[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:07

Dacht ik kijk vraagprogramma even voor je na, maar ze hebben een heel oud model gebruikt, dus dat schiet niet op. Snap niet dat knhs dat goedkeurt trouwens. Zo mag ik ze namelijk niet aanleveren, krijg ik ze gewoon terug.

Edit: proeven zijn 54 en 56 (alleen indoor 20x60 rijd je 55 en 57, maar je wedstrijd is outdoor (BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR in maart)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:11

Tine: Dammmmnnn dan zou de secretariaatsmevrouw het dus toch fout hebben.... zij zei met twijfel dat het proef 55 en 57 waren. Op het vraagprogramma staan de proefnummers niet :n . Proeven heb ik idd uitgeprint van de KNHS - site. Ik denk dat ik maar ff een wedstrijdtopicje open wie er nog meer in Schaijk rijdt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:17

@Gem we hebben al bijna 10 jaar naar volle tevredenheid een husky, daarvoor een hyperactieve fox-kruising, en thuis wij altijd bouviers en herders en manlief dus Noorse Elandshond (ook oertype hond), dus we zijn wel wat gewend :+ maar een husky is wat men noemt erg 'zelfstandig', dat wil zeggen dat ze dus luisteren, of niet, maar daar heb jij niets over te zeggen, dat beslissen ze voornamelijk zelf... nu luistert onze husky naar huskytermen erg goed (naar mij :P ) en ze is erg lief, vind het een schat heeft nog nooit iets fout gedaan (behalve heel assortiment schoenen en paar keer halve bank opgevreten maar goed :7 ). Maar ik durf gezien het karakter van dat type hond het niet aan een herplaatser te nemen :o daarbij denk ik bijna zeker dat de stichting ons geen goed herplaats adres vindt.... we hebben katten, meeste husky's vreten katten als ontbijt :9 En dan is een husky in principe ook nog een jager, als ze een kip of haas zien, soms ook schapen of paarden, gaan ze erachteraan (mits je dat vanaf dag 1 niet toelaat, Mies doet dat dus niet), maar los mee naast het paard, of los mee wandelen, dat is echt heel zeldzaam. Het lijkt me gewoon wel weer leuk als dat gewoon weer eens kan. En als ik nu dan toch kan 'kiezen' wat voor type hond ik zou willen, dan neig ik als ik alles optel, toch niet naar husky.
Maar goed, we zijn er nog niet over uit :+
En ik vind ze wel geweldig :o

@Gem vorig jaar dankzij Ollie bij mijn eerste wedstrijd goede proef gereden want tot 5 minuten voor de start dacht ik nog dat er een andere proef moest worden gereden dus snap de vraag :j

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:37

Had niet begrepen dat het outdoor was. Sorry...

Blijft lastig een andere hond er bij nemen. Je moet met zoveel dingen rekening houden.

Daan is ondertussen wakker, al even boodschappen gedaan. Hoofdpijn nog steeds niet weg. Vanavond nog naar schoonmoeder toe

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:00

VHU spannend....en kruising herdertjesxborders zijn zoooo leuk, en fijn karakter !! kun je makkelijk leren los naast je peerd mee te gaan, luisteren goed, goed uithoudingsvermogen...zijn over het algemeen echt leuke honden !! spannend hoor, ik duim voor je !! hoe zou jullie mischa dat vinden ??
Gem, husky's zijn fantastisch...maar wel idd als je er tijd voor hebt en de ambitie om er lekker veel mee te doen, maar ook in husky's zijn er "soorten", die van mij zijn echt gefokt voor de sport, weer anderen voor de show en zijn veel rustiger...en dan is er nog een karakter daartussen..
Ik ben superblij met mijn 2 husky's maar raad het mensen absoluut niet aan, mits ze de sport in willen e.d.
Lastig die menproeven, erg vervelend als de organisatie zelf niet goed weet welke er gereden moet worden..
Ingrid....hey meid, ben je daar weer even, ja ik was ook benieuwd hoe het met je ging, gelukkig stapje voor stapje beter !!!
Tallechie wat fijn dat Daan weer een lekker slaap en wakkerritme heeft !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:19

Goed om te horen dat jij die ervaring hebt Biancocoo. Onze Tex (hond voor Mies) liep ook altijd met de paarden mee, heeft hij jaren gedaan, vond hij heerlijk. Mies ziet daar het nut echt niet van in, ze rent gewoon de andere kant op terug naar stal _O- ze liep altijd wel heel goed mee bij de fiets hoor, ook los, maar ze heeft in 2008 een verrekte knieband opgelopen, zo zonde, sinds die tijd is ze een stuk minder mobiel. Op zich geen ramp want ik was ook minder mobiel in die tijd :7 En als ik nu met haar het bos in ga doet ze dat dus ook als ik haar loslaat zo af en toe, dan loopt ze gelukkig niet terug naar huis maar ze gaat op een hondenveld zitten, soort verzamelpunt waaromheen stuk is waar je vrij mag lopen met je hond en daar zit ze dan, midden op het veld, wat om zich heen te turen, ze vindt het echte stevige wandelen gewoon niet zo leuk meer, jammergenoeg.
Zie hier Mies in de tuur-modus :+ op een vrij lopen plekje bij de Kralingse Plas (wonen we bijna naast zeg maar)
Afbeelding

@Ronnie sorry zo met de hond bezig in mijn hoofd dat ik vergat te reageren op jouw prachtige foto's! Wat een prachtige foto die 1e van jou op de haf en met jouw shetlandertje ernaast <3

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:29

en nu..................................................

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:38

Daar doen we hier niet aan Bicci :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:57

Hier ook geen carnaval! Morgen wel personeelsfeest in Hoofddorp bij Claus :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:00

Claus PartyHaus, daar heb ik vroeger ook wel eens een personeelsfeest gehad :j !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:05

Is voor ons het makkelijkst! We hebben 4 hotelkamers erbij, de rest woont allemaal in Hoofddorp.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:20

hiero wel hor :+ :+ :+

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:21

sssssssssssssssssttttttttttttttttttt,........................ heb geen hoofdpijn nu, alleen leeg ballonnetje :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:23

Jaja, dat komt doordat je gaat carnavallen! Dan vergeet je alles!!

Ik zit op manlief te wachten, we gaan zo lekker uit eten :9

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:25

nope, ik denk neit door de carnaval hoor,
is al 2de dag met alleen leeg ballonnetje...
das super, dan kan ik dat precies tegen de HA vertellen maandag..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:46

bicci, wat fijn *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* super dat je een leeg balonnetje in je hoofd hebt, heerlijk ten opzichte van hoe het was !! en feestze met carnaval, ook dat is hier niet iets wat gevierd word...sorry...
VHU wat een supertuurfoto van Mies !!
en idd Ronnie, geweldige haf/ronnie foto !! die haf ziet er superrelaxed uit, heerlijk peerd word dat !!
ipsilonka veel plezier morgen bij personeelsfeest.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:04

Hier ook geen actief carnaval vieren, maar wel de wagens en drukte op straat die er bij hoort. Wij gaan voor puk wel na 2 optochten maar verder niks. Bicci jij veel plezier en super dat ballonnetje leeg is.
Frensie lekker uiteten
VHU gave hond is mies en dan zo gaan zitten maf maar wel een mooi beeld.
Sl schrikken met Zhora, hier geen ervaring met bloedbaden maar onze jongste moet nog geholpen worden in maart.
Gem wat een gedoe om op wedstrijd te kunnen. Mijn zijn duidelijk a-pony's zal niemand over twijfelen. wat betrefd de proeven was mijn eerste wedstrijd ook grappig. Kreeg het vraagprogramma doorgemaild, met een proef erin vlak voor de wedstrijd kwam een nieuwe mail de eerste mail bevatte de verkeerde proef.
Ronnie gave foto, zo heb ik ook buiten gereden super vond ik dat.

Hier een rustige week achter de rug qua paarden en zo, ik heb wat meer gewerkt, kan toch weinig met mijn schouder, voorlopig ook even niet mennen helaas.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:20

Ik heb er al een hele avond op zitten. Wij moesten nieuw vlees hebben voor onze hond. Nergens te krijgen. Dus iemand die bij de slagerij in nijkerk werkt/helpt gemaild met de vraag of ze wat kon beteken. Ze woont in beilen. Dat wilde ze wel. Dus heb nu 11 kilo hart en 2 kilo tong liggen. Net 1 kilo hart en 1 kilo tong gekookt, gesneden en in zakjes gedaan van 50 gram. Ook nog 1 kilo rijst gekookt en dat er door heen gemengd.

Niet leukste werk, maar je moet wat voor je dieren over hebben :-).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:24

Herkenbaar Tallechie. Ridgeback hier heeft ook een tijd paardenvlees gegeten, met aardappels. Heel wat werk aan gehad. Merk je al verschil? Ze is er gelukkig 'overheen' gegroeid en nu geen allergie klachten meer.

Heerlijk gegeten vanavond. Voorgerecht carpaccio en hoofdgerecht salade met vis. Toetjes cheesecake :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:28

Veel plezier voor de carnavallers !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:30

Die van ons mag ook rijst en aardappel. Tot nu toe doen we het met rijst, is voor ons makkelijker te maken.
Hij krabt niet meer en heeft geen bulten meer. Dus ja merk verschil

Lekker hoor frensie. Wij hebben andijvie gehad :-) moetsen om 1915 nog eten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:15

Fijn dat het aanslaat! Hierna een goed hypoallergeen voer vinden waar hij het ook goed op blijft doen. Wij geven Jarco hert & rijst. Eerst een tijd Royal Canin gegeven, maar daar kreeg ze toch weer klachten van en dat is behoorlijk duur voor zo'n grote hond.

Andijvie lust ik niet.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:17

Wij hebben ook voer geprobeerd, dat zou goed zijn voor honden met een allergie, maar daar reageerde hij niet goed op. kwam bij de dierenarts weg.

Hij mag dus totaal geen eiwitten hebben, hij is ook nog allergisch voor huisstofmijt, dus we weten ook niet waar de reactie altijd vandaan komt.

Maar anders blijft hij dit gewoon houden. Is in verhouding ook goedkoper dan brokken

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:20

Maar niet veelzijdig genoeg. Dit is een aantal weken vol te houden, maar daarna moet je wel wat dingen aanvullen. En hij zal wel bepaalde eiwitten niet mogen, want als hij totaal geen eiwitten mag, mag hij ook geen vlees. Vlees = eiwitten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:22

Paardenvlees zitten weer andere eiwitten in geloof ik. Ik kook het ook namelijk op advies van de dierenarts.
Ik moet aankomende week weer heen voor controle. Dan zal ik het wel navragen.

maar dat gaat nog wel problemen opleveren dan, want heb al diverse soorten voor geprobeerd