[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:07

Wat Nanda zegt klopt wel. Wij hebben al eens eerder een klasse 3 uitgeschreven en Vincent was toen de enige deelnemers. Dat vond hij niet zo leuk, wilde graag wat tegenstanders en hij gaf toen aan wel klasse 2 te starten.

De tip van de lussen neem ik mee. Als we de klasse 3 over de route van de klasse 1 en 2 kunnen laten lopen (als dat lukt met de afstand) dan moet het wel goedkomen, dan hoeven we alleen wat extra km-bordjes te zetten.
Ik neem dat mee naar de eerstvolgende vergadering.

Persoonlijk vind ik het echt van de zotte dat je de deelnemers gaat verplichten om de route mee uit te zetten. Als ze het vrijwillig aanbieden dan zeg ik oke, maar om dat nu als harde eis te stellen :n

Gisteren naar Indoor Panningen geweest. Instructeur/stalhouder reed mee en is districtskampioen geworden :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 13:18

Jammer dat er nog zo weinig animo-starts zijn voor hogere klasses.

Hier nog steeds niet uit wat ik doe...

Ene kant startkaart leuk dan kan je hoger op rijden. Andere kant weet ik ook niet wat er na de zomer allemaal op mijn schouders komt gezien we dan officieel alleen op de boerderij wonen.

Dan denk ik weer ach doe gewoon impuls.. maar dan zie ik bijv bij IJsselstein dat de impuls weer 9,5 km korter is. 20 km vind ik toch wel weinig :P Stom he.. kom er dus niet uit..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:33

Lastige keuze Laura.

Ik zat nog eens bij de andere organisatoren te kijken.
Ysselsteyn heeft een klasse 3
Teteringen onder voorwaarden
Wateren heeft een klasse 3
Etten-Leur waarschijnlijk ook een klasse 3
Onstwedde niet zover ik nu kan zien
Hellendoorn ook een klasse 3
Boxtel (als dat dit jaar door gaat) verwacht ik geen klasse 3.
Dat zijn toch vier wedstrijden van zeven waar een klasse 3 uitgeschreven wordt. Dus op zich zijn er wel wedstrijden maar zijn er weinig deelnemers die ook daardwerkelijk de overstap van 2 naar 3 willen maken (althans, dat denk ik).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:22

Klasse III kun je ook pas gaan rijden als je gewoon al heel veel kilometers in de benen hebt met je pony. Dat kost jaren. Daar de sport maar klein is zul je altijd met een klein aantal deelnemers te maken hebben. Kun je denk ik beetje vergelijken met klasse IV van de endurance.

Ik vind het heel bijzonder dat hulp bij organisatie van een wedstrijd als voorwaarde wordt gesteld :? vind het niet meer dan normaal dat als je een bepaald soort wedstrijden rijdt, je een of meerdere keren in een jaar meedoet als vrijwilliger. Maar dat is juist de wedstrijd die je niet rijdt omdat je simpelweg niet ten kunt rijden en vrijwilligen op een dag of de dag er voor / er na (laat ik het zo zeggen: ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten regelen :7 ).

Denk ook dat je voor de belasting van je pony's niet elke maand een klasse III kunt rijden eerlijk gezegd ... met endurance vind ik persoonlijk meer dan 50/60 zo ongeveer echt zwaar worden, denk niet dat we ooit (naja, wie weet maar denk het niet) naar de klasse III gaan, al helemaal niet op een tweewieler schat ik zo in. Vind klasse II lang zat :+ en dan heb ik het over mijn ervaring van ongeveer 10 jaar geleden, nu met 10 jaar en de nodige blessures verder is het helemaal maar afwachten hoe het lijf gaat reageren met meer km's maar .... we proberen het zeker :D

Rivaldo, je kunt altijd zeggen ik weet niet wat zus, of wat zo, dat weet je dan toch pas en dan ben je weer een half jaar verder. Plannen is al niet makkelijk in het gewone leven met paarden is het helemaal lastig want er komt altijd wat tussen (soms negatief, soms positief), dus als je er zin in hebt zou ik het gewoon doen. Die paar tientjes van de startkaart tja, dat is zo met sport. Anders blijf je met de korte klasses zitten.

Hier nog geen goede sulky/tweewieler gespot (lees: ons budget :$ ).

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:14

Teteringen wilde tweemaal lus twee doen maar dan is het direct 70 km eind april. Omdat dit nog iets te heftig is voor de start van het seizoen, is er wat meer werk omdat het dan op 60 km uitkomt. Teteringen is wel een parcours wat afwisselend en fijn is om te rijden, er zitten stukken in waarbij we even wat op adem kunnen komen. Voor ons als beginnend klasse 3 is dit prettiger, ik wil in dit seizoen nog geen moeilijke parcoursen mennen in de drie.
Onstwedde schrijft geen drie uit, dit klopt.
Wateren kunnen we niet mee rijden ivm vakantie en voor ons is het parcours nog te heftig voor startend klasse 3. Ik wil de pony's niet helemaal overvragen en daarom is dat nog een brug te ver voor ons.
Etten-Leur is ook afwisselend hard en zacht, afgelopen jaar zat er wel een heftige lus in die wij vier keer over moesten. Maar het is het proberen waard want er zijn ook stukken dat ze en we bij kunnen komen.
Hellendoorn twijfelen we nog over, dat zal afhangen van dit seizoen en hoe het allemaal verloopt. Het is een super wedstrijd en heel mooi parcours maar ook best zwaar met dat stijgen en dalen. Of we dat al moeten doen zal afhangen van meerdere factoren.

Dus we kijken vooral naar wedstrijden die iets vlakker zijn en ook hardere stukken in de route hebben zitten, dat vindt ik eerlijker naar de pony's toe. We zullen zeker niet constant de klasse 3 starten, dit vindt ik te heftig voor ons en de pony's. Het is toch 70 km wat je met elkaar moet volhouden en we weten gewoon nog niet hoe we dat gaan ervaren en beleven. En inderdaad er wordt aardig wat afgestuiterd op een tweewieler maar ook op een vierwieler, dus het is hoe dan ook voor alle partijen een sport om het netjes vol te houden.

De komende tijd wordt druk besteed aan de trainingen en we zullen zeker regelmatig moeilijker terrein opzoeken om te trainen, anders wordt het hoe dan ook te moeilijk.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:42

Tynie, de klasse 3 bij ons is 58,5km. 13.5km langer dan de klasse 2 die je bij ons gereden hebt. Wellicht helpt je dit nog in de afweging om bij ons de 3 te gaan rijden :D

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:02

Heerlijk om al jullie plannen te lezen. Het lijkt mij zo gaaf om een wedstrijd te starten. Dit jaar gaat het nog niet gebeuren, maar ik ga er alles aan doen zodat het volgend jaar wél gaat gebeuren! :) ik word zo enthousiast van jullie verhalen *D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:51

Ik ga mijn best doen Bianca hihi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:16

OK ik begrijp nu dat de afstanden bij mendurance anders zijn dan bij endurance. Bij endurance gaat klasse 2 40 - 80 km namelijk.
Dus als ik aan 3 denk is dat 80 plus wedstrijden...
Naja hoe dan ook het is een heel eind _/-\o_

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:34

Klasse 2 is max 49,99 km en klasse 3 max 69,99 km.
Ligt dus iets lager dan bij de endurance ;)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:03

Zouden ze bij de endurance ook aan mogen houden zou er dan een klasse 5 bij kunnen komen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:57

Bij endurance ligt het ook internationaal vast geloof ik ... zal FEI regel zijn of zoiets? Weet niet of mendurance FEI geregistreerd is.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:07

Bwuh wat een vies weer! Ik heb echt geen zin om de deur uit te gaan. :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 17:25

ik volg je helemaal linsa. Vanmorgen wel even naar mn poetsadresje gegaan maar daarna enkel buiten geweest voor de vuilnis buiten zetten :P
Voordeel is wel dat ik vandaag ook deels had ingepland om eindelijk is de kerst op te ruimen. Ben dus wel even lekker aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:49

Nou de paarden hier kunnen zwemmen. Rogan staat heelde dag al binnen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 17:51

Ik heb ze bij de buurman gezet van de week, hun winter paddock met stal wat nagenoeg altijd droog is is zelfs helemaal blub.. Bij de buurman ligt het land wat hoger en is nieuw aangelegd waardoor de grond ook nog niet zo vast zit en loopt sneller weg. Maar brrrr troosteloos weer..

Blingh ik was eerst nog van plan je een pb te sturen om samen te mennen, maar denk dat ik van suiker ben :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:23

L_Rivaldo schreef:
Ik heb ze bij de buurman gezet van de week, hun winter paddock met stal wat nagenoeg altijd droog is is zelfs helemaal blub.. Bij de buurman ligt het land wat hoger en is nieuw aangelegd waardoor de grond ook nog niet zo vast zit en loopt sneller weg. Maar brrrr troosteloos weer..

Blingh ik was eerst nog van plan je een pb te sturen om samen te mennen, maar denk dat ik van suiker ben :Y)

Sinds ik de Eersel postel in 2013 gereden heb in de regen ben ik echt anti regen :') We gaan snel een keertje, hoewel het mennen in de duinen nu niet optimaal is liggen nog veel takken op de paden.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:28

Ben ik nou de enige die gewoon getraind heeft in de regen Haha. Het is ook geen lolletje maar ja het schema roept hè. De pony's waren ook niet zo blij met me. Moet zeggen dat ze desondanks hun best hebben gedaan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:00

Ja tijnie je bent een geval apart haha _O- Nee grapje heb juist heel veel respect hoe je het allemaal doet ;)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:20

Zo, respect hoor! Ik ben normaal ook niet echt vies van regen ,maar ben net over een griep heen aan het komen, dus doe het even lekker rustig aan :) de pony's vinden dit weer ook maar niets, veel te nat en te glibberig. Hopelijk is het snel zomer *D

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:47

Ik ben zo aan het zoeken voor mendurance wedstrijden. Kan iemand mij een link geven voor de wedstrijdkalender? Ik heb tot nu toe Ysselsteyn ingeschreven, teteringen wil ik ook nog doen, wateren is twijfel (meer dan 3 uur reizen) en verder kan ik er in de maand april mei of juni geen vinden, klopt dat?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:43

8 maart Ysselsteyn
19 april Teteringen
30 mei Wateren
27 juni Etten-Leur
12 september Onstwedde
3 oktober Hellendoorn
Boxtel nog niet bekend

Ze staan volgens mij nog niet allemaal op de wedstrijdkalender, maar dit zijn in elk geval de data.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 23:24

ik moet echt opschieten met een start maken voor ijsselstein (ook nog inschrijven)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:37

NdV74 schreef:
8 maart Ysselsteyn
19 april Teteringen
30 mei Wateren
27 juni Etten-Leur
12 september Onstwedde
3 oktober Hellendoorn
Boxtel nog niet bekend

Ze staan volgens mij nog niet allemaal op de wedstrijdkalender, maar dit zijn in elk geval de data.

Bedankt voor de data, Teteringen wilde ik inschrijven, maar is nog niet helemaal zeker, ik krijg zsm bericht daarover. Etten Leur gaan we inschrijven, Hellendoorn ook, nu nog ff kijken voor Wateren, anders duurt het wel erg lang voordat er weer een wedstrijd komt, haha.
Hoelang mag je eigenlijk in de klasse 1 blijven rijden met dezelfde pony? Jullie horen het wel, wij hebben niet zo veel ervaring met de mendurance ;)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:10

Je kunt zo lang je wilt in de klasse 1 blijven rijden met dezelfde pony. Leuk dat je je hebt ingeschreven.

We moeten maar snel weer samen een keer rijden Laura, dan motiveer ik je gewoon extra om te gaan hihi