[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:43

Bij mij 2 weken geleden ook ;) .

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:28

janneke584 schreef:
Vandaar. En dit was de 1e keer sinds april dat ik de verkeerde kant opging...

ze hebben de strafpunten gelijk getrokken met de dressuurstrafpunten in samengesteld vandaar de -5
komt hard aan een vergissing nu

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:36

Oh dat is wel balen zeg!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:41

Het gelijk trekken is wel zo duidelijk.

Mijn voorlezer voelde zich wel banketstaaf, we hadden de juiste proef nog besproken lopend naar de ring toe. Ach, ik had nog steeds winst en bleef daardoor nog steeds 3 van de 4. En nog belangrijker, ik had super fijn gereden! Dus wat maken mij die punten uit.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:54

Ik had geen winst, maar met de 5 punten erbij ook niet :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:02

Dan is het een wijze les en jammer maar helaas. Volgende keer beter.
Dat had ik ook, ik ging van 191 naar 186 en beide punten waren geen prijs. Ik was al zo trots op mijn puppy paard die echt heel fijn liep, dus die punten boeide mij echt niet meer.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:00

Het was ook mijn Z debuut voor mijn pony en de 1e keer dat ze weer mee was na het veulenen, dus punten maakten mij ook niet uit. Heb inderdaad gewoon lekker gereden, maar de jury vond het niets (het was ook nog niet goed genoeg)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:40

Jammer genoeg, komen we niet in Leek. Ik heb wat problemen met mijn lijf. Ik zit al in het traject van het ziekenhuis. Het komt vast goed, maar het heeft wat tijd nodig.

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:19

Ik ga zondag vaardigheid starten op Rhoon, zag paar bekende namen staan! Wordt vast gezellig!

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:17

Ik ben morgen ook in Rhoon cleej! Ik had je al op de lijst gespot :p Start ook alleen vaardigheid met beide ponys :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:29

Ik had gisteren met Samoerai mijn debuut in de vaardigheid. Ze reageerde helemaal niet op de kijkerige dingen of muziek. Alleen was standje (midden)draf er niet meer. Ze was moe en ging in een verzamelde galop. Wat niet alleen tijdoverschrijding opleverde (in 2e parcours) maar mij ook zo afleidde dat ik een fout parcours reed. Dat heb ik in al die jaren nog niet gedaan bloos bloos. Dus een prachtig debuut met 2 verliespunten :+ _O- . Volgende week mogen we weer. Eens zien of we dan in ieder geval een goed parcours kunnen sturen ;)

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:55

Arghh balen Tine!!!
Weer allebei een ervaring rijker!!!
En volgende week rijden jullie die vast weer goed!!!
Zag je ook staan met jou bontjes Lara!!! Leuk!!
En mooie oefening voor de hippiade

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:16

Ach, vaardigheid is een spelletje, kan er niet zo mee zitten. Het was voor haar pas de 3e keer dat ze uberhaupt pilonnen had gezien. Het is dan jammer dat je met een groene pony al gelijk M moet starten, maar het kan me verder ook niet zo schelen. Het is gewoon zo leuk om te doen. Komt wel goed.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:43

Jaa zeker mooie oefening daarom gaan we ook :p Zat alleen vandaag wel in de stress, een band was lek maar gelukkig nu niet meer!! :)

Het is idd maar een spelletje (wel een erg leuk spelletje) en idd die regel blijf ik een beetje apart vinden! Maar komt idd vast wel goed :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:45

Oh. sjips.. is Rhoon morgen... gemist... nou ja geen ramp.. ben toch soort van ondergedoken en buiten werking.

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 08:23

Onderbroken en buiten werking?!?!?!

Ik vind die regel idd heel vreemd!!! Het betekend altijd dat je moet jonge pony/paard hogere klasse moet starten. Maar vanaf 4 jaar mogen ze pas mee doen, maar of dat L of M dat maakt dan weer niks uit. Zelfde in de dressuur!

owh nee!!! Lekke band is verschrikkelijk!!!
Maar gelukkig is de band gemaakt!!!
Tot vanmiddag!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:16

Als je zelf hoger gereden heb mag je geen B dressuur of L vaardigheid starten. Ik heb dat probleem ook. In de dressuur geen ramp, vaardigheid is vaak toch wrl wat lastig in het begin.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:12

Dressuur vind ik ook niet zo erg. Die B proeven zijn wel erg saai ;-) Maar vh vind ik wel een ander verhaal. Maar goed, dat zie ik toch meer als een spelletje.

Startlijsten voor het DK zijn bekend.

Ik mag met Samoerai als 2e in de ring. Dan is het nog lekker rustig bij het inrijden (hoop ik, want er liggen 8 dressuurringen....). Zoonlief mag als laatste van zijn rubriek rond 12 uur en ik mag dan nog met Amerigo aan het eind van de middag vh starten.

Er zijn zo ontzettend veel deelnemers dat we nu voor het eerst in het noorden ook een startlijst voor de vh hebben. Erg verstandig van de organisatie, anders zou het denk ik wel een bende worden met lange wachttijden.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:01

Dennis schreef:
Als je zelf hoger gereden heb mag je geen B dressuur of L vaardigheid starten. Ik heb dat probleem ook. In de dressuur geen ramp, vaardigheid is vaak toch wrl wat lastig in het begin.

ik moet dat ook opzoeken weet dat ik inderdaad L dressuur moet starten met mijn nieuwe pony omdat ik geen b mag starten maar weet niet hoe regel met leeftijd en vaardigheid is.
Mijn nieuwe pony is momenteel 4 jaar en volgend jaar pas 5

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:55

Flurk schreef:
Dennis schreef:

ik moet dat ook opzoeken weet dat ik inderdaad L dressuur moet starten met mijn nieuwe pony omdat ik geen b mag starten maar weet niet hoe regel met leeftijd en vaardigheid is.

Wat voor pony heb je erbij? Ga je tweespan rijden?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:11

Patricia_86 schreef:

Wat voor pony heb je erbij? Ga je tweespan rijden?[/quote]
begin opnieuw met 4 jarige fjord

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:08

Wij hebben hier nu iets raars op de DK, de organisatie gaat tegen het advies van de KNHS in en splitst de B en L ponydubbelspannen in de dressuur en zet ze zelfs in verschillende ringen. Nu zeggen zij er gaan twee van de B heen en twee van de L. Volgens de verdeelsleutel mogen er echter maar twee heen van de B/L dubbelspannen, heb al een mail gestuurd of de gehele verdeelsleutel misschien gewijzigd is, want vind het maar raar.
Het gebeurde andere jaren wel eens dat de lege plekken opgevuld werden na de DK's en dat je dan nog een mailtje kreeg of je nog wilde komen, maar zijn er nu echt zo weinig B/L dubbelspannen die zich geselecteerd hebben dat ons district nu al het dubbele aantal mag afvaardigen?
Daarbij zijn er 4 B combinaties en 6 L combinaties, bijna de helft mag nu heen dus, als ze een winstpunt rijden tenminste.
Ik heb trouwens de meesten de laatste tijd wel zien rijden en weet ondertussen dat er in de L veel meer kwaliteit zit dan in de B. Er zijn in die L in ieder geval drie/vier hippiade waardig (nieuw woord ;)) in de B is het allemaal wat kwalitatief minder (ook op B niveau)
Hebben ze in de andere districten ook op deze manier geselecteerd of hebben die toch het advies van de KNHS gevolgd?
Wij rijden gelukkig zelf niet in deze ringen/rubrieken, maar volgens mij gaan er mensen benadeeld worden door handelswijze.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 06:56

Ik heb weleens gehad dat 60% rijden al een ticket opleverde.
Zuid is heel dun bezaaid. Plekken opvullen klinkt logisch. Ook ivm kostenpost.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:51

vanaf wanneer mag je niet meer op je jonge pony b dressuur en l vaardigheid starten? wat moet je met je andere pony hebben gereden dan?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:03

Als je Z dressuur hebt gereden, moet je daarna L of hoger starten.