[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:07

Citaat:
paddock mooi droog en ontdooid
ja ongelovelijk he. Toevallig vlak voordat het zo ging vriezen en sneeuwen had ik hem super goed voor elkaar (veel gesleept en gootjes gegraven om water weg te krijgen). Gisteren ook weer aan het slepen geweest en vandaag was hij echt goed droog. Maar we hebben geluk als ik de buienradar bekijk, de buien gaan steeds vlak langs Rotterdam / onze stal :D

Ik moet morgen weer op reis naar Zwolle, gelukkig voorlopig laatste keer!

IngridM

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:40

Het aantal km's zou moeten kunnen denk ik VHU, maar ik mag de kleintjes natuurlijk niet vergelijken met grote paarden en ook het trekken zal anders zijn als mensen erop.

Lijkt me geweldig om zoiets te doen, heerlijk door de bossen........

Marrianne, waar doe je nu iets met paarden, welke stal ? En wat doe je precies ?

VHU naar Zwolle. Voor werk ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:37

Ik geef trainingen dus moet inderdaad voor mijn werk naar Zwolle. Ik werk als ZZP'er (zelfstandig ondernemer) en het was in september wat onduidelijk hoeveel opdrachten ik zou krijgen. Dus ik heb ook zaken aangenomen in Zwolle. Bleek achteraf niet nodig maar goed, je weet maar nooit. Beter (iets) teveel werk dan geen werk :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:49

bij ons de bak ook mooi droog. Scheelt dat ie gedraineerd is. Heb lekker allebij de pony's gelongeerd en de stallen gedaan. Ben blij dat ik weer wat kan doen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:44

zo alle drie de pony's lekker laten rennen en een sprongetje neergezet, woooow wat gingen ze hard :)

toch besloten dat ik week 1 ga naar ermelo. maaike jij moet ook!

Ingrid: ik heb drie pony's bonte kruisingen shetten, heb er op zondagavond ook meerdere malen bij westerman meegereden hoor :) ze staan op een kleinschalige privestal ook op de wilgenweg, waar we alles hebben, heerlijk!

ik rijd ook nog een friese ruin zo nu en dan voor iemand en op het moment vanwege een zwangerschap rij ik ook nog een 18jarig voormalig Zpaard, super leuk en superdruk :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:51

owww nou op zondagavond ben ik niet op stal hoor haha.
heb ff in je profiel gekeken, leuk die bonte pony's !!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:55

ik ben elke dag bij de paarden. Nou ja als ik een dagje oversla doet mijn pa of mijn zusje ze. Ideaal.

@ marianne ja ik wil eigenlijk wel week 1. Zit ook wel in de planning maar moet even kijken hoe het met de verbouwing aan ons huis zit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:58

Aan de mini menners ... wie van jullie heeft ze op ijzertjes staan? Het is bij Sim nu niet nodig maar kan me zo voorstellen dat als we veel op pad gaan dat het wel nodig zou zijn. En als je ze op ijzers hebt, doe je er dan iets onder als je over de weg rijdt. Natuurlijk geen kalkoenen maar zijn er speciale dingen voor in de ijzers voor bij het mennen? Omdat ijzers glad worden op den duur.

Sim heeft echt van die hele kleine voetjes, nog kleiner dan van een shetlander omdat hij dus zo'n minipaardje is.

@Tallechie: oei dat is echt een mega klein pupje!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:00

ik ben er eigenlijk elke dag, kan slecht zonder, kan het namelijk niet zo goed uit handen geven, nu is het zo dat ik echt heel druk ben met school dat et wat minder is, maar normaal gesproken zeker 6 dagen in de week.

volgens mij is het animo wel hoog voor de menweken dus wel snel beslissen he :) vrijdag gaan wij met zijn allen inschrijven en zaterdag gaat alles in 1 envelop op de bus en dan is het aftellen geblazen :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:03

oei dan ga ik zorgen dat ik je voor ben haha.

Ja ik heb die van mij op ijzers met in de achter ijzers widia puntjes tegen het slijten. Voor niet omdat het toch niet zo goed is voor de gewrichten. Mijne staan er zo wel 3 maanden op. Die van mij hebben natuurlijk niet van die mini voetjes. Een meisje dat ik ken die met een shet rijdt heeft er alleen in de zomer
1x ijzertjes onder omdat ze dan te hard slijten.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:08

mijn merrie heeft van de zomer ook 1 keer ijzers gehad, omdat ik toen lekker met haar buiten kon rijden.
maar van de rest staan ze heel het jaar door zonder, heerlijk vind ik dat, ik kom bijna nooit op de weg dus het is ook niet nodig, gelukkig dus geen gezeur met kalkoenen voor mij

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:17

@Marianne, wie is jouw hoefsmid? En gaat daar een standaard ijzertje onder of maakt hij hem vrijwel op maat?
Men je dan veel door de berm of kom je niet op de weg?
Sim's voetjes zijn trouwens heel slijtvast dus misschien valt het wel mee.
Oja, widea puntjes zo heette dat, bedankt!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:43

ik heb kees windt, super is hij! In de buurt zijn er maat weinig die die ukkies willen beslaan.
Hoe bedoel je op maat gemaakt?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:36

VHU: iemand die ik ken heeft het op haar minimerrie en echt piep kleine hoefjes en op maat gemaakte ijzertjes! Ziet er super uit.

Tallechie: leuke kruising, hebben we ook voor gekeken, maar uiteindelijk toch een maltezer gekozen, mijn vader wilde een hond met snuit. Hondje heeft vannacht heerlijk bij me voeten gelegen. Mijn vorige hondje ging altijd dan piepen dat hij weg wilde.. deze lag languit op zijn ruggetje met zn voetjes in de lucht te snurken, maf beest!

Gisteren de training van week 3 erbij gepakt, mocht :
20 min stappen
5 min draf
10 min stap
5 min draf
20 min stap

Had hem voor de autobanden gezet en hij moest aardig doorploegen, maar zwaar was het niet voor hem, hij wilde alleen heel graag draven

Rivaldo is zaterdag met zijn achterbenen anders neergezet, dit moesten we elke keer herhalen en mag zo min mogelijk stappen zonder de hoefschoenen op het steen, omdat je dan sneller zijn hoeven in zijn oude stand krijgt. Ze hoeven zijn al vrij kort dat hij niet gelijk super veel kon doen, als het echt niet anders kan en toch even ''scheef'' gezet moet worden, dan maar ijzertjes achter. Enkel als de hoefsmid dit aangeeft.

Krijg misschien een andere stal, eentje met een lagere deur en nog meer lagere voerbak. Het is de stal naast hem, heb ik mijn pony net geleerd los naar zijn stal te lopen. hihi wat zal hij dat raar vinden :(:)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:53

Jeetje, Naaltje, wat een spook zeg! Meneer had ff zn bui!

Ik lees hier over mooi opgedroogde bakken... Snif... De mijne was gisteren nog maar half ontdooit, en er staat nu opnieuw zeker 5 cm water in over de hele bak.
Waar mijn bijrijdpaardje staat is de bak wel weer prima te rijden. Beetje zompig gisteren, maar geen plassen ofzo. Heb mn bijrijdpaardje dus maar lekker opgezadeld, en we zijn lekker gaan rijden. Nou ja, beetje stapwerk, hij voelde als een tijdbommetje. Maar al met al heeft hij geen stap verkeerd gezet, dus ik ben heel trots op hem! :D

Ben voor morgenavond uitgenodigd om kennis te maken met een menvereniging hier in de buurt. Mijn huidige vereniging kan helaas geen startkaart aanvragen, dus vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe vereniging en nu blijkt er vlak in de buurt één te zitten. :) Denk dat ik daar morgen maar eens heen ga.

Nu weer fijn aan de blok, vanmiddag examen dus nog even de laatste feitjes stampen. Bah.

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:57

Succes lacuna met je examen! Van school?
En wat leuk dat het dicht bij je in de buurt is!

Onze bak was gisteren echt zo als de branding van zee/strand.
Prima om te mennen dus, maar nu heb ik het mooi aangesleept :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:18

mijn bak is een maanlandschap met water en poep erin...
maar de kruiwagen krijg ik er momenteel niet doorheen, :')

kan inmiddels m'n nek amper bewegen, en rug is ook niet echt beter.. lief paardje :))

gisteravond hele tijd meegelezen, maar niet gepost. moest m'n verslag maken, moet nu nog conclusie, discussie, aanbevelingen, en dan inleiding en samenvatting :))

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:20

sterkte met je rug en nek ;)
Ik zit nu op me stage, en ga vandaag aan school werken.
600 plantennamen in word plaatsen en dan moet ik ze ook nog is in het latijns en nederlands weten zo ongeveer,, bah!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:25

:\ get L-rivaldo... dat klinkt ook niet echt yippeejayee zegmaar := :(:)

ik heb een practicumverslag over dna-onderzoek naar BSE besmettingen, dat is evt nog boeiend als je dat echt wil :P
Ik moet om half 1 de trein in naar school.. voor 2 uurtjes practicum :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:13

Mijn ponys staan ijzerloos en dat gaat prima :) ben van plan het zo te houden :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:19

ohoh iedereen ook al aan school, hier nog een slachtoffer haha, ben bezig met een verslag voor intake anamnese, is wel leuk dan mag je zelf een karakter helemaal verzinnen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:21

Hier geen school maar gewoon werk. Heb ik tenminste ook geen huiswerk.

Hier niet ijzerloos in de winter zou het wel gaan maar in de zomer echt niet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:22

Ook me ondernemingsplan is niet compleet, moet veel overdoen :(.. en moet alle gegevens ook kunnen uitlichten dus ga er van het weekend even goed voor zitten. Nu dan die lijst, dat kan ik mooi doen op mijn stage, is niet al teveel nadenken bij afleiding tussendoor :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:24

en ik loop vast op mijn practicumverslag omdat ik niet weet watvoor vervolgonderzoek ik kan aanraden :))
verder alleen de samenvatting verder nog en dan is het klaar :P

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:50

Ik heb lekker een dagje vrij van school ;) Gisteren ponie gereden ohz omdat ie voor de wagen een beetje sloom werd. Hij heeft wat meer afwisseling nodig en aangezien we 's zomers ook lekker naar buiten kunnen worden ze die bak ook zat. Denk ga eens springen. Zien of ie dat nog kan. Plat door de bochten en zo hard mogelijk op de hindernis af, als een achterlijke erover heen en dan rondbokken. Ponie vond het leuk geloof ik alleen ik niet echt ;)