig opleggen. Is nu nog erge puppy, dus zal tuig wel heel erg moeten aanpassen. Eerst maar even de gaatjes van Rembrand noteren, anders wordt het straks helemaal een puinhoop.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:02

Bettepet : Dat wil ik wel heeul graag ja, kijken in Bronneger...... maar moet even overleggen met manlief !
Start je zaterdag en zondag allebei om 9 uur, lekker op tijd !? zaterdag dressuur en vaardigheid en zondag marathon ?
Of heb je nog hulp nodig ?

Ha, Tine, maak je wel foto's van Thabor in tuig !! wij zijn errug benieuwd !!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:20

welke brandstof ? Ik weet het niet
heb wel vanacht toch aardig geslapen in de bus en vanochtend van 5 tot half 11 en inderdaad vanochtend met bettepet mee geweest met trainen en vanmiddag de stallen gedaan en uzma ohz gereden ging heeld goed.. Gister heeft H uzma gedaan voor de kar met een ander bit liep goed zei die.. Zit nu op de bank voor de tv in coevorden we moeten nog eten maar kak nu wel in

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:25

gek lanouska := ;)

Ik heb net de hond uitgelaten :D Ga 'm zo maar terugbrengen :o
Vriendje is onderweg naar huis vanaf cursus, dus we eten laat..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:41

Had graag een foto gemaakt van Thabor in tuig, maar ben alleen, dan lukt me dat niet. Zo handig ben ik nu ook weer niet, dubbele longe, zweep, groot fototoestel..... nee, lukt niet. Maar ik hoop dit weekend nog een herhaling te doen.

Het tuig staat hem heel goed. Hoefde niet veel te veranderen. Hij reageerde helemaal niet op de staartriem. De broek kende hij wel door het longeren met dubbele lijn. Borsttuig reageerde hij ook niet op. Had de strengen door de broek gedaan en de broekriemen aan schoftje vast. In het begin liep hij wel wat kort, maar toen hij ontspannen ging lopen, wat niet lang duurde, ook draf en galop gedaan. (had gewone hoofdstel in hoor, niet alles tegelijk) Hij heeft zo lekker lopen sjouwen, was ook flink aan het schuimen. <3 <3 <3

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:56

Goh, goeie, die bananen en 7up ga ik ook maar eens proberen. Zit geen cafeïne in toch, dus dat kan dan mooi in plaats van de cola en de koffie. :D

Oeww, hebben we dan weer mooi gemist, knappe Thabor in het tuig!
Ik vind dat we hier een nieuwe regel in moeten stellen en elke keer als er iets "nieuws" gebeurd, je moet zorgen voor een fotograaf :P
Bedenk me nu dat ik dan ook al heel wat meer foto's van storm had moeten plaatsen en das me ook niet gelukt... ik trek mn voorstel weer in ;)
eigenlijk best een idee om morgen eens foto's van mn jongste knul te maken. :)

Die laatste Diddle foto is het leukst! <3
Meer mensen met agradi-trouble. het is inderdaad dat het vrij gunstig geprijsd is, en dat ze soms net dingen hebben die ik nodig heb, maar ben er ook echt niet over te spreken. Duurt overloos voor ze wat verzenden en vaak klopt er dan ook nog eens geen hout van.

Nou, ik ga mn afwas doen, zucht, zit hier eigenlijk alleen maar tijd te rekken.
Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:49

jammer dat we geen fotos hebben nu tine!! :D ben ook wel heel benieuwd!

Lacuun; :(:)

Ik heb ook de fotos van de fotograaf gezien, van tijdens de TREC, maar ik blijf spammen hier :P