[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:19

Even bijgelezen.
Vervelend dat Veale zo suf is door pijnstillers.
Leuk filmpje van nouvel en wat nieuwe topics.

Vandaag leuk ritje gemaakt samen met stalgenoot, was ook heerlijk weer voor. Alleen merkte dat hij weer zijn achterhand weinig gebruikt, tot nu toe lijken de balkjes het beste te werken. Ik zal komende tijd wat vaker gebruik van maken.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:30

Oja, dat wilde ik ook nog zeggen..
Leuk filmpje Nouvel, is dat bij/met Gerard? Hij loopt weer fijn hoor.. Bevalt je wagen?
leuke foto's Laura en Evelli!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:31

Tallechie: hopelijk is het probleem dan opgelost!

Ivy & nouvel: Kan helaas geen filmpjes afspelen op mijn laptop zal morgen even kijken op mijn computer :D

Tine: Lijkt net of jij me al goed kent je zit er totaal niet naast. Ik moet gewoon een goede middenweg vinden voor mezelf, voor tum enzo.. Tum had mij vandaag erg overtuigd dat hij toch wel heel graag wilde blijven <3

Vandaag is tum in het enkelspan geweest en hij deed het zo braaf,, bak was best zwaar maar hij ging er helemaal voor, daarom op het erf wat gereden. Gewoon 10 minuutjes braaf en beloont met uitspannen :)

Gaan we al?
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:46

Fijn dat zo goed ging met Tum in enkel span :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:54

wat leuk! Tum in het enkelspan!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:58

Toftof, hopelijk heb ik morgen tijd om de mijne te mennen!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:05

het gaat weer vlot door hier!

leuke en koude ritten gemaakt lees ik...

tum in 't enkelspan!

veale hopelijk niet goed door het zonder ijzers staan...

tine haar zoontje leuk gereden!

lienepein, filmpje is bij Berry, die deed samen met Gerard de Balkheide, ze wonen nu in Brabant en we zijn er een paar dagen geweest om lekker in het bos te rijden!
maar omdat ze zo'n mooie bak hebben liggen was het een mooie gelegenheid om weer even de galop te oefenen...

http://www.youtube.com/watch?v=gkq_pBxIluI

http://www.youtube.com/watch?v=RlbPVq8zSnI

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:35

Filmpjes, foto's gezien en allerlei overwegingen gelezen...wat leuk foto's van Tum in enkelspan +:)+
Wat Napie zei is zo waar, met de ene pony heb je meer een band dan met de ander.

Vanochtend met Zaar gereden, ze was .... eigenlijk niet te hanteren, met aandraven een en al gehuppel en gespring, dan weer enorm kijken, wat een gedoe }:0 Ben er zelfs een stuk naast gaan lopen, moest even nadenken hoe ik het moest aanpakken. Hou het er maar even op dat ze ergens last van heeft ofzo. Ga woensdag weer rijden, kijken hoe ze dan is. Toch stond ze er na het rijden vriendelijk en ontspannen bij. Heb haar maar ingefluisterd dat ze zich beter een beetje kan gaan gedragen, handiger voor alle partijen.

Moet morgen erg vroeg op want mijn auto staat nog bij de garage. Dus moet met auto van manlief naar poowns (voordat hij naar het werk gaat). Hoop toch wel dat die auto morgen snel klaar is }>

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 07:16

en? Ben je al op VHU?

Goedemorgen!

Nouvel ik ga je filmpjes vanmiddag bekijken, dat gaat niet op de telefoon.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 07:45

goeiemorgen!

veel plezier met kijken! :D

ik ga gauw verder!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:50

Laura: ik herken gewoon heel veel ;( . Ik laat het nu meer los en geniet veel meer van beide mannen. Ik hoop dat het jou ook lukt. Sterkte ermee.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:51

goedemorgen :wave:

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 09:15

Goeiemorgen allemaal

Nou, ik soort-van hobbel weer. Heb ergens toch wat meer rust gekregen en kan het nu allemaal weer een beetje overzien.
Dus ik dacht, laat ik weer eens bij jullie komen kijken :)

Laura, wat moeilijk zeg! Ik herken het gevoel wel hoor, Sunny is ook absoluut mijn nummer 1, hoewel ik ook echt gek ben op Storm. Sun maakt het me dan ook nog eens lekker moeilijk door wanneer ik met Stormpje bezig ben als een gek bij het hek te gaan staan hinniken.
Met elkaar kunnen ze het wel prima vinden, maar voor mij is het soms wel heel moeilijk om mijn aandacht te verdelen. Daarom heb ik juist voor Sunny 2 meiden die hem aandacht komen geven en met hem komen werken en met hen heb ik dan ook afgesproken dat ze alleen maar voor Sunny komen en bij wijze van niet eens kijken naar de andere paardjes in de paddock. Als ik zelf kom begroet ik eerst sunny, en daarna pas storm. Storm lijkt hier absoluut geen moeite mee te hebben, en Sun doet het er goed onder :)

Naaltje, ik weet niet precies hoe en wat, maar in elk geval veel sterkte en wijsheid en een dikke knuffel.

met de paardjes is hier alles lekker in orde.
Sun en Storm kunnen het gelukkig goed met elkaar vinden.
Ik was wel heel erg stom geweest, had hun manen ingevlochten voor verzorgingsgemak, maar nu heeft de jaarling fries die erbij staat bij Storm 5 van de 8 vlechtjes tot meer dan de helft afgebeten!!! |(
Het ziet er echt niet uit, dus nu ben ik moed aan het verzamelen om de rest van zn manen maar met een schaar te lijf te gaan zodat het in elk geval weer gelijk hangt |(

Groetjes, lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 09:17

Inderdaad het loslaten en ervan leren genieten dat is een kunst :) want je wilt het zo perfect doen dat het gewoon ten koste gaat van je eigen plezier.

VHU: jammer dat ze wat druk was. Wel lekker dat je daar zo vaak kan rijden. Ik ga vandaag ook bellen voor een les met rivaldo en als het lukt met tum in enkelspan maar de bak is zo zwaar dat ik echt op het gras in het park moet rijden.

Lacuna: Welkom terug, wel fijn om te horen dat ik niet de enigste ben want zo voelt dat wel op het moment dat je het niet kan op de een of ander manier. Fijn dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden, erg zonde van de manen, bij tum had het vriendje die erbij stond ook een stuk staart eruit getrokken. Vind ik best sneu want zal veel pijn zijn.
Toen ik zag dat rivaldo weer stijf liep zag ik ook wat bloed aan zijn been dus voor mij was dat genoeg om ze apart te zetten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:22

Citaat:
en? Ben je al op VHU?

Yep ik was vanochtend al om 5.45 op en ben als een soort zombie naar de pony's gegaan. Wat een mist zeg! Snel berg hooi gegeven en een voederbiet en vervolgens weer naar huis. Nou dat is wel heel basic zorgen voor je pony's ben blij dat dat niet elke dag zo gaat :o

@Laura, mag er altijd komen rijden als ik wil en het maakt ook niet uit met welke paarden. Kies alleen vaak of Nolanda of Zaar, omdat die me dus meer aanspreken dan de anderen. Denk dat ik maar even ga vragen of ik Zaar een paar dagen achter elkaar zal gaan doen, dan krijg ik haar wel weer in het gareel. Ga dan gewoon heel lang op pad net zolang tot ze zich gedraagt :D

Nou ik moet aan het werk }>

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:54

@lacuun; zo'n efilleerschaar pakken, dan ziet het er niet zo geknipt uit :)
bedankt voor de wijsheid, 't is helemaal goedgekomen in elk geval :) we moeten gauw 's afspreken!! :)

@VHU; stuiterpaard := last van herfst ? :+

@laura; leuke fotos van tum in enkelspan! :j

@IT; super dat het met wobbe weer een beetje beter gaat

en een avontuur over geknapte leidsels en afvallende hoofdstellen :oo oei.. goed opgelost :j

Gister gemend met dids! :D hij was zo braaf. Op de heenweg, 3,5 km/h in stap, draf was goed voor 11 km/h (leuk joh zo'n gps :D ) We hebben 2 uur gereden, 12,5 km door het bos. Incl heel zware blubberstukken :=
tegen halverwege ging hij in draf 14,5 km/h en in stap 6 (!!) :oo hij vond het wel gaaf geloof ik :)
En daarna op 't gemakje uitgespannen, beentjes gespoeld, even een dekentje op tijdens 't stilstaan, en toen de wei terug in :)

en nu ga ik gauw wat eten, tanden poetsen en naar de tandarts. En vanmiddag komt de hoefsmid.. drukdrukdruk :oo

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:05

Sorry ik zat afgelopen week even in de meeleeshoek ;) zal vanaf nu weer wat actiever proberen te zijn!

Naaltje; leuk zeg rijden met een gps! 6 km per uur stappen is een normale snelheid voor pony's. Dat moet er minimaal gereden worden tijdens sgmw in het staptraject. Wat voor gps heb je?
Succes bij de tandarts!

VHU heeft een vluggertje gedaan vanmorgen :D Ik moet dat 2x per week ook ivm 6.45 beginnen op het werk. dus dat wil zeggen dat ik dan om 6 uur de pony's buiten in de weide zet en met een aai over de bol er snel weer vandoor moet! Ach zolang ze wat te eten hebben hoor je ze niet klagen.

Laura heeft Tum in het enkelspan gezet, goed gedaan! Leuk om de foto;s te zien.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:16

die 6 km/h is voor dids snel := maargoed, als hij gemotiveerd is kan hij het dus :)) :D heb een garmin edge :)

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:21

Pride haalt die 6 km makkelijk, maar voor Lizzy is het ook moeilijk te halen hoor ;) die moet ik blijven aansporen zonder dat ze begint te dribbelen. dat laatste doet ze erg graag helaas.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:52

Hee de garmin Edge heb ik ook naar zitten kijken. Heb alleen maar niet gevraagd wat ie kost..

Bij Jenna moet ik de stap goed oefenen en doorzetten. Ze kan het wel halen maar vind ze nog niet zo makkelijk. Velvet vind het wel makkelijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:05

Naaltje schreef:
die 6 km/h is voor dids snel := maargoed, als hij gemotiveerd is kan hij het dus :)) :D heb een garmin edge :)

Hihi, Amerigo loopt hier maar 4-5 km/u. Dus maar geen mendurance/sgmw ;) Dat is dan wel met de fiets, met kar geen idee hoe hard we gaan.

Laura, hier gaat het nog steeds in golven. Wil zo graag met pony zover komen dat we L dressuur mogen rijden. In de training is nog steeds vooruitgang, dus ik blijf het toch nog maar een poosje proberen, maar bij de wedstrijden scoren we gewoon al heel lang geen wp meer. De eerste paar wedstrijden wel, toen was hij super gespannen. Nu loopt hij ontspannen, maar ja, dat showt dan wat minder maar is volgens mij wel veel beter en nu geen punten meer. Maar ik geef het nog even niet op. Maar kost dus wel veel energie en stress en moet dus ook steeds weer bewust loslaten.

Vanmorgen weer les gehad in binnenbak met Amerigo. Instructrice ziet ook nog steeds vooruitgang, maar of we ooit L gaan rijden ......

Ik ga zo uitmesten en dan naar het zwembad, baantjes trekken om conditie te verbeteren en vanavond nog met Rembrand naar les ohz.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:15

L moet toch wel gaan lukken?

Whit had gister weer 2 puntjes in het M, met allemaal 4en op mijn midden en uitgestrekte gangen :+ (terwijl ze nu echt eindelijk wel wat sterker word en wat begint te doen). En een puntje in de vaardigheid, was foutloos, maar net buiten de tijd.
Volgende week ABOPen, dat zal een stuk lastiger worden dan gewoon KNHS dressuur.

Heb me voor de 21e ingeschreven voor een minimarathon met het tandem :o. Ben dus heel benieuwd of dat wat gaat wordne.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:16

Tine: Jammer dat je geen winstpuntje had met de dressuur. Vaardigheid ging wel goed zo te lezen. Super! :)

IT: Mooi dat Wobbe weer wat beter loopt. Leuke foto van Rafiki en zijn vriendje.

Naaltje: Fijn dat het gesprek zo goed verlopen is.

Laura: Moeilijke beslissing. Denk er maar in alle rust overna!

Millanka heeft het wagentje toch niet gekocht.

Maisie: Nette resultaten, zeg. Erg goed gereden zo te lezen! Gefeliciteerd. +:)+

Tallechie: Jammer dat Veale niet vooruit te branden was. Pijnstillers kunnen daar idd wel een reden voor zijn.

VHU: Het rijden met Zaar klonk net zoals het rijden op Bart gisteren. Die deed precies hetzelfde. Werkse.

Hier rustig. Gisteren Brunellie even gelongeerd en een zadeltje opgelegd. Er is al een aantal keer opgezeten en ze hadden ons al verteld dat ze erg fel reageerde op de beugels.
Dus gisteren was het in het begin net een bommetje die ontplofde. Verder is ze in de omgang echt een superlief dier en ook niet bang. Ze loopt zo over stukken plastic heen. :)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:56

Wat is die mist toch verveelend, hopen dat het nog opklaart en dat ik straks kan gaan menne !

Mijn pap heeft 1000kg bieten gekocht voor ze en nu wijgere ze het te eten! Iemand tip?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:01

Gewoon blijven voeren :+.
Ik heb 2 aanhangers suikerbiet gekregen, had er eerst maar 1 die ze at, nu eten 4 pony's ze.
Mijn jonkies vinden ze te groot en mijn 3 jarige is guwelijk aan het wisselen(en met losse tanden een hele biet naar binnen werken is niet handig ;) ), die laten ze liggen.