een snodder is een illigale taxirijder. Daar zijn er hier in amsterdam zoveel van, k ga er liever niet in, maar als me vriend even een korte stuk snel heen en weer moet dan neemt hij wel is een snodder.
Ik heb nog geen autorijlessen gehad en het lijkt me best dood eng zo op de snelweg, ga denk ik in de zomer beginnen wanneer ik een paar maandjes al werk.
Mijn vader is gisteren bezig geweest aan mijn trailer, alle lampen doen het weer, was een klein breukje, daarna heeft hij uitgeprobeerd hoe je kar en pony in een trailer kan doen, zo heeft hij nu de sulky helemaal voorin en kon gewoon het tussenschot erin doen,, niet verwacht dat dat zou passen, kan dus ook 2 paarden mee nemen met me karretje
Voel me rillerig en heb hoofdpijn, bah zo maar in bad.
L_Rivaldo
Geplaatst: 17-01-10 16:46
Napie: als je menendurance gaat rijden, staat dan de weg hoe je moet rijden aangegeven doormiddel van bijv pijlen?
Hier is het inschrijfformulier van kootwijkerbroek maar ik snap die knhs combinatienummer, persoonsnummer, paardnummer en kev nummer niet? Of geleden deze enkel bij startkaarthouders? http://www.deronline.nl/wedstrijd/insch ... mulier.pdf
VanHuisUit
Geplaatst: 17-01-10 17:57
Die nummers staan op je startkaart, geldt dus niet voor de kennismakingsklasse. Beterschap trouwens! De route staat aangegeven met lintjes om bomen, planten, en wat je ook maar kunt vinden onderweg. Rood is rechtsafslaan, wit is links, geel is gewoon weg volgen. En tja... je raakt dus wel eens de weg kwijt, daarom is een groom ook zeer handig!
Vandaag eindelijk weer eens Simba voor de sulky gehad. En dat vond hij erg leuk Hij ging helemaal uit zijn bol, stoer hinniken, hoofd heen en weer slaan, wilde direct nadat we het laantje bij de stal uitgingen al galopperend er op uit ben ik weer even erg blij dat hij maar een mini is (ben niet zo'n held). Maar niet al te gek gemaakt maar wel flink laten draven en hem even op zijn donder gegeven toen hij wat al te jolig over de zebrapaden heen ging dat hielp wel, hij luisterde direct weer een stuk beter, dacht zeker o ja er hangt ook nog iets achteraan ....
Al met al erg lekker gereden, op de terugweg echt lekkere aanleuning, pittig drafje goed rechtuit en ik had zowaar het idee dat ik echt aan het mennen was Enne.. ik wilde Achenbach oefenen maar dat is beperkt gebleven tot bij het stukje uitstappen
We hebben vandaag 7 km gereden. Hij was dus helemaal niet bezweet of warm gekke ding. Wil proberen elke week een km meer te doen. Kijken hoe ver we gaan komen met zijn kleine beentjes. Ons doel is naar de Rottemeren (= recreatiegebied), dat is plm 7 km heen en 7 km dus ook weer terug. Die 7 km van vandaag hebben we 50 minuten over gedaan...
L_Rivaldo
Geplaatst: 17-01-10 18:16
Aha, heb gelijk die kleuren en betekenissen even op geschreven .. wil mij vanavond gaan inschrijven, maar het weer heeft er wel voor gezorgd dat trainen wat minder is gebeurd, hopelijk lukt het toch
wat fijn weer zo'n ritje.. ik wil hem morgen weer voor de wagen zetten, bak was vandaag al wat ontdooit, nog wel wat hard en vandaag kwam 1 van de 3 meisjes rijden dus hebben we nog maar even 3 kwatier gestapt over de dijk en in de bak (week 1 was toch stappen) Morgen wil ik dus veel gaan stappen in de bak en mag ik maar 5 minuutjes draven,, mmm klinkt wel heel weinig? Even kijken hoeveel weken ik nog heb zodat ik kan kijken welke week ik nou moet pakken.
ik heb een schema van 13 weken en heb nog maar 9 weken,, mmm hoe het beste aanpakken ?
IngridM
Geplaatst: 17-01-10 18:27
Leuk 'van huis uit' dat je weer wat hebt kunnen doen. Bij ons (Westerman) konden ze vandaag weer voor het eerst de paddock in, dat was ook feest natuurlijk: ROOOOLLLLLEEEEENNNNN
VanHuisUit
Geplaatst: 17-01-10 18:38
Ja grappig is dat he dat ze dan vooral direct gaan liggen (kriebels op de rug
@Rivaldo, je kunt ongeveer inschatten waar je in het schema momenteel zit qua conditie. Ik schat in dat je niet in week 1 hoeft te beginnen want Rivaldo heeft natuurlijk al wel wat basisconditie. Kijk anders wat je bijv in week 2/3 zou moeten? Als ik je zo hoor de afgelopen tijd denk ik dat hij daar wel zit (ga er even vanuit dat je dat schema van desiree hanen hebt?). Dan klopt dat net mooi met je startdatum Leuk hoor zo lekker trainen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik dat schema nogal zwaar vind aan het eind. Maar goed, ik heb maar beperkte ervaring met endurance en al helemaal niet met mendurance. Plus dat ik niet echt van de schema's was maar gewoon 2x per week tijd had voor een langere rit en dat was mijn training voor endurance De rit van Kootwijkerbroek is ' maar' 16 km . Dus die zou je moeten kunnen doen met de inspanning van plm week 9. Alleen weet ik echt niet / kan ik niet inschatten wat het met een pony doet als er een sulky achter hangt en dan ook nog door verschillend terrein. Verschillend terrein zou ik wel gaan oefenen als ik zou starten. Kootwijkerbroek gaat best wel op en neer en de paden zijn soms best wel mul.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-01-10 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
ik ben met dids ook lekker een rondje buiten geweest. Rijdend. Richting het zandpad gegaan, eenmaal in het kleine bosje begon hij met drammen, op het zandpad is hij er een paar keer echt rem-loos ertussenuit geknepen.. ook 180* draai op je achterbenen omdat je een paard tegenkomt is normaal maargoed, hij was wel beetje uitgeraasd geloof ik
tine10
Geplaatst: 17-01-10 19:15
Hier valt helaas nog niet buiten te rijden, vandaag weer paar cm sneeuw gevallen. Het is nu eindelijk wel aan het dooien, maar daardoor spekglad op de wegen. Erf is gelukkig goed te doen, dus ze hebben wel hele dag buiten gestaan.
En ik zit nog steeds een beetje op mijn roze wolk na te genieten van mijn 7 winstpunten en 4 prijzen.
Ja ik twijfel of ik 16 of 26 moet doen, 16 haalt hij wel, alleen de 26 misschien nog iets teveel, maar ik begrijp wel dat als je 16 doet je nog niet klaar bent voor het echte werk. zo jammer dat je maar 1 keer in het jaar mag starten voor je voor het echie gaat.
Begreep van napie dat 26 handiger is om te kiezen, je kan altijd stoppen en je hebt dan wel gelijk door of hij de 26 aankan, 16 is safe en is voor mij een leermoment, hoe reageerd hij op andere plekken en wanneer het drukker om hem heen is? Wat vinden jullie dat ik moet kiezen?
Susanne
Geplaatst: 17-01-10 19:33
[quote="avaluna'']@Jelle: die van mij doet haar tong wel eens over het bit, of ze bijt op haar tong , ik moet eigenlijk ook nog steeds wat dingetje uitproberen. Voor ohz (is de pony van mijn vijfjarige dochter) krijg ik nu dat hoofdstel van Rambo, ben beniewd, mijn dochter rijdt, uiteraard nog zonder teugels en af en toe eens bitloos, maar eens kijken aan de longe hoe het daarmee gaat mét bit.[/quote]
Mijne gooide zijn tong niet over het bit hoor, dus dat was niet de reden voor een stang met tongboog. Maar Mick liep echt met zijn neus in de lucht vooral de eerste stukken. Tandarst geweest, was ook niet echt de reden, hij hoefde weinig aan de tanden te doen. Maar nu met een liverpool met tongboog loopt hij met een fijne aanleuning en zijn hoofd ook niet meer in de lucht maar gewoon netjes. Een hele verbetering.
Vandaag gemend met Mick, k was niet erg tevreden Zijn 'sneeuwvakantie' (ik kon bijna niet rijden met die sneeuw) heeft hem niet goed gedaan. Mickje is weer een stijve plank..
ja ik wilde maar 1 bal maken, want de rest gebruikt me moeder morgen voor een schotel.. dus ik denk bak een klein beetje gehakt mix uit het zakje en een beetje eitje (rudergehakt).. maar op de een of andere manier leek het veel makkelijker als mijn moeder het doet
lienepien610
Geplaatst: 17-01-10 19:51
L_Rivaldo: Ik zou toch voor de 26 km gaan. 16 is echt niet veel! In de zomer rijden wij ook 1x in de week zo'n 15km, gaan om 7 uur weg en zijn vaak voor half 9 weer thuis. Maar de draf word steeds langer waardoor je natuurlijk eerder terug bent. Probeer het gewoon, net zoals napie zegt kun je altijd stoppen, maar dan weet je het ook meteen. Misschien is het een idee om 4daagsen mee te rijden om extra te oefenen?
VanHuisUit: Ben bang dat die van mij ook zo gek als een deur word als ie er weer voor staat... Gelukkig kun je alweer rijden, bij ons is het nu spekglad door de aangekoekte sneeuw met een laag water erover..
Tine: Super!!! Gefeliciteerd!! Blijf nog maar lekker lang blij
Autorijden, heerlijk vind ik het! Mijn lessen kwamen altijd slecht uit, of laat ik zeggen, school deed moeilijk met de roosters. Ik kreeg mijn nieuwe rooster voor het volgende week pas op vrijdagmiddag, waarna ik pas een afspraak voor rijles kon maken. Hij zat natuurlijk al heel vaak vol... :S Gelukkig mijn E achter B wel heel snel kunnen halen: eerst een halve dag les, dan een week later nog 1 uurtje les en dan examen. Geen probleem. Heb hem een half jaar na mijn B-rijbewijs gehaald, sindsdien heb ik meer km mét aanhanger gereden dan zonder (voornamelijk ivm werk, terwijl ze dat eerst onnodig vonden)....
Gister wedstrijd gehad als groom, geeft toch altijd weer een kick en een drang om zelf ook weer te rijden. Maar we moesten tegen mijn prive-instructeur. Tegenwoordig groom ik ook bij hem, zo gaaf! Natuurlijk was hij veel sneller als ons, maar dat geeft niet. Hij had ook zo'n mooie finale-rit! Wij wilden aan de nieuwe wagen wennen. Kan toch goed aan de pony's merken dat deze veel zwaarder is..! Wilde vandaag door de dooi ook weer buiten gaan beginnen met lange lijnen. Helaas lag er in de bak nog een te dikke laag sneeuw waardoor ik het toch weer heb afgeblazen. Toen heb ik mijn marathonwagen maar eens een flinke schoonmaakbeurt gegeven..
Ik heb even een vraagje, misschien dat iemand van jullie het weet.. Ik heb mijn startkaart voor SGMW aangevraagd, de vereniging heeft dit verder bij de KNHS geregeld. Ik heb er verder nog niets van gehoord, behalve dat ze ermee bezig zijn. Tuurlijk kan het langer duren omdat het weer een nieuw jaar is, dus veel startkaarten. Maar over het inschrijven voor wedstrijden heb ik een vraag. Hier vind je het inschrijfformulier. Het gaat mij eigenlijk om het Reg.Nr. bij Paarden/Ponies. Is dat het nummer dat je pony krijgt van de KNHS, nadat ie daar is aangemeld? Deze heb ik dus nog niet, kan ik mij dan ook nog niet inschrijven?
@lienepien dat registratie nummer is gewoon van je paard. Je kunt nu wel alvast inschrijven alleen heb je geen wagennummer. Maar miss kan je de vereniging mailen dat dat later komt.
Ik heb me ook ingeschreven voor 1 SGMW in Vrouwenpolder. Heb er zin in !! Moet alleen nog even de startcoupons aanvragen.
VanHuisUit
Geplaatst: 17-01-10 21:40
@Rivaldo, meestal levert het geen probleem op als je een andere afstand gaat rijden hoor, als je ze een weekje of twee van tevoren even belt. 26 km klinkt weinig maar ik weet niet wat je gewend bent qua ondergrond. 20 km asfalt of bergje op bergje af door het zand maakt nogal wat uit natuurlijk. Of misschien is Rivaldo ook wel een klimgeit Mijn dravertje was er zo een. Die maakte het niets uit of het nu vlak was of heuvels, zand of weg, die ging altijd.
RIjdt er hier iemand de Eper vierdaagse trouwens? En enig idee (of ben ik nu gek ) of die routes te doen zijn met een sulky en mini paardje van 86 cm? Je kunt er de hele dag over doen dus volgens mij moet het te doen zijn (met een beetje training)? Lijkt me zo ontzettend leuk. ALs er nog iemand gaat met een kleintje dan kunnen we samen rijden (invasion of the mini's )
Ik zou hier graag mee willen praten. Ik heb zelf vrij weinig verstand van mennen. Eigenlijk heel weinig Wij hebben een bonte driejarige merrie gekocht. Het is de bedoeling om haar te beleren voor de kar. Mijn vader heeft hier wel veel ervaring mee. We hebben haar nu vier keer in het tuig gehad (eerst rustig wennen aan bit ed) en het gaat echt fantastisch! Op de weg gaat helemaal goed, je kunt al makkelijk met haar sturen. Na ongeveer tien keer gaan we proberen met een sleep of iets dergelijks in de wei te rijden..
Zelf ben ik 19 jaar oud. Heb een paard waar ik lekker recreatief mee rijd. Ze is nu drachtig van Capo Est. Ze is 16 jaar. En dus de bonte merrie genaamd pebbles. Rijden doe ik al ongeveer zeven jaartjes, mennen dus sinds kort onder begeleiding van mijn vader
IngridM
Geplaatst: 17-01-10 23:01
VHU: geen idee maar het lijkt me wel erg leuk zoiets ! hoeveel km is dat per dag ?
Mloei; wat mij betreft welkom maar ik ben ook pas een paar dagen bij dit forum
Ik heb vanavond heerlijk gegeten. Ik had van de eigenaresse van een van mijn paarden een etentje aangeboden gekregen met m'n vriend, als bedankje wat ik voor haar paarden doe. Was heel gezellig en in deze crisis tijd met 2 huizen erg welkom ook om samen even weg te zijn !
VanHuisUit
Geplaatst: 17-01-10 23:31
Heerlijk zo'n avondje lekker gezellig! De Eper 4-daagse is 20 km per dag. Ik weet niet of ik ze alle 4 de dagen zou gaan rijden (denk het niet vind ik zelf te veel) maar 2 dagen zou moeten lukken, 3 dagen misschien. De routes zijn heel mooi en het is natuurlijk altijd leuk om ergens naar toe te werken. Je kunt dan 's middags starten en hoeft pas 's avonds voordat het donker wordt weer binnen te zijn. Kun je dus in bijv 2x 10 km doen met leuke pauze. Of 3x 7, zeg maar wat. Hij is in juni. Er is er ook nog een in september (ergens anders).
@Mloei, welkom. Wat leuk dat je vader veel ervaring heeft met mennen, altijd handig!
Bleh net klaar met leren. Welkom Mloei. Lekker een avondje uit zeg Ingrid!! Ben jaloers
Lacuna
Geplaatst: 18-01-10 09:12
Naaltje: Ja, zeker dat ik jullie kant op kom om een rondje jullie bos onveilig te maken! Moet alleen mn kar eerst ff gemaakt zijn haha!
L-Rivaldo: Die snelweg, dat valt echt alles mee. Ok, je moet even wennen aan het tempo, maar je komt geen gekke straatjes van rechts tegen ofzo. Ik vond het rijden in de stad vele malen moeilijker als het rijden op een snelweg.