[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

penelope444

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:38

Oke ik weet even niet meer wat ik moet doen...
Mijn pony neemt het 'oefenen' zo goed op, ze luistert ook echt voorbeeldig. Alleen ik heb geen sulky. Ik zoek er dus eigenlijk eentje, maar de ene persoon zegt: "Ja die is goed" en de ander "Nee die gaat heel snel kapot". En zo weet ik echt niet meer welke ik moet nemen. Ik wil hééél graag een Hca sulky eigenlijk, maar ik ben nog maar 14 jaar en ik moet en wil daar voor sparen, dus dat gaat nog wel even duren ( heb nu 100 euro). Ik ga oppassen en ik spaar mijn zakgeld op, maar ik heb nu binnenkort zomervakantie en ik wil zó graag weg. Dat hoeft niet ver te zijn we moeten het natuurlijk opbouwen, maar ik wil gewoon de weg op. Ik had dan gedacht om zo'n 'goedkope' te nemen, maar dat is ook niet alles natuurlijk... Ik las dat het snel kapot gaat etc. Omdat het van Chinese materialen is gemaakt. Weet iemand een oplossing of wat ie in mijn plaats zou doen? Mijn shet is rond de 80/85 cm ongeveer. Alvast bedankt.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:47

Ik heb een (tweedehands) Cavaletti (zo'n 'Chinese') gekocht, omdat ik niet te veel geld wilde uitgeven terwijl ik niet zeker wist of het iets voor ons was. En hier bevalt hij echt prima! Het is niet de allerbeste kwaliteit en over een paar jaar komt er hier ook wel een andere, maar voor de eerste tijd vind ik het een prima ding. Ik rijd ermee over asfalt en door het bos, maar dan wel over vlakke paden: geen echt gestuiter dus. Neem ook nog een hond mee erop, of mijn vriend!

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:11

Sonja89 schreef:
Ik heb een (tweedehands) Cavaletti (zo'n 'Chinese') gekocht, omdat ik niet te veel geld wilde uitgeven terwijl ik niet zeker wist of het iets voor ons was. En hier bevalt hij echt prima! Het is niet de allerbeste kwaliteit en over een paar jaar komt er hier ook wel een andere, maar voor de eerste tijd vind ik het een prima ding. Ik rijd ermee over asfalt en door het bos, maar dan wel over vlakke paden: geen echt gestuiter dus. Neem ook nog een hond mee erop, of mijn vriend!

Oh oke, ja daar is hij eigenlijk bij mij ook voor. Ik denk dat ik ga overwegen om eerst die te gaan kopen en terwijl verder te sparen voor een hca! {:}

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:13

Zo doe ik het nu idd ook :j heb altijd een cavalettie gehad, heb die nu nog steeds, maar wel een andere pony. Met vorige pony ging het prima, voor deze pony is hij aangepast en is het tijdelijk. Ik rij er voorlopig alleen maar mee op de dijk, in de zomer hoop ik een HCA te kunnen kopen (als hij bij het uittesten goed bevalt)

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:23

Leuk! Waar ga je hem uittesten?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:43

Bij een bokker die redelijk in de buurt woont :)

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:26

Ik heb een vraag, Heeft iemand een foto van de achterkant van de HCA (met panzitting) of een foto van de constructie van hoe de panzitting vast zit aan de sulky? hihi, hoop dat iemand me kan helpen :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:12

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:29

Heeft een sulky cavalettie een grote kans om om te slaan als je hard crosst *uiteraard met verstand* bijvoorbeeld in het bos of bij hobbelige wegen, ookal leun je goed mee in de bochten?
Is dat verschil groot als je vergelijkt met andere sulky's? (Dat een hca veel stabieler is wist ik al)

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:50

Ik cross met mijn cavalettie overal langst en tussendoor ,draai korte bochten enzo en ik blijf toch heel stevig met bijde wielen op de grond.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:49

xMoniek schreef:
Ik heb een vraag, Heeft iemand een foto van de achterkant van de HCA (met panzitting) of een foto van de constructie van hoe de panzitting vast zit aan de sulky? hihi, hoop dat iemand me kan helpen :)

kan morgen wel even een foto voor je maken hoor geen probleem

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:38

Kimmms_ schreef:
Heeft een sulky cavalettie een grote kans om om te slaan als je hard crosst *uiteraard met verstand* bijvoorbeeld in het bos of bij hobbelige wegen, ookal leun je goed mee in de bochten?
Is dat verschil groot als je vergelijkt met andere sulky's? (Dat een hca veel stabieler is wist ik al)

Ik vind hem wel vrij stabiel als je inderdaad goed meehangt, ik cross ook veel door het bos over heuveltjes etc dat je soms zelf wel is van je bankje omhoog vliegt :+
Maar sulky kan het allemaal makkelijk aan, je moet inderdaad gewoon goed hangen met name met scherpe bochten in galop is het wel heel belangrijk! Hij is vroeger bij een vriendin wel eens geklapt omdat zei niet genoeg hing in de galop, dus dat is wel belangrijk ;)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:52

Als jullie even google zie je dat dit onderwerp al heel vaak door gesproken is in dit topic zelf ookal meerdere malen. :o

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:53

NathalietjeB schreef:
xMoniek schreef:

kan morgen wel even een foto voor je maken hoor geen probleem

Dat zou super zijn! :D

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:21

Hoii, ik had net een topic gemaakt met de vraag wat is mijn sulky waard ? Maar hij is gesloten aangezien dit topic er is. Ik zit op mijn mobiel dus ik kan geen fotos in linkjes hier neerzetten dus ik hoop dat jullie even in mijn topic willen kijken voor fotos en dan willen zeggen wat jullie denken kwa prijs :) bedankt alvast;

[YRT] Wat is mijn sulky waard ?

Edit, link deed het niet

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:22

Max 80 euro zou ik er voor over hebben. Heeft geen vering of iets.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:47

En met je knieen in je nek zitten. Auw

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:51

Meer dan 80,- zou ik er ook niet voor geven. Lijkt me niet echt lekker zitten!

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:27

Napie schreef:
En met je knieen in je nek zitten. Auw

Andere mensen kunnen er normaal op zitten hoor maar ik heb een kort bovenlijf en hele lange benen dus dat is nogal onhandig..

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:52

ik zou zeggen, lichtogen van je tuig een heel eind lager zetten zodat je niet zo achterover hangt en is de balans beter en de voetsteunen iets lager/langer laten maken bij iemand die handig is met laswerk en ben je voor een paar tientjes klaar en kun je lekker blijven rijden. Denk niet dat je er meer dan 100.- euro voor terug kunt krijgen en daar koop je niets anders voor.....

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:06

Weet niet of je dat moet willen om daar nog vanalles aan te gaan lassen...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:43

Voor die van mij ( zie vorige pagina) heb ik 50,- betaald en die heeft nog goede vering in het zadel. Dus voor deze zou ik echt niet meer uitgeven.

joanne2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:01

heeeei ik en m'n vriendin hebben een verzorg shetlander (93 cm) en we mennen ook met hem hij doet het erg goed. We hadden het idee om een keer wedstrijd met hem te gaan rijden met de sulky, heeft iemand idee voor een goede wedstrijd het liefst geen dressuur (daar is de pony niet echt op getraind). M'n vriendin is 13 en ik ben 14 :) Afbeelding op deze foto kan je de sulky een beetje zien. Niet letten op Brammetje's manen hahaha ;)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:05

Je kunt met die sulky alleen meedoen aan dressuur, voor vaardigheid en marathon ( marathon met sulky? ) moet de spoorbreedte minimaal 1.10 zijn :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:47

Marathon mag je geloof ik niet met sulky starten. Vaardigheid moet je sulky 1.10cm zijn en dat is die niet.
Dus dan blijft alleen de dressuur over.