[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:21

Bij Ips gelukkig iedereen weer thuis _/-\o_ _/-\o_ .

Ik zit al klaar om zo de hechtingen te laten verwijderen, al ben ik bang dat ik in mijn enthousiasme de afspraak een dag te vroeg gemaakt heb; hahahaha, ben zo blij met elk stapje/alles wat er gebeurd := . Dochter gaat mee naar therapie, zodat ze ook thuis wat kan helpen met de oefeningen en vanmiddag heeft ze menles *\o/* ; heeft moeders ook weer wat leuks om naar te kijken :D <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:35

Spannend ava..de hechtingen eruit.....duim voor je dat het goed is allemaal....
en vanmiddag menles...hebben jullie geen noodweervoorspelling ?...wij hier wel...

nou ja...was toch al niet van plan om naar het bos te gaan vandaag....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:28

Ik vind die noodweervoorspellingen zo langzaam aan niet geloofwaardig. Als ik op buienradar en weer.nl kijk, wordt het niet meer dan windkracht 5. Dat is echt geen storm (dat is namelijk vanaf windkracht 9). Ik zeg niet dat het lekker weer is hoor, het regent en waait. Maar noodweer.... nou ja, we zullen wel zien.

Ava: hechtingen eruit en dochter die therapie mag gaan doen aan huis. Kan je dochter alles zelf met menles of hoe doe je dat dan? Want denk dat jij niet veel kan/mag.

Vanmorgen Rembrand en Samoerai al getraind. Daarna eerst Amerigo geschoren. Was net klaar en van plan om hem te gaan longeren, toen het begon met stevig regenen. Dan toch maar even niet longeren, want wilde het scheren nog even goed afmaken (lijntjes en vergeten plukken). Het blijft lastig om met een grote machine een kleine pony te doen (vooral het hoofd en de benen), maar het is weer aardig gelukt. Ongelooflijk hoeveel haar er ook deze keer (3e keer!) weer afkwam.
Nu wachten op de zadelpasservice voor Sam. Hoop echt dat ik een leenzadel krijg, want weet niet hoe het anders moet met de lessen/wedstrijden. Zou jammer zijn als ik alles moet afzeggen.

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:05

Ik heb gisteren gelest met robijn. Drama beest was niet vooruit te branden.
Conclusie. FF om een zak voer met iets van Haver en vanmiddag nog het scheerapparaat
erover. Heb ik gelijk wat te doen met dit mooie weer want rijden komt er ook niet van.

Vanavond nog lekker naar de Ikea met een vriendin.

@ tine succes met zadels passen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:08

Ik kan idd eigenlijk niks, omdat ik ook echt geen gewicht op mijn been mag zette. Dochter kan zelf haar pony klaar maken en optuigen. Met inspannen moet instructeur helpen, maar hier ook echt slecht weer; dus les verschoven.

hier liesje 1 keer geschoren, maar daar zit ook alweer haar op.

Hopelijk een leenzadel, tine.

hechtingen zijn eruit en therapie gehad, nog even een broodje gegeten. Hoop dat de foto's donderdag goed zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:39

Zadel paste volgens de meneer nog heel erg goed, dus blijft lekker bij ons. Wind is hier sterk afgenomen en momenteel is het ook droog. Paarden staan lekker te genieten op het gras. Voor de zekerheid wel bij huis gehouden, vooral voor de regen, zodat ze kunnen schuilen. Lijkt erop dat het morgen beroerder wordt met het weer.

Bleh, straks weer met zoonlief naar muziekles. Ik zie er altijd heel erg tegenop. Bijna 3 kwartier enkele reis, dan een uur les en weer 3 kwartier terug. Maar goed, zoonlief vind het erg leuk en is er (ondanks dat hij nauwelijks oefent) best wel goed in. Bovendien vind ik het ook wel goed dat hij ook iets anders heeft dan paardrijden. Alleen erg jammer dat het zoveel tijd kost.

Nou, de voorbereidingen voor de onderlinge dressuur en springwedstrijd lijken ook klaar (kreeg ik ook onverwacht op mijn bord geschoven. Niemand anders wil het doen en ik wil dit er niet bij blijven doen, dus vrees dat dit de laatste gaat worden). Heb alleen nog een eindeloze klus, die ik al heel lang voor me uitschuif, namelijk foto's en filmbestanden uitzoeken en documenteren. Jakkes.... maar ja, moet wel gebeuren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:13

Nou het regent hier volgens mij al de hele ochtend. Ik heb de paarden van 9 tot half 3 buiten gehad en toen wilde ze heel graag naar binnen.
Staan dus nu weer lekker op stal aan de hooi.

Gaat nu iets harder waaien maar nog lang geen storm hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:17

In een ander topic wordt gesproken over windkracht 10 en tornado's. Nou, sorry, maar ik geloof het echt niet hoor. Het is rustig hier. Oke, het waait, maar ja, het is herfst. Maar echt geen storm. En al zeker geen wk 10. En tornado's in Nederland :x

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:40

Hier lijkt het zo heel heftig te worden; dochter is snel opaatje naar binnen halen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:15

Hier waait het hard: windkracht 6 nu met harde windstoten en forse plensbuien: al 30mm gehad vandaag. We hebben wel even windkracht 7/8 gehad, maar dat was een uurtje geleden. Nu loopt het weer op

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:41

Het komt hier ook vanavond en vannacht pas zeggen ze en dan ook niet heel hard. Maar wel storm.We zullen zien.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:05

Hier gaat t ook met vlagen. Mijn paarden gingen pas terug naar stal met onweer. Daarvoor was gras favoriet. Het waait hier lekker door maar hoogstens windkracht 7 volgens mij. Maar als het morgen zo blijft doe ik ze wel een dekentje op. Det moet zondag wel mee naar ermelo. Ben nu mijn kar 4 weken boscrossmodder vrij aan het lekker weer voor!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:36

Ips, gewoon je kar buiten zetten, dan weekt het er vanzelf wel af ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:07

Hi there :)
Ben in overtreding mag niet internetten 's avonds maar 't is gewoon soms zo prettig :+

Nou het was hier heel ruig weer hoor van die windvlagen dat je zowat je jas uitwaait zeg maar. Plus wat ontwortelde bomen en allemaal takken :oo Vanochtend werkelijk totaal natgeregend maar Ber en Ollie staan er netjes bij in hun schuilstal, netten propvol dus die konden er wel tegen denk ik :Y) . Ber nog geen deken opgedaan, Ollie staat onder haar regendeken. Als ze in de schuilstal staan valt het erg mee met de kou. Wil ze ook niet verwennen ze moeten de hele winter nog.
Maar heb wel twee gelijke regendekentjes voor ze gekocht met een halve hals, vond ze zo mooi kon het niet laten... en met de extra korting plus dat het pony-maten zijn viel de prijs nog erg mee
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6226/53871

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 00:08

wat een woei,ik ben maar naar de vereniging gegaan zonder sun(ik had bardienst) was toch nog animo met 3 lessen,toch mensen die erdoor durfde met de wagen/trailer.maar wat een woei/onweer.regen.hagel brrrrr
VHU meteen nieuwe jassen besteld(had ik gisteren al gedaan met halve hals) +:)+ was meteen leverbaar(maar door een actie met een presentje erbij zou dat langer gaan duren,toch maar ff gebeld:dat ik de deken wil en geen presentje,moet ik veel te lang wachten..ff in de wacht gezet..... :O en Yes.....deken was al op transport) lang leve agradi! *\o/*
tine: fijn dat zadel nog pastte.
ips ;zeker eerst je wagen ff voornatten in de regen +:)+ wash en shine erover en blink blink weg race-sporen! :)*
janouk al weggewapperd?(hek nog goed vast?)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:34

Paul had afgezegd voor de les gisterenavond, HT. Prins is nog jong (3 jaar) en laat zich nu zo fijn ontspannen rijden. Paul zegt: ik ga geen problemen opzoeken.
Ik ben nog niet buiten geweest, HT, dus ik weet niet of de hekken nog overeind staan. Straks als het licht is, ga ik wel een rondje lopen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:45

Het fluit hier nog om de boerderij. En heftige buien vannacht. Hopelijk bij niemand schade.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:29

zo..goedemorgen, ik hoop dat de schade meevalt bij iedereen..hier viel het reuze mee met de wind...wel veel regenwater..maar ach..t'is herfst, dat hoort erbij..

mijn bus is naar de garage..dus al fietsritje naar huis inclusief de daarbij behorende regen en toch nog een paar flinke windvlagen al doorstaan..
nu hopen dat ze in 1 dag die bus kunnen maken....

Verder..willen we deze winter misschien nog iets leuks gaan doen qua vakantie..we dachten eerst naar zweden..maar dat viel af.. :$
dus....op zoek naar iets anders leuks...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:30

Goedemorgen

Hoop dat het bij jullie meevalt met eventuele schade. Hier geen storm gehad, wel veel regen.

Bianca: lekker op de fiets door de regen :(:) . Hopelijk is je bus snel klaar.
Ava: heeft een muzikale woning :+
HT: goede ervaring met levertijd Agradi (kan ik niet over meepraten, ik bestel er geen dekens meer)

Ik heb hier Rembrand en Amerigo alweer getraind. Amerigo zijn duikpak aangetrokken. Deken is onder het zadel te groot voor de een en te klein voor de ander, maar op deze manier toch nog bruikbaar. Amerigo was lekker warm gebleven. Rembrand keek wel even op toen er naast de wei een enorme kanarie verscheen. Samoerai keek helemaal niet, het gras was belangrijker haha
Afbeelding

Vanmiddag mag Samoerai nog met zoonlief naar jsp-les.

Vanmorgen de geiten ook maar naar huis gehaald. Omdat de paarden nu heel wisselend in zomer of winterwei staan (afhankelijk van het weer), kom ik dus niet alle dagen meer achter. Dan heb ik te weinig zicht op de geiten, dus die staan de komende maanden weer bij huis. Wel gezellig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:16

Pittig kleurtje :# als het maar werkt he.

Nou het spookte hier echt giga vanacht.... dus vanochtend direct naar de pony's kijken of alles er nog stond en ze niet waren weggespoeld. Maar dat viel gelukkig enorm mee, stonden er rustig bij.
Ollie toch maar haar 150 grams met hals op gedaan, het was 8 graden.... vond het toch te gortig worden. En Ber totdat de nieuwe jassen er zijn (en als ik zeker weet dat ze de boel niet sloopt) ook even een oud regendekentje op.
Hero even los in de paddock en daarna gelongeerd en weer in zijn stalletje. Vond hij wel prima :Y)

En nu moet ik naar Nijmegen, universiteit, daarna onze zoon ophalen uit Eindhoven dus we zijn wel ff bezig :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:47

Drukke dag, vhu!

amerigo lekker opvallend en beschermd.

hier komen ze zo de paarden en honden enten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:43

Maisie..nog iets leuks gevonden bij ikea ?
Tine..flashy amerigo.
ava..succes..
vhu, succes met je dag.

pannekoekeeeeenn....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:02

ook hier geen storm hoor. Emmer stond nog waar ik hem gisteren vergeten was.

Nieuwe telefoon is binnen. Lekker mee aan het stoeien.....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:46

bus is weer terug... *\o/* spaarpot..leeg.. ^) :\

maar goed....nu is hij wel goed nagekeken..kunnen we weer gerust op pad....

zonnetje scheen hier, lekkerrrrrr... +:)+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:20

Brrrrr, hier nu wel echt koud, maar natuurlijk gunstig voor biancao.