[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:00

1 :Z <<) zou wel gezellig zijn. Maar 220 km enkele reis is me toch te ver voor een wedstrijd en het is meteen ook 3 dägen wedstrijd. Jammer maar helaas

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:24

Omdat we ineens een halve dag vrij hadden besloten om maar naar Enter te rijden. (Je zou maar gaan niksen op de bank haha. Maar goed, anders was het 1 van de komende weekenden geworden. ) De inruil nog iets kunnen verbeteren en nu een ergonomic besteld. We hadden liever anatomic maar die is er niet lichter dan 210 kg. En dat is voor beide dames te zwaar. We hebben zelfs de deal dat we kleine wagen mogen houden en eerst proberen of sam de nieuwe makkelijk kan trekken. Lukt dat, dan kunnen we de kleine alsnog naar hun brengen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:17

Jeetje stel je voor dat je een middag niets doet Tine :+ zag de foto op fb van je nieuwe to be wagen zag er super mooi uit *\%/* Overigens wel ultra stoer dat Sam en Patrick nu Z1 gaan starten =:)

Gem aflasten, aflastte, afgelast of zoiets :list: :)) zag vandaag idd allerlei variaties voorbij komen -:)

Mijn zus heeft een zomerhuisje in Exloo, mocht je toch nog over willen komen geef ff een gil Janouk dan kun je daar slapen, manege is op 1 km afstand, kun je Janouk dan stallen :7

Hoe is het met je pony Marga is hij weer OK?

Geloof dat ik aan het vrijwilligen was bij de enige wedstrijd die vandaag niet was afgelast, endurance Otterlo. Zat bij de finish, altijd erg leuk en gezellig. Weer viel eigenlijk alleszins mee. In de ochtend wat buien maar in de middag zonnetje zelfs nog gezien.

Cathey staat vanavond voor de 1e avond deze zomer weer binnen op stal... is normaal pas per 1 of 15 oktober zoiets... Groepje waar ze bij staat staat een ouder paard bij van 24 die was helemaal moe en ellendig van al die regen en vooral van het ploegen door de modder, het is bij ons vette klei dus dat is heel zwaar lopen op bepaalde stukken.... Dus hele groepje stond vandaag op de (redelijk droge) paddock en vanavond dus lekker met flink wat kuil op stal. Cathey had er geen bezwaar tegen die ging direct ook in de chill-stand :z
Op Fred zijn wei is alleen het voorste stuk vrij onbegaanbaar, wel net waar de hooibak staat, dus zat vanavond al vast met mijn kruiwagen >;) maar gelukkig kon ik de boel er weer uit krijgen tssss..... maar die kunnen als ze weer teruglopen best droog staan want dat land ligt hoger.
Maar er is hier zo ontzettend veel regen gevallen... morgen redelijke dag schijnt het en dan maandag gaat het weer hozen... -O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 06:54

Ik was jullie kwijt !
Wat een regen hè, hier ook niet normaal. Van donderdag op vrijdag kon de vopo pomp het niet eens bijhouden. Ding kan denk ik 1000 ltr per min weg pompen.
Tine, lekker bezig met de wagens. Goed geregeld denk ik zo.
Afbeelding
Vorige week in de vh op Horst.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 07:27

Ips: mooie foto. En ons kwijt ;(
Juist is: 'De scheidsrechter gelastte de wedstrijd af.' Het hele werkwoord is afgelasten. Dit is opgebouwd uit af (dat hier het betekeniselement 'ongedaan maken' toevoegt, zoals in afbestellen en afblazen) en gelasten ('bevelen'). Afgelasten betekent dus 'door een tegenbesluit afzeggen'. De stam (het hele werkwoord min de uitgang -en) van dit werkwoord eindigt op een t. In de verleden tijd komt daar -te achter, dat levert een dubbele t op: 'Zij gelastte de wedstrijd af.'

Ik heb de paarden nu ook al twee nachten op stal, de wei stond blank. Maar nu is alweer heel veel weggezakt, dus hopelijk vannacht weer gewoon buiten.

Zonnetje schijnt

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:05

Tine een nieuwe wagen besteld en wat super van Sam en Patrick Z1 (Edward Gall in de dop).

Ips was ons kwijt en heeft ons weer gevonden.

VHU aan het modder worstelen met kruiwagen.

Wat een woord al niet los maakt (afgelastte), bedankt voor de uitleg Tine d dt enz. blijft lastig.

Hier gaat het goed met Pep hij loopt niet meer kreupel maar heeft natuurlijk nog wel een gat in z'n zool.
Hij staat nog steeds een keer per dag braaf met 1 voetje in een bakje sop, en loopt 24/7 met een prop watten met betadine in het gat en daarover een sok in de wei. Wel nog apart omdat hij dan op een droger deel van de wei staat. Gister een klein rondje mee geweest aan het handje met het uitlaten van de hond.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:15

Marga, fijn dat hij weer goed loopt.
Er wordt nu druk gewerkt aan mijn vloerverwarming, dus dat gaat goed komen. Ondertussen heb ik heerlijk gemend met Rembrand en Samoerai en daarna alle tuigen gepoetst. Nu maar even vast wat lessen voorbereiden, en dan brigadieren bij school. En dan denk ik maar een flink stuk wandelen met de honden, het zonnetje schijnt heerlijk.

Trouwens: iemand hier die een goed thuis kan bieden aan een kat? Voor meer info pb

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:13

Rustig hier.......

Kan niet slapen, lig te piekeren over dingen op mijn werk. Ik wou dat ik een schakelaar had -O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:23

Kan hier ook niet slapen. Zere rug.
Piekeren is niet goed Tine, er gewoon over praten.
Vanavond ikke weggebracht naar beleeradres.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:32

Spannend Baudy! Hopelijk gaan we elkaar weer eens tegen komen op wedstrijden.

Ik weet dat het niet goed is, maar het is allemaal zo lastig. Komende woensdagavond (dus morgenavond) is er infoavond voor de ouders van onze groep. Mijn collega met burnout zegt nog steeds erbij te zullen zijn (dat hoor ik dan van directrice), maar we hebben nog steeds niets samen voorbereid. Ik heb meerdere mails gestuurd, waar niet op wordt gereageerd (waarschijnlijk leest ze ze nog steeds niet, ze heeft eerder aangegeven dit niet aan te kunnen tijdens de vakantie, maar het nu weer op te gaan pakken. Ik heb echter geen andere manier om haar te bereiken). Ik heb geen idee wat er van me wordt verwacht en ik denk nog steeds dat ze er niet bij zal zijn, omdat ze het nog niet aankan. Daar heb ik alle begrip voor, maar ik wil wel weten wat ik dan moet doen, zodat de ouders niet voor piet snot komen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:03

Ja dat is wel lastig Tine, kan je het niet terug koppelen naar de school. Neem aan dat zij haar wel kunnen bereiken.

Nou op wedstrijd is nog wel ver weg hoor Tine, maar wie weet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:13

Heb nog weer een mail gestuurd met cc naar directie en ben ondertussen zelf maar wat dingen aan het bedenken die ik zou kunnen doen/zeggen.

Net weer lekker gemend met Sam en nu maar even afleiding in het bos zoeken met Rembrand.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:19

Als ze niet komt ouderavond aflasten. Duidelijkheid krijgen vandaag voor bijv 12.00 uur door haar te bellen. Als het niet duidelijk is dan niet door laten gaan, beter dat die collega voor niets komt dan 25 ouders. Reintegratie van je collega is niet jouw probleem (in principe) maar mislukte ouderavond wel degelijk.

Wat leuk Baudyh, hopelijk van de winter erachter dan *\o/* super! Heb je DB er al weer voor gehad of hoe gaat het met hem?

Deze week zouden we hele week trailersessies doen met Cathey maar door het slechte weer valt dat allemaal in het water -O- Word er een beetje chagi van.
Gelukkig gaat alles vanavond op stal en op de paddocks, Fred stond nog op het weiland maar dat is geen doen. Helaas kort seizoen dit jaar... ze stonden vorig jaar tot 1 november op het land...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:40

Wat een waardeloos gedoe Tine..... snap dat je daar duidelijkheid over wilt..
Verder..rustig hier zeg..
Hoop dat niet iedereen onder water woont inmiddels..wat een regen...
Succes met jullie paardjes... hoop dat r nog droge plekjes voor ze zijn...

Morgen met de mooie weersvoorspelling.. moet mn auto ( lees; hondenhokjeopwielen) naar garage voor de APK.....
gisteren leeggegaald en lekker schoongemaakt...
Hoop dat t meevalt met de :$

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:02

Hihi VHU, dan wordt het afgelasten :+ . Maar dat laat ik over aan de directie. Ik heb voor mezelf (tijdens de buitenrit met Rembrand) vast wat voorbereid en dat thuis uitgewerkt. Ik denk dat ik een heel eind kan komen. De rest moet de directie dan maar aanvullen.

Bianca: zeker erg rustig hier. Ben je alweer met de honden begonnen met trainen of is het nog te warm? Ik had de voorspelling gemist, maar zal wel los lopen hier, vooral aan de kust. En alle codes geel waren tot nu toe niet veel waard.

Heb lekker ritje in het bos gemaakt. Helaas werkte endomondo niet mee, behalve dan dat ik bijna 8 km heb gereden. Ben zooo blij met mijn brave paard, want ineens zaten we midden in een onweersbui. Hij keek niet op of om. Heerlijk. Zometeen denk ik maar even naar de binnenbak met zoonlief en dan naar gitaarles/boodschappen halen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:41

Tine..lekker hoor naar het bos.
Honden trainen..nog niet echt...
Wil veel...moet kunnen..en rekening houden met mn lijf, dus nog aan t dubben wat ik precies ga doen..
In ieder geval met zoon samen bikejöring doen.
Droom van langere afstanden en ooit trans-thuringia met slee,.. met 4 hondjes...maar nog niet haalbaar...en mss helemaal nooit haalbaar..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:13

Wie weet BIancacoo step by step ... :) en ik zal voor je duimen voor de auto :j
Weet ff niemand voor een kat Tine... Y;( bij de stal hebben we opvangkatten maar dat zijn er al 4 stalbaas wil pas weer nieuwe als er een het loodje legt. Zijn van die ex-zwerfkatten die niet binnen kunnen zijn. Erge lieve katten trouwens echte kroelkippen. Wat fijn dat je lekker hebt gereden doet een mens goed met al die stress :(:)

Had hier ook behoorlijk stress want alles vandaag vanuit de wei op stal. Maar het is goed gegaan. Was erg benieuwd hoe Fred het zou doen maar die stond rustig op zijn stal. Hij keek wel wat angstig en liep af en toe wat heen en weer maar geen 'gedoe'. Heb nog altijd het schrikbeeld van Ber, en Fred heeft tijd niet op stal gestaan dus dacht straks blijkt hij wel een neuroot maar gelukkig niet **pffffft**
Was afgelopen dagen heel gedoe op stal geweest was er helemaal zenuwachtig van := moest ook zoveel opeens geregeld, mis dan de routine ff weer van mesten, voer klaarzetten, netten vullen, slobbertjes etc etc }:0
Morgen ff erbij zijn bij het weer naar buiten zetten kijken hoe hij dan is en dan hoop ik dat het allemaal weer snel ingeregeld is...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-09-17 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:16

Ik kreeg vandaag een telefoontje dat Stippel ook op stal staat. Die gaat morgen door naar een eigen box en wordt gecastreerd.

Sav loopt nog lekker buiten op de track en zit mooi in haar vacht. Ze oogt ook tevreden.Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:00

Wat een heerlijk hoofd Belker <3 :z :)
Heet Stippel trouwens Stippel officieel of? Sterkte voor je Stippel in ieder geval :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:05

Stippel heet officieel Reedhill's Fast 'n Furious.
Sav staat echt fijn. Scheelt mij ook veel tijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:08

Fijn Belker. En stoere naam =:) vind hem erg erg gaaf.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 05:52

Pppffff lekker windje. Moet straks met db op de trailer naar de hoefsmid. Hoop dat dat lukt met dit weer

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 06:46

Wow gave naam
Doe voorzichtig Baudy. Moet je ver? Ik moet vanmiddag met zoon naar les maar dat is maar paar minuten rijden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 06:47

Waaiwaai...
Baudyh..succes...en kalm aan..

Sav <3
Fast'n furious.. coole naam ! Hoop dat caatratie goed gaat.
Verder... zo op de fiets..hahaha :)F maar heb wel wind mee. :)F

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 06:48

Pppffff baudyh hier stormt het zo hard al aan de kust, dat ik zker niet de weg op zou gaan met trailer, maar misschien is het bij jullie minder sterk. Wees voorzichtig.

Vandaag zouden wij een hippiade training van mendistrict hebben, maar door de storm is die helaas afgelast. Te gevaarlijk met de trailer.