[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:42

b485 schreef:
Goeiemorgen allemaal,

Trailer van eefielover ziet er netjes uit
Zohra is geslaagd en dus een hele sociale hond
Nederland heeft koninginnedag gevierd.
Lanouska is druk met Uzma en wedstrijdorganisatie
Welkom Marlies
Tine gaat een eenzame week tegemoet
VHU, Naaltje en Lacuna hebben gemeet op de TREC
VHU heeft een sereuze rit gemaakt en Han is meegeweest. En gaat kijken naar een nieuwe wagen
Naaltje had een echte Diddle op de TREC
Jenkins heeft eerste menles
Ollie heeft een nieuwe baan
Tine wordt tegengehouden door haar man. Moet hem ergens wel gelijk geven. Jij bent lichamelijk niet helemaal in orde en dan nog zoveel zelf willen doen.

Ik heb gisteren Petra en Snuit in tweespan lange lijnen gehad (max 15min). En er zijn ook foto's gemaakt. Zal deze week eens een topicje maken. Hebben een paar keer in de knoop gehangen. Als Snuit aan de buitenkant liep ging het beter dan Petra aan de buitenkant. Pony's schelen 10cm in schofthoogte (Snuit 10 cm kleiner, maar veel vlotter dan Petra). Vinden jullie dit verschil te veel?

+:)+
thanx voor de mooie samenvatting! :j
ben benieuwd naar je foto's!

wat een gave dids foto's zag ik zeg, stoer!

Lacuna

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:46

maar dan kun je met je onervaren paard toch ook gewoon in de hobbyklasse starten? :)

Gave wagen VHU :) Daar ga je lekker kilometers mee vreten!
Diezelfde schaapjes in een ander spel?! Ohh!! VERTEL!!!
Ik heb al wel de boter-kaas-en-eieren ervan, met zwarte en witte schaapjes :+ Ben helemaal fan.

naaltje, dikke knuf voor Dids

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:07

@nouvel; fijn dat het met fifi voorzichtig aan wat beter gaat! :)

@VHU; de cooling is alleen op zijn beide achterbenen gesmeerd
De teatree is verdund gebruikt, paar druppels op een emmer, en m'n shampoo is ''met teatree'' dus dat zal ook niet veel zijn :=

Stalgenootje gaat nu voeren bij de anderen, ze belde. Heb het verteld en ze ging even kijken (en voelen want ze was wel benieuwd :+ )
als het over 2 dagen nog zo is, en niet verminderd dan laat ik ook de da komen
Ik zal eens fotos uploaden van z'n plekken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:11

Ik bedoelde meer de wedstrijden OHZ

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:56

Citaat:
maar het gaat toch ook om het paard? en niet alleen om de ruiter?
al kun je het paard natuurlijk thuis al wel L of M startklaar hebben.

Als je een beetje handig bent stuur je een jong paard er wel doorheen, in de L. Als je ze voor de ervaring een paar keer meeneemt naar een wedstrijd of in een binnenbak of bijv een buitenles bij de vereniging zijn ze niet meer zo onder de indruk van alles en maakt dat dus niet zoveel uit, B of L. En als je slim bent start je ze eerst indoor, dan kleine outdoortjes en dan pas de grotere wedstrijden.

@Lacuna, het spel dat wij hebben heet paniek in de wei http://www.paniekindewei.nl/
Ik vind de nieuwe wagen ook een fijne stoere wagen :D Hoop alleen wel dat Rizanta er dus echt goed voor past. Het is gewoon een maat full met dezelfde wielmaat en andere maten als die waar ze nu voor loopt maar ik word dan ter plekke opeens zo onzeker als ik zo'n wagen dan zie, maar het moet kloppen allemaal, in principe :o

Citaat:
VHU heeft dus weer lekker geld uitgegeven hihi.

ja het is vreselijk :o maar had ook best veel centjes verdiend laatste tijd :j helaas weer afhakers met mijn eigen wagen verkoop, heb ondertussen heel wagenpark :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:08

vhu, wat lees ik nu, toch nog een wijkmans wagen gekocht? :D
de advertentie is weg, heb je een foto?
ben wel benieuwd!
gaaf hoor!

Fifi gaat inderdaad weer heel ietsjes beter!
Hechtingen zijn eruit en er is een klein stukje van de wond dicht, nu de rest nog...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:21

He wat fijn Nouvel +:)+

Jazeker, toch een Wijkmans. Dit is de versie met achterbankjes, die van jou had geen achterbankjes, en toen die van jou in de verkoop was had meneer van klanteren zijn factuur nog niet betaald (nu wel :D , dus wel centjes :o ).
Vind Wijkmans super fijne wagens, lekker licht, goede afmetingen en ze zijn degelijk.
De adverteerder heeft de advertentie er al afgehaald, en ik heb vergeten foto's te maken. Maar als ik hem heb opgehaald zal ik direct even wat plaatsen. Het is gewoon de 'traditionele' Wijkmans, met korte achterbanken, geen extra treeplank en voorbank met bokkussen dat vast zit. Super simpel dus :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:30

VHU, goed dat is jouw mening.
ik heb er een andere mening over denk ik.

Nouvel, gelukkig gaat het heel ietsjes beter met fifi.
woensdag mocht je weer eventjes bij haar toch?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:40

Nouvel: Fijn nieuws zeg staat ze nog in utrecht of andere kliniek?
VHU: Hij staat helaas niet meer op marktplaats maar aan een heel iniemini plaatje te zien lijkt het een hele mooie en fijne wagen :D
Ivy: Hopelijk slaat het snel aan voor je kleine guppy en wordt hij snel beter
Tallechie: Oeh stoute daan zeg :P..
Jenkins: Haar eerste les gehad :D
Naaltje: Leuke foto hij lijkt daar inderdaad erg mooi wit!
Lacuna, naaltje en vhu hebben gemeet en lacuna is verslagen door han :D

VHU: Is je wagen nog in de verkoop weet niet of die mensen waar ik het laatst over had nog intresse hebben anders misschien stalgenootje voor haar welshje.

Gisteren tum in enkelspan gehad boeh zeg dat is echt een liever dan lui pony, wil hem echt even doortrainen hierin zodat hij weet wie de baas is en doorloopt. Verder wel erg braaf in zijn eentje.
Ook rivalo lekker los gereden, hij is weer stijf denk dat dit komt omdat ze door een pony worden opgejaagd in het land en hij dan waarschijnlijk kort draait en stopt. Die pony gaat gelukkig binnenkort het grote land op.

Vandaag mijn verzorgster uitgelegt hoe je LL doet en hebben we beide een pony genomen en ze lekker losgewerkt. Ik heb eerst tum genomen zodat hij even wat meer aangepakt wordt en hij deed al veel beter zijn best. Daarna gewisseld wat loopt rivaldo dan zo lekker vanzelf en heerlijk in je hand.
Helaas heb ik riv weer horen hoesten 1 x tijdens het rijden en ook een 3 x tijdens het tutten. Maak me dan gelijk zo zorgen want vorig jaar had hij stofbronchites hou het maar even goed in de gaten maar hij staat al dag en nacht op het land maar rolt wel in het voorstuk waar droog zand ligt. Misschien dat ik dat mag afzetten zodat hij daar even niet meer kan komen denk dat het droge weer ook veel meespeelt. Al geniet ik van het mooie weer maar het mag best even goed regenen. Maak me behoorlijk zorgen om mn ventje :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:50

laura, lekker bezig geweest, vervelend van het hoesten, maar kan inderdaad met dit weer goed het stof zijn...
even neusgaten goed met een natte spons of doek doen voor het werk wil ook wel eens iets helpen...

vhu, lekker zeg dat je er nog eentje hebt gevonden, veel plezier ermee!
ben benieuwd naar de foto's! :j

Fifi staat nog in Utrecht, woensdag horen we hopelijk wanneer ze naar huis mag!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:03

Bedankt voor de tip zal mijn babydoekjes meenemen naar stal (lagen hier nog van de wedstrijd :P)
Morgen gaan we met tum enkelspan naar buiten ben benieuwd of hij al wat meer power laat zien.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:06

Citaat:
VHU, goed dat is jouw mening.
ik heb er een andere mening over denk ik.

Kan jouw mening ook helemaal volgen hoor, gewoon rustig aan met jong peerd, niets mis mee en totaal mee eens. Ik bedoel trouwens niet dat je niet rustig aan doet met een jong paard, maar meer dat ervaren ruiters niet in de B zouden moeten starten omdat ze daar gewoon niet horen. Maar dat is ook maar een mening }:0

@Rivaldo kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt maar het is nu wel extreem droog ... dat werkt niet mee natuurlijk.
Is het bij Tum luiheid of niet willen luisteren of gewoon relax standje? Alwyn is gewoon relaxed maar als je die even erbij tikt is hij helemaal wakker (10 minuten daarna gaat hij weer in de relax stand :+ )

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:06

@laura hoe snel lopen die van u?
@ VHU gefedliciteerd met je nieuwe wagen!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:10

Avond allemaal,

Laura heeft Tum en Riv aan het werk gezet.
Alwyn gaat na 10 minuten in relax stand, Petra na 3 passen :)
VHU heeft een nieuwe wagen

En ik heb weer een topicje gemaakt:
[AR-ITP] Snuit en Petra oefenen tweespan

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:10

Geen idee rhine hoe snel ze gaan hihi.. Tum loopt sjokkend ook in draf en reageert amper op mijn zweep. Met de nieuwe zweep waar een langer touwtje aan zit wel wat meer maar het lijkt gewoon niet over te komen. Dit was ook al in het tweespan. Rijden we terug naar stal dan kan hij opeens heel hard lopen. Dit was ook lange tijd terug toen we in het park en op de terug weg waren. Ik zie hem dus echt als lui :P

Denk dat ik het zand stukje even ga afzetten wat voorin het land bevind (hopelijk mag dit van de boer hij begrijpt het vast wel) dat ze daar ook even niet meer in kunnen rollen want dat doen ze nu best vaak.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:12

VHU, nogmaals het gaat toch niet alleen om de ervaring die de ruiter al heeft? maar toch ook om het paard?
voor een paard is een B proef net weer iets makkelijker dan een L proef.
al zit er weinig verschil in volgens mij.
maar dat is voor sommige paarden waarschijnlijk net weer het opstapje dat ze nodig hebben.
en als het dan toch een paard is wat snel leert op wedstrijd etc. dan fiets je ook zo de B door en kan je alsnog aan het L beginnen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:16

Klopt IT :j

Maarrrrr :+ nee hoor geintje.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:18

nee zeg maar.
ik kan een heuleboel hebben :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:19

:D
gewoon lekker doen wat je zelf het beste lijkt... 8-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:21

vind ik ook :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:48

En ik ook :D

Kan alleen niet tegen halve professionals die prijzen wegkapen voor pas startende ruiters. Daar ging het me om. Je ziet dat toch regelmatig in de B, ook de L en zelfs nog de M. En vooral bij de dressuur (onder het zadel heb ik het over).
En dat vind ik dus gewoon flauw. Maar het is zo grappig dat IT het steeds over het jonge paard heeft. Daar ging het haar om. En daar heeft ze helemaal gelijk in natuurlijk. Maar ik bedoelde vooral de meer ervaren ruiters dus had het helemaal niet over wat beter zou zijn voor het paard.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-05-11 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:48

Tjonge, tempo zit er weer lekker in hier.

Zag een heel grappig schaakspel. VHU die een nieuwe wagen heeft gekocht (helaas is de foto niet meer te zien). Arme Dids heeft bultjes. Hopelijk gaan ze snel weer weg. Ik ben het met IT eens over de B proeven. Is allemaal al spannend genoeg voor zo'n jong paard. Maar goed, als je echt goed kunt rijden, is de B natuurlijk wel erg saai. Starten in hobbyklasse doe ik dan weer liever niet. Ik ga dan liever gelijk voor het echt, met kans op wp :o Hier kucht pony ook weer af en toe. Maar ja, zeker met die harde wind is er zoveel stof.

Ennuh, ik zet met wedstrijdplannen met Thabor nog maar even in de vrieskast :o . Toen ik hem uit de wei ging halen, ging het super. Trailer laden alleen ging ook super. Maar toen sloeg bij mij de paniek ineens toe. Wat als ik hem niet onder controle kan houden, wat als dit, wat als dat. Op de vereniging eerst alle spullen op de zadelplek klaar gelegd, toen paard uit de trailer gehaald en gezadeld. Hij was wat onrustig, maar het was goed te doen. Net toen ik hoofdstel in wilde doen, kwam er iemand met een heel druk paard de hal in. Tja, toen had ik dus wel even een probleem. Gelukkig hielp iemand me met vasthouden, zodat ik bit in kon doen. Toen ik naar de bak wilde, kwam er nog iemand binnen met een superhengstige merrie (die merrie is altijd als ze hengstig is uber hengstig). Toen had ik wel even de handen vol. Durfde er neit meer op, maar ja, moest natuurlijk wel. Dus erop. Veel gebrul, ik dus weer "brullen" naar Thabor dat dat niet mocht en hij met mij bezig moest. NA een paar rondjes ging het gelukkig weer goed, maar ja, toen kwam er weer een nieuw paard. En dat ging dus zo een poosje door. Ik wilde eraf en naar huis. Maar ja, dat kon natuurlijk ook weer niet. Dus maar geprobeerd te letten op mijn ademhaling en ontspanning. Uiteindelijk heeft hij heel braaf in de les meegelopen. Je kan nog neit zoveel, eigenlijk alleen maar overgangen en tempowisselingen, want wijken ofzo snapt hij nog niets van. Maar hij liep netjes en ontspannen. Af en toe wel even een brul, maar gelijk weer bij de les. Ik zag tijdens het rijden heel erg op tegen het afzadelen, maar ik had geluk, ik was alleen op de zadelplaats. Heb wel even iemand gevraagd te helpen met de achterstang. Thuis gaat het goed, maar mocht het mis gaan, dan kan hij niet het erf af. Bij de manege is dat een heel ander verhaal. Kan hij zo de weg op. Denk dat ik de volgende keer (als ik nog durf, maar van instructrice moet het eigenlijk, is goed voor mij en goed voor Thabor) het hoofdstel in de trailer om doe en daarover dan weer het halster, zodat ik hem kan vastzetten, maar dan heb ik dat wisselmoment niet op de zadelplaats.

Nou, ik ga naar bed. Morgen naar de osteopaat. Heel veel mensen vanavond op de vereniging gesproken die er erg positief over zijn. Ben benieuwd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:52

Oooo die Tine toch.
Toestand en een jong paard, en dan ook nog een hengst.
Meid, ik vind je ontzettend dapper dat je gewoon alles hebt gedaan wat je wilde doen +:)+

En nu beloof ik de komende tijd minder te posten. Ben alleen thuis en ik lijk wel verslaafd :oo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:18

ow tine, dat is allemaal best spannend inderdaad, en dan blijft ´t toch een hengst...

vhu foei! _O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:10

he spannend tine
máár!

you did it!!!!! :):) en dat vind ik keigoed van je!!

morge.. vanochtend maar naar stal, érg benieuwd wat bultje doet... :+