[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:38

Ik heb de stoel een klein beetje gekanteld dit scheelt wel een stukje.
Afgelopen weekend had ik hem mee naar Drenthe en daar trok ze hem netjes met nog 2 mensen achterop.
Afbeelding

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:51

Ik heb het hele topic doorgelezen maar geen foto's gezien van grotere pony's en paarden zijn er wel mensen die hier foto's van hebben :) ? ik heb een haflinger en wil hem volgend jaar voor de wagen laten beleren en ben me een beetje aan het orienteren in wagens en kwam toen op deze terrecht. Is iedereen nog tevreden met de kwaliteit etc ? :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:29

Tamaarjamai, het gaat hier in dit topic vooral om de versie mini marathonwagen voor de shetlanders en kleine paardjes :) daarom zijn daar de meeste foto's van.
Ik rij wel eens met de wagen van Buckje, die heeft ze al een tijdje, en vind het een hele fijne en mooie wagen, zit lekker en is goed stabiel. Hoe de kwaliteit over langere tijd is weten we nu nog niet maar over nu zijn we tevreden :).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:41

Ik heb vandaag mijn wagen besteld. Ik ben heel benieuwd waneer hij er zal zijn.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:44

Gaaaaaf *\o/*
Welke kleuren heb je gekozen? En welke spoorbreedte?

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:57

Manda schreef:
Tamaarjamai, het gaat hier in dit topic vooral om de versie mini marathonwagen voor de shetlanders en kleine paardjes :) daarom zijn daar de meeste foto's van.
Ik rij wel eens met de wagen van Buckje, die heeft ze al een tijdje, en vind het een hele fijne en mooie wagen, zit lekker en is goed stabiel. Hoe de kwaliteit over langere tijd is weten we nu nog niet maar over nu zijn we tevreden :).

Oke bedankt :)
Volgens mij is er ook verder geen topic over deze wagens met betrekking tot grote pony's paarden of lees ik daar overheen ?
Ik heb via de mail contact gehad en had 2 keer binnen een kwartier reactie terug haha ik heb interesse in de Marathon rvs light vind het zelf een hele mooie wagen <3

Letsdunit: Jou wagen is ook gaaf zeg !

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:20

Met de nieuwe regels van 1.10 m voor A-pony's hoef ik niet persé een nieuwe wagen.
Alhoewel er natuurlijk voor de grotere wel eentje bij moet komen, wordt sowieso min. 1.25 m.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:32

De hele wagen word 115 cm gemaakt met de spoorbreedte die verbreed kan woden naar 125.
Met een los groom zitje, dubbele bok en lucht vering.
Donker grijs met zilvergrijs en zwarte bekleding. Zodat ik met mijne eigen kleding en onderleggers alle kanten op kan. heb alle kleuren pony's, dus vind het leuk adt ik bij iedere pony een ander setje zou kunnen doen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:39

Gaaf!!

Ik wacht nog op het promomodel van de andere wagenleverancier, zou eind februari komen, ben benieuwd!

Mijn hengsten tweespan wordt toch pas eind deze zomer / begin herfst beleerd dus eerder heb ik eigenlijk ook geen wagen nodig :).

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:04

Het is eind februari ;)

ik heb de nieuwe mini marathon wagen al gezien van de andere wagenleverancier en die is super! Maandag komt die bij ons en mogen we hem uitproberen voor een bepaalde periode en zullen we ook foto,s en een apart topic maken.
Prijsklasse is heel fijn!!! (Inc btw en 2 jaar garantie) Kar is ook gewogen en is 160 kilo, de kar nog 60 kilo lichter maken is volgens hun absoluut niet haalbaar.

Buckje haar wagen komt volgende week ook bij ons, en die zal gewogen worden. Ben benieuwd naar het daadwerkelijke gewicht.

Ik zal in dit topic nog een link plaatsen van het nieuwe topic straks dan kan dit topic blijven waarvoor het bedoeld is. Hebben mensen al vragen kan ik gepbt worden, op sommige dingen kan en mag ik al antwoord geven. En zijn er nog adviezen en wensen voor verbeteringen aan de minimarathonwagen dan hoor ik het graag en kan ik het meenemen in mijn gesprek straks nadat we de wagen hebben uitgeprobeerd :-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:07

Ben benieuwd...ben ook rond aan het kijken voor wat breder/groters/zwaarders....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:27

Ik ben benieuwd, zeker in vergelijking met die van Poland carriages.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:34

Ik ben zelf opzoek naar een marathonwagen voor mijn haflinger.

En nu lees ik dat er een hoop problemen zijn met de hoogte van de bok. Maar hoe zit dat met de grote broer?

Ik vraag me af hoe de kwaliteit is van de wagens. En hoe de prijs is.

Want misschien kan ik voor het zelfde geld een wagen in NL halen en is die zo goedkoop omdat het een demo model is... Dat maakt mij dan weer niet uit.

Nou heb ik een hoop van het topic gelzen en kom ik eigenlijk alleen tegen van de mini wagen...

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:57

160 kg vind ik toch best zwaar, mijn Poland wagentje kun je met 2 personen optillen dus die zal echt geen 160 wegen. Zal die van mij ook eens op een weegbrug zetten. Maar ben wel benieuwd naar die andere wagen, vergelijken kan nooit kwaad.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:04

Mijn 165kg kraay wagen (en met dubbelspan voorstuk 180kg) kan je ook met z'n 2en optillen, dus het kan zeker wel :j

Ben eigs wel heel benieuwd nu naar wat die echt weegt, en naar ander wagentje :j

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:46

Ik ga t weekend met Buck en mijn marathon wagen naar Anna toe... Zal camera ook meenemen...
Blijf er ook pitten dus ik zal de PC ook wel ff toe eigenen om het hier up to date te houden...... he Anna. :')

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:40

Gaat helemaal goed komen!

Vandaag de marathonwagen achter Pandorro gehad, het lamoen en alles op maat gemaakt, het ziet er erg mooi uit allemaal :)

De kar rolt echt zo licht, is heel erg makkelijk voort te trekken, ik kan er zelfs mee rennen met iemand erop :D denk dat ons tandemspan het ook wel makkelijk kan trekken, zeker op verharde en hardere ondergrond.

Ik kan niet wachten om hem straks te showen en een nieuw topic aan te maken, maar moet daarvoor wachten op mijn persoonlijke fotograaf *D

Buckje haar wagen gaat mijn zwager wat aan sleutelen en smeren en een groomstang achterop erbij maken. Die is eigenlijk echt onmisbaar hoor... je mist echt die houvast.

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:30

En....?? Heb je al foto's? Ben helemaal niet nieuwsgierig of zo.... O:)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:35

Haha morgen oke ? ff paardjes wassen enzo :')

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:37

Heb je een wedstrijd dan morgen? Waar?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:38

Nee geen wedstrijd, promo rijden gewoon thuis bij Anna.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:35

deze hebben wij sinds 3 wk
wij hebben een forse haflinger van 150
hij is volgens mij 250 kg zwaar rijd super licht, onze haf moest er echt aan wennen zo licht dat hij liep vergeleken met onze oude wagen
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:26

dat is een mooie wagen, hoe groot is die eigenlijk (inch wielen, bok hoogte)? Ik ben zelf ook opzoek maar een wagen voor mijn haf namelijk.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:03

23 inch bokhoogte boven de 130 maar kan wel effe meten hij is hoog hoor

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:39

130 is best hoog, of ben ik nou gek?