[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:09

Een grote sterkte voor biancacoo en tallechie

@vhu, wbt dids en masker. Hij staat 24/7 op kort gras. Denk dat hij 24u met masker om te weinig binnenkrijgt.

mok ook nog.. Kun je haar van binnenuit niet ergens mee ondersteunen? In ulvenhout stond dids tot aan zijn oren in de drek,, maar kreeg geen mok.. Iets met reiniging doen oid??
Regel hieronder krijg ik met mobiel niet gedelete..

Mij ook

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 08:27

gaat even mee met de samenvatting en knuffels voor diverse :(:) :(:) :(:) artikel in bit zag ik, over boerende paarden, tja ze zeggen ook dat paarden niet kunnen kotsen, nou manlief en ik hebben het gezien bij ilona, dus dat kunnen ze ook
hier terug van vakantie. Weekje naar het salland in overrijssel geweest. Veel dingen gedaan, niet last van het weer gehad, hadden een huisje. Dus is altijd lekker. Ga snel weer mee kletsen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:40

Goeiemiddag!

VHU: heeft Ollie die mok al lang? Ik lees net een stukje van de Paardendrogist en het zou best kunnen dat de verminderde weerstand tegen mok-bacteriën verband houdt met eiwitten in het gras (gras, waar ze nu zo gevoelig op reageert). Normaal gesproken zouden natte weides toch niet zo'n probleem moeten zijn wanneer ze 'snachts in een droge stal staat. Ster had voorheen een paddock die erg snel nat was, maar nooit last van mok.

Biancacoo: arme pony, hopelijk gaat het nu weer beter.

Janouk licht ontvlambaar Afbeelding

Vanmorgen de 4e verbandwissel gehad. DA is nog steeds tevreden, alles groeit mooi van binnenuit dicht. Ze denkt nog 2 x te moeten komen, daarna zal Mosel het op eigen kracht af kunnen maken. Donderdagmiddag komt ze weer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:41

pown heeft nog steeds koorts..en is nog slomig, hij krijgt anti biotica e.d. hij zal hopelijk de komende dagen wel opknappen, hij heeft buiten gestaan , staat nu weer binnen, want hij ging op de natte grond liggen...leek mij met koorts niet zo'n best idee.. :\
dus lekker binnen.

hondjes zijn lekker uit geweest, super ! even genieten samen..kort rondje met de step even renrondje voor 2 van de fanatieke hondjes..was wel even fijn !
vhu...aj ollie met mok...balen zeg, daar weet ik niets op, ik had zo'n fles spul van de DA voor Vamor..die had chronische mok...Gem heeft wel een punt met verminderde weerstand en eiwit e.d.
vreselijk lastig..dat korte gras is veel gevaarlijker als lang gras, ik heb hier al 20 cm hoog gras op de weide's en doe randweiden..zelfs de pony met aanleg voor HB en Koliek..die staan er prima in, maar dat korte gras is qua fructaan veel gevaarlijker...t'mag idd zomer worden..aan de ene kant..aan de andere kant had ik er vanmorgen voordeel van..dat het nog niet zo warm is..haha..

Aks..graasmasker..ik vind het helemaal niets, sorry....mijn shetje word ook snel te zwaar, ze staat op een afgezet stukje weide..daar haal ik de mest dan dagelijks uit..
ik moet haar stal nog uitmesten, want ze heeft vannacht binnen gestaan ivm zieke pony..
Biancailona lekker even er tussenuit geweest, genieten zeg !
Tallechie zere arm...balen zeg, ik hoop dat Alwyn weer snel helemaal opgeknapt is.

Gem, hoe is het met moos zijn wonden..?? ziet het er nog steeds "goed" uit
Frensie nog gereden ?? geen bokkend paard gehad vandaag ?

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:06

Mijn paard wil niet alleen staan biancacoo, dus dat is geen oplossing.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:15

Biancacoo: we crossposten, zie antwoord boven je :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:39

@biancaoo, knuffels voor jou en voor pown :(:) :(:) :(:) :(:)
@gem, fijn dat DA tevreden is

over mok, geen ervaring bij ilona. Denk haar exceemdekens eruit ga doen. Sinds ik hier woon liggen deze in de zadelkist te stoffen :') Van de week deken uitzoektijd :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:52

Zo jullie zijn gelukkig rustig geweest met posten, bijlezen ging vlot :+

Hier vanochtend mega vroeg op om te gaan vrijwilligen bij CEI en dus ook NK in Ermelo. Prachtige sport gezien, nu gesloopt }:0 Maar het was vrijwel droog wie had dat durven hopen gisteren met al die regen. Was ook nog een dag van het shetland stamboek, erg leuke aanspanningen gezien. Wat een prachtige shetlanders waren er zeg, echt mooi <3

Toen ik Ol kreeg had ze heel veel mok (kootholtes vol stukken, en op benen soort van rap), ze was er vrijwel vanaf maar inderdaad sinds op de wei speelt het weer op. Doe er weer sudo creme op met beetje teatree erdoor helpt op zich heel goed. Ik durf er niet zomaar iets reinigends 'in te stoppen' ben daar nogal mutserig in :o

Manlief roept dat we uit eten gaan dus ik ga me snel omkleden :Y)
En ik ben er weer want val bijna om zo moe! **dus post nog even bijgewerkt**

Pony bij Biancocoo dus nog niet beter.... is dan heftig zeg!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:45

Hier ook gesloopt na dagje vrijwilligen bij de CEI endurance.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:19

Beer ook gesloopt? Wiske ligt hier in coma naast me :z

@Aks als je vindt dat hij te dik wordt, maar tegelijkertijd bang bent dat hij met graasmasker te weinig binnenkrijgt, kun je het gat groter maken van het masker. Het is echt rotgras als het nog niet wat hoger is zoals Biancocoo beschrijft, zeer om dat het bij jullie ook bemest is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:31

Aks..ik heb een shet bij mijn pony staan met hb.

Wis uitgeteld,
Gem en ik tegelijk gepost vanmorgen.
Verder moet ik nog bijlezen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:35

Even egopost ivm arm die even niet mee werkt

Hier een beetje in twijfel wat betreft alwyn... hij loopt nog niet goed. Even los in de bak gehad, draaft wel aan, maar zodra hij een aantal bochten heeft gemaakt begint hij onregelmatig te lopen. Galopperen wil hij helemaal niet... weet niet zo goed wat ik nu moet

Snuit even aan de dubbele longe gehad, die ging wel goed, nog niet waar het moet zijn, maar het begin is er. Die mag morgen nog een keer.

Verder nu weer rust ivm arm die weer opspeelt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:03

Vind het heel rot voor je, hadpd reactie al opfb gezet
Gem sorry had nog niet op Moos wonden gereageerd dat is dus nog heel gedoe fijn dat het goed gaat nou ik ga naar bed zit nu met telefoon is niets welterusten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:16

Gem, heel fijn dat moos goed hersteld.
Tallechie, da erbij zou ik doen !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:17

Ik heb bijgelezen maar ben vanmiddag naar huis getransporteerd met gruwelijke migraine.. Gen een vaatdoek, zelfs water mag t systeem niet in..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:36

Jeejtje Aks, met migraine kan je beter lekker met je ogen dicht in bed kruipen ipv op zo'n lichtscherm kijken en mee lezen :P Beterschap!!

Tallechie, jammer dat alwyn nog niet goed loopt, hopelijk weet je snel wat het is.

VHU en Frensie lekker gevrijwilligd! lijkt me ontzettend leuk om te doen!

Ik ga morgen met Sil spannend ritje maken! voor mij dan :P Ga naar dezelfde plek waar ik in maart 2012 ook naar toe ging en waar het toen onderweg een paar keer erg mis ging en ik erg bang werd, morgen dus de kans om te laten zien hoe we gegroeid zijn samen :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 06:27

@aks :(:) ik ben net ook weer bij. Migraine aanval gehad van 2 dagen; gatver 2 dagen in het donker gelegen. Om gek van te worden. Het ging zo goed, ik heb al lang geen aanval gehad, maar nu was ik de pineut.
Vandaag nog een dagje rustig aan doen.
Ik hoop dat jij ook weer wat opknapt vandaag.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 07:31

Zo, goedemorgen, ik ben weer een beetje tot leven gekomen ;)

Tallechie ik kan maar 1 advies geven; dierenarts erbij.
Gem fijn dat het goed gaat met de wonden!
Aks succes met je migraine...
Jenkins succes met je rit vandaag, gaat helemaal goed komen!!
Janouk ook migraine gehad, bah!
Beer was gister ook gesloopt, maar hij vond zelf van niet, dus toen hij thuis kwam ging hij eerst enorm hyperen met de andere honden en daarna stortte hij volledig in ;) Zal vandaag ook nog wel moe zijn (Beer, maar ik ook ;))

En.... de zon schijnt hier!!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:19

@jenkins, had overdag al bijgelezen, meestal dan savonds grote post typen.. Maar nu dus niet.

@janouk, hier was het ook al een hele poos geleden, een jaar geloof ik.. En waar t nou vandaan kwam.. Hier lijkt het met 1 dag gelukkig over te zijn. Ik ga vriendin denk berichtje sturen dat ik wel mee kan vandaag. Zou met haar naar dr paard haan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:19

Fijne dag allemaal.
Dikke knuffels voor ieder die dat nodig heeft.
Ik ga snel naar buiten, pony nakijken, ik hoop dat zijn koorts gezakt is...tot later.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:42

Hier is K*T met hoofdletters; Janouk komt net uit de box met hele korte pasjes. Veearts erbij, voorlopige diagnose hoefbevangen op 4 benen *&&^&^^%%$#$#$%^&^*&( Hoe is dit mogelijk?!
Overleg gehad met de kliniek, maar ze vinden op de trailer nu te riskant. Eerst 48 uur stabiliseren en dan naar Visdonk.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:45

Wow Janouk hoe kan dat?? Ze kwam toch niet op de wei? Of kreeg ze cortico's??
Heel veel sterkte!!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:49

????? echt onbegrijpelijk.
Geen cortico's gehad, geen weidegang, juist niet de laatste 2 weken voor de zekerheid, weinig krachtvoer, geen ontstekingen, echt niets wat zou kunnen duiden op. Volledig a typisch.
Maar gevoelig op alle 4 de hoeven en pulsatie in beide achterbenen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:52

Jemig geen woorden voor hoe zuur dat is!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:54

@Janouk: tjee, zeg....pffff, dat verwacht je toch echt niet..., heel veel knuffels :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)