[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:27

Daar had ik totaal niet aan gedacht Jenkins aan de tong, jeetje wat een gedoetje.

Sorry te druk om op iedereen te reageren Y;(

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:34

VanHuisUit schreef:
Daar had ik totaal niet aan gedacht Jenkins aan de tong, jeetje wat een gedoetje.

Sorry te druk om op iedereen te reageren Y;(

Hier ook... laatste loodjes voor school. Y;(

Zal even bijlezen!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:37

Sterkte VHU! Ook voor je stalgenootje, wat naar. :(:)

Nouvel! :wave: Leuk om jou weer te zien in het topic, paard ziet er weer goed uit.
Zag je topic ook voorbij komen, super. +:)+

Iedereen een fijn weekend en de wedstrijdgangers succes! Ik zal strakjes weer parcours verkennen.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:08

:wave:

he vhu dat is schrikken zeg bah en olie met een wondje al..
gem is met bic aan het testen
en over dekens gelezen wish staat ook onder een gevoerde regen deken stom weer allemaal....

ohh wie wil er kwijlen.... [BB-ITP] somai kittens in de studio! ze zijn zoooo schattig <3

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:08

Hier vandaag geen regen gehad!
Heb Bieb gereden en dit keer zónder rodeo.

VHU vervelend dat Ollie een wondje heeft van het masker.
Aks en Poeltje sterkte en succes met de schooldingen!

Hier morgen om 4.30 uur opstaan. Ga net zoals VHU vrijwilligen bij de internationale endurance wedstrijd in Ermelo. Hoop ook voor droog weer! Je zal toch maar 160 km in de zeikende regen moeten rijden...

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:09

fransie en vhu veel plezier!! echt gaaf wilde ook maar kreeg geen vrij van werk :(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:11

Poeltje succes. Had me ook willen opgeven, maar te laat met opgegeven helaas.

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest. kunnen niets meer voor mijn doen qua armblessure. Nu naar revalidatie arts en reuma arts.

Verder zijn we weer aan het dokteren met Daan. Sinds november afgelopen jaar nog maar 800 gram gegroeid. Hij is te klein en te licht. Volgende week dinsdag telefonisch overleg staan met de kinderarts.

Alwyn is nog steeds niet goed. Recht uit wel, maar op de volte (vooral rechtsom) kreupel. Snuit mag morgen weer aan de longe. Vandaag wel geweest, maar had Daan bij me. Oppas ligt in het ziekenhuis dus even geen mogelijkheid om te rijden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:12

oeh frensie ik ben jaloers! :)) Hier bákken water.. En mijn schooltas niet waterdicht en paraplu vergeten :=

poeltje ook sterkte met schooldingen :(:)

Ik wilde misschien vanmiddag/avond nog even gauw naar stal rijden, maar ik doe het maar lekker niet :)) :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:49

arme alwyn,nog niet goed
VHU: ol moet eelt kweken op haar lippen, sun heeft nu ook steeds open lippen door de greengeard,maar is straks over en AKS: sun propt er zelfs kuil doorheen...dus dids kan dat ook best :j heb haar nu 4 uur ermee opstaan per dag.
hier ook natte ponys/paard,behalve sun met eczeemdeken op die ook nu nat is....gelukkig droogt dat ding snel...maar van mij mag de kraan wel dicht daarboven...... ;)
iedereen een fijn, hopelijk droog weekend en degene die op wedstrijd gaan : succes :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:54

Frensie en VHU heel veel plezier
Alle wedstrijdgangers succes

Met Janouk lijkt het de goede kant op te gaan. Ze is alleen nu mega explosief, dus lastig om haar te laten stappen. Paul heeft al kennis gemaakt met haar hoofd tegen zijn hoofd, toen ze al zwaaiend voor Leco speelde (haha, dat zeggen wij hier thuis altijd, als Janouk haar manen van links naar rechts gooit: even Leco spelen en je haar goed doen). Helaas voor Janouk kon Paul nog goed mikken en had ze een knal te pakken. :j ze was redelijk boos op hem daarna.
Normaal doet ze altijd alleen stout bij mij, maar nu is ze zo explosief dat ze ook Paul even uitprobeerde; helaas niet het gewenste resultaat.

Heel trots op Image; ze staat in de BIT. Toch wel Glossy zo.
[MD] Onze Image met ontstoken Hoefbeen (Osteïtis) in de BIT

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:06

happytime schreef:
arme alwyn,nog niet goed
VHU: ol moet eelt kweken op haar lippen, sun heeft nu ook steeds open lippen door de greengeard,maar is straks over en AKS: sun propt er zelfs kuil doorheen...dus dids kan dat ook best :j heb haar nu 4 uur ermee opstaan per dag.
hier ook natte ponys/paard,behalve sun met eczeemdeken op die ook nu nat is....gelukkig droogt dat ding snel...maar van mij mag de kraan wel dicht daarboven...... ;)
iedereen een fijn, hopelijk droog weekend en degene die op wedstrijd gaan : succes :j

dat is het dus.. Bij ons wordt geen hooi/kuil meer gevoerd.
En het gras is niet bijster lang.

Dus óf hij graast. Of hij eet niet :)) en dat gaat me dan weer ver...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:44

...sorry off day hier vandaag..
pony van meisje die bij ons staat is hele dag al...niet lekker..ik heb hem vandaag 3 keer flink laten wandelen, iedere keer een half uur lang..maar het hielp niet..hij is sloom...niet attent..eet niet, ligt e.d. jullie raden het al...die heeft darmproblemen..
DA is geweest, ik moest met zoontje naar zwemles..hij had net wat gemest, maar DA heeft hem opgevoeld e.d....allemaal wormen..diertje zit helemaal onder..arm ding. dus nu goed aan de medicatie e.d..
en hopen dat hij zo wat op gaat knappen n.a.v. de medicatie..niet fijn om zo de hele dag al met een ziekig paardje te zitten.
duimen jullie voor hem !!??

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:53

pffff biancacoo, wat een arm dier..

ik duim!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:18

@Tallechie: :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

@Biancao: sterkte :(:) .

Zo, net lekker wezen eten, hahaha, zoals zo vaak de laatste tijd, heb nog wel wat energie om te koken, maar niet meer om dan 's avonds nog de hele keuken weer aan kant te brengen :o :o :o :') . Zo even het dierenrondje en weer plat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:20

Bah Biancocoo wat zielig voor het dier.... :(:) heb een keer een pony meegemaakt die ook een hele flinke wormbesmetting had maar met medicijnen knapte die zienderogen op.... wel mega vieze zooi in box aantal dagen :r en maar hopen dat er niets vitaals is aangetast....

Aks wat bedoel je met wel of niet eten? Met zo'n masker kan hij nog wel eten, alleen minder ....

Baudy ik ben normaal ook niet van de maskers (ding zit natuurlijk ook nog vast aan halsterachtige constructie, hou ik al helemaal niet van in het land) maar ja, het is of dit of niet op het land. Andere mogelijkheden heb ik jammergenoeg niet. Moet wel zeggen dat als het allemaal niet gaat werken ik weer terug ga naar mijn oude stal hoor wil niet steeds in de stress zitten of schieten...**baal er dus knap van eigenlijk** }:)

Ol heeft geen kapotte lippen hoor, maar het puntje van haar kin is helemaal stuk.... heb er sudo creme op gedaan en masker dus bijgewerkt/verbouwd zodat er geen band meer tegen haar kin komt, alleen het plastic zeg maar. Hoop dat het er dan gewoon langsglijdt en niet 'brand' of zoiets.

Janouk wat leuk peerd in Bit! En Janouk lekker aan het kwallen <<)

Tallechie wat sneu zeg voor Alwyn.... nog maar even aanzien dan ... arm dier -O- hij deed het allemaal zo lekker met de dressuur en de oefenmarathon-dag.... en je was net lekker bezig met tweespannen... bah. En wat ellendig met je arm en Daan.... zit niet mee meid :(:)

Poeltje ook succes met de schooldingen. Ik heb nu nog ..... 70 tentamens om na te kijken %)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:22

@VHU: hopelijk werkt het masker zonder beschadigingen.

@Janouk: wat leuk Image, vond het ook heel interessant om te lezen, dus nu voor het grote publiek.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:24

Wat een nare verhalen toch allemaal weer.....
Fijn dat het met Janouk beter gaat. Mooi in Bit.
VHU, fijn dat ollie het masker accepteert, balen van het wondje. Vreselijk van het paard op stal zeg. kan me voorstellen dat je het dan even te kwaad krijgt. het komt weer zo dichtbij.
Aks met een groeiende en behandelde Dids.
Tallechie' sterkte met Alwyn en met jezelf en Daan natuurlijk ook. Jammer dat ze in het ziekenhuis verder niets voor je kunnen doen..
Frensie en VHU veel plezier
Poeltje; succes op wedstrijd en laatste loodjes voor school!
Avaluna lekker uit eten met moeders verjaardag, ook alvast veel plezier!
Lanouska; heer lijk dat je lekker met de paarden bezig bent geweest!
Tine; drukke dag gehad en paarden een weekje vrij!
Bic en Gem aan het testen?
Crazymel; kwijl.............

Hier de hele week weinig met de paarden gedaan. druk druk druk maar nu lang weekend en hopelijk redelijk weer dan kunnen we weer genieten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:28

Maar hoe lang staat ollie per dag op het land en 3 cm gras lees ik dat is toch niks.......Of heb ik iets over het hoofd gelezen.
Daar moet ze toch gewoon in kunnen staan. Heb zeker wat gemist.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:35

Ja dat dacht ik dus ook Baudy, maar het is bemest land en klei misschien ligt het daaraan? Ik heb verder geen idee hoe het komt maar als ze langer dan een uur of 4, 5 erop staat komt ze er boerend en winden latend af zo erg dat ze koliekerig oogt (liggen, strekken, kijken, niet willen dat je buik aanraakt).
Dus tja.
Ik durf het nu niet aan langer zonder graasmasker. Ben als de dood voor ernstigere koliek moet er niet aan denken dat ze ook vroegtijdig eindigt onder een zeil.
Op de Veluwe stond ze gewoon elke dag tussen de 8 a 12 uur op weiland was er niets aan de hand.
Baal er dus vreselijk van.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-05-13 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:35

Uitgetest :D . Het ging om een bericht van VHU dat om een spooky reden niet bleef hangen in het topic :D . Had even een paar proefpersonen nodig :P .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:39

:+

Volgens DA was boeren het laatste stadium bij (gas)koliek, maar dat was het dus gelukkig niet. Paard kan volgens veel mensen niet boeren. Nou Ollie boert wel degelijk. Ze strekt zich, kijkt uitermate ongelukkig en er komt een boer uit, die enorm stinkt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:07

deze zieke pony hier boert ook...er is wel darmwand aangetast..helaas..Pony heeft een lange weg te gaan, hij is nu 4 jaar, en vanaf veulen ziet hij er al een beetje ielig en smalletjes en bloot uit..
hij voelt zich wel weer wat beter, dus hoop dat hij zich morgen een stuk beter voelt..
maar ze konden allerlei wormen zo tellen..mest is voor onderzoek mee en bloed ook.
zielig voor het meisje..ze is zo gek met die pony.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:10

Echt maar hopen dat pony weer goed opknapt... :(:)

En om mijn gezeur en gemauw af te maken.... omdat het zo nat is staat Ollie ook nog met mok. Moet er echt heel goed op letten, elke dag controleren anders bouwt het zich weer op. Wei is nat, paddocks zijn nat bleh.

't Is tijd voor zomer }:0

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:05

arme pony met wormen,hoop dat de pony snel mag opknappen.
aks : het korte gras is nu best wel gevaarlijk gras voor de paardenbeesten,gras knalt omhoog en zit vol met fructaan,puur vergif als je gevoelige ponys/paarden hebt .je kan beter het gras van juli/aug hebben, lang oud en stengelig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:18

:wave:

brr lijkt wel herfst, alles is weer zoooo nat, en 't is nog koud ook... :brr:

ach pony met wormen...

mok met die nattigheid... :(:)

grasmaskers en gevaarlijk gras...

janouk wat aan de beterende hand...

image in bit, cool!

avaluna lekker wezen eten... :9

tallechie probleemarm... :(:)
en alwyn niet goed...
en daan ook niet...

frensie gewoon geen regen!! :wow:

aks en poeltje aan de schooldingen...

hier weinig te melden, hele dag gewerkt, vanavond in de hoosregen en bagger de paarden gedaan, gisteren ook al in de regen, bah...
bewegen komt van 't weekend wel weer...

die nattigheid werkt met mestruimen enzo ook niet echt fijn voor m'n arm, maar ja, laten liggen met die regen wordt ook zo'n bende... :+