Zijn we weer!! Man wat een weer zeg!! Gisteren naar oefenmaraton geweest in Utrecht en toen was het gewoon lekker T-shirt weer en nu zeiknat geregend!!
@ Ardech Ik zou de strengen nog door de broekriemen heen halen. Zo dienen ze als streng ophouders voor het geval ponielief er op gaat staan. Vind het wel een hele mooie kleur zo dat valk met dat rood!!
Heeft hier iemand intresse in een halster maat pony. Kleur sky blue met rooie galopperende paardjes en bont onder het kopstuk en onder de neusriem. Vriendlief had een halster voor me gekocht omdat mijn ponie schuurplekken kreeg, alleen wilde ik echt geen bont en wat koopt ie: ja tuurlijk bont
@ ardech ik denk dat er ook een heel stuk van je strengen af kan, ondanks het feit dat de wagen nu iets naar voren in de lichtogen hang denk ik dat ze ook lang zijn als ze gewoon rijden.
zo mensen net weer tweespan gereden met misty en moby. ik werd helemaal gek van Moby ze was niet vooruit te branden dus misty moest de wagen alleen trekken, dus toen heb ik ze maar even flink naar voren gejaagd en 5 minuten lang vol gegallopeerd,daarna draafde ze super, ze is echt een dieseltje
ardech
Geplaatst: 30-05-10 20:37
Ben bang dat als ik de strengen inkort ze weer tekort worden
PS dit in een goedkoop tuig om te kijken hoe de pony het oppakt Wil straks wel een betere
VanHuisUit
Geplaatst: 30-05-10 20:40
Zo net vier pagina's doorgelezen @Ardech welkom, ik las en zie dat je een dutch tweewieler hebt gekocht, super keuze en zo te zien past het goed. Zag het gisteren ook in je topic dus heb geen foto's meer gemaakt van Alwyn plus sulky. Zou strengen ook minstens een gat korter maken, broek is ook te groot. Het lijkt nu alsof de pony trekt op de lichtogen. Maar goed, je zegt al dat er straks een ander tuig komt, maar dat maakt natuurlijk niet uit voor de lengte van de strengen ens. ALwyn loopt ook nog steeds met een tuigje dat eigenlijk vervangen moet worden hoor Als het werkt werkt het toch?
Las van alles over bij-namen. Die van ons zijn bij Freddy - Fredmans, bij Alwyn - Wieneke (hij is een beetje een tutje vind ik ) en 'de Neus' of Snoet, omdat hij werkelijk overal zijn neus in steekt of altijd met zijn neus tegen je aan duwt zo lief en van Simba is 'het mannetje' , 'grote man'. En vooral zijn Alwyn en Simba in het tuig: grote vent, kanjer en knappe mannen
Klinkt nogal 'boers' maar die van mij krijgen momenteel alleen af en toe een droge boterham erbij, voor het idee als ik ze uit de wei haal, maar voor de rest echt niets want ze groeien uit tot tientonners in de wei en zien er zeer goed uit. Zelfs Simba die op een afgetrapt stukje staat lijkt eigenlijk te goed eruit te zien ... Als ik denk dat ze wat nodig hebben of in de winter / niet wei periode krijgen ze nadat ze hebben gewerkt ponybix van Subli. Maar hoogstens 1/4 voerschep ook niet meer. We hebben er een liksteen bij (wordt af en toe aan gelikt, niet veel) en ze krijgen wel erg goed hooi. Ik geef ze in de wintertijd dus ook nog compact gras erbij, zie je ze van groeien. En we hebben ook nog luzerne, maar dat vinden ze niet zo lekker (verwende mannen) , alleen Freddy lust het wel. Ik doe het dan wel in de voerbak en doe de bix erdoor, anders is het zo op. Zijn ze tenminste even bezig (als ik het tuig opruim enz).
Ik hoor ook nog van een slecht terrein met de wedstrijd, dat is echt balen. En over regen, hier is flink wat gevallen, ben er super blij mee want het was wel nodig. En wonder boven wonder heb ik vanochtend net tussen de buien door heerlijk gemend met Alwyn. We gingen voor het eerst een route die ik nog niet had gewandeld, dacht eens uitproberen hoe dat gaat. Hij was eerst wat wiebelig, nogal kijken naar de plassen op straat, naar strepen op de weg of naar verschil tussen fietspad/weg / betonplaat enz. Maar na een minuut of 10 marcheerde hij er vrolijk op los. Denk zo ongeveer de helft lekker gedraafd. Hebben op zo'n terrein waar vrachtwagens worden neergezet in de weekenden geslalomd tussen de vrachtwagens/ bussen / enorme aanhangers. Hij vond dat dus totaal niet eng (knapperd!). Hij wordt een lekker pittige gevoelige pony, hoop dat hij zo blijft vind het heerlijk om met hem aan de gang te zijn. We zijn zo'n drie kwartier onderweg geweest, kwamen nog helemaal fris bij huis aan en natuurlijk helemaal
Wow mensen wat was ik doorweekt vandaag! Was "groom" voor een vriendin dus vandaag, zij en haar moeder reden met hun 2 shetjes enkel span en ze lazen elkaar voor. En ik stapte dus de pony van de een los als die aan het voor lezen was. Nou heb buien over me heen gehad, zelfs me onderbroek was nat haha! Maar wel een leuke dag gehad En ook sil nog even gelongeerd, als ik zijn bewegingen zie dan kan ik niet wachten tot ie voor de kar staat
L_Rivaldo
Geplaatst: 30-05-10 22:51
Je lamoen mag ook meer ingeschoven worden, op die manier zorg je er ook voor dat de kar iets omhoog komt aan de voorkant. Dit wil al aardig wat schelen. Hopelijk zit je niet met hetzelfde probleem. Ik ga morgen divoza bellen om te vragen of ze ook een recht lamoen kunnen bestellen die de maat kleiner wel heeft zo ben ik af van die knik.
Kan je geen gaatjes laten maken in je tuig, ik zie namelijk in het midden gespen zitten waar je de strengen korter mee kan maken toch? Wel gek om naar je foto te kijken lijkt net of je mijn wagen even geleend hebt hihi
Met rivaldo gaat het al wat beter, heeft tijdens de 15 minuten draven en galoperen maar een kuchje gegeven. Hij is nu wel meer aan het snotteren en aan het proesten dus heb het idee dat het meer loskomt Ook lekker een vitamine spuit aan de knollies gegeven en rivaldo weer lekker met zijn regendeken buiten gezet. Iedereen stond binnen behalve de 2 veulens en mijn knollies .. Heb rivaldo nu liever buiten dan op stal. Rivaldo vond het echt weer lekker om weer wat te doen en tum haha nou die kon zijn ei weer lekker kwijt wat een race monster is dat toch
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 30-05-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt
marrianne
Geplaatst: 30-05-10 22:52
laura, ik kwam bij een itp topic een naamgenoot van rivaldo tegen
pff mensen ik kan niet slapen, heb verschrikkelijk blaasontsteking
ja klopt een vos groot paardje waar een jongen op rijd?
oe.. dat is best pijnlijk sterkte meis (K)
Weet jij eigelijk al meer over de 2 wagens ?
VanHuisUit
Geplaatst: 30-05-10 23:01
Ai Marianne, dat zijn geen geintjes
Fijn dat Rivaldo minder hoest, misschien dat hij nu het wat heeft geregend morgen of overmorgen wel helemaal geen last meer heeft. En lekker nat gras eten en minder stof. Kan me wel voorstellen dat je hem een regendekje opdoet maar daaronder kan hij ook gaan zweten.... zou dat wel even in de gaten houden.
Sim kan nu bij ons nog wel in de inloopstal, waar hij bij de 1e de beste regendruppel dan ook in gaat staan , Freddy en Alwyn niet, die staan helemaal op het land en staan dus ook zonder dekens of wat dan ook. Ze zijn zo rondgegeten dat het volgens mij wel goed is als ze een beetje afzien Freddy is zo'n monster hij had vanochtend de hele wei op stelten gezet omdat Alwyn uit rijden ging, echt liep de hele boel op te juinen. Hij denkt met zijn 1.05 echt dat hij minstens 1.80 is. Mafketel. Loopt hij paarden van 1.65 op te jagen....
@Rivaldo, dat met die rechte lamoenstukken moet volgens mij toch wel lukken bij Dutch? Jij hebt toch ook zo'n deelbaar lamoen, waarbij je de voorstukken er zeg maar 'los' opzet?? Ik wil zelf ook een ander lamoen bij mijn wagentje, degene die ik erbij heb is volgens mij niet origineel. Ik zou ook graag een gegalvaniseerde hebben, staat veel netter.
marrianne
Geplaatst: 30-05-10 23:06
pff heb et nog nooit zo erg gehad, tis ook gewoon rood wat eruit komt......
Misschien heb je het allang geprobeerd en zit je totaal niet te wachten op tips maar Solidago van dr Vogel is wel heel goed. En natuurlijk vit C, sinasappelsap, grandberry sap etc Maar zo te horen moet je gewoon naar de huisarts en een flinke AB kuur
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-05-10 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt
ja ik heb ze gezien, toen iemand een dutch aanbood maar dan in een maat kleiner, die waren van rvs. Ik wil en moet gewoon weer mennen haha .. gelukkig heb ik nu de afleiding om toch met mennen bezig te zijn en tum wegwijs te maken.
Ben je al wel naar de dokter geweest? Lijkt me behoorlijk pijnlijk allemaal, had er vroeger ook veel last van.
Grappig diertje ..
VanHuisUit
Geplaatst: 30-05-10 23:15
Maar heb je nu nog steeds niet gemend sinds de Amsterdamse Aanspanning? Dat is allang geleden dan zeg? Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt! Misschien heeft een wagenmaker ook wel van die voorstukken van het lamoen. Zit vast wel iemand bij jullie in de buurt toch? Moet je gewoon even langsgaan en vragen of ze zoiets hebben. Ik weet wel dat ze bij Aarts in Goedereede ook allerlei losse onderdelen verkopen. Maar dat is dan weer niet bij jullie in de buurt...schiet je ook niet veel mee op
jewel daarna nog wel hoor.. nu ongeveer 4 weken alweer niet meer.. mennen is voor mij echt een uitlaatklep ik kom er ook helemaal tot rust van.
Rivaldo die groeit ook weer behoorlijk in de breedte die staat zowat op een kaal land met zijn masker op en nog groeit hij .. hij moet gewoon echt weer aan het werk als hij weer helemaal de oude is. Tussendoor niet echt altijd stil gestaan wel gelongeerd, vrijspringen, buitenritten en lesjes gelopen.
heb et wel vaker gehad, meestal dronk ik dan gewoon 3 liter water ging ik 100 keer naar de wc en was het in een paar uur over, maar het is nu al sinds gisteravond, dus morgenochtend ga ik ff naar de HA