[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:07

@lacuna; wacht nog maar een poosje :') dids houdt eerst nog feest en ''probeer 't vrouwtje opde grond te mieteren want dat is leuk'' :P
en hij gaat hárd! :\
heb gigantisch last van m'n rug nu door z'n gebok gisteren, hoop dat ik school haal straks :o

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:52

goeiemorgen mensen, wat heb ik weer veel bij te lezen,

@ jelle misschien dat de pony die met een tongboog fijner te rijden is, een wat dikke tong heeft vanzichzelf, dan is het wel lekker als hij meer ruimte heeft, geen enkel paardenmondje is natuurlijk hetzelfde :)

@ nieuwkomer welkom! wat is het voor pony waarmee je ment, ik heb ook een driejarige bonte merrie :)

@ naaltje je bent er toch niet afgestuitert he?

zo gister weer mijn 3jarige aan de lange lijnen gehad, de bak was nat met flinke plassen, erg leuk om met haar daar bezig te zijn, want ze vind het zo leuk om lekker erdoorheen te stampen, was wel duidelijk zwaarder voor haar want ze was veel sneller moe, daarom allleen maar lekker flink laten draven en niet teveel van haar gevraagd, dat is ook wel eens lekker.

de andere pony's heb ik 1 voor 1 lekker los gelongeerd.. zo wat vinden ze dat toch heerlijk, helemaal uit hun bolletje gaan ze dan in het begin!

hopelijk kan ik vandaag even rijden, heb er wel zin in om weer echt een beetje met ze aan het werk te gaan, zaterdag hebben we eindelijk weer wedstrijd en ik kan echt niet wachten.

jammer genoeg heb ik het gewoon super druk op school :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:00

school is echt iets wat vrije-tijd vreet ja :P
super dat je 3jarige de plassen leuk vindt! :)

ben er niet afgestuiterd gisteren nee..
wel 2x bijna achter het zadel omdat hij eerst gemeen bokte, en dan als een rázende gas ging geven en wegsprintte :')
op het laatste stukje zandpad met plassen tot bijna zijn knie kwamen we paarden tegen, daarvoor ging hij er met een prachtige 180* draai vandoor
en het laatste stukje op straat ging hij nog over de zeik om schreeuwende papegaaien :P

m'n binnenbakbezoek van dinsdag gaat helaas niet door... hopelijk niet al te slecht weer, zie er wat tegenop om nog eens zo buiten te rijden :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:10

ja baal op dit moment ook heel erg van school, doe zo mijn best maar het lukt alsnog niet om er een fatsoenlijk cijfer voor terug te krijgen..
vervelend dat didds zo stout is,, echt fjord :P

Moby vind water echt leuk, verwacht niet dat de waterbak ooit problemen oplevert :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:18

nou ik hoop dat dids zich gauw weer gaat gedragen..
gisteren was de 1e keer dat hij zo heeft gedaan in bijna 3 jaar dat ik hem rijd :=
ga er ook vanuit dat het komt omdat hij zich goed in zijn vel voelt :P
maar.. om op een recht, open zandpad ertussenuit te naaien als er een auto een km terug uit een paadje gereden komt (rustig) is wel heel ernstig _O-

dids moet altijd even denken bij water, maar als ik duidelijk stuur en echt beloon als hij erdoor gaat wil hij wel :)
gisteren zelfs een paar keer volle galop door een halverwege-pijpbeen plas gecrosst :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:24

@ marianne leuk dat ze water zo leuk vind is wel een voordeel hoor. Heb je je trouwens al opgegeven voor de instructie week ??

Ik heb vrijdag zaterdag en zondag een rondje gedaan met ferro. Zaterdag wel in de regen. Had m zijn regenjas aangedaan en in schuur uitgespannen dus hij was niet zo nat. Hij had er wel zin in je kon merken dat het een poosje geleden was. Gisteren ook nog een rondje gedaan met robijntje. Heb m nu bijna 1 jaar het wordt nu een echte pony. Hij was ook echt braaf terwijl hij al bijna een maand niet in enkelspan had gelopen. Over 2 weken ook wedstrijd met m dus ga m nu even wat vaker oppakken.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:28

@ Maisie,, ja ze is eigenlijk met alles heel braaf, en vind alles leuk, heerlijk is dat.
van de week gaan we inschrijven met zijn allen, heb even mijn coach gemailt om te vragen welke week ik mag :)
jij gaat week 1 zeker?

ik neem moby wel mee, ze is wel 4 pas, is het dan wel mogelijk om gewoon savonds met haar te rijden, weet jij da?

wat fijn dat robijn zo goed gaat! trouwens 10 januari zwartewaal kan je wel weghalen uit je onderschrift;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:41

Welkom nieuweling!

Helaas gaat de 20ste niet door voor mij, mijn vader dacht dat hij kon maar helaas hij heeft een traning van de landmacht.
Nu wil ik naar eentje gaan wat dan wat later is (kan ik ook wat meer trainen) welke kan ik het beste kiezen, wil namelijk zo min mogelijk asvalt zodat ik de hoefschoenen af kan laten.

Gisteren gebelt of de les wel of niet doorgaat, hij moest nog dingen regelen met de staleigenaar, hij belt als het doorgaat, spannend!

Vhu: ik wil ook meedoen met een 4daagse, zag dat er ook eentje was in juli, dan ben ik vrij, misschien lijkt het je leuk om samen te gaan?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:48

Wij weten nog niet of we gaan maar ik wil wel en dan idd week 1. Heb mijn onderschrift aangepast hoor !!! Ik wil robijn dan trouwens ook mee nemen en daar af en toe een lesje mee doen of idd s'avonds mee rijden.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:59

Hallo allemaal!

Hoe is t hier? K heb vrijdag weer les gehad, ging goed, ik moet echt 1000 dingen tegelijk doen, maar ik leer elke les wel weer wat! Echt leuk! Ga deze week weer hard oefenen, zaterdag heb ik weer les!

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:07

lienepien610 schreef:
Ik heb even een vraagje, misschien dat iemand van jullie het weet..
Ik heb mijn startkaart voor SGMW aangevraagd, de vereniging heeft dit verder bij de KNHS geregeld. Ik heb er verder nog niets van gehoord, behalve dat ze ermee bezig zijn. Tuurlijk kan het langer duren omdat het weer een nieuw jaar is, dus veel startkaarten. Maar over het inschrijven voor wedstrijden heb ik een vraag.
Hier vind je het inschrijfformulier. Het gaat mij eigenlijk om het Reg.Nr. bij Paarden/Ponies. Is dat het nummer dat je pony krijgt van de KNHS, nadat ie daar is aangemeld? Deze heb ik dus nog niet, kan ik mij dan ook nog niet inschrijven?

een vriendin van mij had de opmerking geplaatst dat zodra de nummers bekend waren zij deze liet weten.
Heeft ze nooit problemen mee gehad.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:20

Velen hebben weer ritjes gemaakt, zo te lezen; super!

Vanmorgen paard getest; die is nog zadelmak.
Morgenvroeg ritje maken met het tweespan *\o/* .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:00

Heb wel bijgelezen. Sommigen hebben op een stuiterende pony een rondje gemaakt en sommige aangespannen.

Ben het hele weekend niet op stal geweest. Weer was te slecht en we hadden de pup in huis.

Maar sinds gisteravond ben ik ook eigenaar van een pup :-)
Tot vanochtend was haar zusje hier dus ook, en hij piept nu steeds. Wil vanavond eigenlijk wel even naar veale en ook even rijden.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:05

@ maisie, ik kan alleen de tweede week, aangezien dat beter met school uitkomt, niet dat et handig is om een week te missen, maarja :)

@tallechie leuk dat je een pup hebt!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:06

Ik wilde vandaag ook gaan mennen, had goed te tijd, maar mijn vader heeft de sulky in de trailer gezet zonder lamoen. Dus denk dat ik vandaag hem toch in het tuig zet en de banden erachter hang. Zullen de mensen op stal ook wel blij mee zijn als ik het sleep , alleen had liever willen rijden

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:11

dat is jammer laura, ach de bak slepen heeft ook zo zijn voordelen;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:14

ja maar de tractor doet het toch mooier hihi!
Ach ik moet voor de training veel stappen en ietsje draven, dus nu is het wat meer krachttraing ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:18

zie het maar van de zonnige kant ;)
zo ik ga de kou in moet vandaag fietsen want mijn chauffeur kan me niet komen halen, pff zie er gewwoon tegen op, wat ben ik toch verwent

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:26

ik moet ook de kou troseren, geen zin in, maar ga de paardjes even buitenzetten (staan weer om 3 uur binnen) en om 6 uur komt hun baasje :).. doeggies

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:18

Zo jullie hebben veel gepraat! :D

Bedankt voor alle welkomberichtjes.

@ Marianne: Ik heb geen idee. Er zit wel een paspoort bij maar ouders onbekend. Ze lijkt me een kruising :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:22

Mloei welkom.

Zusje is vanmiddag opgehaald en Beethoven blijft maar piepen. Zo zielig.

Zoals het er nu naar uit ziet heb ik zaterdag wedstrijd, maar kan niet meer mennen. Kan hem alleen nog even onder zadel rijden.

Hoop vanavond wel even naar stal te kunnen. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om weg te gaan, lekker op de bankhangen zou ook wel lekker zijn, maar dan kom ik te lang niet.

Heb het aanmeldingsformulier ook geprint. Ik ga week 1 heen.

Weet iemand wat ik bij combinatienummer moet invullen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:48

@Rivaldo, in de maand juli zijn we vooral op vakantie :D had het erg leuk gevonden trouwens met z'n tweeen rijden / 4-en dan incl pony spul.
Wel relaxed hoor dat je wat meer tijd hebt voor voorbereiding voor echte mendurance start. Kootwijkerbroek is ook altijd wel erg vroeg in het seizoen, soms sneeuwt het zelfs de week van tevoren nog }>
Onze paddock is helemaal super droog en lekker ontdooit. Dat wordt dus serieus longeren deze week!

@Tallechie een pup, wat lief...en wat een werk ;) wat voor hondje is het?
Combinatienummer staat op je startkaart, is combi van jou met je pony/paard.

Enne mbt Dids: volgens mij moet hij even heel goed weten dat hij a. er niet vandoor mag stuiteren, b. niet mag stuiteren c. dat de sneeuw nu weer weg is en hij weer serieus aan de slag moet. Sterkte met je rug :(:)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:53

Zooo, jullie kleppen weer genoeg zeg! :D
Heb bijgelezen, las o.a. wat over drukke pony's, mensen die hun pony weer opgepakt hebben en menduranceritje die niet door kan gaan.

Ik heb vrijdag weer mijn paard opgepakt na een maand. Ze was superbraaf, liep fijn en het viel me reuze mee na 4 weken rust.
De pony heeft nog eventjes vakantie, die gaat woensdag weer aan het werk.

Lang leve de dooi, mag van mij wel ff zo blijven!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:09

Oké. Dan moet ik eerst mijn startkaart van stal halen. Dan ga ik sowieso maar even naar stal vanavond.

Het is een boomer x chi chu. Als ik vanavond nog tijd heb zal ik er nog wel even een foto opzetten.

De logee was drukker als die van ons zelf.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:43

VanHuisUit schreef:
Enne mbt Dids: volgens mij moet hij even heel goed weten dat hij a. er niet vandoor mag stuiteren, b. niet mag stuiteren c. dat de sneeuw nu weer weg is en hij weer serieus aan de slag moet. Sterkte met je rug :(:)

lol :P
dids is normaal degene die amper voor een vlotte galop te porren is :P ik denk dat hij gauw weer inzakt als hij vaker werkt :j

en paddock mooi droog en ontdooid? :oo
bij mij is de bak súperzompig... bleh..
maargoed, kan toch niet rijden nu :')